Как да разбера имам ли налична VSC система?
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Как да разбера имам ли налична VSC система?
Този въпрос ме вълнува още от самата покупка и отговор не намирам, пробвах с търсачката тук, извадих некъв ВИН декодер - след вкарване на вин-а на ориза не ми изписва с какви екстри е колата, знам, че имам TRC (нещо, което не ми е толкова полезно предвид високия център на тежестта, в случай на занасяне), знам, че мога да го изключа, но до там - това няма нищо общо с VSC. A честно казано тази екстра ми е по -важна и от това да имам климатик/климатроник и е втора в списъка ми след еърбеците.
Та как мога да разбера имам ли я? Гледам разни клипчета, в Лексъс ГС от началото на 2000 година се вгражда, моята е 2012, би трябвало да са се замислили конструкторите.
При някои автомобили от тия години (след 2010) тази екстра фигурира, като няма отделен бутон и не можеш да я изключваш (Опел,Рено), вижда се, като започне да се унася/занася колата и я вкарва в пътя, като премигва на таблото. При мен на таблото, като започна леко да боксувам излиза същия знак, както при ВАГ е означението за ESP (оранжев автомобил с две ес образни следи).
Защо питам - направих едно бързо влизане в един завой на Шипка - задницата се занесе доста, на таблото премигна лампата гореописаната, но мноооооооооооооооооого късно се намеси самата система, тоест ъгъла на волана, спрямо ъгъла на траекторията на ориза ВЕЧЕ беше значителен, като под късно разбирай изчакване от порядъка на 2-3 секунди, а имам чувството, че в траекторията ме върна перфектно конструираното задно окачване, а не чак толкова системата (ако я имам), но пък веднъж тръгнал тоя ориз няма как да се върне от само себе си??????
Слагам за всеки случай тук и ВИН-а, някой ако може да помогне с инфо ще съм благодарен, няма да ме учуди, ако няма................VIN:JTMBE31V30D075547
Та как мога да разбера имам ли я? Гледам разни клипчета, в Лексъс ГС от началото на 2000 година се вгражда, моята е 2012, би трябвало да са се замислили конструкторите.
При някои автомобили от тия години (след 2010) тази екстра фигурира, като няма отделен бутон и не можеш да я изключваш (Опел,Рено), вижда се, като започне да се унася/занася колата и я вкарва в пътя, като премигва на таблото. При мен на таблото, като започна леко да боксувам излиза същия знак, както при ВАГ е означението за ESP (оранжев автомобил с две ес образни следи).
Защо питам - направих едно бързо влизане в един завой на Шипка - задницата се занесе доста, на таблото премигна лампата гореописаната, но мноооооооооооооооооого късно се намеси самата система, тоест ъгъла на волана, спрямо ъгъла на траекторията на ориза ВЕЧЕ беше значителен, като под късно разбирай изчакване от порядъка на 2-3 секунди, а имам чувството, че в траекторията ме върна перфектно конструираното задно окачване, а не чак толкова системата (ако я имам), но пък веднъж тръгнал тоя ориз няма как да се върне от само себе си??????
Слагам за всеки случай тук и ВИН-а, някой ако може да помогне с инфо ще съм благодарен, няма да ме учуди, ако няма................VIN:JTMBE31V30D075547
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- gimara
- Мнения: 1710
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Как да разбера имам ли налична VSC система?
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Как да разбера имам ли налична VSC система?
Кога премигна лампата. Самия сигнал ли късно се появи или усещането, че понижава натоварването на двигателя. Все пак тази система не може да направи много, ако скоростта е твърде висока за завоя и/или ако пътя е "хлъзгав". На ауриса - няма бутон за изключване, на королата май има, но не съм го ползвал и не съм сигурен. (До колкото знам, при много модели, въпреки че имат бутон или изключва е от меню на системите за стабилност - не се изключват напълно.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Как да разбера имам ли налична VSC система?
gimara - изключително много благодаря за полезното инфо, има обаче една неточност - пише, че нямам деайсър, имам бутон и реотани на предното стъкло - 2броя, за размразяване на чистачките.
Същия принцип на действие на системата (или е подобен) работи 3 пъти по-адекватно в А4 Б7 квадро 2005 година, тествал съм на абсолютно същия завой пак на заснежен асфалт (вярно е, че зависи от гумите - при Тойотата към момента са значително по-качествени и по-добри отколкото, когато бяха на Ауди-то). При тази ситуация ESP-то при въпросното Ауди сработва мигновенно , едва усещаш поднасянето и то с гърба си, самата кола (седан) не се е плъзнала повече от 5-6 сантиметра, докато при Тойоатата беше почти завъртане на около 35-40 градуса от надлъжната ос, демек момента точно преди да застане на 45 градуса на траекторията (време забавянето в сработването). В никакъв случай нямам за цел да оплювам системите на Тойота, но забавената ИМ реакция ме накара да мисля, че нямам такава, а и занапред бих имал едно на ум при влизане в завои, колкото и да е добре настроено окачването и ориза да е стабилен, законите на физиката няма как да се пренебрегнат ( в някой случаи просто предела е различен).
Самата лампа премигна твърде късно - вероятно бавна комуникация/настройки за изпращане на сигнал. Няма наличие на понижаване на натоварването на двигателя, завоя е при спускане на 3-та скорост, с отнета газ, влизане в завоя без газ от самата инерция (пак да кажа под-висока скорост - разбирай около 50-55, не е 200).
Същия принцип на действие на системата (или е подобен) работи 3 пъти по-адекватно в А4 Б7 квадро 2005 година, тествал съм на абсолютно същия завой пак на заснежен асфалт (вярно е, че зависи от гумите - при Тойотата към момента са значително по-качествени и по-добри отколкото, когато бяха на Ауди-то). При тази ситуация ESP-то при въпросното Ауди сработва мигновенно , едва усещаш поднасянето и то с гърба си, самата кола (седан) не се е плъзнала повече от 5-6 сантиметра, докато при Тойоатата беше почти завъртане на около 35-40 градуса от надлъжната ос, демек момента точно преди да застане на 45 градуса на траекторията (време забавянето в сработването). В никакъв случай нямам за цел да оплювам системите на Тойота, но забавената ИМ реакция ме накара да мисля, че нямам такава, а и занапред бих имал едно на ум при влизане в завои, колкото и да е добре настроено окачването и ориза да е стабилен, законите на физиката няма как да се пренебрегнат ( в някой случаи просто предела е различен).
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Как да разбера имам ли налична VSC система?
Възможно е на ауди системата да е по-добре настроена за подобна реакция, особено ако се сравнява с рав. Все пак рав си е сув, с по друга насоченост (въпреки, че е по-нов), често за по-висока проходимост системата пречи - затова да реагира по-късно. А и като конфигурация си е чувствително по-нестабилен.
Но и трудно е да се пресъздадат еднакви условия за сравнение, особено при заснежен завой.
Но и трудно е да се пресъздадат еднакви условия за сравнение, особено при заснежен завой.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Как да разбера имам ли налична VSC система?
Съгласен съм, така е.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Как да разбера имам ли налична VSC система?
Системата 'не се забавя'... Но е факт, че настройките на различните автомобили са различни... При джипа тази настройка се променяше и в зависимост от това какъв режим си превключил (сняг, пясък, ауто, камъни, кал и т.н.)...
Като в единият случай (например сняг, който режим е за хлъзгава повърхност - утъпкан сняг или лед) го 'затягаше' изключително много - не ти даваше да мръднеш задницата.... Докато в други режими като СПОРТ или КАЛ например можеше спокойно да си поднесеш автомобила...
При 'стандартните автомобили' обикновено системата е настроена за някакво 'средно' положение - едновременно да не те дразни с постоянно 'удряне на спирачка' или отнемане на газта, а в същото време да сработи точно когато трябва...
Което при реални условия води до 'неудобството' системата да сработва при малко по-големи от желаните отклонения (не по-късно - тя си сработва при прекрачване гранични параметри, а 'смята' това по доста пъти в секундата) при много хлъзгава повърхност...
А в същото време може да сработи 'прекалено рано' при други условия, когато ти си уверен в контрола над автомобила
Въпреки, че в реалност сработва при преминаване на едни и същи гранични условия (датчици за ускорение, темпо на завиване, датчици от колелата, положение на волана и т.н.)...
И най-вече - системата не е панацея
Тя се опитва да те насочи към желаното от теб място, но е ограничена от граничното сцепление и други физични закони
И с и без спомагателните системи (АБС/ТС/ЕСП/DSC и т.н.) можеш да не успееш да спреш при хлъзгаво или да не успееш да вземеш даден завой 
Като в единият случай (например сняг, който режим е за хлъзгава повърхност - утъпкан сняг или лед) го 'затягаше' изключително много - не ти даваше да мръднеш задницата.... Докато в други режими като СПОРТ или КАЛ например можеше спокойно да си поднесеш автомобила...
При 'стандартните автомобили' обикновено системата е настроена за някакво 'средно' положение - едновременно да не те дразни с постоянно 'удряне на спирачка' или отнемане на газта, а в същото време да сработи точно когато трябва...
Което при реални условия води до 'неудобството' системата да сработва при малко по-големи от желаните отклонения (не по-късно - тя си сработва при прекрачване гранични параметри, а 'смята' това по доста пъти в секундата) при много хлъзгава повърхност...
А в същото време може да сработи 'прекалено рано' при други условия, когато ти си уверен в контрола над автомобила

И най-вече - системата не е панацея



Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Как да разбера имам ли налична VSC система?
Не се забавя, а се настройва да реагира при установена по значителна разлика. За да позволи относително голямо превъртане на колелата (преди да "отнеме газта" и така колелата евентуално да "разринат" горната "рехава" повърхност). Като се добави и типичната за сув по-голяма нестабилност - когато системата реагира, автомобила може вече да е занесъл неспасяемо. 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Как да разбера имам ли налична VSC система?
Системата се адаптира от производителя за конкретния модел... При СУВ обикновено са по-'затегнати' точно защото поведението е различно в сравнение с лек автомобил... Но системата реагира ПРЕДИ автомобилът да е занесъл неспасяемо... Не съм виждал последните десетилетия 'занесъл неспасяемо автомобил'... 'Изправил треакторията' - да, това се случва често

И в допълнение - усещането 'за занасяне' е различно при различните хора с различен опит... Затова и се препоръчва особено зимата шофьорите да тренират по-екстремно шофиране на някоя безопасна площадка - за да усетят поведението на автомобила в по-екстремни условия, когато автомобилът 'не е залепнал' за асфалта а се пързаля...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Как да разбера имам ли налична VSC система?
Е как да видите - вижте как внимават хората със сув, особено с последните модели.
Ранната реакция също си има своите недостатъци. Абе сув, ни е лека кола, още по-малко "високопроходим автомобил".

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Как да разбера имам ли налична VSC система?
Нямам такива режими, не съм с автомат а с ръчна кутия, и не съм толкова модерен.slowtraveler написа: ↑17 Яну 2025 11:46 При джипа тази настройка се променяше и в зависимост от това какъв режим си превключил (сняг, пясък, ауто, камъни, кал и т.н.)...
Забавя се и то яко, сега ходих да я плъзгам на един заледен полигон - ужасно дълга реакция на корекция на траекторията, ужасно чувство, че колата е "изтървана", важното е, че в крайна сметка сработва, но чувството е ...........................Довечера отивам на същото място да хлъзгам шведската стомана да сравня, въпреки, че тя е автомат, ако има някакво значение.Досега не се бях заигравал така , сигурно орЕзках 10 литра газ

Слоу, тук си противоречиш в изказването, хем да сработва "при малко по-големи отклонения" хем " не по-късно" - щом изчаква да "достигне" по-големите параметри, логично има и време забавяне, а междувременно, че си прави изчисления и т.н. - няма спор, сигурно.slowtraveler написа: ↑17 Яну 2025 11:46 Което при реални условия води до 'неудобството' системата да сработва при малко по-големи от желаните отклонения (не по-късно - тя си сработва при прекрачване гранични параметри, а 'смята' това по доста пъти в секундата) при много хлъзгава повърхност...
Според мен бъркаш тракшън контрола TRC със страничната устойчивост, където именно се намесва VSC, тук въобще не говорим за боксуване, а за странично унасяне.
Почти 35-40 градуса създават съвсем друго усещане (не реагира при 8-10 градуса от надлъжната ос, както съм чел, че сработва ESP-то специално при Ауди), малко като в колата на Цучия при дрифт шампионат.
Казваш, че е субективно при всеки човек, така е, но мисля мога да разгранича в движение ъгъл от 10 градуса отклонение спрямо такъв от 30-40, както и времевата разлика в задействането на системата между конкретно двата автомобила, сигурно е нормално, едното е СУВ, макар и паркетен, другото седан, но умишлено съм правил опити да занеса въпросния седан, няма мърдан, не ми дава да шавна - почти мигновенно сработва и не позволява да го "изтърва" до такива граници, като с ориза. Пак казвам, сигурно е нормално за този сегмент, сигурно е сметнато, но чувството е..........меко казано доста по различно.Казвам го от опит.slowtraveler написа: ↑17 Яну 2025 12:41 И в допълнение - усещането 'за занасяне' е различно при различните хора с различен опит
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Как да разбера имам ли налична VSC система?
Вижте как реагира системата за да предотврати странично занасяне - отнема газта за да съответстват оборотите на ъгловата скорост (оборотите) на колелата. (Но може да загуби сцепление - както ако са високи, така и по ниски.) И същевременно евентуални задейства спирачките на вътрешните за завоя колела. И тази реакция си е като на тракшън контрола.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Как да разбера имам ли налична VSC система?
А бе не е , ама където ще ида с тоя картон ти с кола на предно/задно или дори 4х4 (куатро да е- най доброто), няма да можеш поради разликите в просвета - проверено.
Иначе, че не е за среден или тежък офф роуд - да, определено не е.
Не, при мен не я усещам да сработва така, нито отнема газта ( в описания случай беше завой по нанадолнище, нито усетих някакви спирачки), докато при Ауди-то сработва точно така, както ти описваш. Странно наистина. А друго се замислих - дали има опция конкретно тази система да се ресетне по някакъв начин за да е по-директна (да се намали времето за реакция например - или там нямат право в системите за сигурност да пипат дори офиц.сервизи)? Казвам го защото на предния джип имах леки не удари а леки претръпвания при превкл. от 2 на 3-та предавка (автомат), отидох в офиц.сервиз - софтуерен ъпдейт на кутията и заработи, като чисто нова.Hursa написа: ↑17 Яну 2025 13:46 Вижте как реагира системата за да предотврати странично занасяне - отнема газта за да съответстват оборотите на ъгловата скорост (оборотите) на колелата. (Но може да загуби сцепление - както ако са високи, така и по ниски.) И същевременно евентуални задейства спирачките на вътрешните за завоя колела. И тази реакция си е като на тракшън контрола.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Как да разбера имам ли налична VSC система?
Имах предвид, че системата сработва ВЕДНАГА когато отчете по-големи отклонения... Ако си ги достигнал моментално - системата моментално ще се включи... Ако граничните стойности не са преминати - можеш да чакаш до безкрай


Относно VSC и TRC - те работят заедно (както и с АБС)..
И да - чувството е индивидуално.. Неслучайно споменах другия автомобил, където тези неща можеше да ги превключиш в друг режим... Усещането е все едно караш коренно различен автомобил... Въпреки, че в АУТО се справяше изключително добре, при поледица и непочистени пътища разликата при включване на SNOW бе такава, че все едно караш коренно различен автомобил - върви си по релси и не позволява НИКАКВО поднасяне... Да, автоматика също си променяше логиката (тръгваше директно на 2-ра, задържаше превключвания в завой, но като цяло - всичко го правеше мнооого по-плавно - и превключвания на предавки при по-ниски обороти и т.н... Но разликата в 'границата на сработване' на ESP бе ОЧЕВАДНА...

Относно ресетване и т.н. - това обикновено се задава при подготвяне на модулите за производство... Не вярвам да има каквато и да е възможност за пренастройка (освен вероятно флаш със къстъм софтуер, ако има такъв)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Как да разбера имам ли налична VSC система?
Като цяло мисълта ми беше за ъпдейт на VSC модула, ако има въобще - бих питал в Тойота, въпреки, че ме съмнява.А може и при мен да няма такава нужда знам ли?
ИНаче правилно си ме разбрал с това:
ИНаче правилно си ме разбрал с това:
slowtraveler написа: ↑17 Яну 2025 13:56 Но разликата в 'границата на сработване' на ESP бе ОЧЕВАДНА...
Да, но отговарят за различни "ситуации".
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Stivans и 3 госта