За мен сервизното ръководство е с по-голям приоритет и по-достоверно от книжката за експлоатация. В едното имаш текст, който е минал през най-различни ръце и може лесно да попаднеш в изгубени в превода. В другото технически е обяснено как е изпълнена системата, което се потвърждава и от реалните измервания.
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Покажете текста в сервизното ръководство, който оборва препоръките в ръководството за експлоатация.
Може при втора генерация да е била по-добра поддръжката на акумулатора, но от трета вече да са решили да изстискват и него. Все пак при тази малка батерия, която вграждат, допълнителното използване на акумулираното и в акумулатора не е за пренебрегване.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Показвал съм ти го. Няма нужда отново и отново, и отново... Като безкрайна плоча си в тези тема...
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Не сте. Ако имаше нещо подобно, не бихте пропуснали да го изтъкнете, още в първата реплика по темата 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
За мен основният проблем е 'ниската техническа култура' на използващият автомобила... Прави ми впечатление, че доста хора се радват на ненужни но ефектни екстри, и ги използват активно, без да осъзнават техническите последствия...
На времето всеки шофьор знаеше поредността на включване на консуматорите... И да оставиш включени фарове при изгасен двигател бе немислимо
Сега наскоро в едно хотелче ми преместваха колата, но на нисана има чалъм за пълното връщане на 'ключа' (въртока за безключово палене), който не са го знаели (натиска се бутон до въртока за да може да заключи волана и изключи всички консуматори)... Та са я оставили на фарове, ама добре, че е изключила фаровете след няколко минути (не знаех, че го прави
) ..
Та се заприказвахме със собственика на хотела по темата, и той ми разказва, че не му било направило впечатление, защото 'всички нови коли са така'?! Ами така са ако ги настроиш да са така...
В такъв режим съм убеден, че акумулаторът ми не би издържал повече от година (при начина/маршрутите, по който се експлоатира автомобила
)
Колега караше доста години хибриден лексъс - веднъж не му е направил проблем. На съпругата му Лексъса (два различни модела RX през годините) вече два -три пъти се налага 'аварийно спасяване', като единият път - на платформа, щото объркали кабелите докато подават ток
На времето всеки шофьор знаеше поредността на включване на консуматорите... И да оставиш включени фарове при изгасен двигател бе немислимо

Сега наскоро в едно хотелче ми преместваха колата, но на нисана има чалъм за пълното връщане на 'ключа' (въртока за безключово палене), който не са го знаели (натиска се бутон до въртока за да може да заключи волана и изключи всички консуматори)... Та са я оставили на фарове, ама добре, че е изключила фаровете след няколко минути (не знаех, че го прави

Та се заприказвахме със собственика на хотела по темата, и той ми разказва, че не му било направило впечатление, защото 'всички нови коли са така'?! Ами така са ако ги настроиш да са така...
В такъв режим съм убеден, че акумулаторът ми не би издържал повече от година (при начина/маршрутите, по който се експлоатира автомобила

Колега караше доста години хибриден лексъс - веднъж не му е направил проблем. На съпругата му Лексъса (два различни модела RX през годините) вече два -три пъти се налага 'аварийно спасяване', като единият път - на платформа, щото объркали кабелите докато подават ток

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- itzoa
- Мнения: 365
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Има една такава екстра - изпращане с фарове, т.е. светят ти да си намериш ключовете пред входа и да - според мен е ненужна глезотия и вредно за акумулатора.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Да, точно за екстри от такъв тип говоря ... И за начина на използването на други функции...
Например някой си оставил багажника отворен 'за да чува музиката' в палатката, ама не е изключил осветлението в багажника и в купето - ами тя музиката вярно че харчи доста ток, ама ламБите съвсем не са по-малко харчещи
На времето съм имал случай - в 'електронния' ни сервиз идва една мутра - 'ши гу №$ и мерцедеса - акумулатора му пада за няколко часа....
Оглеждаме консуматорите - ами той сложил радиотелефон, дето смуче около 1кВт (и със 100А бушон) и като го включи - акумулатора падал
Е да - мутрата се хвалеше, че от баира на Шумен телефона работи до базовата си станция във Варна
За електромагнитното облъчването не бе чувал - ама то нямаше и смисъл да му казвам де - то ефектът на Дарвин си работи успешно в еволюцията
Единственият съвет, който можах да му дам е да не гаси колата докато говори
Та и с хибридите - ако искате да не ви пада акумлаторчето - винаги когато сте в автомобила или искате да включите консуматор - включвайте и инверторната система...
Например някой си оставил багажника отворен 'за да чува музиката' в палатката, ама не е изключил осветлението в багажника и в купето - ами тя музиката вярно че харчи доста ток, ама ламБите съвсем не са по-малко харчещи

На времето съм имал случай - в 'електронния' ни сервиз идва една мутра - 'ши гу №$ и мерцедеса - акумулатора му пада за няколко часа....
Оглеждаме консуматорите - ами той сложил радиотелефон, дето смуче около 1кВт (и със 100А бушон) и като го включи - акумулатора падал




► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Всичко е на негов гръб, нищо не харесва. Аз за една седмица хвърлих акумулаторите и на двете коли. Единия чисто по моя вина, другия просто рязко отказа да играе повече във филма 




- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Обещавам да докладвам ако имам възможност колко години издържа акуто, за сега са почти 5.
Carina E 4AFE LB 1992
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
При мен точно това повдигна темата. Смених с нов преди 3 години и мислех да засека колко ще издържи само с градско каране, но си вкарах автогол и хвърлих читав акумулатор. С това брояча е занулен 




-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Така нареченото "акумулаторче" в хибридите съвсем не е малко и много модели нехибридни автомобили (и това обикновено "градски" автомобили, които експлоатират акумулаторите си относително по-интензивно) изкарват и стартират с такива (подлагани на силен стрес
) повече години от колкото много от тойота хибридите.
Проблема, според мен, е в управлението на заряда/разряда на акумулатора от страна на системата в определени режими, черпи се и от акумулатора, за да се пести заряд на батерията, най-вече загуби при преобразуването. Намалявайки напрежението, намалява и консумацията ("квадратично" - не без някакъв ущърб за нисковолтовите консуматори), пести допълнителен разход от батерията за загубите от преобразуване, може би с ниско кпд поради малката мощност, дори се пести от загуби в относително зареден акумулатор - и вместо "паразитен" консуматор, играе роля на допълнителен източник в нисковолтовата верига и допълнителен "буферен" енергиен "обем".


Последно промяна от Hursa на 09 Сеп 2024 23:47, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Системата е постоянно на 13.8V. Няма как да черпи от него при включена голямата батерия в системата...



-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Не е постоянно.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Докато умираше оригиналния акумулатор преди години имах закачен мултиметър към него. Не съм видял нищо различно от 13.8, щом пише READY, независимо дали се движа или не...



- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
А пробвали ли сте да измерите акумулатора при изключен автомобил? И колко волта видяхте? Защото аз, на чисто нов автомобил, измерих 12.3V. След 2 месеца употреба. Затова и си взех интелигентно зарядно и карам по изпитания от мен през годините метод - заряд преди и след зимата. 

Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта