Здравейте, от скоро съм собственик на Toyota Avensis 2.0 D-4D, 2011 година, и имам проблем с обдухването. Климатроникът духа топло/студено само през средните въздуховоди, независимо от това, че сменям посоките за обдухване.
Подозирам, че проблемът може да е в моторчето, което управлява въздушния поток, тъй като ако беше проблем с клапите, вероятно щеше да духа поне в някоя друга посока (горе или долу).
Закачиха автомобила на диагностика, но не показва никакви грешки по климатичната система.
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? Трудно ли се стига до това моторче, ако наистина то е проблемът? Ще съм благодарен, ако има наличен PDF с инструкции или съвети как да се разглоби и провери.
Предварително благодаря за помощта!
Проблем с обдухването при Toyota Avensis 2.0 D-4D 2011
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Проблем с обдухването при Toyota Avensis 2.0 D-4D 2011
По някаква причина не работи механизма за превключване на клапите за посоката на въздуха. Моторчето се намира отдясно между тялото на вентилатора на купето и тялото на парното. За да се стигне до него се сваля тялото с вентилатора на парното, горната част на таблото, радиото, климатичния панел, средните въздуховоди и се освобождава отдясно долната част на таблото от крепежите. За около 1 ден работа е, но е сериозен панаир.
Кабелите вървят зад панела на климатика и отиват наляво, под парното до климатичния компютър, който пък за да се стигне, евентуално ще трябва да се извади компютъра на еърбезите.
Успех!
И четиво, ако ви се занимава:
http://zatonevkredit.ru/repair_manuals/ ... h2CeTmZVkQ
Възможно е моя в моргата все още да го има това моторче, даже мисля че и тялото на парното може да стои, но трябва да проверя.
Колата изглежда доста неприятно по време на процедурата:
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p=446348
Кабелите вървят зад панела на климатика и отиват наляво, под парното до климатичния компютър, който пък за да се стигне, евентуално ще трябва да се извади компютъра на еърбезите.
Успех!
И четиво, ако ви се занимава:
http://zatonevkredit.ru/repair_manuals/ ... h2CeTmZVkQ
Възможно е моя в моргата все още да го има това моторче, даже мисля че и тялото на парното може да стои, но трябва да проверя.
Колата изглежда доста неприятно по време на процедурата:
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p=446348
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 14 Окт 2024 10:05
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: avensis 2.0 d4d 2011
Проблем с обдухването при Toyota Avensis 2.0 D-4D 2011
Благодаря ти mapamop за изчерпателния отговор. Ще ти бъда благодарен ако провериш за този мотор.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Проблем с обдухването при Toyota Avensis 2.0 D-4D 2011
Утре или вдругиден ще имам резултат и до понеделник ще знаеш. Но конструкцията на това моторче не предполага да е проблема в него. Да е ровено под таблото за нещо?
Единия вариант е да е скъсан някой от пикливите кабели на това моторче, другия вариант е да не наместено ако е сваляно или е разместено зъбното колело в грешна позиция.
Проблема се хваща лесно на диагностика със Техстрийм, в раздела за климатика, като размърдаш всички позици на въздушната струя и моторчето затегне някъде или не отговори. На неговото зъбно колело и на отсрещното което мести клапите има ключов сегмент със липсващи зъби. Ако се разминава зацепването вдига грешка че е затегнало. Ако не работи, поради някаква "негова си причина", мисля също ще вдигне грешка. За скъсан кабел не съм сигурен дали ще вдигне грешка.
Това парно е тотално различно със това от Авенсис Т25 като конструкция, и е същото като на Аурис 2006-2009. Годините са наизуст, модела е със облата визия подобна на Авенсис Т25, а не със острите форми на Авенсис Т27.
Единия вариант е да е скъсан някой от пикливите кабели на това моторче, другия вариант е да не наместено ако е сваляно или е разместено зъбното колело в грешна позиция.
Проблема се хваща лесно на диагностика със Техстрийм, в раздела за климатика, като размърдаш всички позици на въздушната струя и моторчето затегне някъде или не отговори. На неговото зъбно колело и на отсрещното което мести клапите има ключов сегмент със липсващи зъби. Ако се разминава зацепването вдига грешка че е затегнало. Ако не работи, поради някаква "негова си причина", мисля също ще вдигне грешка. За скъсан кабел не съм сигурен дали ще вдигне грешка.
Това парно е тотално различно със това от Авенсис Т25 като конструкция, и е същото като на Аурис 2006-2009. Годините са наизуст, модела е със облата визия подобна на Авенсис Т25, а не със острите форми на Авенсис Т27.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Проблем с обдухването при Toyota Avensis 2.0 D-4D 2011
orfeybg, виж си личните съобщения.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта