
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Тойота и конкурентите

-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Тойота и конкурентите
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Тойота и конкурентите
mukot, наблюденията ми за динамиката не са само от сравнение т рок и корола крос. Когато си взех RAV4 PHEV с 302 к.с , слязох от Ауди6 245к.с и усещането ми беше че набира долу горе като аудито, а имаме едни 50 коня разлика. След 160 км/ч Аудито също набираше по добре от Тойтата. За усещането за стабилност на пътя разликата е огромна. Но ,все пак - различен клас автомобили.
А какво ще кажеш за шума? Т рока е според мен отчетливо по тих!
А какво ще кажеш за шума? Т рока е според мен отчетливо по тих!
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Тойота и конкурентите
Ивайло Димов, не си ме разбрал. Сравнявахме тези автомобила, защо си хареса дъщерята тях. Не защото са с еднакви размери!
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 08 Авг 2023 23:08
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Cross 2,0 FWD
- Благодарил/а: 88 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Тойота и конкурентите
Мирослав Петков, изминал съм само първите 200 км. с Тойотата и то без много юркане и без магистрала и нямам натрупани впечатления. Първите усещания са за тиха и комфортна кола, което се засилва и от мекото окачване и големината. При Т-рока /с ръчна кутия/ за да съм пъргав при стартиране на светофара и да не изоставам трябва да го форсирам повече и ми е по-шумен в града. За магистрала още ще натрупам впечатления от Тойотата. За сега съм минавал няколко пъти по тагентата с малко над разрешените 120 и е тиха при постоянната скорост. При интензивни ускорения и тя ръмжи като Т-рока. Но при постоянна скорост и Т-рока е много приятен и шума му не е дразнещ и напрягащ, а напротив те отпуска и е готин и стабилен. С две думи - готини коли. И ние сме вече и малко разглезени. 

- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Тойота и конкурентите
T-roc с 1.5 мотор не е лоша комбинация но аз лично в Ярис Крос ми беше по-удобно ,седалката по-комфортна .Изобщо аеродинамиката на колата е по-добра .
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Тойота и конкурентите
Значи ако взимаш хибрид само тойота би имало смисъл. Отделен въпрос е за чии ти е тоя хибрид и ще напиша защо.
супърб - камри
октавия - корола
И в трите ценово от към това какво плащаш какво получаваш шкода бие с много. Единствено в базово камри и базов супърб (с улсовието че му добавих екстрите които има и камрито), камрито беше условно по - добре от супърба. Но като сложим тоталната липса на избор на задвижване... е въпрос на вкус.
Относно возията прочетох, има голямо значение с греда ли е или мултилинк отзад. При карок например само вариантите 4по4 са с мултилинк.
Относно корола кроса, това според мен е най - голямото недоразумение което са успели да плеснат. Багажника е пълна подигравка за размера на колата, мясото зад шофьора също. Единствено получаваш малко повече място за главата и една идея по височка корола. 4х4 е пълен фарс, с 40 коня електрически... за задния мост. Което не са 40 коня истински, за съпоставка карок 4х4, може да предава до 50% към задните колела, което са 75 коня. Както казах 40 коня електромоторче не е съпоставимо с 40 коня бензинче. Та тъпия крос хем е сув хем няма 4х4 смислено. В същото време до преди 3-4 месеца тойота не предлагаха отстъпки за тоя туч. Та за 80+ бона получаваш една газка с повече пластмаси. Шкода от към екстри и задвижвания ги оставят в точка тойотата. За финал по кроса, да вземеш 1.8 двигател 140 коня би било най - нелогичното нещо. Ускорение 0-100 за 10 секунди, за справка карок 115 коня го прави за 10.3... 3 СТОТНИ по - бавно, но все пак 25 коня по - малко УЖ.
Относно разхода... този така прехвален разход за хибридите. То наистина за парите които взимаш тая кола, наистина си струва да пестиш всеки лев и след има няма 100-150 хиляди километра може да почнеш да си избиваш парите.
И тук не правя съпоставка с други, но и това ще спомена. Съпоставям корола с корола. Бензин/ръчка/автомат/хибрид. Разликата ръчка спрямо хибрид и автомат бензин спрямо хибрид беше 6-10 бона. За пряко сили 1 до 2 литра. Королата да речем 1,8 122 коня като разход на магистрала се представя по - зле от карок 150 коня, който е 4х4 и 300 кила по тежък. Факт е че в града е обратното и за това зависи къде го въртиш.
Казвам го като човек, който въртя 85 хиляди км хибрид, купен нов. И след като го смених именно със шкода, се родих. Осъзнах каква газка съм карал. Брутален шум от рева на двигателя, вятър от вратите. Липса на динамика. Както един познат се изрази. 10 годишна шкода е по - добре от 5 годишна корола. И по разход, и по вървеж и по екстри.
А от към цени последните години тойота са се чалнали. Продават тея варели за премиум, като само цената са вдигнали. Те всички са - разбира се. Но всички правят отстъпки.
И директно цифри
най - високото или предпоследното ниво на корола кроса с 4х4 беше 86 бона з асъпоставка карока по ценова беше 81 а след отстъпки отиваше на 68
Специално правих съпоставка на корола крос - шкода карокgerito_jp написа: ↑24 Яну 2025 00:52 Честито, добър избор, Мирослав. Гледахте ли на шкода вариантите, май всъщност Т-рока е посредата между Карок и Камик, като става въпрос за сравнение в темата
Гледах някакво ревю на моделите и Корола Кросът беше най-хвален като имаше забележка, че е странно, че на европейския пазар е толкова скъп. Явно в Щатите е по-евтин. Иначе е хубавец голям и 1,8 двигателят е много прецелен според мен, без 4х4, изпипан, проверен и надежден. Едно надежно продължение на серията Корола. Като се сложи 4х4 на 2,0 отива на цената на Равката почти /не плъгина/
супърб - камри
октавия - корола
И в трите ценово от към това какво плащаш какво получаваш шкода бие с много. Единствено в базово камри и базов супърб (с улсовието че му добавих екстрите които има и камрито), камрито беше условно по - добре от супърба. Но като сложим тоталната липса на избор на задвижване... е въпрос на вкус.
Относно возията прочетох, има голямо значение с греда ли е или мултилинк отзад. При карок например само вариантите 4по4 са с мултилинк.
Относно корола кроса, това според мен е най - голямото недоразумение което са успели да плеснат. Багажника е пълна подигравка за размера на колата, мясото зад шофьора също. Единствено получаваш малко повече място за главата и една идея по височка корола. 4х4 е пълен фарс, с 40 коня електрически... за задния мост. Което не са 40 коня истински, за съпоставка карок 4х4, може да предава до 50% към задните колела, което са 75 коня. Както казах 40 коня електромоторче не е съпоставимо с 40 коня бензинче. Та тъпия крос хем е сув хем няма 4х4 смислено. В същото време до преди 3-4 месеца тойота не предлагаха отстъпки за тоя туч. Та за 80+ бона получаваш една газка с повече пластмаси. Шкода от към екстри и задвижвания ги оставят в точка тойотата. За финал по кроса, да вземеш 1.8 двигател 140 коня би било най - нелогичното нещо. Ускорение 0-100 за 10 секунди, за справка карок 115 коня го прави за 10.3... 3 СТОТНИ по - бавно, но все пак 25 коня по - малко УЖ.
Относно разхода... този така прехвален разход за хибридите. То наистина за парите които взимаш тая кола, наистина си струва да пестиш всеки лев и след има няма 100-150 хиляди километра може да почнеш да си избиваш парите.
И тук не правя съпоставка с други, но и това ще спомена. Съпоставям корола с корола. Бензин/ръчка/автомат/хибрид. Разликата ръчка спрямо хибрид и автомат бензин спрямо хибрид беше 6-10 бона. За пряко сили 1 до 2 литра. Королата да речем 1,8 122 коня като разход на магистрала се представя по - зле от карок 150 коня, който е 4х4 и 300 кила по тежък. Факт е че в града е обратното и за това зависи къде го въртиш.
Казвам го като човек, който въртя 85 хиляди км хибрид, купен нов. И след като го смених именно със шкода, се родих. Осъзнах каква газка съм карал. Брутален шум от рева на двигателя, вятър от вратите. Липса на динамика. Както един познат се изрази. 10 годишна шкода е по - добре от 5 годишна корола. И по разход, и по вървеж и по екстри.
А от към цени последните години тойота са се чалнали. Продават тея варели за премиум, като само цената са вдигнали. Те всички са - разбира се. Но всички правят отстъпки.
И директно цифри
най - високото или предпоследното ниво на корола кроса с 4х4 беше 86 бона з асъпоставка карока по ценова беше 81 а след отстъпки отиваше на 68
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Тойота и конкурентите
Тоя Haldex е толко измислено 4х2 ,да не се бърка с 4х4 щото нема нищо общо с двойно задвижване .
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Тойота и конкурентите
За това шкода са номер 1 в света по продадени коли.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Тойота и конкурентите
хелдекса е толкова измислен, че в там където ти трябва ще те добута. Разбира се не може да го съпоставиш с истинските такива, но за паркетник си е повече от чудесно. И пак казвам 40 електрически кончета за корола крос е безумно. Само ще го носиш да ти тежи и да ти взима от багажника. За това казвам, че корола кроса е безумна кола, дори да не я съпоставяш с други марки. За тея пари по добре да вземеш наточена корола или камри... От тойота го рекламират като ГРАДСКИ СУВ... тотален оксиморон. В града няма място, най - вече за паркиране. А ти вкарваш един огромен раздут варел, който в същото време има супер малък багажник за размера си.
Преди 5 години, когато взимах королата, разликата между хибрид и не, беше пряко сили 5к. От тогава до сега нищо не се е променило.. е ОКЕЙ сложиха по фенси дигитално табло... до там..
Но тъпата ценова политика, красноречиво се показа в резултатите в България, като тази година тойота отстъпи мястото на шкода.
п.п. Относно качесто и надеждност. Моята, както и още една нова корола пак хибрид, се наложи да долеем антифриз. При изкупуването от ТМ, независимо един от друг, споменаха и за двете че ще прегледат водната помпа, при което бях шок, какво ще гледат на нова кола...85 км.. Това и доливането на антифриз, все пак ми светна нещо и проверих по чужди форуми се споменава именно тази болежка. Отделно и за ръжда и разпадане на кабели по хибридната система. та прословутата надеждност, май остава само стари лаври. И понеже королата я лансираха тояно 2019-20 година, вече са се понатрупали достатъчно и бройки и км, че да се обаждат.
Не казвам че другите нямат драми, казвам че тойота просто е като всички останали, но живее с 20 години назад.

сарказма е излишен тук. Все пак огромна част от пазара на тойота е в САЩ. Където хибридите не са така наложени, както тук. А тук са наложени защото просто няма друго. То ако има друго никой няма да даде 10 бона горница за 1-2 литра разлика.
Преди 5 години, когато взимах королата, разликата между хибрид и не, беше пряко сили 5к. От тогава до сега нищо не се е променило.. е ОКЕЙ сложиха по фенси дигитално табло... до там..
Но тъпата ценова политика, красноречиво се показа в резултатите в България, като тази година тойота отстъпи мястото на шкода.
п.п. Относно качесто и надеждност. Моята, както и още една нова корола пак хибрид, се наложи да долеем антифриз. При изкупуването от ТМ, независимо един от друг, споменаха и за двете че ще прегледат водната помпа, при което бях шок, какво ще гледат на нова кола...85 км.. Това и доливането на антифриз, все пак ми светна нещо и проверих по чужди форуми се споменава именно тази болежка. Отделно и за ръжда и разпадане на кабели по хибридната система. та прословутата надеждност, май остава само стари лаври. И понеже королата я лансираха тояно 2019-20 година, вече са се понатрупали достатъчно и бройки и км, че да се обаждат.
Не казвам че другите нямат драми, казвам че тойота просто е като всички останали, но живее с 20 години назад.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Тойота и конкурентите
Много наивно да смяташ само горивото като разход. Дискове и накладки при хибрида имат по-голям ресурс. Липсата на скоростна кутия е голямо предимство - нямаш обслужване и скъпи ремонти. Към тия предимства добави и липсата на стартер и алтернатор. А 10 бона са ти 2 седмици на слънчака, нищо работа.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Тойота и конкурентите
Халдекса идеята му е в нормални пътни условия ако колата загуби сцепление да се включи и стабилизира колата .Полезно е в града при мръсни и прашни улици и сутрешна роса когато асфалта стане лигав ,при снежна покривка също .Един Дъстър с 4х4 или Фиат Панда са далеч по-проходими 

-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Тойота и конкурентите
съгласен съм. И за това казвам, че хибрида има много силни страни но разхода е може би най - незначителната страна.
И все пак нещата не са само черни или бели. Поне покрай мен, повечето хора сменят колата на около 5тата година. Всички тези неща, които следва да се обслужват някога, в повечето случаи остават за следващия собственик, ако съпоставяме нови коли. Да ти излезе сметката трябва да въртиш над 100-150к. И тук говорим за коли за по 60-80 хиляди, които екстрите се изчерпват с подгрев на предната седалка и затъмняващо се огледало.
Ако ще тъниш, купуваш си кола за 3000 лева слагаш газ за още 1000 и до 60 000 колкото струва една королка си в играта. Сложи още 10 бона за ремонт и пак си ти... Тея мантри бяха яки, когато разликата между чист бензин и хибрид беше3-5 хиляди. Но 5 години по късно нищо не е мръднало в интериор и качество, а последното даже се е смъкнало, като чета по групи какво се оплакват от тойоти след 23та. Пак съпоставям королата с шкода. Въпреки, че до последно нямаше странни звуци от пластмаси, в королата. Имаше доста повече луфтове и хлабини спрямо шкода.
Колите са си коли, като такива имат силни и слаби страни. Проблема е тъпата ценова политика, както казах за кроса не даваха нищо а за наточено комби 6%....

съгласен съм че е паркетник, но казвам че се справя достатъчно добре на сняг лед и наклон. И пак повтарям, не твърдя че е ОФРОУД, казвам че е по смислен от кроса който надали може да премести собственото си тегло с това моторче, сложено по - скоро от маркетинг страна за да кажат 4х4. Изобщо идеята на тея паркетници е, там където ще стигнеш с лека кола и вериги, да стигнеш евентуално без веригите. Но да вземеш СУВ без 4по4 е най - лошото от двата свята.Ивайло Димов написа: ↑29 Яну 2025 12:29 Халдекса идеята му е в нормални пътни условия ако колата загуби сцепление да се включи и стабилизира колата .Полезно е в града при мръсни и прашни улици и сутрешна роса когато асфалта стане лигав ,при снежна покривка също .Един Дъстър с 4х4 или Фиат Панда са далеч по-проходими![]()
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Тойота и конкурентите
Се представя чудесно, според мен! С тази разлика, че моята е 138 коня.
Миналото лято, за 4000 км грубо (европейско "турне") имам разход 4.7/100. С разумна скорост, съгласно ограниченията на съответния пътен участък. И винаги, навсякъде пристигах навреме, без нерви.
Що се отнася до градското - то дори е по-високо при мен. Но винаги е било така, при сравнително кратки пътувания (~10-15 км в посока). Така че мен ме устройва перфектно. И багажника си ми е достатъчен.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Тойота и конкурентите
Това хибрид или ?
Моята беше хибрид. И говоря за магистрално в България. Разход под 6 е било рядкост дори лятото, като карам по знаци, разбирай ако пише 140- 140 с моменти на изпреварване 150. Имал съм и трипове по 3-400км из България на междуградски пътища съм правил и 3.6 (рекорд за мен), но като цяло се промени начина и маршрута на пътуване и стана предимно магистрално. И както казах разхода стана предимно към 7. Средно за 40к - 90% магистрално разхода средно беше 6,5, предните 40 000км беше около 5.5.
Проблема да я сменя, беше липсата на душа. Без значение пълен, празен дойде ли баир (да речем от Благоевград към София, изкачването преди Дупница). Ако съм набрал скорост държи.....но спреш ли или намалиш ли... МАКСИМУМ 120 и то бааавно. Смачкаш газта и единственото което се променя е слуха ти - оглушаваш. Но нищо не се случва. Дълго време си мислех че шума е субективно, понеже в града движиш в ниски обороти и на ток и после ти се струва много.... Ми не, просто королата е зле обезшумена и двигателя реве на умирачка, то си и пише макс. въртящ момент 3-5000 оборота. Даже и детето го усещаше. Когато на магистрала се движиш и случайно вдигнеш 150, рева си е таковал майката. И от задната седалка се чува " ТАТЕЕЕЕ КАРАШ С ПРЕВИШЕНА".....



Натовариш ли се и да трябва да изпревариш бързо... не изпреварваш. Няма душа. Което не винаги е лошо, тренира те на спокойно шофиране. В момента 300 кила по - тежка кола 4х4 имам същия или по - малък магистрален разход.
За европа всичко дава по - малък разход. Максимално разрешената е по - ниска. Спазваш ограничения. Последно с королата в сърбия ми даде 4.1, малки пътчета 30-60 ограничение.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта