Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012
Има наличие на замърсявания-продукти от работата и вода от конденз в системата.
При екстрено и продължително спиране течността кипва при по-ниска температура и в най-добрия случай се влошава спирането.
В най-лошия - оставаш без спирачки.
Освен това влагата в системата разяжда компонентите й.
Пожелавам ти никога да не проверяаш всички тези ефекти от старата течност!
При екстрено и продължително спиране течността кипва при по-ниска температура и в най-добрия случай се влошава спирането.
В най-лошия - оставаш без спирачки.
Освен това влагата в системата разяжда компонентите й.
Пожелавам ти никога да не проверяаш всички тези ефекти от старата течност!
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012
Точно така - течността е силно хидроскопична и с течение на времето състава на водата расте, а точката на кипене става все по-ниска... Ако я видиш на парцали в казанчето си закъснял жестоко със смяната 




- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012
Карал съм със спирачна течност на 10г и повече... Като се сменя - виждаш разликата в цвета и нищо повече...
Да, ако редовно слизаш например със стръмна денивелация от 1км разлика във височина, би намерил разлика...
И разбира се най-важното - ако намериш корозия някъде в ниските места (тръбопроводи, буталца) е ясно, че не си я сменял скоро
Но единици са тези, които шофират така, че да усетят каквато и да е разлика
П.С. относно 'оставане без спирачки' - не е съвсем така... На времето многократно точно при спускане с денивелация над 1200м за 16 км редовно кипваха спирачките на вартбурга... За тези, които не са запознати с тази техника - вартбургът имаше фрайлауф - ДВГ няма моторна спирачка (ДВГ се маже от маслото в горивото и ако работи като моторна спирачка - реално го оставяш без никакво мазане), и реално 'изключва от скорост' ако си отпуснал педала на газта... Нямаше и сервоусилвател де
Та като кипне течността - педала на спирачката пада до долу без усилие, но припомпиш ли 2-3 пъти - спирачното усилие се появява и отново можеш да спираш интензивно... До напълното отпускане на педала - тогава трябва да повториш номера
При многократно спускане и кипване на спирачките си правих експерименти как е най-ефективно спускането... Личният опит показа че най-добре се охлаждат спирачките като спираш рязко и интензивно преди завоя, и след това оставяш колата да набере отново скорост без да пипаш спирачката... В такъв режим почти не кипваха...
Да, ако редовно слизаш например със стръмна денивелация от 1км разлика във височина, би намерил разлика...
И разбира се най-важното - ако намериш корозия някъде в ниските места (тръбопроводи, буталца) е ясно, че не си я сменял скоро

Но единици са тези, които шофират така, че да усетят каквато и да е разлика

П.С. относно 'оставане без спирачки' - не е съвсем така... На времето многократно точно при спускане с денивелация над 1200м за 16 км редовно кипваха спирачките на вартбурга... За тези, които не са запознати с тази техника - вартбургът имаше фрайлауф - ДВГ няма моторна спирачка (ДВГ се маже от маслото в горивото и ако работи като моторна спирачка - реално го оставяш без никакво мазане), и реално 'изключва от скорост' ако си отпуснал педала на газта... Нямаше и сервоусилвател де

Та като кипне течността - педала на спирачката пада до долу без усилие, но припомпиш ли 2-3 пъти - спирачното усилие се появява и отново можеш да спираш интензивно... До напълното отпускане на педала - тогава трябва да повториш номера

При многократно спускане и кипване на спирачките си правих експерименти как е най-ефективно спускането... Личният опит показа че най-добре се охлаждат спирачките като спираш рязко и интензивно преди завоя, и след това оставяш колата да набере отново скорост без да пипаш спирачката... В такъв режим почти не кипваха...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012
Аз съм си изградил практически усет, като най-лесно определям през лятото дали спирачната течност е за смяна. Ако вътре има достатъчно влага и караш примерно по надолничще с честа употреба на спирачки в един момент педалът започва да омеква и да го натискаш по-надолу. Тогава вероятно влагата леко се изпарява от загряването, а хидравликата не търпи такива пространства, тоест спирачната течност сгъстява, условно казано, тази пара и съответно трябва по-голямо спирачно усилие. Просто хидравличният ефект намалява, понякога рязко. През зимата това по-трудно се усеща, защото ниските температури не предразполагат към силно загряване, освен ако не препускаш надолу по Шипка или други стръмни пътища. Не съветвам никого да разчита на тези драсканици, но може да наблюдава това "явление". Възможно е при различни марки коли или конфигурации (примерно ABS и др.) това нещо да не се усеща... 

-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012
Миналата седмица докато температурите сутрин бяха под 0-та ми замръзваше съединителя на баба Корола. Смених течността и о.к. Не сменяна откакто е кола. Ако това стане на спирачната помпа... 

Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- zorbata
- Мнения: 335
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012
Малко ъп на темата:
оставИх ориза за смяна на спирачна течност сабааале и преди малко ми звъни майсторягата да ида, при което ми заявява, че тая спирачна течност няма да я налее в ТАЯ кола, на въпроса ми защо - ми показа капачката на казанчето на която с големи букви пише USE DOT3 ONLY, аз му обясних да я налива на мой риск и да не го мисли, но той не поиска,каза, че ако е ВАГ няма проблеми, но не искал каража му да е зает от прецакан нарочно автомобил и да си губи времето, защото японците били супер капризни на течности и последствията биха могли да са много скъпи за мен (той попринцип не ми налива и 5в30 маслото за летния сезон, ходя САМО когато съм си взел 0в20, 5в30 го сменям при друг, който е обаче не толкова прецизен колкото тоя), та взех си шишенцето, качих се на ориза - другия майсторяга е зает до средата на Януари, който като се чухме каза, че няма проблем да се ползва тая течност и логично ДОТ3 най-вероятно няма къде да се намери, но иди обяснявай, може и да е прав , знам ли го (почти съм сигурен, че и в Тойота не биха могли да изнамерят ДОТ3 застояло по складовете да ми продадат 1 литър, че да съм спокоен и аз и майсторягата).
За пръв път виждам капачка на шишенцето за спирачна течност да не е на винт, а се затваря, подобно на капачка на шише за боза, много странно, но това по-скоро няма отношение към темата.
Та...............чака се средата на Януари за смяна, тоя го чакАх почти 2 седмици, сега другия още 3 .........................
оставИх ориза за смяна на спирачна течност сабааале и преди малко ми звъни майсторягата да ида, при което ми заявява, че тая спирачна течност няма да я налее в ТАЯ кола, на въпроса ми защо - ми показа капачката на казанчето на която с големи букви пише USE DOT3 ONLY, аз му обясних да я налива на мой риск и да не го мисли, но той не поиска,каза, че ако е ВАГ няма проблеми, но не искал каража му да е зает от прецакан нарочно автомобил и да си губи времето, защото японците били супер капризни на течности и последствията биха могли да са много скъпи за мен (той попринцип не ми налива и 5в30 маслото за летния сезон, ходя САМО когато съм си взел 0в20, 5в30 го сменям при друг, който е обаче не толкова прецизен колкото тоя), та взех си шишенцето, качих се на ориза - другия майсторяга е зает до средата на Януари, който като се чухме каза, че няма проблем да се ползва тая течност и логично ДОТ3 най-вероятно няма къде да се намери, но иди обяснявай, може и да е прав , знам ли го (почти съм сигурен, че и в Тойота не биха могли да изнамерят ДОТ3 застояло по складовете да ми продадат 1 литър, че да съм спокоен и аз и майсторягата).
За пръв път виждам капачка на шишенцето за спирачна течност да не е на винт, а се затваря, подобно на капачка на шише за боза, много странно, но това по-скоро няма отношение към темата.
Та...............чака се средата на Януари за смяна, тоя го чакАх почти 2 седмици, сега другия още 3 .........................
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012
DOT3 и DOT4 смучат различно вода и ако не си много прецизен със смените си е прав майстора
Защо VAG-оевете могат е може би защото, докато дойде време от течността да се прецака нещо, колата ще е вече за мачкане от друго 





- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012

- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012
Пфффффффффффффф, сега освен да взема да връщам тая, която купих и да търся ДОТ3, че така и на мен ми не е коНфортно ако нещо вземе да се прецака....................., тая кола не позволява никакъв афтърмаркет, всичко оригинално и всичко по спецификация, пищялките на коланите не мога да спра, DRL няма и не мога да сложа какъв да е , че ел.инсталацията била капризна,ааааааааааааааааа..................
Не е на един милиард, а е на 12, тъпак ли е незнам - разбирам го донякъде , защото сигурно има горчив опит и не иска да си слага главата в торбата и колкото до маслото - да, налива ми ТОЧНО по спецификация на Тойота 0в20, както съм написал по-горе когато за горещите месеци наливам 5в30 го сменям при друг майсторяга, единствено ме е яд, че загубих време да го чакам 2 седмици и накрая ефект нула, иначе можеше барем да ме пита - ти каква течност си взел, да си види спецификациите и още по телефона да ме отреже.Ивайло Димов написа: ↑13 Дек 2024 14:52 която е на 1 милиард години налива ли и масло по стандартите
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012
Кажи му ,че е дебил .Аз съм с ДОТ 4 ,а когато е произведена колата ми е бил актуален ДОТ 3 ,разликите в двата стандарта ги има в нета ,кажи му да чете и да се ограмоти.Хубаво ти налива 0W20 ама като е толкова принципен и стриктен -кара ли те да търсиш масло 0W20 със стандартите по API от преди 12 години и по Ilsac
.Щото такова животно нема .
Ако можеш да я върнеш я смени за ДОТ3 ,ама пак му кажи ,че е неграмотник .
ДОТ 4 превъзхожда ДОТ3 по показател температура на кипене ,напълно съвместими са .

Ако можеш да я върнеш я смени за ДОТ3 ,ама пак му кажи ,че е неграмотник .
ДОТ 4 превъзхожда ДОТ3 по показател температура на кипене ,напълно съвместими са .
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012
Имам тойота, произведена 92 в Япония. Откакто се появи 5.1 дот наливам само нея. Не е страшно. На капачката пише само дот 3. Какво да пише, като тогава е нямало и дот 4?
Дот 4 може да е по-добре на стари бараки със стар нервен съединител, защото е по-гъста и редуцира подскачането и тресенето като движи буталото по-плавно.
Дот 4 може да е по-добре на стари бараки със стар нервен съединител, защото е по-гъста и редуцира подскачането и тресенето като движи буталото по-плавно.
Carina E 4AFE LB 1992
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Избор на спирачна течност Рав4 ХА30 2012
Тъй де, ама твоята е истинска и от яките години, моята нищо, че ев Япония сделана, си е като количка мачбокс по качество до твоята, а за капризност да не говорим, така, че на твоята дали ще и налееш ДОТ1 или ДОТ8 е все едно, докато при мен май, че не е - което е по-добре в твоя случай де.
Купих ДОТ 5.1, а не 4.Ивайло Димов написа: ↑13 Дек 2024 15:04 ДОТ 4 превъзхожда ДОТ3 по показател температура на кипене ,напълно съвместими са .
Към момента нямам никакви претенции относно качеството му на работа, а , че е неграмотник не мога д аму кажа , защото КАЧЕСТВЕН майсторяга по автомобили е, като да търсиш космонавт или пък стругар.............
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта