[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
Митхат
Мнения: 3820
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 132 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Митхат » 23 Яну 2025 16:03

max-2 написа: 23 Яну 2025 15:59 35 мм над максималното на щеката ли? Аз съм 0в16.
Да

Аватар
ico1
Мнения: 396
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 59 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от ico1 » 23 Яну 2025 18:24

Е поне не горят масло.А от моя опит РАВ ката си дойде обслужена от Холандия с 5-10мм над максимума и после обслужванията тук пак бяха така.Мисля ,че наливат масло по грамаж а не по щеката.Трябва да погледна как е на Лексуса. :thumbsup:
LEXUS RX450hl

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Ивайло Димов » 23 Яну 2025 18:47

boxed.gif Ако има несливаем остатък ,а наливат колкото при сухо пълнене е нормално да е над max.

Аватар
zorbata
Мнения: 335
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 58 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от zorbata » 23 Яну 2025 19:15

Да се върнем на темата!
Миналата година усилено търсех PHEV предимно Kia Sportage, Hyundai Tucson, Wey 03/05, Mazda CX-60 и други подобни.
Kia Sportage GT-LINE - оборудването е добро сравнително качествена изработка, но ме отказа това че няма термопомпа.
Hyundai Tucson N LINE - и той като кията - няма термопомпа.
Ценово и двата автомобила са под Рав 4.
Mazda CX-60 - там гледах предимно ниво HOMURA и TAKUMI, от към оборудване са доста по-добри от Рав4 и за малко щях да взема една червена, но не се споразумяхме с дилъра, а и при нея имаше един проблем който се надявам да са го отстранили през миналата година.
При Wey 03/05 нещата бяха доста добри от към оборудване и пробег на ток, но там дилъра не успя да ме убеди че сервизното обслужване ще е читаво(може би защото току що стъпваше на пазара).
Спрях се на Toyota Rav4 GR малко случайно макар че търсех RAV4 PHEV заради пробега на ток и термопомпата.
caryЦар

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 23 Яну 2025 20:19

Дано пуснат по-мощна хибридна корола (или поне мощно камри smile.gif). Гледам хибридния голф е вече с по-новия им двг и както изглежда доста по-добър. Вярно по-скъпа от королата е по-мощната им модификация, но съвсем не толкова, колкото преди. Значително по-мощен и е плъгин - с пробег 130 140 км - не ми харесва, че е с толкова голяма батерия, но кой ли ме пита smile.gif, затова пък мощността силно впечатлява и след като разликата в цената вече не е голяма - ще е за предпочитане.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Мирослав Петков
Мнения: 281
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 93 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Мирослав Петков » 23 Яну 2025 21:36

centil, понеже продължаваш да се заяждаш,че и тема отвори, на дъщерята поръчахме T roc , двуцветен металик наблъскан с почти всички екстри за 61 хил. Ниво Стайл 1.5 двигател. Па сега ми посочи кой модел на тойта е конкурентен на тази оферта? Посочи модела и нивото и можем да продължим разговора, какво има и какво няма в обурудванията!
Корола Крос хибрид 2.0 двигател със 197 к.с не върви така ,като тази оса! Те по принцип конските сили на Тойота не си отговарят ,не знам как ги смятат!
П.п за за не се налага да ти отговарям и питам втори път, като търсиш да сравняваш, говорим за екстри в оборудването:
Самопаркиране, елекрическа задна врата с отваряне с крак, матрични фарове(тук направо можеш само да мълчиш :) ),кожено табло с шевове,сайд асистанс, комфортни седалки електрическа щофьорска с лумбална опора и масаж,резервна гума,безжични и андроид ауто ,и епълсар!

centil
Мнения: 1036
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 42 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от centil » 23 Яну 2025 23:18

Поздрави за изгодната покупка! Дълго и безпроблемно да си я кара дъщеря ти.

Уау, каква агресия... Аз не се заяждам, а проявих интерес. И понеже подобни сравнения е имало и в други теми, а и получихме забележка от модератор, та затова пуснах подходяща тема. Без да се налага да се спами в други теми и да се създава нужда от модериране.

Получил си добра отстъпка от ценовата листа за закупения автомобил. По размер VW T-Roc трябва да се сравнява с Toyota C-HR. Дано да си закупил също отопление на волана, камера при движение на заден ход "Rear View" и безконтактно централно заключване и запалване "Keyless Access". Тези трите са в стандартния пакет на ниво Club.
П.П.: Дано не ти се налага да се информираш за DQ200.

gerito_jp
Мнения: 17
Регистриран на: 02 Яну 2025 11:28
Местоположение: Sofia
Автомобил: Auris
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от gerito_jp » 24 Яну 2025 00:52

Честито, добър избор, Мирослав. Гледахте ли на шкода вариантите, май всъщност Т-рока е посредата между Карок и Камик, като става въпрос за сравнение в темата
Гледах някакво ревю на моделите и Корола Кросът беше най-хвален като имаше забележка, че е странно, че на европейския пазар е толкова скъп. Явно в Щатите е по-евтин. Иначе е хубавец голям и 1,8 двигателят е много прецелен според мен, без 4х4, изпипан, проверен и надежден. Едно надежно продължение на серията Корола. Като се сложи 4х4 на 2,0 отива на цената на Равката почти /не плъгина/

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Ивайло Димов » 24 Яну 2025 06:22

1.5 мотора е добър ,рапидите на куките са с такива .Т-рок е типично дамско сувче ,хечбек на стероиди с аеродинамика на кучешка колибка .DQ200 е вагаджийска трагикомедия но пък до 200 хил едва ли ше даде проблем .

Мирослав Петков
Мнения: 281
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 93 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Мирослав Петков » 24 Яну 2025 09:24

centil, Засупени са изброените от теб екстри, щом имаш отваряне на задния капак с крак, значи имаш кейлес!
Предния автомобил на дъщерята беше с DQ200, старото покорение. На 180хил правихме ремонт на кутията ,всичко стъпа 2600лв. Ако навърташ по 20хил на година , това означава след 9 години ремонт ,нали?
Ти сядал ли си в ниво Chr Cult? Толкова е базово , че Дачия ще ти се види Мерцедес! Не че Club е много по добре, но там цената с боята е 69хил!
gerito_jp Гледахме и шкодите, но дъщерята не им хареса визията. Като ексериор си хареса преди тестовете Корола крос и T roc! Какво да кажа: Въпрос на вкус ,казало кучето и си облизало гъза! :) Освен това понеже WV имаха 10%отстъпки Камика , като сложихме екстрите на Troc -a , беше с 1000лв по ефтин.
Последно промяна от Мирослав Петков на 24 Яну 2025 09:49, променено общо 2 пъти.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 24 Яну 2025 09:40

Коригираха си дсг "кутиите". Все пак този тип скоростни кутии си имат много плюсове, затова и сравнително бързо се разпространиха широко сред различните марки и модели. (Много от хибридите са с такива, а хибридната система компенсира някои от минусите им - като продължителната работа на "съединител" или "полусъединител", както и евентуално по рязкото потегляне - минава в ел режим при старт/стоп, както и се подпомага потеглянето. Също се компенсират и недостатъците на двг работещи по "цикъл на Милър", необходимостта от "голяма" първа предавка и евентуално необходимостта от по-продължителна работа с "приплъзващ" съединител.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от max-2 » 24 Яну 2025 10:10

Преди карах DSG и наистина се радвам, че са коригирали бързото превключване към втора предавка, което ако си в задръстване или изкачване преминава в дълго пълзене на полусъединител и това скъсяваше ресурса. Аз си минавах на ръчни на първа в такива случаи.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Ивайло Димов » 24 Яну 2025 10:29

tooth.gif Абе 20 години им трябваха да си ги оправят .В момента DQ381 е мноо добра кутия ,но тя се влага в по-силните мотори.

Чакаме новия Дъстър с H4M и хибридна батерия .Но няма да е 4x4 но за толкова пари тва е .

Аватар
zorbata
Мнения: 335
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 58 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от zorbata » 24 Яну 2025 23:01

caryЦар

mukot
Мнения: 53
Регистриран на: 08 Авг 2023 23:08
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Cross 2,0 FWD
Благодарил/а: 88 пъти
Получена  благодарност: 17 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от mukot » 26 Яну 2025 22:36

Мирослав Петков написа: 23 Яну 2025 21:36 Корола Крос хибрид 2.0 двигател със 197 к.с не върви така ,като тази оса! Те по принцип конските сили на Тойота не си отговарят ,не знам как ги смятат!
В четвъртък, 23.01 продадох Т-рок 1,5 150 к.с. код на мотора DXDB, фейслифт от 2023 г. а на следващия ден взех Тойотата Корола Крос 2,0 197 к.с. Дайнамик форс. Наистина впечатленията са ми още малко от Тойотата, но все пак е непосредствено усещане от двете коли. Усещането е, че са от различни класове. Т-рока е с по-стегнато и твърдо окачване и минава осезаемо по-твърдо през едни и същи дупки и легнали полицаи. Особено по-некомфортен е на задната седалка според жена ми. Вероятно защото окачването му отзад е на греда, а на Королата е многораменно, а и е по-дълга. Предното стъкло на Т-рока е осезаемо по-малко и позицията на предните седалки е по близо до него. Вероятно от това е и усещането, че е оса с бягащия пред тебе асфалт. Реално Королата е по-бързият автомобил, което се вижда от техн. данни: ускорението от 0 до 100 при Т-рока става за 8,6 сек. срещу 7,7 за Королата. Освен това при Тойтата е по-плавно и равномерно, без турбо ритванията, от които на чувствителни хора /като жена ми/ им става лошо.
Иначе и двете коли са много удобни ергономично като качване и слизане, но без да влизам в повече подробности бих казал, че Т-рока е по-младежка и женска кола, а Королата Крос е за по-възрастни хора или искащи повече комфорт чичаци и жените им. tooth.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] и 7 госта