Сервиз "София", на улица "София" в Русе. След отговорите "нямахме време", "тези коли нямат дневни", "тези коли никога не са имали дневни" - не съм си мислил и да припаря отново при тези мизерници. Случката е от 2019. После все пак бяха по-конкретни че бутона връщал плюс на място на което се очаква маса/минус. Снимки има в темата за интеграционното реле.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
- mapamop
- Мнения: 5215
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 590 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 27 Дек 2024 17:23
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Hursa » 27 Дек 2024 18:13
Hursa
- max-2
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от max-2 » 27 Дек 2024 18:18
max-2
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Ивайло Димов » 27 Дек 2024 22:22

Ивайло Димов
- mapamop
- Мнения: 5215
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 590 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 27 Дек 2024 22:46
Май и никога не е имало. Доколкото имам бегла представа нямаш голяма дължина на кабела и нужда от големи мощности. Разстоянията в автомобила са си къси, съпоставени с камионите и не се очаква да захранваш печка (примерно) за дълго, та нямаш и сериозни мощни консуматори.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- mapamop
- Мнения: 5215
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 590 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 27 Дек 2024 22:49

Утре в 10 сутринта е екзекуцията, или по-скоро дисекцията на мотора

--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от r34c7 » 28 Дек 2024 07:53

Ако й мине след смяната на ангренажен комплект и излезне, че това с оборотите го е правила в компенсация/следствие на разтегната верига, тогава ще ми е чудно защо една грешка не е дала за тайминг, толеранса там би трябвало да е много малък.

Параход 3.2 -

r34c7
- mapamop
- Мнения: 5215
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 590 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 28 Дек 2024 08:34
Предвид че в края на есента, успях да накарам и Королата да си изтръска стрелката на два пъти - не е съвсем невъзможно. Но за нея нямам съвсем надеждни долазателства че е същото. За 1500 километра и 27 часа до къщи не го направи нито веднъж, а не е да не съм я предизвиквал.
Веригата ѝ като вдигнах капака на клапаните, за да сменя гарнитурата си беше изпъната като струна, между зъбните колелета, и не я чувам да трака като запали след дълъг престой. Клапана за управлението на VVT-I отиде директно в кофата, след като го измих че тракаше на смачкана пружина. Цедката беше много по-зле от моята преди 2 години.
И се разтръска със стария ми клапан, само 2 пъти за по 2-3 такта. След това вече не успях да ѝ докарам паркинсона, но стана и студено.
Клапана и цедката на Корола-Версото, в автентичния си вид:
- Screenshot_20240822_162006_Gallery.jpg (433.52 KiB) Преглеждано 1918 пъти
Английският ми колега Стив ще излезе прав че "Тойота не обичат да вдигат грешки, освен ако не са животозастрашаващи за пътниците или мотора".
Както и да е - остават 1-2 часа да легне на подемника. Поне ще спре да похапва 11-12 бензин на градско, и да ми се умисля и почесва с паленето, и потеглянето на светофарите.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- mapamop
- Мнения: 5215
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 590 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 28 Дек 2024 08:52
D4 е връзката между пина за управлението на вентилатора на горивното ECU, другият "член на клуба" е климатичното ECU във дисплея на климатика (AC amplifier ECU). Минават през конектори J1/IE1 във коша на мотора, J1 е на блъснатия ми калник, след което през диода командват бобината на FAN No.3. Логиката е че всеки от тях включва вентилатора при нужда, който е само един, за разлика от дизеловите печки. Горивния включва вентилатора, когато му стане топло на мотора, а климатичния, когато трябва да се втечни фреона.
Диода предполагам е сложен за да пречи на единия компютър да подава напрежения на изхода на другия, когато има нужда да пусне вентилатора. Нещо като логически OR - релето е захранено или от единия източник на 12V, или от другия другия, но те са "разделени" от диода.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от Hursa » 28 Дек 2024 10:45
Трябва да се види схемата, но не виждам как да се включи така диода - защото, ако трябва да се захрани през другия извод - този диод пак ще "блокира" захранването (поне така си мисля




Hursa
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от r34c7 » 28 Дек 2024 11:00

Параход 3.2 -

r34c7
- mapamop
- Мнения: 5215
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 590 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 29 Дек 2024 01:06
Веригата е на "ластик", хлътва също толкова надолу и върви с 2 зъба напред маркировката:
- Screenshot_20241229_010034_Gallery.jpg (981.87 KiB) Преглеждано 1817 пъти
Винта на муфата на VVT-I се разви на магия, след доста реплики на каруцарски диалек. И ми мръднаха валовете...
Утре ще сваля и картера, ще измия всичко свалено с коресилин, и ще започна да сглобявам - верига, водачи на веригата, зъбни колела всякакви по веригата, маслена помпа, измиване на цедката на маслената помпа и разните гарнитури. Прогнозно се надявам утре късно вечерта да се возя, ако не ми мине котка път.
За верига се точи масло и антифриз задължително.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
- mapamop
- Мнения: 5215
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 590 пъти
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Мнение от mapamop » 30 Дек 2024 17:23
- Смених веригата, заедно със зъбните колела, обтегача и маслената помпа.
- Смених и гарнитурите на маслената помпа, смукателя на маслената помпа и семеринга на шайбата на коляновия вал.
- Свалих картера - тойотския силикон се беш вдървил и се чупеше като стаха халчия. Имаше 2 очевидни места окъдето мотора е духал масло.
- Цедката на смукателя беше почти наполовина набита със стар бял силикон, черен силикон от около водната помпа, и маслени нагари. Измих я със пистолета за промиване, компресора на 6 атмосфери и "активна пяна" (1:1 домакински обезмаслител и коресилин. Надувах наобратно през тръбичката на смукателя, да се излива направо в сваления картер.
- Измих и картера със "активна пяна" и му пуснах нов силикон.
* Остава гаден вкус в устата и лека тежест в гърдите от "активната пяна".
Резултат - това не е моята кола, която знам. Динамиката ѝ е по-добре от 2019-2020, и е генерално различна от 2023-2024 година. Засега не тресе, но още не съм инициализирал сондите...
- Прикачени файлове
-
- 0-02-05-127f14f5bffbe7adc856679c8c3745e6d0f85b9c93a10c8fdd203dfeac7e7395_4feb7349.jpg (151.6 KiB) Преглеждано 1646 пъти
-
- 0-02-05-da80cdf54d45ab8ac90518a84aadafd1016f098242a54302e8b9fafebc4a8e5c_5408b04d.jpg (322.63 KiB) Преглеждано 1646 пъти
-
- 0-02-05-778d33d3e25856ff653072c247cdebc12996e6e44ce3ffcdf33f326512a1f809_bd3d3a2b.jpg (387.4 KiB) Преглеждано 1646 пъти
-
- 0-02-05-ccc3bff42bdd4ee574e2ac421b82fafa65087f366c78be600183b3f01e8d0508_e8846b16.jpg (570.4 KiB) Преглеждано 1646 пъти
-
- 0-02-05-8db8abdb0c8a67cab8eea6decc67644af7ef518a512a707614063d34169c3bbd_e8d13b46.jpg (507.91 KiB) Преглеждано 1646 пъти
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
max-2
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта