[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
Тойота и конкурентите
За славословията на дизелджиите, един пример. Наложи се да карам с Авенсис 1 1.6 110кс газ, зад приятел с дизел 1.9 120кс. Знаейки, че съм голям противник на нафтовото задвижване на автомобили, се надяваше, че ще демонстрира последното останало качество на дизела-пъргавина. Всяко ускорение беше максимална, но аз бях точно на здравословна дистанция зад него във всеки един момент. Повечето беше градско. Като спряхме той се почеса по главата и каза, че нещо и има на колата, не върви. Та такива работи за залепянето на седалката от дизелите. В потвърждение на това, че ускорение се мери с хронометър. Всичко друго е ала бала. Имат моментен пик във вътящия момент и утихване. Използването на тези особености от добра скоростна кутия и добро превключване, създават илюзията в масовия случаи и по-малките обеми, на това залепване за седалката.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Тойота и конкурентите
От най-тромавите и стар.
Вижте сухите цифри, сравнете с двулитров "днешен", дори в обемната октавия, с прекрасна дсг и го сравнете с королата.
Ето, че вече предлагат отстъпки, все още мизерни 2 4 хиляди, та и 5 за плъгин приуса, ама него кой ли го гледа, до към 8 за електричката, ама тя пък съвсем не интересува никой, дори само от голо любопитство. Отстъпки по лизинг, разни "подаръци", все още нищожни. Търпение и ще клекнат още. 

Така трябва да бъде, а не само да се навира в очите, били "върха(факт)", понеже били с най-много продажби. От показаните данни, става ясно, какви са предимствата и за да има такива продажби. Но на "евросъюзния" пазар тия предимства липсват - и се вижда резултата, в пъти по-малки продажби. Така, че това е варианта - негодувание, та и псувни, трябва да се освестят


Последно промяна от Hursa на 14 Фев 2025 10:48, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
Тойота и конкурентите
PS. Дизелът беше Рено 1.9 120кс. Много по-младо Рено от дъртия Авенсис 1.6 газ. Този, а и всички мои познати и приятели, не искат повече да чуят за дизелов автомобил.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Тойота и конкурентите
Е, хората са се поддали на обработка. Но като покарат бензиновите, ще се освестят.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Тойота и конкурентите
Не знам как ще е. Мога да ти кажа как е след 4 години НОВА корола хибрид. Доливах антифриз. На 85к, приятел който взе една година след мен корола седан хибрид, долива антифриз на 50 хиляди км.
10 годишния ярис хибрид на жената при палене на двигателя, придърпва все едно - аха ще тръгне.
Това придърпване се появи на 3тата година на новата корола, преди това, като палеше беше гладко.
Королите явно имат драма с водна помпа, по личен опит и по четене по чужди форуми. Чета за 2ка двигателя на хирбида как вкарвал бензин в маслото. Камри на 1вата година на познат му сменяха безключовия достъп на едната врата (верно по гаранция).
3 годишен рав е целия в ръжда под капака на двигателя.
Тааа тия алабализми с недомлъвки просто не са вървежни. Да припомня антифриз не съм доливал на 15 годишна кола на бог знае колко 300 хиляди километра. Но пък съм го правил на нова корола.
Няма хубаваТА марка. Днес е една утре е друга. Има това че за 50 -60 хилки взимаш кола с толкова или толкова екстри. Прословутата здравина на тойота ще се види дали не е останала на стари лаври. Дори и да не е, продължавам да твърдя че са малко хорат акоито карат 15 години една и съща кола, да има, но са малко. Та дали шкодата ще изкара 10 вместо 15 години е все едно в 99% от случаите.
Реално ти продават притоплена манджа от 2019 по цени за 2025, както всички, каквото и да значи "добра" и "лоша" марка, с малката разлика че повечето ти правят отстъпка и цената ако има (най - вероятно, да) надценка то тя не е толкова осезаема. Докато тойотата не за 5 години, за 2 години 2022 година надуха с 10 бона цената на королата и то под флага на сузуки. Та лошата марка не е въпрос за качествата на колата толкова, колкото за тъпа политика.
Ииии ? Гледаш какво гледаш. Как те лъжат!? Защото мишките в ТМ лъжат как ти почистват хибридната система. В началото бяха толкова нагли че лъгаха един от заблудените ми познати, как му сваляли седалката. Той си сменя филтъра хибридния и ги пита какво почистихте филтъра преди да го изхвърлите ли?
Аз ги хванах че ме лъжат, последващите години лъгаха че е задължително, че ти падала гаранцията. По форуми и групи и други описват същото. ПА ТИ СИ Я ГЛЕДАЙ
Като ще си говорим за представителства. За разлика от киселяците в ТМ, в ЕТ са значително по отзивчиви, може и аз да съм имал късмет и да попадам само на такива - вероятно.
Малка случка, познат с кодияк, 4 годишен все още в гаранция, обслужва го и приемчика му вижда фаровете, че леко се мъгляват по ъглите и му предлага, ТОЙ - приемчика, да ги сменят по гаранция.
Аз сменях по гаранция едни лайснички под прозореца на королата. То снимки, гледа ги, вади парцал да ги бърше. Само за гащите на майка ми не ме пита и проба от фекалии от тази сутрин. За лайснички за 50 лева. Та айде без генерализации да представителства.
Возих се на 20 годишно бмв което гори масло и антифриз и пуши и не върви - заключението: всички БМВта са боклуци
Относно вървежа да има си цифри и се вижда как хибрид 140 коня е по бърз с няма и 1 секунда от бензин/дизел 115 коня.
Логиката е просто топplanetarydrive написа: ↑14 Фев 2025 10:47 PS. Дизелът беше Рено 1.9 120кс. Много по-младо Рено от дъртия Авенсис 1.6 газ. Този, а и всички мои познати и приятели, не искат повече да чуят за дизелов автомобил.

Аз повече хибрид не искам да чуя, бучалник разхода ако ме брига толкова ще отида на електричка. В крайна сметка набиваш 5-10 бона горница за по - малко неща и накрая ти харчи коклото по тежък дизел с челно съпротивление на стена. А па за града - електрика.
Те в Япония имат повече продажби отколкото в Европа, а в Европата е почти сходни продабжби и на шкодата. Ама се лае как едното било първо... в света.. ма почти същото като шкода в Европа.

-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
- Местоположение: Botevgrad
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Тойота и конкурентите
Аз покрай познати и четене във форуми знам че във всяко предавателство като идеш на сервиз има и така и така. На всякъде има косури и недоволство. Зависи дали имаш познат или на кои ще попаднеш.
А иначе не прехвалвайте тая Шкода и отсъпките които давали и колко били надеждни и така ма татък.
Онзи ден ми беше интересно и влязох във форума на Шкода да чета и там видях същите неща да се говорят който чета и тук.
Едни се оплакват че ме дават отсъпки пък човека купува вече 3-та кола, друг се оплаква че времето за доставка по договор е 90 работни дни и после имат още едни 60 работни дни време преди да може да претендираш за нещо. Трети се оплакват за надежсността че тия TSI двигатели вкарват бензин в маслото, че са ненадеждни, че мекият хибрид е пълна пародия.
Така че това което се приказва тук, се приказва и там.
А иначе не прехвалвайте тая Шкода и отсъпките които давали и колко били надеждни и така ма татък.
Онзи ден ми беше интересно и влязох във форума на Шкода да чета и там видях същите неща да се говорят който чета и тук.

Едни се оплакват че ме дават отсъпки пък човека купува вече 3-та кола, друг се оплаква че времето за доставка по договор е 90 работни дни и после имат още едни 60 работни дни време преди да може да претендираш за нещо. Трети се оплакват за надежсността че тия TSI двигатели вкарват бензин в маслото, че са ненадеждни, че мекият хибрид е пълна пародия.
Така че това което се приказва тук, се приказва и там.
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Тойота и конкурентите
Жалко, че им спряха хибридите.
Любопитно, не съм търсил, до колко е адаптиран 1.5 двигателя, който вече вгражда фолксваген в хибрида. Дали се предлага и изключване на цилиндри.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Тойота и конкурентите
ТОЧНО това казвам и съм напълно съгласен с този ви пост. Както и това че са коли и се чупят и се оправят. Което важи и за тойота, само че при тойота или нямаш или отстъпката е смехотворна. А си е кола като кола. Но масово са сложили хибридните розови очила и не приемат копче. Ни разхода си струва ни комфорта. Да свиква се, кара се. Но не е гот
ЗАщо? Хибрид ако е да е тойота. Като цяло според мен хибрида е преходен момент, за града, докато електриките не напреднат достатъчно че за 5 мин да зареждаш едни бързи 500км. Пиша за града защото на път се изравняват с другите коли и разликата изобщо не е толкова фрапантна. Хибрида е удачен вариант за градска кола с отделни трипове, за човек който не може да има електричка за града и истинска за навън. Или пък достатъчно читава електричка че да не пътуваш 8 дена до морето
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: 03 Сеп 2022 07:11
- Местоположение: Враца
- Автомобил: Corolla Executive 1.5 6МТ MY22
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Тойота и конкурентите
Krachunov написа: ↑14 Фев 2025 11:07Не знам как ще е. Мога да ти кажа как е след 4 години НОВА корола хибрид. Доливах антифриз. На 85к, приятел който взе една година след мен корола седан хибрид, долива антифриз на 50 хиляди км.
10 годишния ярис хибрид на жената при палене на двигателя, придърпва все едно - аха ще тръгне.
Това придърпване се появи на 3тата година на новата корола, преди това, като палеше беше гладко.
Королите явно имат драма с водна помпа, по личен опит и по четене по чужди форуми. Чета за 2ка двигателя на хирбида как вкарвал бензин в маслото. Камри на 1вата година на познат му сменяха безключовия достъп на едната врата (верно по гаранция).
3 годишен рав е целия в ръжда под капака на двигателя.
Тааа тия алабализми с недомлъвки просто не са вървежни. Да припомня антифриз не съм доливал на 15 годишна кола на бог знае колко 300 хиляди километра. Но пък съм го правил на нова корола.
Няма хубаваТА марка. Днес е една утре е друга. Има това че за 50 -60 хилки взимаш кола с толкова или толкова екстри. Прословутата здравина на тойота ще се види дали не е останала на стари лаври. Дори и да не е, продължавам да твърдя че са малко хорат акоито карат 15 години една и съща кола, да има, но са малко. Та дали шкодата ще изкара 10 вместо 15 години е все едно в 99% от случаите.
Реално ти продават притоплена манджа от 2019 по цени за 2025, както всички, каквото и да значи "добра" и "лоша" марка, с малката разлика че повечето ти правят отстъпка и цената ако има (най - вероятно, да) надценка то тя не е толкова осезаема. Докато тойотата не за 5 години, за 2 години 2022 година надуха с 10 бона цената на королата и то под флага на сузуки. Та лошата марка не е въпрос за качествата на колата толкова, колкото за тъпа политика.
i.vasilev написа: ↑14 Фев 2025 08:28 Гледаш
Ииии ? Гледаш какво гледаш. Как те лъжат!? Защото мишките в ТМ лъжат как ти почистват хибридната система. В началото бяха толкова нагли че лъгаха един от заблудените ми познати, как му сваляли седалката. Той си сменя филтъра хибридния и ги пита какво почистихте филтъра преди да го изхвърлите ли?
Аз ги хванах че ме лъжат, последващите години лъгаха че е задължително, че ти падала гаранцията. По форуми и групи и други описват същото. ПА ТИ СИ Я ГЛЕДАЙ
Като ще си говорим за представителства. За разлика от киселяците в ТМ, в ЕТ са значително по отзивчиви, може и аз да съм имал късмет и да попадам само на такива - вероятно.
Малка случка, познат с кодияк, 4 годишен все още в гаранция, обслужва го и приемчика му вижда фаровете, че леко се мъгляват по ъглите и му предлага, ТОЙ - приемчика, да ги сменят по гаранция.
Аз сменях по гаранция едни лайснички под прозореца на королата. То снимки, гледа ги, вади парцал да ги бърше. Само за гащите на майка ми не ме пита и проба от фекалии от тази сутрин. За лайснички за 50 лева. Та айде без
Гледам си. ;) Аз бих те посъветвал като стане време за обслужване да си провериш какви филтри са използвали и дали въобще са ги сменили...
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Тойота и конкурентите
Все си мисля, че сме сравнително умни хора тук и знаем как стават нещата с отстъпките. Никой няма да ти продаде нещо на загуба, нали? Тоя трик с предварителното надуване на цената и голяма ТО след това е толкова е стар... Явно просто хората им става хубаво като кажат, че са получили 8-10 бона ТО, звучи грандиозно, а?
А в края на краищата е важно какво плащаш като крайна цена, всичко друго е прах в очите.
Когато аз търсех нова кола исках тя да е хибрид. Колкото и някои да се опитват да ги изкарат недомислици. Та, нямаше нищо на по-добра цена от королата. Нищо свястно. Mild hybrid е недомислицата в случая. Да, разходът е важен за мен, както и поддръжката. Да, наясно съм, че батерията има живот и е един сериозен разход след години. Знам също и че аз мога да се справя сам с въпросната батерия. Този разход е отчетен преди покупката и съм ОК с него. Плюс това, на годините, на които съм, едва ли скоро ще купувам нова кола, така че смятам да си карам тая докато падна. Това са ми плановете към днешна дата - никой не знае какви изненади му е приготвил животът, затова и не правя дългосрочни такива.
Що се отнася до "жалката" марка (ако някой не знае, шкода означава жалко
) - имал съм 2 оригинални навремето - 110L (екзотика за България) и 105L. Първата беше огън, затова взех в последствие и по-новата. Наистина жалка работа... Нищо общо с първата. Ама не съм тръгнал да плюя по тях. Просто приключих с тази марка. Знам, че VW ги купиха след това и в момента правят добри коли (субективно мнение), затова нека си ги карат хората със здраве 

Когато аз търсех нова кола исках тя да е хибрид. Колкото и някои да се опитват да ги изкарат недомислици. Та, нямаше нищо на по-добра цена от королата. Нищо свястно. Mild hybrid е недомислицата в случая. Да, разходът е важен за мен, както и поддръжката. Да, наясно съм, че батерията има живот и е един сериозен разход след години. Знам също и че аз мога да се справя сам с въпросната батерия. Този разход е отчетен преди покупката и съм ОК с него. Плюс това, на годините, на които съм, едва ли скоро ще купувам нова кола, така че смятам да си карам тая докато падна. Това са ми плановете към днешна дата - никой не знае какви изненади му е приготвил животът, затова и не правя дългосрочни такива.
Що се отнася до "жалката" марка (ако някой не знае, шкода означава жалко


Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Тойота и конкурентите
Хибрида не е преходен вариант, но не го развиват. Има предимства не само в града. Но за да бъде развит трябва комплексно да адаптират, както двг към хибридната система, така и цялата електрификация към двг. А при паралелните хибриди просто слагат от наличните двигатели нещо без особена адаптация. Така бе при 1.4 двигателя, дано се е променило при 1.5. При тойота адаптацията вероятно е много по-добра, поне се надявам. Ето и новите им двигатели - пишат, че "са разработени за електрифицираните автомобили". Но са големи и сравнително силно дефорсирани. Прави ги относително по-надеждни. Но не могат така да се реализират предимствата на хибрида, при него така или иначе двигателя работи в относително облекчени режими, защо му са допълнително щадени двг. Така са относително големи, сравнително тежки, дори не така икономични, като по-малките. Може би с новата серия двг ще се промени концепцията. Ето при фолксваген двг е 1.5, но с мощност 177 кс, 272 кс системна мощност (за гте). Много по-значителна ел мощност, а за паралелния хибрид, тя дори не е толкова важна, колкото при хибрида на тойота. Но отстъпва на гт модификацията с 265 кс чувствително. Защото е плъгин, с много голяма батерия за пробег над 130 км, защо му е на гт модел. Не ги развиват, според мен, хибридите.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Тойота и конкурентите
понеже тойота не лъжат, а?




Иначе за протокола винаги го правя, але пък след мишкарските истории на ТМ Ауто.
Че аз нещо друго ли съм казал. Подесетвам, всичките са надули цените. Само че повечето ти дават отстъпка, така че да я вземеш на цената която поне отговаря що годе. И да пак са на плюс, но все пак. Пускат ти карок за 80 хилки... след 2 месеца с отстъпка за 65. Ми кой се е вързал - вързал.
Тойота, пускат тая грозотия корола крос за 81 и получаваш една по висока пластмасова лада...
Един познат си продава камрито (едно от първите в БГ) ми то е БЕТЕР ЛАДА.. да по - мощна такава ама ЛАДА. Няма подгрев на нищо, няма навигация, няма андроид ауто, огледалцето му е с палче (не че има значение щото е затъмнил задните джамове). Но това е една 200 коньова лада за 60 бона. 2019 година... ми извинявай... са я пуснал на 50. ЩО ЗА ЧОВЕК би купил подобен туч. В сми хуу харчело му 5.5 средно, 2025 даваш 50 бона за мощен курник и те брига разхода ли?!

Та цените винаги са вървяли нагоре. Въпроса е в края на деня както казвам, какво взимаш.
една шапка пари изръсваш или ръсиш 5 години все там.. и накрая се дървиш на половин литър по - малко изгорено гориво, но не смяташ парите за ущшен лекар и спартанския живот... и сам себе си оправдаваш. НЕ МИ ТРЯБВА подгре, не ми трябва навигация, не съм оглушал...аз не си чувам от преди това... то и кола не ти трябва като цяло.

гледам че си с ръчка корола - напълно логичен избор. Инак бих ти казал да следиш какво ти сменят че ТМ са си отявлени мошеници. А пък след като лъжат методично за това, що да не лъжат... ма май и тебе са те облъчили с тъпизми - гледам си я през прозореца... че кво... и аз я гледах когато ме лъгаха.
Даже даш камерата ми записа разговора между простия приемчик и механика. Механика, човека нямаше и идея какво трябва да прави. Но пък си го платих...

-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 02 Яну 2025 11:28
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Auris
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Тойота и конкурентите
Според мен не става въпрос за привидна отстъпка. Ще надуем цената, после ще дадем на клиента отстъпка, всички сме наясно с този трик. Проблемът при Тойота е съществен с цените. Един Ярис 2018 струваше 25к нов, сега е 42к нов /след отстъпката в мемента/. Всички виждаме, че цените са почти по 2 в Тойота - инфлация и цена на хибрид. Спряха почти бензинките, има една немощна корола с ускорение 12. Тази година, дори да са лидер в продажбите на хибриди, при липсата на бензинки ще почната да дават назаден. Чакам Корола Крос да падне, ако не поне да почнат да предлагат 2.0 бензиновия двигател.
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Тойота и конкурентите
2019 нямаше почти разлика между хибрид и нехибрид
2020 беше около 3
след това явно си повярваха и почнаха да растат, в момента разликата е 10 между ръчка и хибрид и 4-6 между автомат и хибрид.
Да не говорим, че чист бензин може да си вземеш само на най ниското ниво.
30 години бутат в тая насока, обясняват как няма да правят електрички и в момента са на път да ги отвее вятъра на промяната.
Да дизеляци и бензини ще ги спрат по градовете преди хибриди и то плъгини, но в крайна сметка е неизбежно. На дълъг път икономията им е пренебрежително малка, за сметка на комфорта. (преди хибрид облъчените да скочат - дааа окей равката и камрито са по - тихи от корола, ма пак си е рев до небесата, съпоставими модели при други марки предлагат повече). А да кажеш поне от към цена да са равни ма и това не би,
В момента електриките са както приуса преди 25 години, голям смях, подигравки и тн.
В крайна сметка заради еко меко норми всички опряха до хибридите и лицензите на тойота. Но докато света се върти тойота запецна на тея хибриди а електричките вече почват да са фактор. Тойота имат едно с грозно име дето никой не може да произнесе, дето му падат гумите и можеш 3 пъти ли на ден да го заредиш на фаст чарджар. И си бутат хибриди и то насила.., като не ти предлагат друго.
Електричеките ще заемат все по - важно място без значение кой какво си мисли и какви електрокари и микссери ги смята.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Тойота и конкурентите
Зависи с какво се сравнява, но да. Не е голяма икономията. Всъщност дори може да е на "загуба". Но това е защото не се реализират предимствата му пълноценно - за това хибрида трябва да е с еднаква или много близка маса на конвенционален автомобил със същата мощност. Особено ако се сравнява - "бензин" с хибрид "бензин" или "дизел" с хибриден "дизел", ако имаше такъв. 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта