Всеки модел си има конкретни конструктивни параметри... От тях е видно радиуса на завоя, геометрия и предавателното отношение на секторната кутия/рейката и т.н..
Всичко е борба между компромиси

Нямам предвид броя на оборотите на волана - при съвременните автомобили можеш да го направиш и с джойстик - 2см преместване и отклонение на гумите на максимален ъгъл

Просто радиуса на завоя зависи от ъгъла на завиване на гумите и от базата на автомобила... Колкото по-голяма база (а по-голямата база е търсена заради по-добрият комфорт на возене и по-големият използваем вътрешен обем на автомобила), толкова по-голям е радиуса... И за да постигнеш същият радиус, трябва да отклониш гумите на по-голям ъгъл...
Обаче допустимият ъгъл също е компромис. Ако сложиш по-голям двигател, ама мястото е малко, и за да не променяш ширината на автомобила, единственото което можеш да направиш е да стесниш мястото за гумите - ъгълът намалява....
Ама то двигателя по-мощен - трябват му и по-широки гуми - айде, още малко намаляване на ъгъла...
Като гледам - диаметъра се върти някъде между 10 и 12м, и не винаги зависи от големината на автомобила, а повече от горните фактори (малките автомобили още повече ограничават конструкторите за възможните решения - просто няма място)... Та като гледам - Яриса има почти същият диаметър на завой като Джип, дето е с метър и нещо по-дълъг

А Кашкая май е с по-малък диаметър на завой от Яриса, но отпред моторният отсек си има доста място просто защото е висок автомобил и има къде да разположат нещата по височина)..