Ръжда по автомобилите
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Ръжда по автомобилите
Авенсиса ли смени?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Ръжда по автомобилите
Не. Отворих си нова рана на г*за, заради татко, че ЗаПирата взе много да запира. Авенсиса си чака реда за смяна на верига, изпъване на недоизпънатото в Дания купе отпред вляво. Той си ми е моята жертва и засега не си го давам.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Ръжда по автомобилите
За първото има доста химия, и от Авенсиса знам коя е сполучлива. Второто не съм го изпитвал, и нямам идея поправимо ли е.
Дотук плана е че вече е свалена старата боя и едрата ръжда, която извън задния калник я няма.
След това навсякъде се измива всичко със спирт, и се пръска ръждо преобразувател на Вюрт.
След това консервираща боя на епоксидна основа (поне отдолу), и битумно покритие на Новол.
Кухините на вратите, прагове и калници са вече напълнени със ваксата Novol Gravit 640.
Имам около седмица още да се гърча.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Ръжда по автомобилите
Правилен избор.
Имам боядисани от алпинисти циментови силози с такава боя на Лакпром,боята е много здрава и държи на ръжда.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Ръжда по автомобилите
На старата кола съм пълнил праговете с мазньоча на Новол,с компресор,маркуч и специална дюза ,която има много отвори .Омазва всичко идеално и запечатва .Ръждата ако е патина се третира с белия Вюрт или Нигрин ,скъпи са -единия 100 мл 10 лева ,другия 16 лева
Има и възможност за домашен ,гледах един украинец ,който смесваше бяла грес за шарнири (на сулфанат-калциева основа ) с бял спирт .Получава се на цвят и консистенция като нес кафе с мляко ,яде ръждата но процеса отнема дни .
Аз лично от Вюртаджийската съм доволен но за по-евтино се взима голяма опаковка ,желателно е или да се отлива в чашка или да се сипе в пулвелизатор -пръскане и разнасяне с четка.Бъркането с вече мръсна четка в тубичката може да компрометира всичко .Битума след нанасяне и изсъхване е добре да се запечата със боя ,спрей или пистолет .Където се съединяват два детайла по купето --PU-50 и пак боя отгоре .
Тва е най-трудоемкото в ремонта на една кола ,и скъпо ако се прави с дълготрайност.
Има и възможност за домашен ,гледах един украинец ,който смесваше бяла грес за шарнири (на сулфанат-калциева основа ) с бял спирт .Получава се на цвят и консистенция като нес кафе с мляко ,яде ръждата но процеса отнема дни .
Аз лично от Вюртаджийската съм доволен но за по-евтино се взима голяма опаковка ,желателно е или да се отлива в чашка или да се сипе в пулвелизатор -пръскане и разнасяне с четка.Бъркането с вече мръсна четка в тубичката може да компрометира всичко .Битума след нанасяне и изсъхване е добре да се запечата със боя ,спрей или пистолет .Където се съединяват два детайла по купето --PU-50 и пак боя отгоре .
Тва е най-трудоемкото в ремонта на една кола ,и скъпо ако се прави с дълготрайност.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Ръжда по автомобилите
Като цяло поне из кухините на прагове и греди изглеждаше да няма ръжда. Или не ги видях с камерката. Но си има чоплене на обеления силикон, подмиване на цялото дъно със спирт да падне мизерията и мазнотията. И след това Вюрт, боя, кърпене на силиконите по шевовете и чак след 2-3 дни вече битум навсякъде. Дотук имам отделен месец в гаража и изглежда че ще ми трябва още месец, предвид че съм и поизморен вече, през деня съм на работа и гледам като вали навън да не пипам нищо по купето.
Единствено че започнаха атаките - баща ми ехидно подпитва дали ще успея да я сглобя обратно, а моя с моргата веднага я оцени на 1000 лева отгоре на обикновената му стартова цена, с условието да не я сглобявам, че била готова за продажба. За 1000 лева горница, явно много съм я разпилял.
Единствено че започнаха атаките - баща ми ехидно подпитва дали ще успея да я сглобя обратно, а моя с моргата веднага я оцени на 1000 лева отгоре на обикновената му стартова цена, с условието да не я сглобявам, че била готова за продажба. За 1000 лева горница, явно много съм я разпилял.

Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Ръжда по автомобилите
Аз знам ,че ще се справиш но ме учудва липсата на заводски битум и ръждата по бомбетата на амортисьорите.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Ръжда по автомобилите
Това е Койота - пести се от всичко. Еле па ако е за сметка на пациента, съвсем е приемливо.
На дясното няма. Спестили са 2 милиметра ламарина да обърнат ръба на тавата за дъждовната вода. После са открили че ще прелива и тече не където трябва и са сложили гумена лентичка от EVA пореста гума. И тя е остаряла и се е изронила - намерих само двойното ѝ тиксо. Сложих гумено уплътнение за дограма, тип маркуч на нейно място. На китайците 5 метра беше май под 10 лева...
Текла е ръжда от опората на макферсона и от самата тава за дъждовната вода. Повечето е от там.
Генералния извод е:
Джон е некадърен бояджия. Мемет изобщо не може да боядисва, и трябва да му се забрани да прави такива неща със закон.
Препратка за неразбралите "Кой е Джон?":
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... BD#p381480
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Ръжда по автомобилите
Мисля съм писал и преди ,мой приятел си взе чисто нова Корола Версо(мемет сглобка) ,после се взе ярис от Дания .Королката се е раздрънкала още гаранционна ,пластмаси ,врати ...вътре дрънчи като талига.Яриса пък на 250 хил км ЕС сглобка в перфектен вид ,без паразитни скрибуцания .Ярисчето е вулканизиран пода и ,за Версото не знам явно да докарат цени конкурентни за Балканския полуостров ,Тойота Ердоган пестят доста 

-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Ръжда по автомобилите
Може би има нещо такова, че турските сглобки са по-лоши. Пример- бившият Аурис на баща ми беше турски, сегашната му Корола (моята бувшата) е от ЮАР. Прави впечатление колко много по-кадърна е ЮАР-ската сглобка във всяко едно отношение, вкл. и антикорозионни качества.От английския Авенсис ЗА СЕГА не се оплаквам, навърши 7г., мина си гаранцията, няма ръжда или други ядове
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Ръжда по автомобилите
Тараторе...................... мисля няма смисъл да се пускат повече такива снимки ( не, че ти казвам какво да правиш разбира се), просто има достатъчно грамотни хора, които са си направили изводите отнозно антикорозионната защита при Тойота, че и Лексъс, това просто потвърждава думите ми от възникналия как да кажа , то не е и спор да кажем диалог. Тезите и Леми-те на върлите, до бяс защитници на всичко що е Тойота мисля пропаднаха с гръм и трясък, но да те подготвя, сега очаквай велики размишления и опониране от следния тип словосъчетания:
1. "Ти не знаеш тая кола дали не е карана в щата Невада, а там ръсят яко сол и химия или в Германия/Австрия."
2."Възможно е да е карана офф роуд и е напълно нормално да е изгнила така" , нищо, че си снимал прага отвътре и ръждата, която го е изЕла, като гладна мачка парче суджук.
3."В Юзър менюъла пише да се мие след всеко каране, тая кола не е мита или почиствана така и затова е на това дередже."
4. И най -якото - "това не е ръжда, това е повърхностна ръжда и не е опасна" или "нищо и няма, ще изкара още 20-ааааасе годИн така"
5. Още по-якото - "не е само Тойота така, има го и при другите марки"..........................
Та екипирай се за подобни ноу сенс твърдения, па аз ш помагам.....................................
Очаквам да ми прати снимки един бояджия на изгнил заден мост на Тойота 2021 година, което рЕзко ме учуди и си мисля, че се майтапи, но да видим.
Относно турската сглобка на колите - по принцип отдела по качествен контрол на Тойота не би ли трябвало да регулира/контролира тези неща и там дали една Корола е в Япония или Турция произведена да няма значение, както в материалите, така и във всичко друго - двигател, компоненти, боя, пластмаси и т.н?
По тоя въпрос на един познат, негов познат по някакви неведоми пътища си купува ново Поло седан (произведено в Бразилия), та моя човек каза, че вътре миришело отвратително , направо не можела да се кара без отворени прозорци, след като се напече тази кола отвън, та................явно не е само при Тойота май.
1. "Ти не знаеш тая кола дали не е карана в щата Невада, а там ръсят яко сол и химия или в Германия/Австрия."
2."Възможно е да е карана офф роуд и е напълно нормално да е изгнила така" , нищо, че си снимал прага отвътре и ръждата, която го е изЕла, като гладна мачка парче суджук.
3."В Юзър менюъла пише да се мие след всеко каране, тая кола не е мита или почиствана така и затова е на това дередже."
4. И най -якото - "това не е ръжда, това е повърхностна ръжда и не е опасна" или "нищо и няма, ще изкара още 20-ааааасе годИн така"
5. Още по-якото - "не е само Тойота така, има го и при другите марки"..........................
Та екипирай се за подобни ноу сенс твърдения, па аз ш помагам.....................................
Очаквам да ми прати снимки един бояджия на изгнил заден мост на Тойота 2021 година, което рЕзко ме учуди и си мисля, че се майтапи, но да видим.
Относно турската сглобка на колите - по принцип отдела по качествен контрол на Тойота не би ли трябвало да регулира/контролира тези неща и там дали една Корола е в Япония или Турция произведена да няма значение, както в материалите, така и във всичко друго - двигател, компоненти, боя, пластмаси и т.н?
По тоя въпрос на един познат, негов познат по някакви неведоми пътища си купува ново Поло седан (произведено в Бразилия), та моя човек каза, че вътре миришело отвратително , направо не можела да се кара без отворени прозорци, след като се напече тази кола отвън, та................явно не е само при Тойота май.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Ръжда по автомобилите
Май по-скоро е до това за кой пазар е правена. Трите версота които съм виждал нарязани но внос от Германия, пак бяха турска сглобка, но дъната на купетата и арките на калниците си имаха битумно покритие ("Шагрен"). Тази е купена от Словения, карана е в Словения и по хомологационния фиш, който наследих си е била предназначена за Словения. Разликата е че няма битум по дъното на купето, няма битум по вътрешните повърхности на арките на калниците, всички ламарини отвътре бяха сухи, съпоставени със тези на германските които поне около шевовета на купето имаха следи от вакса. "Немските" бяха със омазнени долни панели на вратите, в кухините имаше бедно пръснато мазничко, докато тая си имаше навсякъде сух прахоляк.
Вероятно все пак има расизъм спрямо целевия пазар.
Авенсиса ми целия отдолу и в калниците е със битум, отделно изглежда че цялата кола е разглобявана основно и е заливана допълнително със вакса. Дали още като нова, дали след гаранция - факт е че има вакса на всякакви странни места на които съм я разглобявал. Там където са пропуснали с ваксата обаче, намирам гледки от типа на 40 годишен презокеански параход.
За тези които ще попитат "Защо пак Тойота, като не ти харесва?", простичкият отговор е: "Трябваше да е Корола-Версо D4D 2.0/116 к.с.". Стигнахме до компромиса поне да е бензинова, а не дизеловата ламя за пари. Предвид че съм виждал няколко такива нарязани купета, не съм (много) изненадан от дежурните ръжди. Съпоставено с това което очаквах, видяно от "германските", е по-малко. Но не е без хич, както се въртят разни интернет писания. Даже е повече, като за марка с претенции за "много високо качество".
Интересно ми е в Лексусите, дали си позволяват да правят същите помиярски изпълнения...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Ръжда по автомобилите
Има - за да си знаят следващите пишещи в темата за "Покупка на XXX-YYY модел на Тойота" (XXX-YYY e произволен модел), в какво ще се забъркат. Както писах в началото - не се оплаквам, и поне за мен риска си беше съвсем премерен, и не съжалявям за покупката. Някои части ги поръчах спекулативно, преди да се кача на автобуса за Любляна.
Видях и Пежо мисля 308 или 3008, 2014 година със преден капак на паяжина по предото ребро със закопчалката. Пак в Словения, където май не ползват големи количества размразители. Моят човек в Словения каза че от около 5 години наливат вече, при много сериозни поледици.
Каквото и да се купи втора употреба, за мен въпроса е дали искам да се боря с мотор или с ръжда. За мотора май не ми стиска особено много, та ръждата ми е някак си по-отвътре.
Генералната сметка е че всичко над 10 години, след някъде 2000-2003 гние. Но при някои марки има и бонус "мотор".
В тоя ред на мисли mfandakov ж'го черпа една бира като го докопам, че гнусните сърби ме вкараха във неговия филм да се върна до средата на Хърватия и да потегля нагоре през Унгария и Румъния. Филма беше 150€ за "оформяне на транзитна такса до 4 часа и половина" - това ми искаха едни изпотени, зле миришещи, голи до кръста и пушещи типове на границата, натикани в контейнерен "офис" ( да се чете като "лисича дупка"). Явно добре разбираха българския каруцарски диалект, та ми съдействаха да прередя всичките турски гастарбайтери (на отиване с автобуса опашката беше 6 километра до пункта), и да се изнеса рязко. Там не искам да си спомням колко вулгарен и сприхав бях, но успях да ги отвратя и да ме изгонят набързо.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Ръжда по автомобилите
Трябва тях да черпиш ..че са ти създали спомени.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта