(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
След техническо обслужване тип Б на 30000 км, забелязах следния проблем. При спускане на планински проходи или при каране по наклон (без да се натоварва двигателят), температурата на охладителната течност започва да флуктуира- спада до около 1/3 и бързо се вдига до средата при натоварване. Ако двигателят не се натоварва за кратко, спада само с няколко позиции (не е стрелка, таблото е дигитално). Не съм забелязал проблеми с парното, а въпросните колебания са при външна температура между -2 и +8 градуса. Преди обслужването, както всяка бензинова Тойота, която съм имал, температурата на охл. течност се забиваше в средата и не мърдаше, независимо от натовареността на двигателя, наклона на пътя, външната температура и т.н. Така беше и с тази кола до въпросното обслужване (трябва да са сменени масло на двигателя, раздатъчна кутия, диференциал, спир. течност, възд. и поленов филтри). Колкото и странно да звучи, във форумите прочетох за още два случая с бензинови тойоти от новата генерация двигатели - Dynamic Force - със същия проблем след същото обслужване. Термостатът на тези двигатели е електронен (електрически), водната помпа също. Колата е гаранционна и ще се обърна към сервиза. Въпросът ми е дали някой друг е имал подобен проблем. Автомобилът е RAV4 2023 2.0 CVT AWD.
Последно промяна от celeron_7000 на 03 Фев 2025 20:03, променено общо 1 път.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Типично за повечето автомобили идващи от поточната линия е ,че не идват с охлаждаща система която е обезвъздушена както трябва и се налага следене и доливане на охл.течност.Това при обслужването би трябвало да е проверено.Логиката на охлаждащата система и управлението на охл.помпа явно са причината за вашето притеснение ,но какво е електронен термостат не знам .Дано някой колега с опит разясни.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Термостата може да се отвори предварително, т.е. ако натовариш двигателя подгрява термостата с реотан и осигурява голям поток на охлаждане на цилиндрите.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Да добавя, че нивото на антифриз в разширителния съд е нормално, непроменено.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Последно промяна от memorex на 03 Фев 2025 21:27, променено общо 1 път.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Да, чист бензин е.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Не бих си помислил, че това е проблем. Случва се и на Тойота стари бензини и по-нови. Напълно нормално е да падне температурата при спускане, защото при принудителен празен ход, над определени обороти-1500-2000, се изключва подаването на гориво. Даже и отоплението намалява чувствително. Така е при всички едновремешни и по-нови. Начин да се запази температурата е спускане на нулева предавка, но не е за препоръчване.
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Възможно е, но съм сигурен, че до
30000 км не правеше така. Преди, като вдигнеше до средата, не мърдаше от там (през зимата и лятото).
30000 км не правеше така. Преди, като вдигнеше до средата, не мърдаше от там (през зимата и лятото).
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB
- peterhr
- Мнения: 635
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
При обслужването, правили ли са някакъв софтуерен ъпдейт?
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
При спуск - обръщали ли сте внимание, какви обороти поддържа. Можете ли да зададете принудително - по интензивна "моторна спирачка" - имитация на предавки има ли.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
При най-драстичния спад до 1/3, тъй като беше силно заснежен 20 км стръмен участък, спусках на ръчен режим, но не съм гледал обороти. CVT-то поддържа ниски обороти по принцип. За ъпдейт - не е упоменато никъде да е правен, но определено съвпада с обслужването.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Може и да е просто съчетание на обстоятелства - "двигателна спирачка" при достатъчно стръмен спуск (с изключване подаването на гориво), по студено време и поради това по-интензивно охлаждане на цилиндрите от въздуха, постъпващ в тях. Но може и да е усъвършенстван режима на "двигателна спирачка" при ъпдейт. При ръчен режим - може би сте поддържали по-интензивна "двигателна спирачка" с по-високи обороти (по-ниска "предавка").
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Струва ми се нормално при дълго спускане, ако си държиш парното на 23-24 градуса да падне температурата на антифриза, особено при ниска външна температура. По един от редовните ми маршрути има 3км сериозно спускане на входа на населено място...мога да ти кажа, че ВСЯКА една кола ми е изстивала там, стига да е под -3/-4 външна.
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Външната температура беше около 0 градуса при спускането. Тогава за първи път забелязах, че има отрицателна динамика на показателя на температурата при спускане. От тогава започнах да се взирам и се превърна в тенденция - дори при незначително спускане и "галене на газта" при положителна външна температура, температурата си спада с няколко пункта (не е до 1/3) и после бързо се възстановява с помощта на леко натоварване. Не флуктуираше преди - факт.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
(Вероятен) проблем с термостат на RAV4 XA50 M20A-FKS
Щом е гаранционна, отиваш при дилъра, закача се диагностиката и се вижда какви са отклоненията, които дава на живи данни - елементарно.
Тука, всеки който пише ще ти даде различен прочит на това, което е чувал, виждал, прочел!
Тука, всеки който пише ще ти даде различен прочит на това, което е чувал, виждал, прочел!
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: ivayla и 6 госта