
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
WoLF
FearSoft
- BOz
- Мнения: 4591
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 221 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от BOz » 07 Окт 2024 19:18
За статистиката, моите карания са основно на къси разстояния. Извънградско не е излизал от години, а често през седмицата средния пробег на "запалване" се случва на около 3 км. Да кажем средно разстояние от около 12 км. за деня ги взимам на около 7 пъти. Това означава, че има поне 7 заключвания, 7 отключвания, 3-4 отваряния на багажника (пък се чудя как вашите дръжки на багажника се чупят (пу-пу да не хване уроки)).

BOz
- WoLF
- Мнения: 3542
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 762 пъти
- Получена благодарност: 289 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от WoLF » 07 Окт 2024 19:28

Дърпане в грешната посока при залепнали уплътнения, ето да не се чудиш




WoLF
- zorbata
- Мнения: 413
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 61 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от zorbata » 07 Окт 2024 20:21
Сега гледаш там едно "оче"(ако го има) и чакаш да умре внезапно. Плюс е само, че колите имат "датчик" та като падне под Н волта не палят.
А и все пак акумулатора е вид батерия, който си има определен брой цикли на зареждане/разреждане.
За мен честото стартиране му скъсява живота - висок пусков ток и невъзможност на алтернатора да го зареди преди следващото палене.
zorbata
WoLF
- mapamop
- Мнения: 5322
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 167 пъти
- Получена благодарност: 618 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от mapamop » 07 Окт 2024 20:36
EAS турски калциев, като скъсаш стикера отгоре, излиза дълга капачка като лайсна. Под нея има капачки. Това на 2 модела от марката.
Украински червен Energy или подобно име беше същата работа.
Topla от евтината им моделна линия и той е така.
На Корола-Версото наследих един Bosch S5, но не остана време да го огледам дали подлежи на някакво доливане.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
- slowtraveler
- Мнения: 6343
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 366 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от slowtraveler » 07 Окт 2024 20:51
Тези с 'очето' са обикновени оловни, като 'очето' е търговски трик - показва състоянието само на тази клетка, в която плува... И да - имал съм прекъснала съседна клетка и напълно умрял акумулатор, а 'очето' си показваше, че всичко си е ОК

А за честото стартиране - практиката поне при мен (жената) показа, че алтернатора успява да го зареди преди следващо палене дори при кратки пътувания... Което се потвърждава и от теорията де - един старт на изправен двигател взема около 80мАч... Който капацитет е равен на това да ти зарежда за минута работа с 5А (а обикновено след силов старт, зарядният ток скача и над 10А)..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от planetarydrive » 08 Окт 2024 10:16
planetarydrive
- slowtraveler
- Мнения: 6343
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 366 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от slowtraveler » 08 Окт 2024 11:46
Имаше зарядни с вграден цикъл на разряд... След което си започват щадящ заряд и зареждат акумулатора... Т.е. автоматично си правят цикъла ..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Camry
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 23 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от planetarydrive » 08 Окт 2024 14:17
planetarydrive
- itzoa
- Мнения: 369
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 55 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от itzoa » 08 Окт 2024 15:18
То хубаво ама в ръководството на зарядното пише да се откачи минуса. Той е под седалката и не ми изглежда лесно достъпен за махане, а и май не ми се иска да нулирам всичко.
Та питането ми е - мога ли да зареждам от куплунга, който е изваден за подаване на ток под предния капак и то без да разкачам минуса?
И също ако някой е ползвал същото зарядно - има няколко програми, едната е за зареждане на мотор, една за автомобил и една със снежинка, която се ползвала и за AGM акумулатор. Не знам защо трябва да се зарежда по различен начин, но аз на нея трябва да зареждам хибрида, нали? Ярис Крос Хибрид с АГМ акумулатор ли е?
itzoa
- ufer
- Мнения: 2823
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от ufer » 08 Окт 2024 15:47

ufer
- slowtraveler
- Мнения: 6343
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 366 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от slowtraveler » 08 Окт 2024 17:37
Правил съм го многократно с хубаво зарядно, в което съм сигурен, че няма да даде пренапрежение...
P.S. хубавото зарядно има и режим 'поддържане на автомобила' при смяна/изключване на акумулатора, за да не ти загуби настройките

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1137
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мнение от Оги » 09 Окт 2024 13:13
За малки, средни и големи акумулатори. За да не прегрее зареждания акумулатор /от това последствие е падане на активната маса от плочите /системата ограничава тока до около 10% от капацитета. Най общо.
Не зареждам аз освен ако не е крайно наложително.
Оги
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта