Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Най-добрият дизел, който съм имал 3.0 ситроен с5. Разход 6,5 при 240 к.с., минималния беше 4.7 при 90-110 км/ч за тест в двете посоки на пътуването. Продадох го на 240к км, че трябваше да се сменя ангренаж за първи път, а и всичко по охлаждането беше пластмасови тръби. Искаше си голямо обслужване, пък нямаше време да се уча на него една седмица, или да го дам на някой да си остави ръцете. Карах го 60к км и през това време само чистене на двата егр-а. Не е да са лоши франсетата.
Carina E 4AFE LB 1992
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Аз съм предоволен от тойотския дизел. Едната ми кола е на 420к, другата на 220к, бих казал доста безпроблемни километри. Дори си мисля, че двигателят на рав4 с тези пиезо дюзи ще излезе много по-здрав, защото на авенсиса дюзите заминаха на 290к.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Аз друго си мисля:
Предвид че всеобщото мнение е че дизела не обича да тръгва и спира честo, защото започва да трупа сажди и да износва регулатори на налягането и т.н. - как става номера да работи в хибриден режим от сорта на "спри-тръгни за 10-15 минути през 20 минути"?
И това как му се отразява на "дълговечността" и на елементите за екологията - DPF, катализатор, Adblue (ако има)?
Майната им на дюзите, SCV и регулатора за излишното гориво в рейла - те са консумативи и да кажем че са лесно сменяеми и примерно са евтини, но екологиите не са толкова прости за смяна и евтини.
Предвид че ще са подложени на абсолютно неблагоприятни експлоатационни условия - колко често ще "умират", и на каква цена ще се сменят?
Ясно е че е невъзможно да се покрият изискванията за Евро6 без поне катализатор, да не говорим че и без DPF също не става. А точно те не обичат чести стартове и стопове на мотора, както и студен мотор. Цялата идея ми изглежда много противоречива.
Предвид че всеобщото мнение е че дизела не обича да тръгва и спира честo, защото започва да трупа сажди и да износва регулатори на налягането и т.н. - как става номера да работи в хибриден режим от сорта на "спри-тръгни за 10-15 минути през 20 минути"?
И това как му се отразява на "дълговечността" и на елементите за екологията - DPF, катализатор, Adblue (ако има)?
Майната им на дюзите, SCV и регулатора за излишното гориво в рейла - те са консумативи и да кажем че са лесно сменяеми и примерно са евтини, но екологиите не са толкова прости за смяна и евтини.
Предвид че ще са подложени на абсолютно неблагоприятни експлоатационни условия - колко често ще "умират", и на каква цена ще се сменят?
Ясно е че е невъзможно да се покрият изискванията за Евро6 без поне катализатор, да не говорим че и без DPF също не става. А точно те не обичат чести стартове и стопове на мотора, както и студен мотор. Цялата идея ми изглежда много противоречива.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

От Евро 4 нагоре дизелите станаха претъпкани със сложна еко периферия ,като прибавим към нея и стандартните консумативи като дюзи,турбина ,ГНП .В един момент се оказва ,че купуваш МПС чийто цена расте на принципа на малкото камъче пуснато по заснежен баир.
Всички искат да карат common rail TDI ,огромен въртящ момент в ниските ,сравнително приемлив разход ,възможност за софтуерен и силов тунинг .Лошото е когато дойде ,а то идва момента за обслужване на DMF,горивна система ,екология .Тогава се почва с трагедиите .
Лично за мен съвременен дизел като ежедневен градски автомобил е мазохизъм .
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
"Бяха" защото и те като тойота се поддадоха на натиска и спряха предлагането на леките си модели с дизелови двигатели. Не застанаха, като немците - които започнаха да предлагат дизелови двигатели с емисии значително по ниски от евро 6 стандарта (с по-ниски емисии на азотни окиси от болшинството съвременни бензинови двигатели), след което се опитаха да им заформят скандал - че след като са имали такива ефективни решения, защо са си мълчали.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
А има ли реален смисъл от предлагането на толкова "екологичен" дизел? Ок, за производителя вероятно е все едно, защото следгаранционните проблеми (типично дизеловите) няма да го засегнат. Въпреки, че Тойота с нейната Релакс Гаранция може и да отнесе не малко гаранционни ремонти и при по-старите си коли, може би И това играе роля в решението да не предлагат масово дизели (освен в ЛК и Хайлукса). Какво става при Ауди например. Сестра ми кара А4ка, 2л ТДИ (класика), на 3 години (и около 100 000км) започна с типичното поведение на "стария" дизел, въпреки че се кара с австрийски дизел (уж чистичък). Е, да, върви добре и е приятна за каране (в мене е точно сега колата
). Но гаранцията ѝ мина и всички ремонти са за сметка на клиента!
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Явно има - след като немците продължават да развиват и предлагат дизелите си. Дори се отказаха от малолитражните варианти в полза на двулитровите - чиито характеристики се харесват много повече от клиентите. И така си запазиха поне тази ниша на пазара - клиентите търсещи добри дизели. След като дори тойота със слабите си дизели се опитва да се върне към тях.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Е на кво мяза 2.0 Tdi common rail ,за 3.0 даже да не отваряме дума
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Да бе, Hursa, има смисъл за тях, особено след като след 100 000км гаранцията изтича и ремонтите на дизела са за сметка на клиента, а не за тяхна. Вникни в примера с Аудито на сестра ми (далеч не единичен случай около мен)- все с дизели на VAG и Мерцедес
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Нещо не се чува за такива примери. Вероятно не е обслужвана добре. Които си я обслужват качествено - карат и се радват на големите предимства на дизеловия двигател. Ето и китайците пуснаха успешни модели с дизелови двигатели, а те така да се каже - "следят пулса на пазара", не политическото лаене. Явно има търсене и не малко и пазара не търпи "липси".
Последно промяна от Hursa на 27 Ное 2024 11:15, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Тва гоМно 2.0 е с тандем помпа в картера ,която се върти от тънко ремъче в маслена баня
и няма указан интервал за смяна.Ангренажа се сменя на 210 хил ,ама до тогава малкия ремък я изкара я не ,водната помпа е инжинерно извращение създадено от садисти.По-ранните модели пукаха глави като пуканки ,сложиха им доп водна ел .помпа та като загасиш колата да върти малкия кръг ...има едни драми с привод (шестостен) на маслената помпа ,балансиращи валове .Първите им Бомба-дюза ядяха разпределителни валове

-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Ето ти 4 такива от мен:
1. Ауди A4 Allroad 2019 (2l TDI)- вече споменатото- след 100 000км- ДПФ, АГР, Дюзи (всичко оправено, колата върви актуално като пушка). Но с евтината австрийска нафта запопва да прекъсва понякога. Сервизира се качествено, за това гарантирам
2. Ауди А4 Allroad 2014 (предната генерация)- на 150 000км започна с постоянни проблеми от всякакъв характер. Включително и до степен на загасване на Аутобана и последващо извозване. Собственикът искаше задължително да задържи колата- смениха двигателя с периферията с НОВИ на 450 000км, кара се още.
3. Мерцедес C-Klasse и Мерцедес E-Klasse, и двата с 2,2л д мотор- и двата дюзи, ДПФ, ЕГР и т.н. на около 130 000км. И двата ги смениха овреме.
От дефекти никой не е застрахован- ето и на моя Авенсис започна да сълзи масло от капака на ангренажа (вече споменах в темата) и догодина ще го оставя да го направят хубаво. Но поне нямам другите ядове, които няма как да бъдат избегнати при модерните дизели
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката
Е авенсиса ясно тойота с тойота дизел. Но другото са редки изключения. И въпреки това - колите вървят като пушки.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 9 госта