Сервизни интервали и смяна на консумативи
- slowtraveler
- Мнения: 6205
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 344 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от slowtraveler » 12 Фев 2025 08:24
Деградацията на маслото си е що годе равномерен процес, като смяната е предвидена така, че качеството на маслото все още да е в допустими граници в края на препоръчаният срок за замяна...
Особено на хибрид да сменяш масло на 6-7х.км ми се струва прекалено... Наработката на ДВГ ще е доста по-малка в сравнение със същите километри при стандартен двигател..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
WoLF
pminev
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от planetarydrive » 12 Фев 2025 09:18
planetarydrive
FearSoft
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 07 Мар 2021 20:37
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: TLC 5.7 V8, 2008
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 20 пъти
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от pminev » 12 Фев 2025 11:17
Тойота не познават парите. На фактурата цената е нещо като 34-35 лв литъра, вероятно от варел.planetarydrive написа: ↑12 Фев 2025 09:18 Евтино е маслото, но не в БГ. Оригинално Тойота, в Тойота е 67лв. литър 0W16, както и 0W20.Беше под 40лв. преди 3-4 г. Сериозна инвестиция. Варелният вариант е много съмнителен за мен.
Всички части при тях са с 40-50 процента нагоре в сравнение с доставчиците от форума.
Аз си намирам 0W16 оригинално за 40 лв литъра, оригинален филтър и си правя междинна смяна на 7500 км - за CHR-а от подписа. Винаги километрите настъпват преди 6 месеца.
CHR 2.0 GR Sport, 2023
pminev
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от Krachunov » 12 Фев 2025 11:47
Съмнителен за теб, ама тойота си наливат от него. Имаше време в което ТМ дрънкаха небивалици, как девици по пълнолуние пълнели тубичките и после специално за теб я отваряли.
Защо обаче при 4.2 литра ти таксуват 5 и разликата не я намираш в багажника, не стана ясно. Не стана ясно и защо не я ползват при последваща смяна. Познат така като се развихри тази дискусия ходи да си направи устата. Киселия приемчик му даде оставащия почти литър, когато беше отишъл за последващо обслужване (ПАЗЕЛ Я БИЛ ПОД БЮРОТО). Ама пак не я бяха ползвали. В същото време други представителства пишеха 4.2, питам ги ма тубата е 5... отговора беше, имам достатъчно оборот така че ще ползвам това масло там.
Друг познат с корола пак, обслужва в ТМ изток. И колата остана последна замотали се. И разправя как всичко празно само неговата довършват и майсторите почнали от варели да помпат в тубички. То нормално, доста по лесно да наливаш от тубата и да ти е готова за следващия ден, а не през час да ходиш да сипваш.
Но идеята ми е, варел - туба, няма значение.
За надписванията всички са така. в ЕТ, оргинарЪ масло го продават двойно на цената на която може да си купиш 100 същото. Но поне си намираш хартисалото в багажника. Също може да им занесеш консумативи и те да я обслужат.
Krachunov
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от Митхат » 12 Фев 2025 12:00

Колата мине ли 3 години спирам всички посещения по оторизирани сервизи,не го правя с цел...."че много скъпо там брат",а понеже нямам време, нерви за записване на часове по сервизи.Имам тук едно момче което работи механик в мой имот,всичко масла,накладки или друг евентуален проблем ги ремонтира той.В представител се ходи само за тест хиб.батерия,гаранция не търся колата вече не е нова и аз решавам кога да сменя антифриз,спир.течност,и т.н масла на 10 к и от сигурно место по спецификация винаги.Каско здължително но да кисна по сервизи..Не.
Митхат
Krachunov
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 07 Мар 2021 20:37
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: TLC 5.7 V8, 2008
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 20 пъти
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от pminev » 12 Фев 2025 12:39
Само не знам защо сменят въздушен и салон на 30 000 км. Когато ходих на 15000 км не ги смениха. Аз си ги смених с оригинални такива и си бяха доста мръсни и набити с прахоляк.
CHR 2.0 GR Sport, 2023
pminev
- max-2
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от max-2 » 12 Фев 2025 12:54
Аз се чудя защо не направят горивната карта на хибридите до определени градуси на двигателя да работи без директното впръскване? Екология?planetarydrive написа: ↑12 Фев 2025 06:37 Категорично през зимата кондензирането на вода и гориво е много повече, отколкото в топло време. Основна причина е много по-дългото загряване. Затова се покачва и нивото на маслото. Често срещано при хибридите. А какъв "пушек" бълват от кондензирала вода в ауспуха при рязко ускорение, преди пълно загряване. Един приятел ми се обади, че Камри-то пуши при ускорение. Казвам му- спокойно това е конденз. Първия път като видях кълбата пара, се учудих, но и гугъл го дава нормално явление. Става естествено само през зимата.
Някой наистина се е минал, ако е сменил масло през зимата, но ще знае за по-нататък.
max-2
Krachunov
- zorbata
- Мнения: 348
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 53 пъти
- Получена благодарност: 65 пъти
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от zorbata » 12 Фев 2025 19:52
Много от това "пакетираното" преди това е било във варели. И на 100% съм сигурен че варелите са брандирани. И както си купуваш масло в ОЕМ опаковка така можеш да си купиш и в ОЕМ варел.
zorbata
- slowtraveler
- Мнения: 6205
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 344 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от slowtraveler » 13 Фев 2025 09:24
Дори според мен е по-вероятно при ОД да има оригинално масло във варел отколкото в туба



Относно кондензирането и външните ефекти - това сме го коментирали в друга тема... (това за кондензирането на горивото съвсем ми стана 'интересно', ама твърдо не искам да задълбавам в тази посока

В допълнение - факт е, че ДВГ в хибрида работи в малко по-неизгодни условия заради по-честият старт...
Който води до по-ниски температури на маслото (удължава живота му) и по-малка наработка на самото масло заради по-малкото моточасове при аналогични километри... Така, че ако си взема хибрид - въобще не смятам да влизам във филми и да му сменям маслото на по-често отколкото е препоръчал производителя

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- max-2
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Сервизни интервали и смяна на консумативи
Мнение от max-2 » 13 Фев 2025 09:33
max-2
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта