stelibg написа: ↑07 Яну 2025 22:49
ECVT-то няма верига
Точно както и прекрасното DSG.

Но пък ДВГ-то на хибрида, който е елемент на хибридната система е с дрънчаща верига. Да, 2.0 няма DPF, но пък има GPF (gasoline particulate filter).

Да за съжаление няма адблу все още за бензинови двигатели, затова разчитат единствено на EGR.

Да, и яко турбо няма за съжаление, но може би ще бъде поправено в следващото поколение.

По-нисък разход от дизел - може, в сънищата ни (е и лятото в града).

По-добро парно, е да при такива загуби в бензиновите двг е нормално. Но пак, за съжаление хибридите ни нямат печка, все пак това е лукс, който ни се спестява от тойота.

Защо климатика да се задвижва от ДВГ - използва се директно генерираната мех енергия, например защото е по-ефективно, от колкото да се преобразува мех енергия в ел енергия със съответните загуби, която в последствие да се преобразува отново от ел мотор в мех енергия, пак със съответни загуби, задвижващ компресора, и особено, ако междинно ел енергията е акумулирана и в последствие използвана от батерия със съответни загуби и при двата процеса. Може да са малки, но пак са в пъти по-големи, от колкото при директното задвижване, да не споменаваме и масата на ел моторите, относително малка, но не и безтегловни.
