CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувай отговор
Аватар
esko148
Мнения: 76
Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
Благодарил/а: 9 пъти

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Мнение от esko148 » 18 Юли 2024 19:56

БЛАГОДАРЯ! worthy.gif :cheers:

Вдигнах кръвно от притеснение stretcher.gif
Продължавам да си я карам и за сега няма да я водя на преглед :thumbsup:
Обаче ще ми бъде на дневен ред колкото може по-скоро.
Не искам да ме остави по-път smile.gif
Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE

izhelev74
Мнения: 32
Регистриран на: 01 Мар 2023 12:20
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Verso 2010 CVT
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Мнение от izhelev74 » 19 Юли 2024 11:00

vfr800 написа: 18 Юли 2024 19:02 Само най-първите са само с ремък и те май са Нисански. Колата още не е за ремонт. Карайте си я нищо и няма, съединителите са затова да се износват. Когато се износят достатъчно ще разберете, но за момента няма нищо притеснително, просто я карайте по-леко, освен ако не се налага :)
Искаш да кажеш , че не са правени от AISIN? Мойта е ноември 2010 и CVT-то ми е K311. Викам си да не е и то нисанско, че съм чувал че са най- чупливи.

vfr800
Мнения: 532
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 102 пъти

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Мнение от vfr800 » 19 Юли 2024 15:05

Не имам предвид са слагани в Нисан и са Jatco . Jatco са пионерите в CVTто. Първите версии са с магнитен съединител, който зацепва посредством променливо напрежение и специален метален прах. Този прах обаче се оказа лош вариант във влажен климат, защото .........ръждясва :) Увеличава се триенето метал в метал и се стига до смяна на съединителя, който както се досещате никой освен Нисан не произвежда и цената му е умопомрачителна. Освен това като се кара основно градско се образува един канал върху вала поради факта , че единия вариатор седи постоянно затворен и ремъка седи на едно място. От там колата от време на време започва да тръгва много трудно от място ,а след време изобщо да не тръгва. Именно този феномен е и причината да се премине към използването на планетарен механизъм към вариатора, което пък изисква съединителен пакет ..........но пак е доста по-добре от първия вариант. Факт е, че въпреки проблемите с ръждясването на праха и износването на вала почти няма кутия, която да не си е изкарала гаранцията от 100к км или 3-5 години колкото е била тогава .

fena_vd
Мнения: 15
Регистриран на: 19 Сеп 2020 15:43
Местоположение: Видин
Автомобил: Авенсис 2.0 CVT 2009g

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Мнение от fena_vd » 26 Юли 2024 10:25

Здравейте, предстои ми смяна на масло в скорости на Авенсис 2.0 бензин. В Джемини ми направиха оферта 580 лв за пълна смяна с машина и не оригинално масло и филтър. В ТМ за частична смяна с филтър 1250лв.

Аватар
esko148
Мнения: 76
Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
Благодарил/а: 9 пъти

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Мнение от esko148 » 27 Юли 2024 19:11

Отивай в Ауто Старт да си смениш маслото :thumbsup:
Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE

stm
Мнения: 37
Регистриран на: 15 Яну 2007 23:25
Получена  благодарност: 2 пъти

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Мнение от stm » 10 Яну 2025 13:50

Здравейте , авенсис 2018 г. , 1,8 бензин , автоматик CVT на 187 000 реални . Какво трябва да се обслужва по кутията ? Някаква приблизителна цена ?

Аватар
gimara
Мнения: 1713
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 49 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Мнение от gimara » 10 Яну 2025 14:48

Четете темата отначало и ще си отговорите на въпросите.

FraDiavollo
Мнения: 62
Регистриран на: 20 Фев 2017 09:36
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Мнение от FraDiavollo » 30 Яну 2025 09:50

Airfan написа: 11 Апр 2023 00:07
veselinov87 написа: 17 Мар 2023 13:32 2-ро и най- важното което ме наведе - имам един казус. При стоене на място на светофар , колата е съответно на D и оборотите ми падат от 650-700 до 500-550 . Понякога се вдигат и пак падат, а понякога си стоят на 550 докато не потегли колата.
Тази аномалия не се случва на никоя друга предавка или стоене на място на P, N и тн.
ПС: изчистен и адаптиран дросел , сменени свещи, МАП изчистен .... всичко .
Тази "аномалия" я имаше на моя чисто нов Авенсис, така че не е от маслото. Ако бях на вас, нямаше да седя на D по светофарите. Лично аз слагах на N, когато се чака повечко.
Напълно споделям мнението на колегата Airfan. Аномалията се появява при седене дълго време на D по светофарите. Аз също започнах да слагам на N, когато се чака повечко и това не е прищявка, а беше свързано с това, че при ниските обороти алтернаторът не успяваше да генерира достатъчно ток, така че да се поддържат всички системи - напрежението падаше и изписваше грешки от рода на Check power steering wheel system / Check electric parking brake system. Записваше и грешка в ECU - rough idling. Всичко това се оправи след като почнах да слагам на N, когато чакам по светофарите :)
Toyota Avensis 1.8 Valvematic CVT 2014

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Мнение от biro » 30 Яну 2025 15:14

FraDiavollo написа: 30 Яну 2025 09:50 при ниските обороти алтернаторът не успяваше да генерира достатъчно ток, така че да се поддържат всички системи
FraDiavollo написа: 30 Яну 2025 09:50 Всичко това се оправи след като почнах да слагам на N, когато чакам по светофарите
На N гаста ли натискаш, за да държи по-високи обороти?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
peterhr
Мнения: 635
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти
Обратна връзка:

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Мнение от peterhr » 30 Яну 2025 16:46

На N - оборите са по-високи. Двигателя си говори с кутията, но в крайна сметка не държи еднакви обороти на N и на D в неподвижно състояние на колата.
На D колкото и да има режим на разтоварване - все пак кутията има триене и има натоварване на двигателя.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Мнение от Hursa » 30 Яну 2025 17:56

Да не е с хидротрансформатор?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
gimara
Мнения: 1713
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 49 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Мнение от gimara » 30 Яну 2025 18:00

В първото мнение на темата, втория pdf, има описание и схеми, ако ти е интересно.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Мнение от Hursa » 30 Яну 2025 19:13

След като е с хидротрансформатор - той натоварва двигателя в позиция D smile.gif
peterhr написа: 30 Яну 2025 16:46 На D колкото и да има режим на разтоварване - все пак кутията има триене и има натоварване на двигателя.
В режим D, когато автомобила е на място - нищо не би трябвало да се движи в "кутията". В този режим, така да се каже - "предавката" е включена, колелата са неподвижни - значи и в "кутията" нищо не се движи. Движи се работното колело на "помпата" в хидротрансформатора и през "реактора" подава поток масло към "турбината". "Турбината" е неподвижна, но обтичането на работните и лопатки от потока създава въртящ момент (към "кутията", от там към диференциал и "двигателни" колела), който "гасите" посредством спирачките (съответно, маслото след като премине през турбината, отново попада в смукателната част на "помпата" на хидротрансформатора - и цикъла се затваря). Всъщност тази циркулация на маслото в хидротрансформатора натоварва двигателя (до колкото разбирам smile.gif). Но пък ви пести изключване и включване на режим D - при който се износват фрикционните елементи.
(Може би, в този режим, по еко съображения, а и за да пести - допълнително да се намалява възбуждането на алтернатора и така да пада напрежението му.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Мнение от max-2 » 30 Яну 2025 19:55

Ако алтернатора е с такива управление при нужда няма да намалява производството. По-скоро е развален или о оротите на двг са по ниски, отколкото трябва.
Carina E 4AFE LB 1992

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Мнение от Hursa » 30 Яну 2025 20:04

Да може и да има проблем, след като изписва грешка, едва ли е нормален режим. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта