Verso R20 2.0 D4D 126HP 2011 - 283 000 км - Леко тракане - РЕШЕН - MAF
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 21 Юни 2024 17:22
- Местоположение: Kubrat
- Автомобил: Toyota Verso 2.0 D
- Получена благодарност: 3 пъти
Verso R20 2.0 D4D 126HP 2011 - 283 000 км - Леко тракане - РЕШЕН - MAF
Здравейте!
Нов съм във форума и се извинявам предварително, ако нещо съм объркал.
Имам следният проблем:
Когато двигателят е загрял, при ниски обороти се чува леко тракане. Не успях да разбера откъде точно се чува. При леко подаване на газ, това почукване спира.
Смених масло преди 4000 км. Маслото е Mobil 1 5W30 C3. Маслен филтър Mann. Маслото е все още светло кафяво.
Колата е Toyota Verso 2.0 D, 126 к.с. 2011 година. На 283 000 километра. Пали и работи нормално. Има тяга. Не прекъсва. Няма светещи лампи. Слагам линк с видео.
Благодаря предварително на отзовалите се.
Нов съм във форума и се извинявам предварително, ако нещо съм объркал.
Имам следният проблем:
Когато двигателят е загрял, при ниски обороти се чува леко тракане. Не успях да разбера откъде точно се чува. При леко подаване на газ, това почукване спира.
Смених масло преди 4000 км. Маслото е Mobil 1 5W30 C3. Маслен филтър Mann. Маслото е все още светло кафяво.
Колата е Toyota Verso 2.0 D, 126 к.с. 2011 година. На 283 000 километра. Пали и работи нормално. Има тяга. Не прекъсва. Няма светещи лампи. Слагам линк с видео.
Благодаря предварително на отзовалите се.
Последно промяна от Akima на 21 Окт 2024 17:45, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 21 Юни 2024 17:22
- Местоположение: Kubrat
- Автомобил: Toyota Verso 2.0 D
- Получена благодарност: 3 пъти
Toyota Verso 2.0 D4D
Проблемът все още не е решен. Сега колата е на 292 000 км. Масло Toyota 5W30 C2 PFE.
Маслен филтър оригинален на Тойота, въздушен филтър оригинален на Тойота.
Това тракане се получава само при загрял двигател. Понякога е по-тихо.
Всичко си работи нормално, без светещи лампи. Тяга има. Не прекъсва.
Edit: Тракането го няма винаги. При загрял двигател може и да го няма. Когато го има и загася двигателя и изчакам да изстине, след това като загрее пак го няма. Появява се след около 300км.каране.
Мистерия
Маслен филтър оригинален на Тойота, въздушен филтър оригинален на Тойота.
Това тракане се получава само при загрял двигател. Понякога е по-тихо.
Всичко си работи нормално, без светещи лампи. Тяга има. Не прекъсва.
Edit: Тракането го няма винаги. При загрял двигател може и да го няма. Когато го има и загася двигателя и изчакам да изстине, след това като загрее пак го няма. Появява се след около 300км.каране.
Мистерия
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota Verso 2.0 D4D
Кой по ред собственик си на колата? Кой набор е тя/
Доколко реален е пробегът й?
Да ти е идвало на ума, че на буталата, клапаните и останалите механични елементи няма датчици?
В движение ли е този звук само или го има и при работа на празен ход на място?
Истинска диагностика със запис на live data правена ли е или само безсмислено четене на грешки?
Компресия мерена ли е? Масло хапва ли си двигателя?
Какво е състоянието на цилиндрите? Проверени ли са с ендоскоп?
Доколко реален е пробегът й?
Да ти е идвало на ума, че на буталата, клапаните и останалите механични елементи няма датчици?
В движение ли е този звук само или го има и при работа на празен ход на място?
Истинска диагностика със запис на live data правена ли е или само безсмислено четене на грешки?
Компресия мерена ли е? Масло хапва ли си двигателя?
Какво е състоянието на цилиндрите? Проверени ли са с ендоскоп?
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 21 Юни 2024 17:22
- Местоположение: Kubrat
- Автомобил: Toyota Verso 2.0 D
- Получена благодарност: 3 пъти
Toyota Verso 2.0 D4D
Годината на производство е 2011. Трети собственик съм. До 260 000 км. колата е обслужвана само в сервиз на Тойота и километрите са реални. Това го прави само на ниски обороти като работи на място. При подаване на газ изчезва. Като паднат оборотите се появява пак. След като изстине двигателя и я запаля пак, известно време си работи нормално, дори да е загряла. Около 300км. Да не би да е свързано с регенерация?
Не живея в България, ще я закарам в Тойота да я видят другата седмица.
Масло не харчи.
Не живея в България, ще я закарам в Тойота да я видят другата седмица.
Масло не харчи.
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota Verso 2.0 D4D
Кога има "тяга"? Имам предвид при какви обороти / диапазон?
Ако на ниските не върви, а като мине 2-3К се "отпушва", има вероятност да не работи актуаторът на турбината.
Това не знам на твоя двигател може ли да се види дали работи. При ниските обороти, ако не функционира, колата няма тяга.
Причините може да са няколко - механични или от програмата (software), която е в управляващия компютър.
Ама за n-ти собственик нещата са сложни и скъпи. Не се знае кой какво и как е пипал по колата.
Имам предвид чипосване, промяна в софта, премахване на екологичните идиотии - от този сорт. Не смяна на масла и консумативи в Toyota.
Особено трудно и скъпо е (хеле пък в твоя случай) да се намери качествен диагностик, който да зареди конкретния оригинален софт.
Като впоследствие грамотно да промени, ако имаш премахвани EGR, DPF и т.н.
Ето ти пример на база на MB: https://www.toyotabg.eu/posting.php?mode=edit&p=445716
Ако на ниските не върви, а като мине 2-3К се "отпушва", има вероятност да не работи актуаторът на турбината.
Това не знам на твоя двигател може ли да се види дали работи. При ниските обороти, ако не функционира, колата няма тяга.
Причините може да са няколко - механични или от програмата (software), която е в управляващия компютър.
Ама за n-ти собственик нещата са сложни и скъпи. Не се знае кой какво и как е пипал по колата.
Имам предвид чипосване, промяна в софта, премахване на екологичните идиотии - от този сорт. Не смяна на масла и консумативи в Toyota.
Особено трудно и скъпо е (хеле пък в твоя случай) да се намери качествен диагностик, който да зареди конкретния оригинален софт.
Като впоследствие грамотно да промени, ако имаш премахвани EGR, DPF и т.н.
Ето ти пример на база на MB: https://www.toyotabg.eu/posting.php?mode=edit&p=445716
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 21 Юни 2024 17:22
- Местоположение: Kubrat
- Автомобил: Toyota Verso 2.0 D
- Получена благодарност: 3 пъти
Toyota Verso 2.0 D4D
Колата има тяга винаги. Няма проблеми с тягата. Само това тракане, което се получава отвреме навреме. Всичко по колата е оригинално. Купих я от автокъща на Тойота. Има пълна сервизна книжка. Обслужвана е само в тази автокъща, която е и сервиз.
Преди малко като ми се получи това пак, извадих буксата на МАФ сензора и тракането спря. Вкарах буксата, пак трака. Ще взема да измия сензора утре.
Преди малко като ми се получи това пак, извадих буксата на МАФ сензора и тракането спря. Вкарах буксата, пак трака. Ще взема да измия сензора утре.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 21 Юни 2024 17:22
- Местоположение: Kubrat
- Автомобил: Toyota Verso 2.0 D
- Получена благодарност: 3 пъти
Toyota Verso 2.0 D4D
Знам, че е скъп. Като извадя буксата, тракането изчезва, двигателя си работи нормално. Би трябвало да изгасне. Ще го измия и ще видя какво ще стане.
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota Verso 2.0 D4D
Имах предвид, че ако е изправен е възможно при почистването да го прецакаш.
Някъде из темите имаше насоки как безопасно да направиш почистването.
Някъде из темите имаше насоки как безопасно да направиш почистването.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 21 Юни 2024 17:22
- Местоположение: Kubrat
- Автомобил: Toyota Verso 2.0 D
- Получена благодарност: 3 пъти
Toyota Verso 2.0 D4D
Да, благодаря! Купих преди малко CRC air sensor cleaner pro. Изгледах и няколко видеа в тубата.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 21 Юни 2024 17:22
- Местоположение: Kubrat
- Автомобил: Toyota Verso 2.0 D
- Получена благодарност: 3 пъти
Toyota Verso 2.0 D4D
Колеги, тракането спря.
Измих МАФ сензора с гореспоменатия спрей.
Бях купил въздушен филтър на BOSCH от Autodock. Явно е бил някакво менте и е прецакал сензора. Филтъра го смених на скоро с оригинален. Този на BOSCH беше мръсен и от двете страни. Сензорът буквално си беше прашен. Измих го и се оправиха нещата.
Когато двигателят е загрял, сензорът отчита липса на кислород, понеже е замърсен, компютърът компенсира с повече гориво и тракането идва от дюзите. Така го разбирам аз. Ако не е така, някой да ме поправи
.
Надявам се този пост да е в помощ на някой, който също си тормози мозъка с някакви тракания, трептения и т.н.
Измих МАФ сензора с гореспоменатия спрей.
Бях купил въздушен филтър на BOSCH от Autodock. Явно е бил някакво менте и е прецакал сензора. Филтъра го смених на скоро с оригинален. Този на BOSCH беше мръсен и от двете страни. Сензорът буквално си беше прашен. Измих го и се оправиха нещата.
Когато двигателят е загрял, сензорът отчита липса на кислород, понеже е замърсен, компютърът компенсира с повече гориво и тракането идва от дюзите. Така го разбирам аз. Ако не е така, някой да ме поправи
Надявам се този пост да е в помощ на някой, който също си тормози мозъка с някакви тракания, трептения и т.н.
- mapamop
- Мнения: 5218
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Toyota Verso 2.0 D4D
1. Адмирации за обратната връзкаsamolangor написа: ↑21 Окт 2024 17:24 Този на BOSCH беше мръсен и от двете страни. Сензорът буквално си беше прашен. Измих го и се оправиха нещата.
2. Виж си кутията дали се затваря плътно, да няма липсващи скоби и щипки, о-пръстена на дебитомера го смени с нов (може да не е особено маслоустойчив, и не струва сериозни пари). Филтрите БОШ се правят и в България, на същото място като ВАЛЕО, МАНН, и не помня още кои марки.
https://www.jobs.bg/en/company/284707
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 21 Юни 2024 17:22
- Местоположение: Kubrat
- Автомобил: Toyota Verso 2.0 D
- Получена благодарност: 3 пъти
Toyota Verso 2.0 D4D
Кутията е добре. Щипките са си на мястото. Благодаря за съветите! Ще сменя о-пръстена. Не бях се сетил. Оригиналният филтър е произведен в Полша. Струва 38.90€.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Verso R20 2.0 D4D 126HP 2011 - 283 000 км - Леко тракане - РЕШЕН - MAF
Мий го на всяка смяна на филтъра ,един флакон ще ти стигне за няколко години .Много прашен ни е въздуха ,няма кво да се направи .Лично аз сменям въздушния филтър на всяка смяна на масло ,два пъти в годината .Сега има едни с едно като кече залепено на самия филтър ,уж пречистват по-добре. 

- WoLF
- Мнения: 3470
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 705 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Verso R20 2.0 D4D 126HP 2011 - 283 000 км - Леко тракане - РЕШЕН - MAF
Какъвто и да е този филтър не трябва да пуска толкова. Като се сетиш пак, отвори въздушната кутия и провери състоянието пак. Може да имаш скрита пробойна...



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта