Специално за въздушният филтър го споменах като полу-шега, но и полу-истина...
В друг форум за предходния ми автомобил изключително се внимаваше въздушният и горивният филтър да са 'оригинални' ( с напълно оригиналните спецификации).. Както тук се внимава за маслото за скоростната кутия... Отклонението от правилото водеше до незначителни, но дразнещи проблеми както 'що ми светна грешка'...Или както с маслото тук - 'абе колата върви, ама що ми включват трудно скоростите'..
Темата бе инициирана от колега, който посреднощ на дълъг път в лошо време му светва лампата за грешка, колата влиза в авариен режим. След известно време пак тръгва без грешка ама грешката се появява след няколко минути и т.н. Оказа се снега частично е запушва повърхността на филтъра..
Вспоследствие се оказа, че доста други колеги са срещали същият проблем и при използване на позапушен или малко по-друг филтър... Ами за правилната работа на ДВГ му трябва не само гориво, но и правилното количество въздух, и явно конкретният ДВГ следи и индикира дори малки проблеми/отклонения
