МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Заключено
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от slowtraveler » 03 Окт 2024 21:07

nov написа: 03 Окт 2024 19:44 Мерц ползват Мобил 1, който отново не е нищо особено
Не знам какви са разликите, но на Джипа маслото за ДВГ бе указано по мерцедески стандарт, който го произвеждат само една-две марки... Просто другите не произвеждат масло по този стандарт и лично аз не смятам за разумно да се рискува... Особено когато не знаеш какви точно са разликите...
За диференциалите - там пък съвсем друга работа - маслото се продава САМО от Джип.. И да - можеш да не вземеш маслото от Джип, а да сложиш масло от друг производител с дадени спецификации, но към него задължително трябва да налееш едно шише присадка, която отново се продава САМО от Джип...
Та поради многото условности - винаги спазвам ТОЧНИТЕ инструкции на производителя - обикновено това е по-евтиното и сигурно решение.. :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 03 Окт 2024 21:32

BMW от години ползват- Шел ,Мерцедес-Фукс ,AMG -Петронас wink.gif .Единствените ползващи Мобил са Тойота .
Препоръчвам одобрени от VAG,МВ ,BMW масла защото превъзхождат в пъти това което го пише в книжката на въпросната тойота .Лонг лайф маслата като цяло имат в рецептите си много антиокислителни присадки,фенолни и аминни ..сукцинимиди .В Европа от над 15-20 години има дилърски интервали на обслужване 20-25-30 хил км .За това и маслата за тези коли се подлагат на сетиозни тестове . В Япония културата на обслужване е съвсем различна .В Русия и Укрaйна лятото дори ги карат с 10W30 .

Mid saps маслата увеличават експлоатационния период на катализатора .

Потащия колега ако тря следва буквално кмижката си тря налива 5W30 ACEA A5/B5 АPI SL ...Избора е ограничен от към производители

Аватар
krasengn
Мнения: 1421
Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
Местоположение: София
Автомобил: Corolla e12
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти
Обратна връзка:

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от krasengn » 04 Окт 2024 00:07

Ивайло Димов написа: 03 Окт 2024 21:32 Mid saps маслата увеличават експлоатационния период на катализатора
1. Това важи ли за моята кола? Тя е дизел без ДПФ, само катализатор.
2. Low saps маслата още повече ли пазят катализатора? Имат ли отрицателни черти спрямо mid saps?
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 04 Окт 2024 05:26

Краси ,такива масла АСЕА С1 и АСЕА С4 (low saps) ползват малко производители -Ягуар,Ленд Ровър,Форд,Пежо/Ситроен ,Рено/Нисан .На теория колкото по-малко сяра ,фосфор има в маслото толкова по-добре за EGR,катализатор,ДПФ .Но това означава много орязан пакет присадки ,нисък TBN.Такива масла се сипват обикновено в автомобили с Евро 5/6 ,няма нужда да експериментираш с твоята кола .Сипвай си стандартно ACEA C3 и го сменяй по-честичко ,при дизела катализатора не се скапва толкова бързо .

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 04 Окт 2024 07:35

slowtraveler написа: 03 Окт 2024 21:07 Та поради многото условности - винаги спазвам ТОЧНИТЕ инструкции на производителя - обикновено това е по-евтиното и сигурно решение
И аз съм така за диф, раздатка и кутия - едва ли не уж някаква застраховка, иначе съм сигурен, че и с масло на Равенол или Тотал няма да има проблем, ама страх лозе пази, виж за двигателя ползвам 2-3 марки и мисля, че не съм сбъркал и Тойота съм наливал помежду другото.
Ивайло Димов написа: 03 Окт 2024 21:32 BMW от години ползват- Шел ,Мерцедес-Фукс ,AMG -Петронас
Тоест казваш , че Шел и/или Фукс са по-добри поне на хартия от аналозите им от Яко/Равенол?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

vege_vamp
Мнения: 3
Регистриран на: 08 Юли 2024 17:53
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4, 2003, бензин 150
Благодарил/а: 2 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от vege_vamp » 04 Окт 2024 07:49

Ивайло Димов написа: 02 Окт 2024 17:05 Напиши го тука .Но доколкото видех от тиа години нема Равка с диференциал с ограничено приплъзване(LS)
JTEYH20V900052516
Интересуват ме препоръки за маслото в АСК, диференциал и раздатка. Благодаря:)

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 04 Окт 2024 08:06

Nov ,Нищо подобно но логиката ти куца много .Всеки един производител може да забърка висококачествен продукт с 4 и 5 та група на съответната цена разбира се .Яко и Равенол са блендерни производители ,които произвеждат само масла и автомобилна химия от това се издържат.Големите в бранша в портфолиото им маслата са една мизерна част ,големите пари са в горивата ,идристриалната химия .Погледни у мапса за какви заводи ,с какви мащаби иде реч ,маслата при тях са с цел маркетинг ,разпознаваемост на бранда.Тези компании разполагат с учени и лаборатории ,изработват нови рецепти .Манифактури като Яко и Равенол ползват чужд опит ,за което си плащат .Има пазар за продуктите им ,търсят се и са качествени .Но нито една автомобилна компания няма да ги вземе насериозно ,а те самите знаят че нямат капацитет да задоволят конверно и сервизно нуждата от масла.

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 04 Окт 2024 08:13

Нещо не се разбрахме...............
Аз не казвам, че Шел или Фукс са малки производители, далеч съм от тази мисъл, питах те с какво/кое Шел/Фукс в еднакъв вискозен клас сравним (защото Равенол да кажем в 0в20 класа имат поне 5 вида масла) с Равенол/Яко са по-добри. Това, че правят базата на която стъпват маслата в никакъв случай незначи , че са по-добри в крайния продукт, защото сам знаеш там вече играят ролята добавките, да го нагодиш на цена и т.н. Надявам се този път да съм формулирал правилно въпроса си?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 04 Окт 2024 09:07

Ся тря се върна назад в историята ,1997 Castrol заменя PAO базата си с минералка VHVI но на тубата остава надписа full syntetic .А цената доста по-ниска от синтетичните прпдукти .Exxon Mobil завеждат дело в Националния съвет по реклама ,че Castrol лъжат потребителите ..делото се точи 2 години и накрая NAD оъсъжда.Думата "синтетично" е маркетинг и потребителска формулировка.И се почва шизофренията...До 1999 всички големи ...Shell,Chevron,Total,Eni,Mobil,Castrol са имали качествени масла на база 4-5 група ,след това решение преминават към 3-та група VHVI и на тубите остава надписа "syntetic" .Появяват се извращения като "полусинтетика" tooth.gif

Сега -защо автоконцерните сключват договори с компании със затворен цикъл на производство .Ами защото малките нямат производствен капацитет,нямат развойна научна дейност ,не носят престиж ...изобщо единствените ,койтоса блендер и доставят конвейрни масла са Fuchs .Но там историята е друга ,купиха лицензите и знанията на Statoil и Pentosin,построиха заводи в Севрна Америка ,Азия

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 04 Окт 2024 10:00

А бе Димов бе, то, че съм тъп тъп, ама аз те питах следното:
nov написа: 04 Окт 2024 08:13 питах те с какво/кое Шел/Фукс в еднакъв вискозен клас сравним (защото Равенол да кажем в 0в20 класа имат поне 5 вида масла) с Равенол/Яко са по-добри.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 04 Окт 2024 13:12

Ивайло Димов написа: 04 Окт 2024 09:07 Ами защото малките нямат производствен капацитет,нямат развойна научна дейност
В това сигурен ли си? Като производствен капацитет незнам дали нямат, ама за развойна дейност R&D не съм много убеден да нямат, как тогава знаят на закупената база какви добавки да сложат и в какво отношение (това най-малкото за което се сещам де)?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
south
Мнения: 78
Регистриран на: 09 Май 2014 13:08
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от south » 04 Окт 2024 13:30

Те са си един вид опаковчици, дори големите не хвърлят сили в адитивите, там са Лубризол, Шеврон оронит, Афтон, и др. В базите корейците са вече много напред. И всичко е рецепти, тая + тая база + еди кой си пакет за да се стъпи на конктретните спецификации. Има и специализирани форуми с много теми, чат пат пишат и хора от бранша. Но като мнение за себе си гледам - да имам сигурност за произход, максимално близко до това в книжката и на малко мото часа смяна. Иначе съм чел че навремето опитът на М1 е бил недостижим за другите.

r34c7
Мнения: 299
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от r34c7 » 04 Окт 2024 13:40

south написа: 04 Окт 2024 13:30 опитът на М1 е бил недостижим за другите
Все още е. Огромни ресурси за R&D, трудно е някой да се мери с тях.
Баба Яга - Изображение
Параход 3.2 - Изображение

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 04 Окт 2024 13:43

south написа: 04 Окт 2024 13:30 Те са си един вид опаковчици,
Извинявай, но твърдо не съм съгласен с това, опаковчици са тези, които опаковат и брандират маслата за БМВ,Мерц, ФВ и т.н. просто вътре е Шел/Мобил/Кастрол опакован под флага на съответната марка съобразен с МИНМАЛНИТЕ допустими изисквания за този и този мотор, а това съм го чул и видял от човек посетил редица R&D отдели на различни марки масла, та израза "опаковчици" според мен не важи за тях. Незнам дали има някаква връзка , но загледай литровите туби на Тойота (че и 5 литровите) - приличат 1:1 на дизайн с тия на Мобил (само са с други етикети и да сенадяваме с добавки съобразени с конкретните изисквания на Тойота моторите), загледай едно литровите туби на БМВ, ми те са 1:1 с тия на Кастрол и т.н.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 04 Окт 2024 13:44

Exxon Mobil и Shell са собственици на Infinium ,тва са лидерите в иновации и научна дейност .

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта