Ръжда по автомобилите

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от slowtraveler » 02 Окт 2024 09:59

Не правете изводи при удар в силов елемент - там нещата обикновено водят до доста поражения... Просто силовият елемент е разчетен да поеме голямо разпределено натоварване в точно определена посока (предполагам доста колеги са учили СъпроМат :) ) . Докато в случая получава локално натоварване в неразчетна посока... А деформира ли се - от там всички 'меки' елементи го следват...
Една кака бе ударила колега... Ударила - силно казано - имаше следа по предна гума (калникът и бе ударил гумата странично).. По калника на колата на колегата май имаше само боя, но никаква сериозна деформация (ако въобще имаше някаква - забравил съм вече)...
Това 'ударче' бе посукало освен носач и рейка, но и двата рога бяха мръднали с 2-3 см в другата посока...
Вярно е, че ръждата влияе и на здравината... Но нека оставим темата да е за ръжда, а който му се приказва за здравина на купе - да си отвори нова тема (ако няма такава) tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от nov » 02 Окт 2024 10:35

dracunculus написа: 02 Окт 2024 09:46
nov написа: 01 Окт 2024 19:47 Както знам ( доколко е истина е друг въпрос), че сега ако ида в дълър на фв в Германия и нямам адресна регистрация там, няма да мога да купя а ще ме пренасочат към България
Не е вярно, nov. Не играе абсолютно никаква роля къде ти е адресната регистрация. Идваш, снасяш им парите и си тръгваш с колата. Прави се това тук редовно.
Още по-добре ако наистина е така, значи съм се заблудил. Тоест мога най-спокойно да ида във Франкфурт на Майн в салон на Лексъс и да си го поръчам там, нищо, че по адрес се водя в село Горно Нанадолнище, България. За тях няма да има проблем, че след , като ми го продадат колата ще се обслужва в сервизи в България и те няма да обират парсата и това няма да повлияе на гаранцията, за Щатите съм чувал, че не можеш да вземеш кола от там нова - тоест можеш, но гаранцията ти нямало да важи (бях се залетел по Камри, че идват бая по-евтини отколкото същите нови в Бг, но не важала гаранцията на щатските тук, въпреки, че май трябваше да питам в Тойота, ама то ми мина мерака).
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от nov » 02 Окт 2024 10:37

slowtraveler написа: 02 Окт 2024 09:59 Това 'ударче' бе посукало освен носач и рейка, но и двата рога бяха мръднали с 2-3 см в другата посока...
Ужас, какъв модел е била колата?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от dracunculus » 02 Окт 2024 11:27

Не, няма проблем. Това е договор за покупко продажба. В случая на нова кола (ако за нова говорим). Но е същото като за кола 2ра ръка- пак е договор за покупко продажба. Наскоро един колега си взе UX250h от Lexus Forum Mühldorf и доколкото знам не е имал също никакъв проблем. Гаранцията важи в цяла Европа. Да, губиш първите 3 безплатни ТО от Лексус (те важат само за конкретния дилър)
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от mapamop » 02 Окт 2024 11:33

nov написа: 02 Окт 2024 09:22 душмански удар бе, това е джиБ, другото е кола ама малко в кавички
Слабото място на всички марки и модели е страничен удар по вратите и колонките. Масата и скоростта на удрящия автомобил е утежняващо условие. В случая виждаш че е ударен между двете напречни греди под предните и задните седалки. И въпреки това виждаш че купето не е сгънато на "форма кламер". Разцепените фуги и останалите уж нелогични деформации по останалата част на купето е резултат от разсеяната енергия от удара - гредите са поели удара и през разните ламаринки нагънати на хармоника в ребрата на купето я е разсеяло навсякъде. Мисля си че ако удара беше в обратна последователност, руското недоразумение можеше и да е разцепено на две. Преди години познат със тогава актуалният Голф 2, когато тъкмо беше изваден на пазара страхотния Голф 3, го бяха праснали директно в шофьорската врата. Понеже е бил без колан и го бяха изхвърлили на дясната седалка директно. Резултата бяха няколко разкъсани мускула в краката, натъртени ребра, и леко сътресение на мозъка.
Предполагам имаш представа колко е дебела и твърда ламарината на тогавашен Голф 2, който е бил все още във възрастта да няма сериозни проблеми с отслабени от ръждата детайли - беше по спомен на под 10 години и беше тоталка, защото купето беше изкривено на "форма бобче". Не се опитвам да слагам Круйзъра от клипа и Голф 2 на една маса, да им сравняваме безопасността за пътниците - сравняваме генерално различни концепции, поне заради разликата в годините и съответните повече резултати от краш-тестове, нови материали, нови регулации и т.н. Несравними са, но по-дебелата ламарина на Нивата няма да я предпази да се смачка до тунела и да убие пасажера отзад вдясно. Запазването на външния вид, при удар е нископриоритетна, до никаква задача за проектантите и конструкторите. След 2000 година, вече започнаха да правят купетата в определени зони, контролирано меки, за да поемат и елиминират енергията от удара, но тази енергия да е силно намалена или да я няка като се стигне до пътниците. Живота е по-важен от ламарините и външния вид - пари се изкарват, с тях може да си купиш нова кола, апартамент, (недай боже -протези, електрическа инвалидна количка) и каквото се сетиш, което да ти донесе някакво удобство и/или удоволствие, но не можеш да си купиш живота на жертвата с тях.

Ще ти дам и друг пример който ми е още в главата, че бях минал през това място някъде 30 минути преди да убият детето:
https://www.rusemedia.com/%d0%b4%d0%b5% ... %82%d1%8f/
Виж че видимо няма сериозни щети по "Астмата", но хлапето вече го няма. Карах такава, но комби преди Авенсиса. Там си беше сериозна дебелината на ламарината, така че не е до материали само, а и до инженеринг, за да е различен резултата. Удара е приблизително същия като тоя на круизера, но врата е хлътнала много повече и има жертва за съжаление. Това горното не го пускам с идея за някакъв сеир или злорадстване. Напротив - всяко връщане към тая статия ме съсипва психически. Това е и причината за всички тия упражнения от по-горе - всяка една ламаринка си има роля и е сметната при най-лошото да се сгъне конкретно, а не да се скъса, разпадне или направо да я няма.

По-късно ще изровя и двете разцепени Пежа, и Аудито (по спомен за марката). Всичко това си е просто за илюстрация, че и другите не са по-добре или зле откъм слабости при катастрофи.
nov написа: 02 Окт 2024 10:35 но не важала гаранцията на щатските тук
Германия е (уж) в същия (обединен) европейски пазар или производствен регион като България, и хомологационните изисквания са еднакви. САЩ е друг пазар, друг хомологационен регион и там може да важат други правила. И няма как да ти поемат гаранция съобразена с изискванията на друг пазар, закони и каквото се сетиш. За това има така наречения "технотест" за автомобили извън "домашният ни пазарен регион" - да се докаже че отговарят/не отговарят на регулациите за нашият регион по отношение на безопасност, оборудване и т.н.
Простата логика сочи че електроуред купен от щатите е предназначен за 110 волта, вместо 220 (макар че вече май почти няма такива които да не са комбинирани). Ако ти запали къщата, защото е извън стандарта и се експлоатира извън стандартизираните условия на производителя за уреда, и производителя, и застрахователя ще откажат отговорност за щетите. Колкото и да звучи чисто маркетингово, не е чак толкова безобидно.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от nov » 02 Окт 2024 11:57

Тараторе, след така изложените факти, аз лично няма какво да кажа - дано няма жертви при тоя сблъсък от клипа с Ладата, тенекии се правят наистина и са най-малкия проблем в случая, важното действително е хората и в двете коли да са добре..............................
На тая Астра която казваш, да и е дебела тенекията????????????????????????????? Да-малко по-дебела е от капачки за буркани, но от тия години е и Ауди Б4 и там вече с чиста ръка бих казал, че е колата с най-дебела тенекия (наред с А6 Ц4) в немския Автопром от тия години, че и после.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от dracunculus » 02 Окт 2024 12:12

► Виж съдържание
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от slowtraveler » 02 Окт 2024 12:25

nov написа: 02 Окт 2024 10:37 Ужас, какъв модел е била колата?
Няма значение марка/модел... 'Задачата е ясна' - ако имаш достатъчно деформируема зона - пораженията вътре (и ускоренията) са по-малко, въпреки, че деформируемата зона се смачква здраво...
Ако удариш силов елемент там няма деформационна зона, и започва или пластично кривене, или чупене... Сравни метален и гумен чук - с единия лесно можеш да смачкаш пирон :)
Ако удариш колелото странично - всичко ти е 'силов елемент' - единственото, което може да се деформира или счупи е достатъчно здраво за да предаде огромно усилие нататък... Т.е.криви носач, амортисьор на Макферсъна, и местата, където тези силови елементи са захванати - рогове/бомбета.... Защото си го ударил с 'метален чук', особено по неразчетно направление... А неразчетното направление е много тънка работа - на самолета както можеш да го натовариш 'разчетно' така, че да имаш ускорение над 4G и в това да няма никакъв проблем, така някои детайли по носещата повърхност на крилото можеш да ги пробиеш с лекота с пръст tooth.gif
Иначе за ръждата - мдааа, преди 35г ми бе направило впечатление едно подозрително скърцане на тогавашния ТЕлбоД (добре, че тази марка я закриха :) ) - една зима дизела ме бе оставил на студа и за 5 минути бях купил първия автомобил, който бе на ход... На ход, ама се оказа, че задния мост се държи на парче ръжда, и самото купе бе почнало да се 'раздвоява', та след няколко месеца (внимателно шофиране) отиде за скраб :) Така, че когато му е време - даден автомобил трябва да си ходи към претопяване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от mapamop » 02 Окт 2024 13:21

nov написа: 02 Окт 2024 11:57 На тая Астра която казваш, да и е дебела тенекията
Сигурно е двойна сравнена с Авенсиса. И не се чука лесно, сравнена със калник на Авенсис който сгънах с един ритник, и после опънах на ръка. Но Авенсиса е на светлинни години напред в сигурността - Астрата я има шофьорски еърбег, я не (моята май нямаше). Авенсиса при Шофьора има 3, при пасажера отпред са 3. Мачка се много лесно ламарината на Авенсиса, но клетката при оня зверски ударения си беше цяла и непокътната. Астрата ми я удариха отпред в десния ъгъл и беше огънала единия рог. Леко, невидимо но беше мръднал и наследника ми който я купи за части я разкости. Не е имала видими ръжди, но на онова време предпочитах и да не я разкомплектовам за да проверя и отвътре какво има. Дисекционните интереси се появиха с Авенсиса, че видях ръжди на места на които Астрата нямаше (скъсана лява полуоска през средата на пръта, на третия ден след покупката, си е сериозна ръжда за мен).
Карай си РАВ-ката, евентуално я огледай с някоя камерка за кухини и не я пустосвай повече отколкото заслужава. Не е толкова смешна откъм сигурност, колкото си мислиш. Откъм шумотевицата вече ти си прецени дали си струва занимавката да я излекуваш, или може да го преглътнеш. Като цяло Тойота не са символна марка за тишина и лукс - има Лексус за това в концерна, има и други марки с повече претенции за тези качества, но и финансовите им претенции са други, без значение в шоурума или в моргата. Тези са си просто със здрави мотори и евентуално ламарини до някакви години. След пределната им възраст си искат внимание за ръждата за мен.
Прекрасния момент за омазване е някъде около 5 до 9 годишна възраст. Перфектния е както го е направил dracunculus - от нова.

Идеята на цялото ми "фъфлене и плюнчене" беше със какво се сблъсква и подценява средностатистическия българин като мен, с неголемия му доход, като си купи 11-15 годишна кола от моргата за до 10 000 лева днешни пари. И какво ще му коства да я направи такава че да ѝ се има доверие на ламарините. Моторите са ясни - примерно на 300-350 000 верига и реглаж на клапаните, покрай тях съединител, амортисьори, части по окачването. И си става истински "приятен за каране" автомобил със приемлива сигурност. Може и без тия неща, но аз лично не искам да ги игнорирам с автомобил в семейството, предвид че имам 2 малки деца, и предвид оня горния клип (и не само той), и един неприятен спомен от несменената водна помпа на Астрата която в много кофти момент затегна и ми скъса ангренажен ремък на 200 километра след смяната му.
Та всичко си зависи от светоусещането и разбиранията за света на собственика - в крайна сметка има по улиците и такива екземпляри, които пушат като издънени кюмбета (и бензинови) и такива които са целите на паяжина. Но това си е приемлив риск за собствениците им, а за мен не е. Въпрос на светоусещане, възпитание и предишен неприятен опит.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от mapamop » 03 Окт 2024 10:07

Сагата снощи се заплита още. Махнах велтерните подкалници на задните калници и паднах по задник. Със тях всичко си изглеждаше добре отвътре.
Изглежда че ще се реже с дремела до здраво, и ще ми се наложи да навлизам в заваркаджийския " Big бизнИс"
*Висящите люспи са фабричния силикон, който вече не го държи ръждата.

Снимчици...

Заден ляв калник:
► Виж съдържание
Заден десен калник:
► Виж съдържание
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от Ивайло Димов » 03 Окт 2024 10:15

bash.gif Тва е ужасно занемарен автомобил ,без рязане и заварки само ще се маскира проблема

r34c7
Мнения: 299
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от r34c7 » 03 Окт 2024 12:07

Б@аси, моята Т22 не е така, при положение, че я мия 3 пъти на година...
Баба Яга - Изображение
Параход 3.2 - Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от slowtraveler » 03 Окт 2024 12:57

Нищо и няма на колата - малко ръждопреобразувател, дебел слой грунд и боя (е все нещо трябва да държи ръждата :) ) и отново си в играта за следващите десеттина години...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от Ивайло Димов » 03 Окт 2024 13:15

offtopic.gif И след 2-3 години ще е като това



tooth.gif

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Ръжда по автомобилите

Мнение от nov » 03 Окт 2024 13:25

А бе Тараторе бе, ти......................................................кво взимаш, те в Опел форума нямат такива ръжди, фръгай ГИ таа кочинЯ ти ше загубиш един месец в преправяне на нещо, което отдавна е свирило мача, ти си знаеш де, ама...............................я прегледай носещи греди, там , където са захванати носачи, заден мост най вече, отпред магарето, бомбетата дали всичко е наред на тоя ................ незнам как да се изразя...................Майко мила...................
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта