J150: Въпрос за P0524 Low oil pressure и дюзи

Oddbo
Мнения: 5
Регистриран на: 26 Юли 2017 07:40
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

J150: Въпрос за P0524 Low oil pressure и дюзи

Мнение от Oddbo » 06 Дек 2024 13:59

Здравейте,

търсих, но не намирам информация. Тази грешка Low oil pressure честа ли е при тези крузъри и колко да ме притеснява?
Колата е на 210к км. Отделно има малко висока корекция на трети цилиндър и предполагам, че дюзата е баш за смяна...
Могат ли да се сменят по една или всички в коша и 5000 назад?
1 цил: -1,6
2 цил: -1,6
3 цил: +4,6 dry.gif
4 цил: -1,5

Благодаря!

Аватар
WoLF
Мнения: 3442
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 687 пъти
Получена  благодарност: 268 пъти

J150: Въпрос за P0524 Low oil pressure и дюзи

Мнение от WoLF » 06 Дек 2024 14:26

Можеш една по една, да. Ако ще взимаш рециклирана от сервиз, хубаво е да ти свалят и другите за минаване на стенд за актуално състояние. :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
Akima
Мнения: 7443
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

J150: Въпрос за P0524 Low oil pressure и дюзи

Мнение от Akima » 06 Дек 2024 15:08

Приемаме, че говорим за 1KD в ранно/2009-2010/ шаси - все пак има само 6 версии на ОЕМ документите за модела:

1.Уверете се, че има правилното количество масло и няма течове.
2.Тествайте маслената помпа на загрял двигател с GTS:

Код за потвърждение: Избери целия код

Powertr - > Engine/ECT - >  Util - > Engine Oil Press. Check
3.По памет има стойности OFF и ON - при превключване от OFF към ON трябва да се уверите, че налягането се повишава.
4.Докладвайте резултатите тук.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Двигателист
Мнения: 555
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 62 пъти

J150: Въпрос за P0524 Low oil pressure и дюзи

Мнение от Двигателист » 06 Дек 2024 20:51

Здравей!
Да допълня Akima, в случай, че както той предполага, двигателят ти е 1KD.
Измери реалното налягане с манометър. На загрял двигател (каран, не на място). На празен ход – минимум 0.5 бар. При 2500 об/мин – над 2.0 бар, при 3000 об/мин – над 2.5 бар (мериш на мястото на датчика!).
Второ – ако имаш възможност, задължително свали малкия картер и виж да не е задръстена цедката на маслоприемника. Ако е задръстена – отново задължително смени уплътненията („дихтунги“) на дюзите и сменяй двигателното масло на 8000-10000 км, или 1 година.
Ако двигателя не е 1KD, само си пишем напразно.

Oddbo
Мнения: 5
Регистриран на: 26 Юли 2017 07:40
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

J150: Въпрос за P0524 Low oil pressure и дюзи

Мнение от Oddbo » 06 Дек 2024 22:19

Благодаря за отговорите, ще пробвам всичко описано, пък да видим.
Мотора си е точно 3,0 D4d 1KDFTV, последният преди 1GD.

Мен ми е странно защо компа е регистрирал грешка, а не е светнала на дашборда unsure.gif
Ще пиша като има разкрития :D

gena_bs
Мнения: 1430
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 340 пъти
Получена  благодарност: 92 пъти

J150: Въпрос за P0524 Low oil pressure и дюзи

Мнение от gena_bs » 07 Дек 2024 08:34

Защото някой може да е пипондрил в софта, да е изключил лампата/ светодиода или просто да е залепил непрозрачна лепенка зад арматурното табло.

Аватар
Akima
Мнения: 7443
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

J150: Въпрос за P0524 Low oil pressure и дюзи

Мнение от Akima » 07 Дек 2024 09:11

Oddbo написа: 06 Дек 2024 22:19 Мен ми е странно защо компа е регистрирал грешка, а не е светнала на дашборда
Akima написа: 06 Дек 2024 15:08 все пак има само 6 версии на ОЕМ документите за модела
Хайде всички да помислим защо има 6 /шест/ версии на repair manual-а за точно този модел - от производителя TMC.
Ще подскажа, че и 6-те касаят EUDM.

От няколко дни знам, че и в този форуми има екстрасенси, които ще ги отгатнат тези неща - не им трябват нито DTC, нито frame...
Аз за съжаление или радост съм принуден да чета и да задавам логични и последователни въпроси преди да лиша децата на някой непознат от подаръци.

Понеже модата тук е писане на глупости ни остава само да изчакаме да дойде подкрепление от отбора на капацитети по стрелба в тъмното.
/и не - не визирам писалите до момента/
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Oddbo
Мнения: 5
Регистриран на: 26 Юли 2017 07:40
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

J150: Въпрос за P0524 Low oil pressure и дюзи

Мнение от Oddbo » 18 Дек 2024 14:03

Последна информация по темата, че я карах в TM Ауто

1. Това с грешката с маслото го оправиха със софтуерен ъпдейт
2. Дюзата си е с голямо отклонение, нищо ново не ми казаха, но не ми и препоръчаха къде да я правя. Някакви идеи тук, че на стария крузър в BOSCH сервиз ми/му разказаха играта. Седя месец, нищо не бяха оправили и влезна в авариент режим на 300 метра от сервиза им... unsure.gif
3. От ултра топ софтуерния ъпдейт са ми е разбъзикан парктроника и го изключих до следващия чек.

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

J150: Въпрос за P0524 Low oil pressure и дюзи

Мнение от iovkito » 18 Дек 2024 14:43

Купувай нова дюза.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Oddbo
Мнения: 5
Регистриран на: 26 Юли 2017 07:40
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

J150: Въпрос за P0524 Low oil pressure и дюзи

Мнение от Oddbo » 18 Дек 2024 21:24

Точно това искам да направя, дайте идея къде, че имам лош опит със същото

Аватар
Akima
Мнения: 7443
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

J150: Въпрос за P0524 Low oil pressure и дюзи

Мнение от Akima » 18 Дек 2024 21:36

Denso имат представителство за РБ.
Ще искат номер на рама обаче...
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Oddbo
Мнения: 5
Регистриран на: 26 Юли 2017 07:40
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

J150: Въпрос за P0524 Low oil pressure и дюзи

Мнение от Oddbo » 18 Дек 2024 22:46

Сменям с Denso задължително, май темата така ще ми е за друг форум. Благодаря!

Аватар
Akima
Мнения: 7443
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

J150: Въпрос за P0524 Low oil pressure и дюзи

Мнение от Akima » 19 Дек 2024 09:50

Темата е преместена.
Като подмените дюзата може да се похвалите тук - за да я маркираме и като решена.
Весели празници. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта