Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007 - Трудно пали на студен двигател ?

kyoshinn
Мнения: 18
Регистриран на: 05 Окт 2024 13:40
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007 - Трудно пали на студен двигател ?

Мнение от kyoshinn » 11 Ное 2024 22:27

Здравейте, колата е Toyota Avensis T25 2007 година 126 к.с. D4D двигател. Откакто паднаха температурите първото палене на колата е трудно и изпушва на сурова нафта. След това колата пали от четвърт оборот, както и през деня, но първото палене е трудно и това единствено откакто паднаха температурите. След много четене и проби-грешки и наляти пари, то вече нямаме решение на проблема и търся помощ.
До тук сменени:
1. Дюзи (чисто нови)
2. Свещи
3. Реле свещи
4. SVC клапан
5. Масла, филтри и т.н.

Акумулатора и стартера след проверка са в добро здраве. Цялата система е промита с добавки за гориво. Горивото 100% е качествено + добавка на бардал. Няма записани грешки, ЕГР-а е изолиран с пластинка и софтуерно. Дори в официалния сервиз на Тойота вече вдигат ръце и викат не знаем... Последно четох за някакъв ъпдейт на ЕКУ, но не намерих повече информация къде, какво и как ? Някой, ако има повече информация или други предложения ?
Последно промяна от Akima на 12 Ное 2024 11:53, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.

Аватар
WoLF
Мнения: 3443
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 687 пъти
Получена  благодарност: 271 пъти

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Мнение от WoLF » 11 Ное 2024 22:38

Взима въздух горивната система от някое малко o-пръстенче? Щеше да прави и на топло, но може да е наистина много малка цепка. Това го имаше като случаи, не го казвам случайно.
Ако имаш път към София можеш да се уговориш с колегата за една диагностика. Може да изкочи зайче от някъде...
ИзображениеИзображениеИзображение

kyoshinn
Мнения: 18
Регистриран на: 05 Окт 2024 13:40
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Мнение от kyoshinn » 11 Ное 2024 22:41

Не го изключвам, ще се провери. Иначе забравих да кажа, че при напомпване на горивния филтър разлика няма, тоест и да се подкачва нафта, файда никаква.

Аватар
mapamop
Мнения: 5193
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 579 пъти

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Мнение от mapamop » 11 Ное 2024 22:53

Клапана като го сменихте ресетнахте ли паметта за помпата през диагностиката?
Кошницата гледана ли е за замърсявания?
И аз стрелям в тъмното, защото симптома е като на дишаща горивопроводна система.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

kyoshinn
Мнения: 18
Регистриран на: 05 Окт 2024 13:40
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Мнение от kyoshinn » 11 Ное 2024 23:10

Не сме ресетнали или поне не знам, макар че от Тойота би трябвало да са я свършили тази процедура, за всеки случай ще се провери. Кошницата не сме гледали, не знаех, че даже има, макар, че ако беше тя, първо с цялото количество добавка за промиване би трябвало да се е изчистила. Отделно, ако беше тя, то проблема щеше да е и на топло.

Аватар
mapamop
Мнения: 5193
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 579 пъти

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Мнение от mapamop » 11 Ное 2024 23:19

Със добавката може да са се вдигнали утайките и все още студената нафта да не минава през позадръстената цедка. Цедката прилича на пакетче от чай, но от пластмасова финна мрежа. Ако е попила частично парафин, масла от резервоара на бензиностанциите и ръжда ще е с намалена пропускливост.
При смяна на клапана имаше и уловка че се обновяваше софтуера, за да се промени поведението на SCV така че да държи по-високо налягането. Но говоря по спомен - разрови и тук из темите поне.
Другия слаб възел във веригата ти е клапана за разтоварването на излишното налягане в рейка. Но предвид че се сменя по сервизно цялата горивна рейка, може би на първо време е добре да се измери налягането на горивото в рейката.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Мнение от Ивайло Димов » 12 Ное 2024 06:33

"Колата изпушва на сурова нафта " Т.е системата дава гориво и тук въздух няма.
Правена ли е диагностика в реално време ,гледани ли са времената на дюзите ?

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Мнение от max-2 » 12 Ное 2024 07:31

Ако е износен двигателя и няма достатъчно компресия, на студено или на топло се затруднява паленето?
Не видях да е проверявана компресия.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Мнение от iovkito » 12 Ное 2024 08:30

Почистване и смазване на стартер. След това дръжте на контакт малко повече, защото на тези авенсиси лампата за подгрев изгасва почти мигновено, а реално свещите продължават да греят.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

kyoshinn
Мнения: 18
Регистриран на: 05 Окт 2024 13:40
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Мнение от kyoshinn » 12 Ное 2024 08:31

Днес беше тестване нещо различни. Сутринта колата пак трудно запали, като в момента, в който запали се изгаси. Изчакаха се 2-3 секунди и отново тръгна да се пали и колата от четвърт оборот запали.. Тоест условията са еднакви, но втория път запали без проблем. Пушека на сурова нафта ми индикира, че гориво има, но налягане няма, което да я възпламени цялата или поне това ми идва по логика. Все повече ми идва на акъла, че има въздух в системата, защото при първото палене го избутва и 2 секунди по-късно при второто палене вече го няма въздуха и съответно колата си запали без проблем, но там идва въпроса - защо изпушва на сурова нафта, тоест гориво има и не е въздух. Иначе да, правена е диагностика в реално време, проблеми няма, а и както казах дюзите са чисто нови. До другия колега - написал съм, че проблема е при студено време, ако нямаше компресия, то нямаше да пали и на топло и изобщо щеше да работи зле, а колата е топ от момента, в който запали.

Аватар
mapamop
Мнения: 5193
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 579 пъти

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Мнение от mapamop » 12 Ное 2024 09:01

kyoshinn написа: 12 Ное 2024 08:31 е има въздух в системата, защото при първото палене го избутва и 2 секунди по-късно при второто палене вече го няма въздуха
Ако е това може лесно да го докажеш:
- Сутрин след дълъг престой, преди да опиташ да запалиш, напомпи гориво със помпичката върху горивния филтър. Ако е стекла нафтатта "бутона" ще е мек. Ако е задържала налягането на горивото ще е твърд.
- Паркирай колата в края на деня веднъж на що-годе идеално равно място, на следващия ден си намери място с наклон и я паркирай с муцуната срещу наклона (двигателя да стане най-високата точка от цялата система), на по-следващия ден я паркирай със муцуната по посока на наклона (резервоара да е най-високата точка от горивоподаващата система). Не помпиш с помпичката на филтъра.

Виж какви ще са резултатите - ако ти "диша" горивоподаващата система, когато я паркираш срещу наклона, нафтата ще се върне в резервоара и помпата ще остане на сухо. И ще запали мъчно. Не ти трябва някакъв сериозен наклон - дори и двете гуми на някой тротоар с малко по-висок бордюр ще ти свърши работа. Или просто улица със осезаем наклон.
Предвид че пуши черно и мирише на сурова нафта не мисля че ти липсва гориво, а по-скоро не стига въздух или компресия като за това гориво което се излива с цилиндрите. Мисли си над тази абстракция.

Не си писал дали са проверени и/или сменени подгревни свещи. За тях няма да ти даде индикация или да ти вдигне грешка ако има една или повече неработеща. За Тойота "те просто работят" и не ги проверяват. От опита на баща ми със хлОпелската печка - не изкарават повече от 1-2 до 3 години.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Toyota Avensis d4d 126 к.с. трудно пали на студено

Мнение от Ивайло Димов » 12 Ное 2024 09:24

offtopic.gif Писал е ,че са сменени .Почти всички дизелови коли имат обратен клапан който пуска само в посока към ГНП .Точно ,за да не връща нафтата и помпата да остане на сухо при първо палене.
Да се мери налягането на рейла ,там има датчик и клапан регулиращи притока към дюзите.

VladimirK
Мнения: 30
Регистриран на: 27 Фев 2018 15:41
Местоположение: София
Получена  благодарност: 5 пъти

Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007 - Трудно пали на студен двигател ?

Мнение от VladimirK » 12 Ное 2024 14:44

Дебитомер, както и датчик колянов вал, също е добре да се проверят. Диагностиката може да не дава грешки, но е възможно по първия да има отлагания, а по втория стружки и ECU да се бърка с настройките.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007 - Трудно пали на студен двигател ?

Мнение от Ивайло Димов » 12 Ное 2024 14:53

Датчик колянов вал не работи ако колата е загряла ,пали от раз на студено но като се стопли няма палене докато не изстине .Дебитомера има логика да се измие ,но ако е проблемен колата влиза в аваривн режим и кара с обогатени карти ,което се усеща във вървежа и разхода .

Друг виновник може да е датчик разпределителен вал .

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Avensis T25 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007 - Трудно пали на студен двигател ?

Мнение от memorex » 12 Ное 2024 15:54

iovkito написа: 12 Ное 2024 08:30 Почистване и смазване на стартер. След това дръжте на контакт малко повече, защото на тези авенсиси лампата за подгрев изгасва почти мигновено, а реално свещите продължават да греят.
Твърде вероятно това да е причината.
Кога последно е сервизиран стартера?
А ако е още с оригиналния то 99.9 е от това.
Ако е от свещите ,нищо че са сменяни, за по сигурно ,двойно тройно подгряване преди първото въртене ще даде насока.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта