Corolla Verso 2004-2009. Претапициране врати.
- gimara
- Мнения: 1710
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Corolla Verso 2004-2009. Претапициране врати.
Здравейте, колеги.
Като напиша в Гугъл - "претапициране на кори на врати с кожа", до трета страница излизат почти всички автофоруми, не и на Тойота. В нашия форум, не намирам такава тема и с вътрешната търсачка. Та реших да споделя опит.
Може, аз да съм изтеглил късата клечака с моята Тойота, може пък да има и други с този проблем.
И така, взех колата на петата й година и нямаше забележки с тапицерията на вратите, като не броя замърсяването.
Купих препарат за сухо пране, май беше на Michelin. Много внимателно извърших процедурата и светнаха.
След около година, започна да се отлепва плата от дунапрена и за още около година станаха на парцали, увисна плата и на четирите врати, къде повече, къде по-малко.
Дали съм прецакал нещата с прането или им е дошло времето на корите да се сменят, не знам. Дунапрена на плата беше пожълтял и се ронеше.
След доста четене по другите форуми, реших да претапицирам корите с изскуствена кожа и да не се опитвам да го правя сам.
Само разглобих корите и ги занесох на майстор и после ги сглобих. И за късмет, попаднах на правилния човек от първия път.
Лично за мен, резултатът е повече от задоволителен. Само с мокра микорофибърна кърпа ги забърсвам. Снимките по-долу са след година и половина експлоатация - това лято(имаше доста жеги) и зимата преди това не беше от най-леките.
Как да разглобим корите:
Като напиша в Гугъл - "претапициране на кори на врати с кожа", до трета страница излизат почти всички автофоруми, не и на Тойота. В нашия форум, не намирам такава тема и с вътрешната търсачка. Та реших да споделя опит.
Може, аз да съм изтеглил късата клечака с моята Тойота, може пък да има и други с този проблем.
И така, взех колата на петата й година и нямаше забележки с тапицерията на вратите, като не броя замърсяването.
Купих препарат за сухо пране, май беше на Michelin. Много внимателно извърших процедурата и светнаха.
След около година, започна да се отлепва плата от дунапрена и за още около година станаха на парцали, увисна плата и на четирите врати, къде повече, къде по-малко.
Дали съм прецакал нещата с прането или им е дошло времето на корите да се сменят, не знам. Дунапрена на плата беше пожълтял и се ронеше.
След доста четене по другите форуми, реших да претапицирам корите с изскуствена кожа и да не се опитвам да го правя сам.
Само разглобих корите и ги занесох на майстор и после ги сглобих. И за късмет, попаднах на правилния човек от първия път.
Лично за мен, резултатът е повече от задоволителен. Само с мокра микорофибърна кърпа ги забърсвам. Снимките по-долу са след година и половина експлоатация - това лято(имаше доста жеги) и зимата преди това не беше от най-леките.
Как да разглобим корите:
- Прикачени файлове
-
- Втулки.jpg (296.7 KiB) Преглеждано 14646 пъти
-
- Задни врати.jpg (432.91 KiB) Преглеждано 14646 пъти
-
- Предни врати.jpg (358.98 KiB) Преглеждано 14646 пъти
-
- Близък план.JPG (244.23 KiB) Преглеждано 14646 пъти
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

Corolla Verso 2004-2009. Претапициране врати.
Браво. Това се каня да го направя вече втора година. Дано скоро намеря време, че и мен ме дразни разлепения плат.
Какво ти струва удоволствието?
Какво ти струва удоволствието?
Corolla Verso 1.8VVTi SOL 2006, Honda Jazz 1.4 CVT
www.polivni.com
www.polivni.com
Corolla Verso 2004-2009. Претапициране врати.
Браво колега, много полезна тема. Имам Авенсис Т25 и корите на вратите ми бяха неразличими от нови. До момента в който ми се изцапаха предните и ги почистих, там където бяха петната. Естествено плата провисна. Преди два месеца пуснах тема за добър тапицер в Пловдив, но явно никой не е претапицирал кори на вратите или поне не е останал доволен от услугата в Пловдив. А и ме спираха пластмасовите нитове отвътре на корите. Ако е удобно, би ли споделил на лс къде ти правиха корите, понеже са станали перфектно.
Corolla Verso 2004-2009. Претапициране врати.
Къде го правят това претапициране ,че имам нужда..!Благодаря предварително.
- etto
- Мнения: 48
- Регистриран на: 05 Сеп 2020 13:20
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Corolla Verso 2004-2009. Претапициране врати.
Та колко струва въпросното удоволствие и при кой човек ?
- gimara
- Мнения: 1710
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Corolla Verso 2004-2009. Претапициране врати.
Ако си го направиш сам, може и 30 лева да излезе. В България тапицери много, намираш някой и питаш за цена.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- etto
- Мнения: 48
- Регистриран на: 05 Сеп 2020 13:20
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Corolla Verso 2004-2009. Претапициране врати.
В темата си сте казал "И за късмет, попаднах на правилния човек от първия път.", което означава че има и такива, които не са читави и вършат незадоволителна работа, както в повечето сфери. Ето защо е напълно логично да споменете къде сте направили процедурата за да могат и други хора да се възползват от услогата на човека след добър отзив. За цената не търсим най-евтино, а най-добро, за да могат хора като мен да си правят сметката. С две думи посочих, че темата не е особено полезна, тъй като казвате едва ли не е "Хора, имам тоя проблем, смених частта и всичко е супер", което не помага на никой...защо мислите, че хората по-горе са Ви питали за цена и за човека..очевидно същия проблем го имат и други хора. Очевидно е и че нещата могат да се оправят с претапициране.
- gimara
- Мнения: 1710
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Corolla Verso 2004-2009. Претапициране врати.
Заради подобни изказвания, някои колеги спряха да правят фотоотчети. Защото се задава въпрос, посочва се къде е отговора и какво може да се направи по проблема, но вместо едно простичко БЛАГОДАРЯ, хората положили усилия да помогнат, получават упреци. Сега ще се опитам да обясня, защо темата е в този вид и защо не съм дал повече информация, след което ще я заключа.
1. Защо не публикувам координати на майстора?
1.1 - т3.9 от правилата - Публикуването на търговски обяви, реклами, както и опити за изтъкване на конкретни сервизи с цел популяризиране, в който и да е раздел на форума, става само след съгласуване с администратор, или модератор.
1.2 - Може би майстора, който ми направи колата, не се занимава с ремонт на кори на врати и ми е направил услуга, по някаква причина?
2. Колко струва?
2.1 С плат ли ще се прави, ако да с какъв, има евтини и скъпи?
2.2 С кожа ли ще се прави, ако да с естествена или изкуствена?
2.3 Сами ли ще си разглобите корите или ще закарате колата и ще си я получите готова?
2.4 Ако от София и поне два пъти дойдете до Пловдив, с колко ще се увеличи цената?
2.5. Ако тапицерската услуга се извършва в малък град, колко по-евтино може да излезе?
Т.е. Цената може да се различава 2-3 пъти, според условията!
Създадох темата, за да покажа основно как да си разглобим и сглобим корите с проблемната тапицерия. Защото, когато тръгнах да търся решение, всички тапицери, които питах, искаха корите разглобени. След като видях резултата, направих и снимки на готовия продукт, за да видят колегите, че усилията си заслужават. Към момента, 4 години по-късно, тапицерията си е същата като на снимките.
Успех на всички, които ще претапицират!
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Corolla Verso 2004-2009. Претапициране врати.
Знам че темата е относително стара, но я допълвам за да не отварям нова тема.
Корола-Версо 07.2007. Платовете си бяха направо отделни и увиснали по корите.
Свалят се корите от вратите, и се разглобяват както е описал gimara.
След като се махне плата става една брутална лепкава мизерия, която изглежда така:
Чисти се със четка за дрехи с дръжка тип "ютия" и коресилин. Струваше 2.40лв. на Хоум-макс. Разхода за 4 кори е от порядъка на литър коресилин. Работите на открито, с ръкавици, маска, предпазни средства, и дрехи които после ще изхвърлите.
След почистването на разложения дунапрен и лепилото по задната страна получавате този резултат:
След това почистените кори ги минавате със едра шкурка за дърво, без да се вживявате особено със шкуренето - идеята е да направи пори и драскотини, в които да влезе лепилото и да се захване стабилно. По краищата на кората, задните ръбове, и особено на ъглите се вживявате повече със шкуренето, защото са слаби места под напрежение.
След това почиствате и обезмаслявате кората - аз ползвах спрей за спирачки и домакинска хартия. Идеята е да махнете остатъчните мазнини от старото лепило и коресилина, и да махнете стружките от шкурката. Трябва ви идеално чиста и обезмаслена повърхност.
Ползвах контактно лепило, мисля за балатуми от снимката, че такова намерих набързо, и щипките от снимките. 12 не стигат по принцип, но са достатъчно при много обрана употреба само по ъглите и слабите ръбове.
Лепилото се намазва с четка за боядисване, като по възможност там където е намазано не го повтаряте със четката без да е натопена в лепилото. Където го натрупате много,ще ви пропие евентуално през плата. Аз ползвах плат за канапета. Отгоре изглежда и се усеща на пипане като микрофибърна кърпа, отзад е като одеало от материята на мокрите кърпички. Действа се както си пише на гърба на кутията - намазва се лепилото с четката, чакате 10-15 до 20 минути да засъхне и без да мажете плата го залепяте за кората, като "гоните балоните с въздух навън". Стратегията за лепенето на плата е да започнете от горния ръб откъм стъклото, и да лепите плата с хоризонтални движения надолу, за да се оформи чупката в долната част на кората. Обратното открих че е грешна стратегия. Плата го фиксирате отгоре и го сгъвате на 2 през лицето. Разнасяте го по кората с ръcе отвътре през сгъвката.
Схематично показано, и снимка на лепилото:
След като залепите плата на лицето на кората, обръщате кората, изрязвате грубо плата по формата на кората и намазвате наново ръбовете и плата с лепилото. Чакате 10-15 минути за да засъхне лепилото, и започвате да обръщате плата и да оформятe ръбовете, като излишния плат го изрязвате с макетно ножче да не пречи, и да мине покрай крепежните стебла и ребрата на кората отзад. Стягате със щипките по ъглите и по ръбовете където ви иде малко плата. Горе по снимките се виждат къде са щипките и може да се ориентирате какво се е получило.
Краен резултат след 4 часа занимания:
За днес-утре остава да изрежа "на Х" отворите за дръжките на бравите, на бутоните за стъклата и дръжките за издърпването на задните врати. Ще се маже отзад и плата преди да го разрежа и кората наново с лепило и ще се фиксират изрязаните части отзад. Ако не забравя да снимам ще добавя и снимки.
* Разходи - 30 лева за кутия лепило, и имам останали 200 грама от него в кутията за момента. 10 лева за литър коресилин. 1-2 лева за шкурка ако няма отпадъчна. 14 лева за 2.5м плат, от който имам сигурно поне 0.5х1.4м парче останало. 2.45-2.50 за четка "ютия". 2 лева за четка за боядисване. 1 пластина за макетно ножче - да кажем че е лев.
Корола-Версо 07.2007. Платовете си бяха направо отделни и увиснали по корите.
Свалят се корите от вратите, и се разглобяват както е описал gimara.
След като се махне плата става една брутална лепкава мизерия, която изглежда така:
► Виж съдържание
След почистването на разложения дунапрен и лепилото по задната страна получавате този резултат:
► Виж съдържание
След това почиствате и обезмаслявате кората - аз ползвах спрей за спирачки и домакинска хартия. Идеята е да махнете остатъчните мазнини от старото лепило и коресилина, и да махнете стружките от шкурката. Трябва ви идеално чиста и обезмаслена повърхност.
Ползвах контактно лепило, мисля за балатуми от снимката, че такова намерих набързо, и щипките от снимките. 12 не стигат по принцип, но са достатъчно при много обрана употреба само по ъглите и слабите ръбове.
Лепилото се намазва с четка за боядисване, като по възможност там където е намазано не го повтаряте със четката без да е натопена в лепилото. Където го натрупате много,ще ви пропие евентуално през плата. Аз ползвах плат за канапета. Отгоре изглежда и се усеща на пипане като микрофибърна кърпа, отзад е като одеало от материята на мокрите кърпички. Действа се както си пише на гърба на кутията - намазва се лепилото с четката, чакате 10-15 до 20 минути да засъхне и без да мажете плата го залепяте за кората, като "гоните балоните с въздух навън". Стратегията за лепенето на плата е да започнете от горния ръб откъм стъклото, и да лепите плата с хоризонтални движения надолу, за да се оформи чупката в долната част на кората. Обратното открих че е грешна стратегия. Плата го фиксирате отгоре и го сгъвате на 2 през лицето. Разнасяте го по кората с ръcе отвътре през сгъвката.
Схематично показано, и снимка на лепилото:
► Виж съдържание
Краен резултат след 4 часа занимания:
► Виж съдържание
* Разходи - 30 лева за кутия лепило, и имам останали 200 грама от него в кутията за момента. 10 лева за литър коресилин. 1-2 лева за шкурка ако няма отпадъчна. 14 лева за 2.5м плат, от който имам сигурно поне 0.5х1.4м парче останало. 2.45-2.50 за четка "ютия". 2 лева за четка за боядисване. 1 пластина за макетно ножче - да кажем че е лев.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Corolla Verso 2004-2009. Претапициране врати.
Допълнение по темата:
Шкурка 600, шкурка 800, Motip Plastic Primer, Duplicolor Prima RAL9006 (3 слоя), Малко черен спрей Duplicolor Rally Spray paint от високо и половин спрей "сребърен брокат" HQS от Хомомакс. Накрая през около 1-2 часа, още 3 слоя прозрачен безцветен лак.
Отворите в корите са си играчка да се изрежат, защото освен тия за бравата, другите са със малко неправилна форма и не ми се получи да разцепя плата на "Х" в отвора.
Сглобяването започва с навиване на 2 видии в монтажните стъбла в горните 2 ъгъла, напасване на горната към долната кора, и подпъхване на лайсната посредата. След което се навиват останалите видии. Няма никаква ракетна технология.
Снимки на "готовия продукт":
Шкурка 600, шкурка 800, Motip Plastic Primer, Duplicolor Prima RAL9006 (3 слоя), Малко черен спрей Duplicolor Rally Spray paint от високо и половин спрей "сребърен брокат" HQS от Хомомакс. Накрая през около 1-2 часа, още 3 слоя прозрачен безцветен лак.
Отворите в корите са си играчка да се изрежат, защото освен тия за бравата, другите са със малко неправилна форма и не ми се получи да разцепя плата на "Х" в отвора.
Сглобяването започва с навиване на 2 видии в монтажните стъбла в горните 2 ъгъла, напасване на горната към долната кора, и подпъхване на лайсната посредата. След което се навиват останалите видии. Няма никаква ракетна технология.
Снимки на "готовия продукт":
► Виж съдържание
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- zorbata
- Мнения: 335
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
Corolla Verso 2004-2009. Претапициране врати.
Има и специални платове за тапицерия на кори и тавани с нещо като този дунапрен. Намират се по някои авто магазини. Получава се много добре, си нямам и на идея колко време ще издържи. Аз 4 години след процедурата продадох колата.
caryЦар
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Corolla Verso 2004-2009. Претапициране врати.
Съзнателно НЕ си взех такъв плат, точно заради 1 до 3 мм дунапрена. Тоя е също толкова мек на пипане (даже е леко пухкав), но идеята ми беше повече никога да не се налага една седмица да дишам литър коресилин, докато махна разложения дунапрен. Знам че има тапицерска изкуствена кожа с дунапрен под нея, плат за тапицерии същия или подобен на оригиналния с дунапрен, но пак да кажа че избягах от дунапрена. Отделно че мога да го пера директно с компресора или прахосмукачката и се надявам да не се отлепи. Лятото като пера ще кажа какво е станало.
Иначе си прав, че може и със такъв с дунапрен, но не е моят плат. То и оригиналния е въгленово черен, а тоя е сив, да не си личи като събере мръсотия....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта