Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Slavi006
Мнения: 6
Регистриран на: 26 Яну 2025 09:40
Местоположение: България
Автомобил: Yaris 1.5 hibrid 2016
Благодарил/а: 4 пъти

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Мнение от Slavi006 » 29 Яну 2025 04:14

centil, А случайно да е забелязала дали й завива по-малко.
Един вид при пълен ход на волана било за паркиране или обратен завой, когато волана е навит до край има по къс ход,а не както при другите автомобили.
Като не толкова маневрена идва.
Благодаря ви🍀

centil
Мнения: 1036
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 42 пъти

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Мнение от centil » 29 Яну 2025 07:57

Не, колата си завива "нормално" за автомобил с предно предаване при паркиране и обратен завой.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Мнение от slowtraveler » 29 Яну 2025 09:10

Добре е да се уточни какви автомобили сте шофирали и какъв ви е опитът - 'окомера'... Както колегите са споменали - по-късият ход на волана (брой обороти от пълен ляв до пълен десен) няма нищо общо с маневреността... Просто решение на производителя... В миналото - съобразен с масата на автомобила и нуждата от физическа сила поради липса на сервоусилватели, а сега - просто желание и идея на производителя за 'шофьорско усещане', премахвайки нуждата от физическа сила...
Наскоро гледах някакъв китайски автомобил - Не съм сигурен дали от пълен ляв до пълен десен имаше оборот и половина - мацката дето го караше съвсем спокойно направи 'остра' маневра завъртайки волана на под 1/2 оборот :)
П.С. един от най-неманеврените автомобили дето съм карал бе Мерцедес без сервоусилвател - сигурно волана се въртеше на 6 оборота :) Спираш и почваш да въртиш :) Преди 30-тина години пред офиса дори имаше подвиквания от пешеходци - докато маневрирам на тясно място и просто съм спрял и правя физ-зарядка докато колелата бааавно се отклоняват :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Slavi006
Мнения: 6
Регистриран на: 26 Яну 2025 09:40
Местоположение: България
Автомобил: Yaris 1.5 hibrid 2016
Благодарил/а: 4 пъти

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Мнение от Slavi006 » 29 Яну 2025 10:23

slowtraveler, Привет😊
Да може би си е от производителя за дядвния модвл и година на производство..този е от Май 2016.
А предишния авромобил беше Nissan Micra и въпреки,че не беше тази година,а доста по надолу си беше доста по-добре.
Поне за това,което споменавам като завиване,разминаване в завоите,паркирането.
Не е имало като сега на този както го оприличавам къс ход,а си се завъртаха доста гумите и си завиваше много.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Мнение от slowtraveler » 29 Яну 2025 14:02

Всеки модел си има конкретни конструктивни параметри... От тях е видно радиуса на завоя, геометрия и предавателното отношение на секторната кутия/рейката и т.н..
Всичко е борба между компромиси :) Нямам предвид броя на оборотите на волана - при съвременните автомобили можеш да го направиш и с джойстик - 2см преместване и отклонение на гумите на максимален ъгъл :)
Просто радиуса на завоя зависи от ъгъла на завиване на гумите и от базата на автомобила... Колкото по-голяма база (а по-голямата база е търсена заради по-добрият комфорт на возене и по-големият използваем вътрешен обем на автомобила), толкова по-голям е радиуса... И за да постигнеш същият радиус, трябва да отклониш гумите на по-голям ъгъл...
Обаче допустимият ъгъл също е компромис. Ако сложиш по-голям двигател, ама мястото е малко, и за да не променяш ширината на автомобила, единственото което можеш да направиш е да стесниш мястото за гумите - ъгълът намалява....
Ама то двигателя по-мощен - трябват му и по-широки гуми - айде, още малко намаляване на ъгъла...
Като гледам - диаметъра се върти някъде между 10 и 12м, и не винаги зависи от големината на автомобила, а повече от горните фактори (малките автомобили още повече ограничават конструкторите за възможните решения - просто няма място)... Та като гледам - Яриса има почти същият диаметър на завой като Джип, дето е с метър и нещо по-дълъг :) А Кашкая май е с по-малък диаметър на завой от Яриса, но отпред моторният отсек си има доста място просто защото е висок автомобил и има къде да разположат нещата по височина)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта