дълбоко разреден стар акумулатор

pavelp
Мнения: 44
Регистриран на: 05 Дек 2023 07:09
Местоположение: Еuropa, Люлинезе
Автомобил: Corolla
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 1 път

дълбоко разреден стар акумулатор

Мнение от pavelp » 03 Дек 2024 00:20

Колеги, зле съм с електричеството, ама нормално ли два пъти шестгодишен акумулатор да се разрежда под четири волта и още да е жив? След последното зареждане държи 12,3 според китайския мултиметър. Пък си и пали. Колата е бензин
pp
anonimen 1

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

дълбоко разреден стар акумулатор

Мнение от max-2 » 03 Дек 2024 08:13

Нормално е, така става, колата пали, но това не е достатъчно. При паленето пада под 10 волта, може и под 8. Електрониката страда. Алтернатора също се товари после, защото зарежда много, но след това пак няма никой в акумулатора, т. е. капацитета на акумулатора вече не е 50 амперчаса, а 15 примерно.
Фирмите, които продават акумулатори имат електронни тестери. Ако покаже, че е за смяна-сменяйте с чиста съвест. Факт е, че бензиновите тойоти палят леко.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

дълбоко разреден стар акумулатор

Мнение от mapamop » 03 Дек 2024 08:38

pavelp написа: 03 Дек 2024 00:20 Пък си и пали. Колата е бензин
Авенсиса преди да разтегли веригата палеше "от четвърт, докато си види ключа в патрона". Около месец го карах с акумулатора от дизеловата Зафира на баща ми, който имаше 1-2 пробити клетки. На волтметър в покой държеше 11.9 волта, но след запалване падаше на около 9 волта, по време на запалването клякаше на 7 волта.
Сменяй го - електрониката не работи стабилно под 10.8 волта. Първия симптом при мен е че се занулява средния разход. Следващия е грешка за "пре/под-напрежение по електрическата система". И има вероятност и за други "възпаления".
Макс ти го е казал - има си волтаж, има си ниво на стартов ток (в ампери), имаш и капацитет на енергоемкост на акумулатора ("колко ток събира в клетките").
Има и евтини китайски тестери, които в повечето случаи работят коректно, ако не ти се ходи по улиците.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

дълбоко разреден стар акумулатор

Мнение от WoLF » 03 Дек 2024 10:27

Чисто химически не е възможно да е наред. По-голямата част от повърхността на плочите си е заминала и има намален капацитет, повишено съпротивление и още куп неща, които на една крушка няма да ѝ пречат, но автомобилната електроника въобще не харесва...
ИзображениеИзображениеИзображение

pavelp
Мнения: 44
Регистриран на: 05 Дек 2023 07:09
Местоположение: Еuropa, Люлинезе
Автомобил: Corolla
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 1 път

дълбоко разреден стар акумулатор

Мнение от pavelp » 03 Дек 2024 13:48

Благодаря, при първа възможност ще отскоча до някой да го види...ако издържи, че не се и кара колата често.
pp
anonimen 1

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

дълбоко разреден стар акумулатор

Мнение от slowtraveler » 03 Дек 2024 19:59

WoLF написа: 03 Дек 2024 10:27 Чисто химически не е възможно да е наред.
Абсолютно си прав, че теорията казва така... Обаче личният ми опит сочи, че 3-4 годишен акумулатор, спаднал до 1В за около месец си се зареди и работи безпроблемно години след това... Аз също заради теорията го смених, въпреки, че колата си палеше нормално. Колега го взе за някаква негова 'трошка' и се хвалеше години след това, че японския акумулатор бил голяма работа :)
Моят случай бе - моя грешка... Зимата тъкмо ще тръгвам на почивка с другия автомобил, и реших да взема нещо от багажника на Маздата (Мазда6)... Имаше много сняг, навалял след леден дъжд... Електрически се отключи багажника, но уплътненията бяха залепнали и реших да не го мъча да го отварям. Натиснах го, лампите вътре угаснаха, но явно не съм успял да го затворя...
След около месец -месец и нещо, снегът се стопи, изгря слънце, решавам да отида с тази кола на работа. Ама тя въобще не иска да отключва :) Поглеждам - багажника стоял отключен и полуотворен (като се е стопил снегът отгоре, се отворил на 2см и явно е светнала лампата вътре в багажника...
Зареждането бе проблемно, защото зарядното не разбираше, че има вързан акумулатор. Тъй-като имам много захранвания вкъщи изрових едно за някаква играчка, което подаваше около 14V (и директно качи волтажа до толкова ) с ток около 20-30мА. След половин час токът плавно се покачи на около 200мА. След около час напрежението при изключено такова зарядно се покачи до около 8V и автомобилното зарядно успя да разбере, че има акумулатор, но първият час само 'щракаше', че 'зарежда/зареден' - в момента, в който подаде някакъв ток, и напрежението на акумулатора скачаше до 'напълно зареден' някъде около 15V, и заряда спираше, като напрежението на акумулатора пак спада на около 8V и цикълът се повтаряше... След около час - зарядният ток вече се покачи и спря този ефект. Заряда със зарядно Бош С3 продължи около два дни докато покаже 'зареден'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

дълбоко разреден стар акумулатор

Мнение от WoLF » 03 Дек 2024 20:27

Вече имам няколко такива по този начин съживявани. Всичките после са със странности boxed.gif Шурито си свали акумулатора до 2V преди две зими. Зареди го с токоизправител без електроника (не задава въпроси, а направо бичи необходимото напрежение) и акумулатора си държи напрежение и всичко. До тази година продължи приказката - оказа се, че натоварвал алтернатора и сега рециклаж на същия. Никакви други симптоми нямаше, че е проблемен акумулатора до този момент и още си държи напрежение и пали дизели. Много му се радваше тогава на този акумулатор, а сега не иска да го погледне tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
FearSoft
Мнения: 584
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

дълбоко разреден стар акумулатор

Мнение от FearSoft » 04 Дек 2024 13:34

Алтернатор не може да се скапе, ако зарежда слаб акумулатор (със сулфатизация). Той си работи през цялото време, през което колата се движи. При нормалните коли, става въпрос, не хибриди. Може реле-регулаторът да се прецака, но и това е слабо вероятно. По-проблемно е, ако има клетка на късо. Ама тогава и напрежението на акумулатора няма как да е нормално...
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

дълбоко разреден стар акумулатор

Мнение от slowtraveler » 04 Дек 2024 13:36

FearSoft написа: 04 Дек 2024 13:34 Алтернатор не може да се скапе, ако зарежда слаб акумулатор (със сулфатизация).
Често се случва при дълбок разряд да се разпадне плочата и да даде на късо.... Да, имал съм и такъв случай на служебният автомобил, дето стоя в гараж година...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
FearSoft
Мнения: 584
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

дълбоко разреден стар акумулатор

Мнение от FearSoft » 04 Дек 2024 13:39

Именно, клетка накъсо. Но не и прекъснала. Всъщност, и в двата случая няма как да има нормално напрежение под товар.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

дълбоко разреден стар акумулатор

Мнение от slowtraveler » 04 Дек 2024 13:50

Под товар може да те подлъже - възможно е и поумрял акумулатор с налични клетки да ти даде 10V пиков спад, но и окъсил акумулатор може да направи подобен номер, ако другите клетки са били изправни, а тази е окъсила хубаво tooth.gif
Палил съм дизелак с окъсила клетка :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
FearSoft
Мнения: 584
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

дълбоко разреден стар акумулатор

Мнение от FearSoft » 04 Дек 2024 14:29

Да бе, възможно да си палил, не отричам. Колко пъти подред е друг въпрос tongue.gif Но при малко по-обстойна диагностика веднага ще изскочи проблемът.
В тубата има много клипове (например гледаният и от теб Гараж 54), където възстановяват до работно състояние напълно скапан акумулатор. Даже един го преполюсираха и пак работеше tooth.gif Ама това са си занимания за спорта. И спомени за едно време, когато да си купиш нов акумулатор си беше голяма работа. Та и ние сме ги правили експериментите.
Между другото, един колега му подариха чисто нов, но стоял на склад с години (повече от 5, мисля) акумулатор за втория на Мерц В серия. Беше под 6 V без товар. След съответните "магии" си се възстанови напълно и работи безпроблемно вече 3-та година. Да, не е стартов, а това има значение.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Оги
Мнения: 1132
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

дълбоко разреден стар акумулатор

Мнение от Оги » 12 Дек 2024 11:26

Тръгне ли акумулатор да пада и жена да шава - оправия няма, сменя се.
Няма ли напрежение 12 в, дори 1 десета надолу, през зимата и 1 нагоре или прави какъвто и да е номер- не го смятам за стока.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

дълбоко разреден стар акумулатор

Мнение от slowtraveler » 12 Дек 2024 12:46

В случая говорим за инцидентно паднал акумулатор... Обикновено - заради неправилна експлоатация :) Което може да се случи и на съвсем нов акумулатор (колега бе взел нов Авенсис на времето и за първата година смени три акумулатора по гаранция 'щото падали' :) :) :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 1132
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

дълбоко разреден стар акумулатор

Мнение от Оги » 13 Дек 2024 12:42

3 акумулатора по гаранция на Авенсис ? И Юаса ли бяха ... или някой е друснал цялото пале с мотокара. Може да е имало протечка.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта