Avensis T27 - Превъртял лагер в 6-степенна ръчна скоростна кутия?
- max-2
- Мнения: 2091
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Проблем с 6 степенна ръчна скоростна кутия
Нов, никой не казва, че имаш надежден възел в колата си. Тези от 90-те бяха. А за немските кутии и те не са толкова трошливи, но започне ли процес с някой лагер се развива много бързо и не се знае дали ще се прибереш от път преди да се строши тотално.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 357 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Проблем с 6 степенна ръчна скоростна кутия
Каквато и да е кутията, ако не се обслужва навреме и с правилните консумативи си заминава.
За кои немски кутии става въпрос? Защото някои модели автомати/ роботи на ZF, пре-селективните на VAG (DSG), MB 7G tronic не са безпроблемни.
Kакто и някои на Aisin, де. И са скъпи за ремонт.
2600 за ремонт на ръчка е зверска цена! 2500 беше обявената цена в Silver Star преди 5 месеца за MB 7G tronic.
За кои немски кутии става въпрос? Защото някои модели автомати/ роботи на ZF, пре-селективните на VAG (DSG), MB 7G tronic не са безпроблемни.
Kакто и някои на Aisin, де. И са скъпи за ремонт.
2600 за ремонт на ръчка е зверска цена! 2500 беше обявената цена в Silver Star преди 5 месеца за MB 7G tronic.
- mapamop
- Мнения: 5225
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 160 пъти
- Получена благодарност: 596 пъти
Проблем с 6 степенна ръчна скоростна кутия
Пробвай да я монтираш на "Тойота", и ще спестиш 100-200 лева

Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
- Местоположение: Казанлък
- Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Проблем с 6 степенна ръчна скоростна кутия
И все пак може ли координати на човека който ти ремонтира кутията?nov написа: ↑08 Дек 2024 15:41 Много , малко......... нито имам време, нито ми се занимава, нито пък имам инструмент и подемник, нито пък имам най-важното - ноухау, майсторяга да си в днешно време -хем клиенти, хем яките доларЕ, ама .......кой за квото учил/специализирал, не им завиждам, тая работа не е за мен, така, че със здраве да си ги Арчи, аз засега съм доволен, не че ми се даваха и 200лв , не ме разбирай погрешно, ако имаше по-евтин и сигурен вариант със сигурност щях да се възползвам. Звънях по всички автоморги и намерих кутия само в една, точно, като за моя ориз, но ми обявиха цена от 1800лв, джамбазинО каза, че не ги чакали да ги разтоварят с мотокарЕтЕ , буквално кутиите първи изчезвали, джипа бил на 180к.км - демек незнам как е обслужван и е вероятно да очаквам същия сърпраЙЗ, след 20-30к.км, километри които въртя за около 6-7 месеца, и пак цена за труд и нови части и масла, та пътя на логиката ме отведе до основен ремонт на "надеждния" възел.
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Проблем с 6 степенна ръчна скоростна кутия
Е никой не казва, ама кой да четеееее, тука тема с 200 страници колко са надеждни, както и да е пито-платено. Даже вече съм и забравил за този разход.
Зверска е, но нямах много избор, при тия условия тогава секънд хенд с незнайно съдържание вътре за 1800 + труда по сваляне на тая и качване на "новата" или поправка на моята си, ти кое би избрал?Stanislav96 написа: ↑08 Дек 2024 20:10 2600 за ремонт на ръчка е зверска цена! 2500 беше обявената цена
Гена, говорим за автомати, които са в пъти по -сложни от моите 6 търкалета и една шапка лагери и семеринги, без парЕ е тоя ремонт и то в Силвър стар, не искаш да знаеш на мен колко ми обявиха в Тойота само за сваляне и вече, като се отвори да се види, че ми казаха (което е възможно разбира се), да няма превъртял лагер в камбаната, че тогава директно щех да им оставя сбирутака и немаше да го търся, само щех да взема номерата да ида в КАТ да го бракувам. И пак да кажа, тоя ремонт и цена с оригинални части в Силвър Стар е, като лек полъх до моя, тук говорим и за гаранции след това, при мен няма гаранция, но слава Богу майсторягата излезе печен, просто доставката на части е ужасно бавна, тва ако беше Рено най-много 1 седмица чакане, ако съм хванал уикенда.
Stanislav 96 -имаш л.с.
Последно промяна от nov на 08 Дек 2024 20:32, променено общо 1 път.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Проблем с 6 степенна ръчна скоростна кутия
А да и 230к.км не са кой знае какво за Тойота според мен(колкото и да занижили качеството), жив пример пред мен (съжалявам, че пак ще спомена една омразна за майсторягите, а и за Бг шоферите марка) Меган 2008 бензин вече гони 300к.км САМО на газ , никви проблеми с кутии, инжектори, харч на масло, електроника,окачване - там се сменят само ароматизатори
, дори мисля да питам собственика да си го изкупя обратно, че му знам състоянието. Единствения минус -куц кон с тоя к4м, ама зверски надежден....

NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
- Местоположение: Казанлък
- Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Проблем с 6 степенна ръчна скоростна кутия
Като знам, че и на двете ми тойоти протече семерингът на избирача на скоростите, каква е вероятността повечето да са счупени от ниско ниво на маслото?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- mapamop
- Мнения: 5225
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 160 пъти
- Получена благодарност: 596 пъти
Проблем с 6 степенна ръчна скоростна кутия
Нека сложим нещата на една "тараба": K4M и 1ZZ-FE/3ZZ-FE:
От едни години са и са приблизително една и съща идея:
Disadvantages of the Renault K4M engine
In the modifications of this motor with a phase regulator, it is he who is the weak link. Sometimes it starts to crack already at 60,000 km, and a new one is quite expensive.
И на Авенсиса роди тоя "чарк" и не е особено евтин... На 350 000 пробег.
According to the regulations, the timing belt is changed every 60,000 km, but in fact it takes longer. Most often, it breaks due to the wedge of the pump or the tensioner roller. The valves are bent at the same time.
Няма ремък, има верига. Разпъна се на 350 000, но не е ударила клапаните все още (383000 към момента).
Regularly, owners of cars with such an engine are faced with floating rpm. The reason may be contamination of the idle speed controller, throttle or injectors. Also often the culprit is air leakage through cracks in the intake manifold.
И тук го има, но със спукания колектор извън удар или помощ от газаджия май не е масово явление.
All power units in this line are prone to oil or coolant leaks. The main weak points are the valve cover, crankshaft front oil seal and oil separator.
Също че за моята чета.
Antifreeze most often oozes through cracks in the thermostat housing.
Основно маркучи и водна помпа еБентуално. Не съм сигурен колко често протича термостат.
И май откъм коне са приблизително на кантар 3ZZ-FE
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Проблем с 6 степенна ръчна скоростна кутия
Тараторе, определено и сигурно на Тойота двигателите, като възел са по-надеждни, от гореизброените случай съм сменил САМО дефазатор, който нямаше нужда от смяна все още, а примерно на 7-8 месеца се чуваше един път да почуква, оригинаен от Рено на умопомрачитените 286лв и един маслен клапан, който е желателно да се смеи ако сменяш дефазатора (на моя нищо му нямаше), пак оригинален за 70 лв, но за 3 години му напуках близо 100к.км, това са най-скъпите ремонти/части, които са били.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- mapamop
- Мнения: 5225
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 160 пъти
- Получена благодарност: 596 пъти
Проблем с 6 степенна ръчна скоростна кутия
Нямах предвид да сверявам цени. В гаража си имам едно кашонче, което си чака реда и в него има около 1000 лева по спомен - верига, обтегач, водачи на веригата, дефазатор, зъбни колела, маслена помпа - цялата карантия около веригата. Та и при Тойота не е евтино, макар евентуално да умират на много по-дълъг пробег. Но това с по-дългия пробег е донякъде относително. При газ евентуално ще има още цифромания по линия на клапани, които при мен не са мръднали на практика.
Все още си мисля че проблема на всяка една Тойота от моргата е че е Тойота - тя е много здрава и не се чупи. И респективно - масло чат-пат, бензин и душманско каране.
Питах словенеца, като вземах ръждавелката от него, "Това масло що е на 14000 километра, и стикерите от смените са на по 15000 и нагоре?". Познай какъв беше отговора - "Наливам качествени масла и на етикетите пише 15000 до 30000 пробег. Смяната на маслото излиза около 200-250 евро и не е изгодно да сменям както искаш на 8000-10000".
Нали се сещаш че вътре в мотора всичко беше асфалтово черно и масления клапан на дефазатора отиде в кофата, че му беше заминала пружината. На снимката е избърсан, с парцал.
Все още си мисля че проблема на всяка една Тойота от моргата е че е Тойота - тя е много здрава и не се чупи. И респективно - масло чат-пат, бензин и душманско каране.
Питах словенеца, като вземах ръждавелката от него, "Това масло що е на 14000 километра, и стикерите от смените са на по 15000 и нагоре?". Познай какъв беше отговора - "Наливам качествени масла и на етикетите пише 15000 до 30000 пробег. Смяната на маслото излиза около 200-250 евро и не е изгодно да сменям както искаш на 8000-10000".
Нали се сещаш че вътре в мотора всичко беше асфалтово черно и масления клапан на дефазатора отиде в кофата, че му беше заминала пружината. На снимката е избърсан, с парцал.
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20240822_162006_Gallery.jpg (433.52 KiB) Преглеждано 2258 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Проблем с 6 степенна ръчна скоростна кутия
Предполагам принципа на работа специално при въпросния маслен клапан е един и същ , защото при Мегана изглежда по абс. същия начин с тази разлика, че на тия няколко отвора има много финни цетки (предполагам си ги махнал), тоя клапан оригинален беше 70лв, при Тойота със сигурност е по-скъп.
Та тойота се чупят, особено пък ако се пренебрегнат сервизните интервали, капризни са на обслужване, ако обаче собственика се съобраси с тях колата ще му се отблагодари с надеждност.
А в последните години доста свалиха откъмто качество, пак са номер едно, но........дистанцията спрямо другите боклуци вече не е толкова голяма, както е била преди.
Тотално невярно............, здрава спрямо останалите марки на пазара-да, но е капризен автомобил на тема сервизно обслужване, както виждаш по-горе в темата Акима казва, че масло на скоростите се сменя на 60к.км??!!!!???, много хора живеят с мита за неразрушимия автоНобил, но в един момент от спестените Евраци това им изиграва лоша шега, или респективно поради високия си стандарт те я разкарват (точно , както е станало с моята) и следващия "собственик" си бие главата, не е чудно че на моята е сменяно масло на 20к.км в климат, като Швейцария е шибана с Кастрол Магнатек 5в40 в официланото представителство!!!!!Нещо, което е абс.забранено и го няма , като спецификация в юзър менюъла, така, че хората там са практични и не им пука за колите, за тях са вещи, за нас (мен), не са.На предното Волво в книжката пишеше - САМО масло 0в30 от клас А5/В5, смяна на 2 години или 30к.км !!!!??? и действително по книжка го бяха сменяли на толкова (за разлика от Тойотата, където и вискозитета не беше коректен)
Та тойота се чупят, особено пък ако се пренебрегнат сервизните интервали, капризни са на обслужване, ако обаче собственика се съобраси с тях колата ще му се отблагодари с надеждност.
А в последните години доста свалиха откъмто качество, пак са номер едно, но........дистанцията спрямо другите боклуци вече не е толкова голяма, както е била преди.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- mapamop
- Мнения: 5225
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 160 пъти
- Получена благодарност: 596 пъти
Проблем с 6 степенна ръчна скоростна кутия
Няма. Клапана не съм го пипал - нямам политика да кирилизирам нищо по колата, или ако кирилизам е обратимо и максимално неинвазивно. Цедката е отделна, стои под клапана на маслената магистрала, и на този мотор е отделяема и обслужваема. На следващото поколение трябва да извадиш главата по спомен за да я почистиш (ако може изобщо).
ОЕМ клапана като пари да беше от сорта на 80-90 лева, има и китайски ERA за около 40 по спомен.
Това го знаем от горчив опит аз и ти. Голямата маса от собствениците живеят със славата на марката от 80-те и 90-те години на марката - Тойотата не се чупи. Но фактите са вече други - за всяко извращение със моторизацията тя си отмъщава със зверски удар по джоба.
Всичкото по-горе което го виждаш на снимката е плод на неглижирания клапан за картерната вентилация. "Невидимият резултат", който го няма на снимката е че бяха изгърмели гарнитурата на капака на клапаните, гарнитурата на входящия колектор и О-пръстена на тръбата на щеката в края който влиза в блока. Пръстена не очаквах да е изгърмял, но си беше доволно импрегниран мотора срещу ръжда около нея. Сменени са вече, като гарнитурите ги поръчах още като я платих, грубо седмица преди да замина за Словения да я прибирам.
За подръжката си прав че ако се спазват предписанията са си относително доста безпроблемни каруци. Но дори и с неглижирана подръжка мисля че няма да те остави на пътя, ако не си неприятно нахален.
Пример със моят леген, който в моите очи не е никак добре - въпреки сериозно разпънатата верига и вероятно сериозно износения дефазатор, все още се движи и не е прехвърлила зъб на веригата. Единствено тресе оборотите когато ѝ скимне, и ми завиши разхода. По това време на годината докато беше в що-годе приемливо състояние мотора се въртеше на около 9.3-9.5л/100км. (+/- 500 грама по колонка) градски разход, а в момента разхода по борд се върти на около 10-11л/100км.
Извънградския летен без магистрала беше от сорта на 5.4-5.7/100, а това лято едва я удържах на 6.8-7.5/100. Но си върви, и по магистралата към Варна пак ми позволи да се гъбаркам със едно BMW 118d.
Да рева за ръждата, но я карах със изгнилия преден мост сигурно една година, със изгнилия заден мост - две. И не ме е оставила на пътя, като изключим гадната изненада с полуоските.
В моите очи са си прекрасно разработени на инженерно ниво автомобили, но след това счетоводителите и меринджеите са ги осрали в името на сваляне на производствената цена. Примери имам много.
Кажи ми коя марка не прави вече само кенефи? За мен не е чудно - имат да влизат във зверски изисквания за отпадъци и емисии, а от друга страна потребителя очаква "150-200 коня автомобил, който да харчи 4-5/100 гориво". И това си оказва влияние и на изработката и надеждноста - ползват се по-малко материали, които са и по-"еко". Целта е прозаична - по-малко тегло, по-малко отпадъци (и данъци за производителя), и по-нисък разход на гориво. Обаче както виждаш това не е добре за дълговечността.
Сърдиш се за кутията, но го погледни от другата страна на призмата - кутията едва ли вече е със чугунен или от легирана стомана корпус, едва ли тежи толкова колкото на някоя Карина Е примерно със приблизително същите коне (ако има такава). Това ти пести разход на гориво, но ти води до по-малко материали, които няма как изцяло да ги компенсират със разни закалявания и обработки. И резултата е - 60 000 за смяна на маслото, поне стружките да не пилят другите части по кутията. Каучука вече е сериозна цифра по ред причини - гарнитурите и семерингите са повече синтетика, и по-малко естествени каучук. И като му добавят някоя добавка да може да се разпадне на слънце (в сметището) за 20 години, вместо нормалните 100-200 години, нещата си идват на логиката, как на новите коли се вдървяват за няколко години гумените (пластмасовите реално) изделия, а на старите са на практика вечни.
Убеден съм че няма да има вече безсмъртни Тойоти, както няма да има милионници от другите марки. Или не масово.
Кутията ти е по-трошлива от на другите, но такъв компромис са направили Тойота - решили са да спестят/осакатят в кутията. Имаше един мит (не съм сигурен колко е верен) за тефлоновото покритие на VW по буталата и ризите. Сложено е да компенсира триенето от високите обороти на двигателя, но не е особено толерантно на температурите на горене в мотора и за 5-6 години си заминава. Но мотора вече не е в гаранция, и контрата със носенета на варел с масло в багажника и повишения горивен разход си остава за собственика на немското извращение. Ако не го кефи - хвърля мотора и взема следващия за 5 години, или си хвърля колата на българите и румънците и сменя с нова. Все пак акционерите искат дивидент и ако не продават нови коли не излиза сметката.
Погледни го от тая гледна точка и ще ти е по-лесно да преглътнеш фактите. Предвид цените на частите на Тойота не съм сигурен че са преглъщаеми изобщо.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Проблем с 6 степенна ръчна скоростна кутия
За мен има една, която ЗНАЧИТЕЛНО е завишила качеството СПРЯМО НЕЯ си от 2000 година насам, и на фона на другите стои в долу горе златната среда, проблема е, че и те го знаят и автомобилите им поскъпнаха значително (както и всички други марки разбира се), това го казвам от лични наблюдения, опит от чисто нови коли от около 2008-ма година насам, на не един човек, а директно в сервиза на марката - поне в интернет средите няма нивото на качество на Тойота, но вече разликата с Тойота специално е значително скъсена от края на 90-те насам, това е мое мнение, а специално за ръждата и дума не може да става. Специално , защото най-добрия ми приятел е управител там - съм виждал 3 двигателя със скоростни кутии напълно окомплектовани и нищо не сваляно от тях (дюзи, турбини,кутия, или глава, двигателен блок и т.н.), като компоненти (свалени са от блъснати коли) - единственото им извращение засега от по-новото поколение е един бензинов мотор, който в последните госдини усъвършенстваха.
Не нееее, не се сърдя, няма машина, която да не се чупи - проблема е, че прекалено рано и е дошло времето - да - не е чугунена, но нали имат развоен отдел, R§D и т.н., олекотили са я значително, ама да се развие, като бесен ВУК на 200к.км (тя затова са я и разкарали от Швейцарско, че там сигурно ремонта е * 5 на моя, ако на някой въобще ще му се занимава да го прави).
Не е тефлоново, а доколкото знам е никасилово пок стените на цилиндрите, специално при Ауди тоя код на мотора е ASN 3.0 кубика бензин 220 коня, от колеги знам, че няма оправия и блока е за кофата.
И аз, но това предвид конюнктурата световна е нормално.И те трябва да продават.
Преди да си купя тоя РАВ, имах съвсем друго мнение за Тойота, сега донякъде го промених на 90 градуса, но както и да е не съжалявам, ако за тия 2 години имах Тиган, Ку5, Екс3 или другите подобни съм сигурен, че 2600 щяха да ми бъдат най-малкия разход и го осъзнавам това, така, че ............фактите са това.Мислил съм си, че като е тойота е перфектна от гледна точка на надеждност, но опита показва, че не е , спрямо другите в тоя клас обаче е доста нависоко спрямо цена за обслужване, надождност и излишно похабени нерви, а и 105к.км за 2 години дори и извънградско не са малко км.Икономията от газта спрямо бензин/газ ми покри тоя ремонт, както и разбира се изби монтажа на новото ГИ, доволен съм.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Проблем с 6 степенна ръчна скоростна кутия
Аз мисля, че следващото, което те очаква, е ремонт на главата. Този ГИ няма да и прости.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост