Avensis T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 18 Окт 2014 23:18
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 7 пъти
Avensis T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Здравейте колеги, имам проблем с тласък/ци при ускорение в обороти между 1800-2200.
Автомобила е Авенсис Т25 2007 г., 2.0 D4D 126 к.с., двигател 1AD-FTV.
На втора предвака при плавно ускоряване почти не се усеща тласъка около 2000 оборота.
При рязко ускоряване, на втора, около 2000 оборота, сякаш за част от секундата забива муцуна и после рита с добро ускорение.
На трета при плавно ускорение има вълнообразен двоен тласък отново в същия интервал на обороти.
На четвърта скорост, положението е същото, но тласъците са три един лек, много малка пауза, още едно лек тласък и накрая около 2100-2200 оборота влиза в ускорение също с лек тласък.
Тласъка го има и при ускорение с темпомат (без да пипам педала на газта) - запаметявам скорост, съединител за да изкл. темпомата и после бутам еднократно лостчето, за се върна към зададената скорост - и воала, около 2000 оборота също има тласък или тласъци.
Сякаш между тези тласъци нещу отнема ускорението или прекъсва подаването на гориво за част от секундата.
Малко след 2000 оборота, все едно нищо не се е случвало. Няма ритане, няма тласъци, ускорява си доста прилично.
Днес почистих ЕГР клапана и сензора за поток на въздуха.
Исках да почистя и дроселовата клапа, но нищо не ми заприлича на нея...
Преди повече от 1500 км, на пълен резервоар, сложих добавка за дюзи, в концентрацията за профилатика (не за лечение). Предната профилактика с такава добавка беше преди 2 години. (Възможно ли е да е набило боклук в горивния филтър?)
Ще съм благодарен за идеи или насоки.
Благодаря предварително
Автомобила е Авенсис Т25 2007 г., 2.0 D4D 126 к.с., двигател 1AD-FTV.
На втора предвака при плавно ускоряване почти не се усеща тласъка около 2000 оборота.
При рязко ускоряване, на втора, около 2000 оборота, сякаш за част от секундата забива муцуна и после рита с добро ускорение.
На трета при плавно ускорение има вълнообразен двоен тласък отново в същия интервал на обороти.
На четвърта скорост, положението е същото, но тласъците са три един лек, много малка пауза, още едно лек тласък и накрая около 2100-2200 оборота влиза в ускорение също с лек тласък.
Тласъка го има и при ускорение с темпомат (без да пипам педала на газта) - запаметявам скорост, съединител за да изкл. темпомата и после бутам еднократно лостчето, за се върна към зададената скорост - и воала, около 2000 оборота също има тласък или тласъци.
Сякаш между тези тласъци нещу отнема ускорението или прекъсва подаването на гориво за част от секундата.
Малко след 2000 оборота, все едно нищо не се е случвало. Няма ритане, няма тласъци, ускорява си доста прилично.
Днес почистих ЕГР клапана и сензора за поток на въздуха.
Исках да почистя и дроселовата клапа, но нищо не ми заприлича на нея...
Преди повече от 1500 км, на пълен резервоар, сложих добавка за дюзи, в концентрацията за профилатика (не за лечение). Предната профилактика с такава добавка беше преди 2 години. (Възможно ли е да е набило боклук в горивния филтър?)
Ще съм благодарен за идеи или насоки.
Благодаря предварително
Последно промяна от Akima на 02 Апр 2025 16:47, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
Toyota Avensis 2.0 d4d , 1AD-FTV, 2007, седан
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Започни със чист нов въздушен филтър, нов горивен филтър, измит дебитомер, измит EGR, измит въздуховод/тръби на EGR от саждите вътре. Въпросния дросел е под EGR-а на тоя мотор и по каталозите се води Venturi. От там нататък вече си експериментирай на що-годе стабилна основа, със отстранените тривиални причини от сажди и мизерия.
Турбото ти мисля че се отваряше на около 2000 или 2500 оборота, и от там може да ти изглежда унила и мързелива до тия обороти. Не е изключено и то да има нужда от профилактика.
Турбото ти мисля че се отваряше на около 2000 или 2500 оборота, и от там може да ти изглежда унила и мързелива до тия обороти. Не е изключено и то да има нужда от профилактика.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Аз бих проверил СК.кутия от-до.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Преди да се прави каквото и да било да се закачи колата с Techstream ,диагностика в движение за да се види дали няма да цъфне някой проблем.
Ако има грешки -преди reset да ги снима кодовете.
Ако има грешки -преди reset да ги снима кодовете.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Масово на тия мотори търсят по моргите един широк и къс маркуч за въздух на турбото. Пука се, размера му е малък и цената му е душманска по спомен. Мисля си за олабен клапан на помпата, позаминали дюзи и зацапана геометрия на турбото.
Но това се хваща на живи данни през диагностика, след премахване на саждите от EGR, колектора му, измит дебитомер и нови незацапани с мизерия филтри.
След това вече се ръчкат стойностите на Техстрийма, преглежда се за изпуснали дихтунги на дюзите, прбила гарнитура на капака на клапаните и т.н.
Но това се хваща на живи данни през диагностика, след премахване на саждите от EGR, колектора му, измит дебитомер и нови незацапани с мизерия филтри.
След това вече се ръчкат стойностите на Техстрийма, преглежда се за изпуснали дихтунги на дюзите, прбила гарнитура на капака на клапаните и т.н.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Аз си мисля за зацапана променлива геометрия на турбото ,но и освинен ЕГР и дросел също може е .А хеттрик не е изключен.
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Когато чистих ЕГР на 200 000км, саждите бяха напълно сухи. На 300к имаше леко омасляване, на 400к вече са напълно мазни. Каквото е в ЕГР, същото ще е и в колектора. Явно с разхода на масло започват и много други проблеми.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 18 Окт 2014 23:18
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 7 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
EGR-a си беше доста чист, даже не се наложи да чегъртам като в клиповете, които гледах. Имаше сухи леки сажди, които с 5-6 пръскания на спрея се отмиха до желязо. Оста с двата клапана се движеше нормално, без забележки. Тръбата към EGR-a също светна отвътре с едно изпръскване с маркучето на спрея.
Въздушния филтър е Mahle Knecht, на няма и 2 месеца - погледнах го - като нов си е. Утре ще видя, кой може да ми смени горивния филтър, че имам силни съмнения, че тая добавка е набила боклуци там.
Километрите на автомобила вече са около 280 хил. Не яде масло. Няма преразход на гориво. Антифриза си е в норма. Като я натискам душмански не пуши. Добре си е (пу, пу, да не са и уруки).
На ГТП, преди 3 месеца се паднах точно на проверка на пункта и ми прекараха автомобила през иглени уши. Всичко което трябваше да се гледа, го гледаха по два пъти... Газовете са под нормата, включително и при форсиране на автомобила през техния софтуер. Теста с форсирането го пускаха 4 пъти, че господата проверяващи не вярваха на резултата.
Силно се надявам да подкарам кабел за диагностика който имам. Купуван е преди повече от 12 години и малко ме съмнява да има работещ драйвър за него. В случай, че го подкарам ще пиша за грешки.
Въздушния филтър е Mahle Knecht, на няма и 2 месеца - погледнах го - като нов си е. Утре ще видя, кой може да ми смени горивния филтър, че имам силни съмнения, че тая добавка е набила боклуци там.
Километрите на автомобила вече са около 280 хил. Не яде масло. Няма преразход на гориво. Антифриза си е в норма. Като я натискам душмански не пуши. Добре си е (пу, пу, да не са и уруки).
На ГТП, преди 3 месеца се паднах точно на проверка на пункта и ми прекараха автомобила през иглени уши. Всичко което трябваше да се гледа, го гледаха по два пъти... Газовете са под нормата, включително и при форсиране на автомобила през техния софтуер. Теста с форсирането го пускаха 4 пъти, че господата проверяващи не вярваха на резултата.
Силно се надявам да подкарам кабел за диагностика който имам. Купуван е преди повече от 12 години и малко ме съмнява да има работещ драйвър за него. В случай, че го подкарам ще пиша за грешки.
Toyota Avensis 2.0 d4d , 1AD-FTV, 2007, седан
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Може и да има. Виж в темата за кабелите, мисля да бях оставил линкове за по-популярните кабели.
Софтуер също има по-нов, ако поровиш какво съм писал.
Не се натискам за нищо.
Просто за тестовете сложи нов Филтрон примерно. После си върни твоя, но ти трябва да си промениш ситуацията по линия на въздух и гориво в сместта. Част от тривиалните неща си махнал от масата - тествай. Измий дебитомера със същия спрей за ЕГР-а.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Масло качество и ниво а и съединител да не приплъзва при рязко натоварване/въртящ момент особено ако е първия.
При този пробег и години след добавка гориво ,като се изразходи резервоара горивния филтър трябва да се смени.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 18 Окт 2014 23:18
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 7 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
EGR-а го почистих с Motip EGR Cleaner и след това, за всеки сличай, го обезмаслих с брейк клинър на TRW. Тръбата към него също.
Дебитомера го изпръсках обилно с Pro Tec P2965 Airflow Sensor Cleaner и го подсуших със сгъстен въздух на спрей. През седмицата ще го изпръскам и със спрея за ЕГР-а, надявам се състава му да не повреди сензора нещо.
За дросела се бях подготвил с Pro Tec P2801 Throttle Body Cleaner, но така и не успях да го ползвам.
Въздушен филтър ще взема нормален, и ако няма разлика, ще си го ползвам на следващата смяна на масло.
Инсталирах софтуера и няма записани грешки.
Благодаря на всички за съветите.
Ще опитам да запиша живи данни, през седмицата и ще пиша отново, но нека да сменя горивния и въздушния филтър първо.
Дебитомера го изпръсках обилно с Pro Tec P2965 Airflow Sensor Cleaner и го подсуших със сгъстен въздух на спрей. През седмицата ще го изпръскам и със спрея за ЕГР-а, надявам се състава му да не повреди сензора нещо.
За дросела се бях подготвил с Pro Tec P2801 Throttle Body Cleaner, но така и не успях да го ползвам.
Въздушен филтър ще взема нормален, и ако няма разлика, ще си го ползвам на следващата смяна на масло.
Инсталирах софтуера и няма записани грешки.
Благодаря на всички за съветите.
Ще опитам да запиша живи данни, през седмицата и ще пиша отново, но нека да сменя горивния и въздушния филтър първо.
Toyota Avensis 2.0 d4d , 1AD-FTV, 2007, седан
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Не очаквах и да има по принцип. Виж свали 5 таблици от живите данни на мотора:
- на контакт, на студен престоял дълго време мотор
- на запален студен мотор, на празен ход
- на запален студен мотор на 2500 оборота
- на загрял мотор до работна температура на празен ход
- на загрял мотор до работна температура на 2500 оборота.
Виж кое се променя между 4те таблици. Референтните стойности ги има в сервизното за модела. Ако не ги намериш пиши и ще ти ги пусна тук.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?

- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Авенсис T25 1AD-FTV: Ускорение на тласъци между 1800-2200 оборота?
Не знам каква е разликата между спрея за карбуратори и тоя за ЕГР, но по дебитомера на моята барака са изляти за 4 години сигурно към 2 литра Motip Carburetor cleaner и работи. По Дебитомера на ЗаПирата на баща ми има излят сигурно още литър.
Спрея по спомен е или 300 или 400 мл.
MAP не се чисти на тия коли по спомен, че е пиезоелектричен. Разбира се елементите на дебитомера не се пипат с нищо - облива се със спрей и се издухва с въздух. Мап-а мисля да не беше толерантен на издухване че се чупи вътре от налягането.
Спрея по спомен е или 300 или 400 мл.
MAP не се чисти на тия коли по спомен, че е пиезоелектричен. Разбира се елементите на дебитомера не се пипат с нищо - облива се със спрей и се издухва с въздух. Мап-а мисля да не беше толерантен на издухване че се чупи вътре от налягането.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта