Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Нещо за струните на гъдулката имате ли, че си поръчах 4 такива, вместо накладки?
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Защо пропуснахте удивителните 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка

Намажете ги тия накладки със колофон. Разтваря се в спирт, киснат се накладките и като изсъхнат се монтират.
Ще има отчетливи звукови и димни сигнали при спиране.
После прискърцването ще ви се стори райска песен.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Е да - прилича повече на чинел

Тъй-като разговорът наистина премина към теория, за която има нужда от по-задълбочени познания, моля задълбай малко физиката - ще ти се обяснят доста неясноти...
Самият пример, че при 'лек удар на камбаната' щяла да звъни тихичко и да затихне бързо - ами пробвай да удариш с чукче камбаната, или чинел, а след това удари по същият начин гвоздей - кое ще резонира дълго и продължително , и от кое ще чуваш продължителен звук докато затихва резонанса

И в допълнение - знаете номера със стъклената чашата, която 'се взривява' заради резонанс при съвсем малко, но продължително въздействие - потриване на ръба и с пръст...
Да, чашата като всеки по-твърд предмет има резонансна честота в звуковият диапазон, та и затова 'звъни хубаво' като удариш две чаши

Вярно, че се отклонихме от темата, но резонансът е доста комплексно явление, което често има много 'странични ефекти', които е трудно да се предвидят...
Надявам се не мислите, че производителите нарочно правят 'свирещи спирачки' за да дразнят потребителите

Лично при мен досега съм имал едни спирачки, които дразнеха, и за които причината бе в мен - като млад шофьор не ги разработих правилно и ги прегрях....
Иначе просвирване съм имал инцидентни при определени условия, които са отминавали, макар, че може да се повторят след месец/година и т.н. при съвпадане на условията

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Вие "задълбайте във физиката на процеса" - в случая не са нужни дълбоки познания по процеса, така че ще са достатъчни, тези които имаме.
(Защо струната "свири", когато музиканта "води" лъка по нея. Защо "струната" (или "тетивата"
) му трябва също да е обтегната, защо се натърква с колофон, а не с друго
. Това защо процеса е друг при струната и чинела, поне при "триене" - в случая със струната всъщност не е триене.)
Защо да удряме гвоздей? Да ударим чинела и спирачния диск - "кое ще резонира дълго и продължително , и от кое ще чуваш продължителен звук докато затихва резонанса"?
Така, че диска съвсем не е и не трябва да е чинел. Но нека е чинел. Трийте чинела и вижте дали ще "звъни" (а може и да го ударите и след това дори само да ги пипнете с пръст, дори да го допрете с палката - и да видите как звука "изчезва"). (Така и чашите - чукнете ги и след това пипнете едната, та дори просто ги допрете двете чаши и звука бързо "изчезва".) Звука при удряне, вибрацията която остава продължително време - е т. н. "собствена честота" на тялото. А в случая имаме не удряне на диска, а неговото притискане, при това двустранно притискане (разликата е съществена - при едностранно - трептенето спрямо контактната повърхност е само едностранно ограничено) и триене. За да има резонанс в случая - трябва честотата да съответства на цялата система от така "притиснати" тела (като и всеки преход между едно към друго тяло води до загуби в създаден колебателен процес, особено когато телата са с различна структура и от различни материали - предава се енергия между разнотипни "молекули", между разнотипни структури) и ако едно от тези тела е "слабо" вибриращо, силно разсейващо енергията на вибрациите - цялата система бързо ще погаси вибрациите си и вече не може да се пише за резонанс (или поне повишението на амплитудата при тази резонансна честота на системата ще е незначително).
Не мисля, че нарочно правят спирачките скърцащи, но мисля че е сравнително лесно да се направят не скърцащи и това не изисква много вложения.

(Защо струната "свири", когато музиканта "води" лъка по нея. Защо "струната" (или "тетивата"


Защо да удряме гвоздей? Да ударим чинела и спирачния диск - "кое ще резонира дълго и продължително , и от кое ще чуваш продължителен звук докато затихва резонанса"?

Не мисля, че нарочно правят спирачките скърцащи, но мисля че е сравнително лесно да се направят не скърцащи и това не изисква много вложения.
Последно промяна от Hursa на 05 Фев 2025 11:48, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Разбира се - може да 'звъни' точно както чашата до степен да се разруши....
Това ме убеждава, че явно продължаваш да не разбираш какво представлява резонанса

Какво значение от коя страна е притиснат диска за резонансните явления?
От цялата тема по-нагоре (включително и статията на Феродо) предполагам е станало ясно на всеки, че това си е резонансен ефект

Явно само малка част от хората тук смятат, че производителя монтира специално свирка в спирачките да дразни клиентите

Което донякъде е и вярно де - механичните 'уведомления' за износени спирачки работят точно на този принцип - метална пластинка при износване започва да се докосва до диска и да предизвиква подобно 'свирене'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- gimara
- Мнения: 1710
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Забелязвате ли, че колегата пуснал темата, повече не е писал? Защо ли?
То струни, то чинели.....
Предлагам да признаем, че инженерите на Тойота са некадърни, че Тойота пестят от материала на накладките и да се приключи тая драма.
То струни, то чинели.....
Предлагам да признаем, че инженерите на Тойота са некадърни, че Тойота пестят от материала на накладките и да се приключи тая драма.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Явно вие не се и опитвате да разберете - вижте кога и как "свири" чашата. Отделно - че самата тя трябва да е оформена, като резонираща камера.
Какво е резонанса в случая на едно тяло - собствената му честота на трептене, когато към повърхността му е притиснато други тяло - тази повърхност предава трептенето си към другото тяло - енергията му на трептене се разсейва към другото тяло и ако "количеството" енергия "изтичащо" към другото тяло е значителна (какъвто е случая с двустранното притискане на диска от двете накладки) - трептенето се погасява практически "моментално".
Какво е резонанса в случая на едно тяло - собствената му честота на трептене, когато към повърхността му е притиснато други тяло - тази повърхност предава трептенето си към другото тяло - енергията му на трептене се разсейва към другото тяло и ако "количеството" енергия "изтичащо" към другото тяло е значителна (какъвто е случая с двустранното притискане на диска от двете накладки) - трептенето се погасява практически "моментално".
Последно промяна от Hursa на 05 Фев 2025 11:58, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- gimara
- Мнения: 1710
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Измисли го, патентовай, ще станеш богат и ще останеш в историята на автомобилостроенето със златни букви.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Измислили са го
. Знаят го, разбират го на порядъци повече от мен. Вижте колко са написали по темата, колегата го показа. Но води до допълнителни разходи, не големи, но съкращават печалбата на тойота.
Не от материала на накладките - пестят от неголеми конструктивни промени в спирачни апарати - така че да не скърцат дори с доста калпави накладки. Е може да се дължи и на съкращаване разходи поради влагане на не особено качествени материали, и съкращаване разходи за качествена изработка.


Вижте тази пластинка - какво представлява, къде и как е монтирана. Монтирана е, като "свирка", да вибрира свободно и да предава вибрациите си към въздуха.slowtraveler написа: ↑05 Фев 2025 11:41 метална пластинка при износване започва да се докосва до диска и да предизвиква подобно 'свирене'...
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Отново те съветвам да се информираш какво представлява резонанса... Струната, пластината да не би да са оформени като резонираща камера?! Дори една обикновена плоска ламарина може да резонира

Не разбирам и какво си се фиксирал толкова в 'притискане на друго тяло' - това в повечето случаи само изменя резонансната честота и е само един от факторите ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Защо чашата се разрушава от звука. Защо струнните инструменти се нуждаят от резонансни камери. Защо закрепването на чинелите е колкото се на по малка площ и в центъра, оставяйки периферията свободна, защо не е плоска. Пластината вибрира, но вижте свободната и повърхност спрямо опорната. Притискането не просто изменя честотата на собствено трептене, то и подтиска това трептене. При спирачния диск има притискане, двустранно притискане на не малка площ именно на периферията.
Последно промяна от Hursa на 05 Фев 2025 13:19, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Притискането просто добавя в системата още маса и изменя честотата, губейки резонанса. Но какво от това, за какво става въпрос в тази тема?! 




-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Че е лесно и сравнително евтино да не се допуска осезаемо скърцане от спирачките. Но производителя пести пести дори такива неголеми разходи.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта