Температурен датчик или термостат
Температурен датчик или термостат
Здравейте , колеги! От известно време стрелката за температура на водата не стига нормалното си положение и повредата би трябвало да е в термостата ,но забелязах също,че стрелката тръгва от студено към топло изведнъж и рязко. Как да проверя дали датчикът ми е наред и къде се намира той . Автомобилът е Авенсис Т22 - 2002 г. дизел D4D 110 кс
-
- Мнения: 1430
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 340 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Температурен датчик или термостат
Не разбрах - не достига нормалната температура в движение или дори на място?
Освен термостатът да е останал полуотворен, а при втория случай - напълно отворен, не виждам какъв друг проблем може да има.
По-малко вероятно е да има повреда в самия уред или табло. Между другото показанията са само информативни и не са точни.
Проверка на датчика - най-лесно с диагностика. Втори вариант - с измерване на напрежението на клемите му с мултиметър.
Освен термостатът да е останал полуотворен, а при втория случай - напълно отворен, не виждам какъв друг проблем може да има.
По-малко вероятно е да има повреда в самия уред или табло. Между другото показанията са само информативни и не са точни.
Проверка на датчика - най-лесно с диагностика. Втори вариант - с измерване на напрежението на клемите му с мултиметър.
- WoLF
- Мнения: 3442
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 687 пъти
- Получена благодарност: 268 пъти
Температурен датчик или термостат
Както се каза горе - следиш температурата през диагностика (дори и елементарните хващат този параметър) и ще стане ясно. Проблем с таблото въобще не е изключен вариант, но по-често е термостат или подпушване/балон из системата...



- ico1
- Мнения: 396
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 59 пъти
Температурен датчик или термостат
Що си мисля,че са два датчика един за ЕКУ то и един за уреда.Поне на Партнера бяха така мотора си работеше нормално .Този за уреда забиваше в горно положение от време на време и от него се пускаше вентилатора и ако не го чуеш ,че работи като слизаш отива акумулатора.
LEXUS RX450hl
- zorbata
- Мнения: 340
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 48 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
Температурен датчик или термостат
Започни от датчика, поне по-лесно се сменява.
Термостата ако е блокирал или ще прегрее или въобще няма да загрее. А и се "хваща" лесно по маркучите.
caryЦар
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Температурен датчик или термостат
Стрелката работи на сектори ,понеже е аналагов измервателен уред ,за да няма колебания и трептене от40-60 е на едно положение ,от 60-80 на друго от 80-100 на трето .. Разбира се цифрите са условни за различните производители .Доста нови коли дори нямат такъв уред ,за да не се стресира заблейва водача .
Диагностика да се види дали температурният датчик отчита коректно ,но и аз клоня към термостат който отваря рязко ,а не постепенно .Аналоговата стрелка или работи или не ,съмнително е уреда да е повреден .
Колата има ли нормално ,силно парно ...плавно затоплящ се въздух от духалките ?
Диагностика да се види дали температурният датчик отчита коректно ,но и аз клоня към термостат който отваря рязко ,а не постепенно .Аналоговата стрелка или работи или не ,съмнително е уреда да е повреден .
Колата има ли нормално ,силно парно ...плавно затоплящ се въздух от духалките ?
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
Температурен датчик или термостат
Датчикът е един. Когато извадиш буксата, вентилаторите тръгват, а стрелката на на таблото отива в средата. Не работи кaкто пише Димов, а нараства пропорционално до работна температура и там вече не мърда в определен диапазон.
Понеже съм имал подобен проблем, а и още го имам, да знаеш, че има голяма вероятност проблема да е в таблото. Особено, ако лятото проблема го няма, или просто, когато в купето е много по-топло.
Понеже съм имал подобен проблем, а и още го имам, да знаеш, че има голяма вероятност проблема да е в таблото. Особено, ако лятото проблема го няма, или просто, когато в купето е много по-топло.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Температурен датчик или термостат
Който е работил с точни измервателни уреди от типа осцилоскоп ще ме разбере
.Движението е пропорционално но от -до стои на една позиция ,после се изменя плавно в друга след повишаване на темпетатурата .Изобщо идеята е да няма трептения на стрелката ,които ги има при чувствителните и точни инструменти .
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
Температурен датчик или термостат
Офтопик
Осцилоскоп е безмислен при толкова ниска скорост на промяна на величината, каквато е температурата на охладителната течност. Разбери, че не всичко е VW и алгоритмите са специфични и различни при различните производители. За да ти стане ясно, какво имам предвид, виж долните снимки, които са от температурен индикатор на Тойота. Къде виждаш интервали на промяна от 20 градуса?!
Има и още в същата дискретизация, но не ми дава да ги прикача.
Трептения на стрелка на термометър на охладителна течност на двигател няма как да има и ако помислиш малко ще разбереш защо. Просто системата е доста инертна. Дори и преди 50-80 години когато бяха директни, не е имало каквото и да било трептене, породено от температурата.
► Виж съдържание
Трептения на стрелка на термометър на охладителна течност на двигател няма как да има и ако помислиш малко ще разбереш защо. Просто системата е доста инертна. Дори и преди 50-80 години когато бяха директни, не е имало каквото и да било трептене, породено от температурата.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Температурен датчик или термостат
Нямаш нарисувана скала на деления но си я има просто не е изобразена физически,остай производителя ....не са им различни аналоговите уреди
.Обяснявам ти ,че тая стрелка не може да ти покаже 53.5° примерно както един цифров уред ,тя ще ти покаже 60 .Най-лесно се вижда като закачиш колата на диагностика и следиш в реално време показанията .Стрелката на оборотомера в празни обороти стои на 800 и не мърда но лаптопа отчита колебания между 760-800 .Едно време стария съвецки автопарк (ЗИЛ,ГАЗ,Беларус) всички уреди страдаха от "тремор" ,уредите им подскачаха стрелките .

- WoLF
- Мнения: 3442
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 687 пъти
- Получена благодарност: 268 пъти
Температурен датчик или термостат
Половин градус нямат точност, но 5 градуса разлика показват, да не кажа и по-малко на някои коли... Няма как да "скачат" няколко градуса реално, но ако по някаква причина такъв сигнал идва ще си проличи по стрелката 




Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта