nov написа: ↑02 Окт 2024 09:22
душмански удар бе, това е джиБ, другото е кола ама малко в кавички
Слабото място на всички марки и модели е страничен удар по вратите и колонките. Масата и скоростта на удрящия автомобил е утежняващо условие. В случая виждаш че е ударен между двете напречни греди под предните и задните седалки. И въпреки това виждаш че купето не е сгънато на "форма кламер". Разцепените фуги и останалите уж нелогични деформации по останалата част на купето е резултат от разсеяната енергия от удара - гредите са поели удара и през разните ламаринки нагънати на хармоника в ребрата на купето я е разсеяло навсякъде. Мисля си че ако удара беше в обратна последователност, руското недоразумение можеше и да е разцепено на две. Преди години познат със тогава актуалният Голф 2, когато тъкмо беше изваден на пазара страхотния Голф 3, го бяха праснали директно в шофьорската врата. Понеже е бил без колан и го бяха изхвърлили на дясната седалка директно. Резултата бяха няколко разкъсани мускула в краката, натъртени ребра, и леко сътресение на мозъка.
Предполагам имаш представа колко е дебела и твърда ламарината на тогавашен Голф 2, който е бил все още във възрастта да няма сериозни проблеми с отслабени от ръждата детайли - беше по спомен на под 10 години и беше тоталка, защото купето беше изкривено на "форма бобче". Не се опитвам да слагам Круйзъра от клипа и Голф 2 на една маса, да им сравняваме безопасността за пътниците - сравняваме генерално различни концепции, поне заради разликата в годините и съответните повече резултати от краш-тестове, нови материали, нови регулации и т.н. Несравними са, но по-дебелата ламарина на Нивата няма да я предпази да се смачка до тунела и да убие пасажера отзад вдясно. Запазването на външния вид, при удар е нископриоритетна, до никаква задача за проектантите и конструкторите. След 2000 година, вече започнаха да правят купетата в определени зони, контролирано меки, за да поемат и елиминират енергията от удара, но тази енергия да е силно намалена или да я няка като се стигне до пътниците. Живота е по-важен от ламарините и външния вид - пари се изкарват, с тях може да си купиш нова кола, апартамент, (недай боже -протези, електрическа инвалидна количка) и каквото се сетиш, което да ти донесе някакво удобство и/или удоволствие, но не можеш да си купиш живота на жертвата с тях.
Ще ти дам и друг пример който ми е още в главата, че бях минал през това място някъде 30 минути преди да убият детето:
https://www.rusemedia.com/%d0%b4%d0%b5% ... %82%d1%8f/
Виж че видимо няма сериозни щети по "Астмата", но хлапето вече го няма. Карах такава, но комби преди Авенсиса. Там си беше сериозна дебелината на ламарината, така че не е до материали само, а и до инженеринг, за да е различен резултата. Удара е приблизително същия като тоя на круизера, но врата е хлътнала много повече и има жертва за съжаление. Това горното не го пускам с идея за някакъв сеир или злорадстване. Напротив - всяко връщане към тая статия ме съсипва психически. Това е и причината за всички тия упражнения от по-горе - всяка една ламаринка си има роля и е сметната при най-лошото да се сгъне конкретно, а не да се скъса, разпадне или направо да я няма.
По-късно ще изровя и двете разцепени Пежа, и Аудито (по спомен за марката). Всичко това си е просто за илюстрация, че и другите не са по-добре или зле откъм слабости при катастрофи.
nov написа: ↑02 Окт 2024 10:35
но не важала гаранцията на щатските тук
Германия е (уж) в същия (обединен) европейски пазар или производствен регион като България, и хомологационните изисквания са еднакви. САЩ е друг пазар, друг хомологационен регион и там може да важат други правила. И няма как да ти поемат гаранция съобразена с изискванията на друг пазар, закони и каквото се сетиш. За това има така наречения "технотест" за автомобили извън "домашният ни пазарен регион" - да се докаже че отговарят/не отговарят на регулациите за нашият регион по отношение на безопасност, оборудване и т.н.
Простата логика сочи че електроуред купен от щатите е предназначен за 110 волта, вместо 220 (макар че вече май почти няма такива които да не са комбинирани). Ако ти запали къщата, защото е извън стандарта и се експлоатира извън стандартизираните условия на производителя за уреда, и производителя, и застрахователя ще откажат отговорност за щетите. Колкото и да звучи чисто маркетингово, не е чак толкова безобидно.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.