Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Забелязвам и аз тенденция към една идея по-къс живот на акумулаторите при хибридите на Тойота... При положение, че би трябвало по-малко да се използват отколкото при конвенционалните автомобили. Ето колегата е сменил на малко по-малко от 5г акумулатор - https://toyotabg.eu/viewtopic.php?p=443759. Моите също седят по около 4г. Някой със същите или противоположни наблюдения?



- ico1
- Мнения: 396
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 59 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
При мен не забелязвам проблем РАВ4 -2016 на 160000км още с оригиналния.Лексуса 2018-175000км и той е с оригиналния даже не знам къде се намират акумулаторите и на двете. 

LEXUS RX450hl
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
И при мен е същото - акумулаторите се сменят през 3 4 години. Има и още теми специално за тези чести смени при хибридите на тойота. Проблема, според мен, е скапаната подръжка на акумулатора от страна на управляващата електроника на хибридната система при някой режими на експлоатация. Дори предписанията за експлоатация в потребителската документация - предполагат такава лоша подръжка в определени режими, обикновено които свързваме в "градско" шофиране - и това в хибридните автомобили, които често се експлоатират предимно градско.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Моят е на камри 19 хибрид. Японски някакъв с капачки. Един път съм доливал дестилирана вода не повече от 50 мл. Изглежда да е ок за сега, но не знам дали е удачно да му се мине един тестер. Не бих се доверил на такъв тест, без да е разкачен акумулатора. Някой беше писал във форума да се премери напрежението му в покой.
Carina E 4AFE LB 1992
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Аз нямам проблеми с градското каране и акумулатора. Моя хибрид не се кара предимно градско, а само градско. Последното му единично излизане извън града му е бил преди 7.5 години. Така, че такива теории нямат никаква основа.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Но пък описанието в документацията на производителя е по-убедително за съществуването на проблема. Сигурно има и други причини - като сриване на качеството при тойота.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
А в описанието ако си спомняш пише, че може ДВГ-то да работи, за да зарежда 12в акумулатор, което технически е грешно твърдение. Като ти развиваше едни теории (на база на тези писаници в книжката), че може би като стои на място колата с изгасен ДВГ не зарежда акумулатора.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Така пише. Системата управлява напрежението в нисковолтовата "верига". Достатъчно е да го понижава целево до определена степен, когато двг е изключен, и така вместо да се зарежда акумулатора, дори да се черпи от него.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Напрежението единствено се понижава, за да не се презарежда акумулатора, спрямо топлината. Но никога до нива, че да не се зарежда, а да бъде източник на енергия.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- ico1
- Мнения: 396
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 59 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Като гледам кой се оплаква май ще е от турския акумулатор. 

LEXUS RX450hl
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Щом потвърждавате, че се понижава - значи може да се черпи и от акумулатора. А напрежението в тази верига да се поддържа, както от силовия преобразувател, така и от акумулатора, от два източника. 
Първи я може и да е турски, каквото най-евтино са намерили от тойота, но следващите вече не са и системата пак ги скапва.

Първи я може и да е турски, каквото най-евтино са намерили от тойота, но следващите вече не са и системата пак ги скапва.

Последно промяна от Hursa на 08 Сеп 2024 21:09, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Не, не може.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Явно може, предполагам производителя е по-запознат с алгоритмите, които е вградил, затова и е написал съответните инструкции за потребителите 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
При мен на предишната генерация на Ярис си издържа (над) 5г. без проблем.
В сегашната генерация също съм чел за проблеми след 2-3г, но ето че и вече над 3г нямам проблеми.
Може причината да е нощуване в гараж или благоприятен начин на употреба, но не мога да се оплача.
В сегашната генерация също съм чел за проблеми след 2-3г, но ето че и вече над 3г нямам проблеми.
Може причината да е нощуване в гараж или благоприятен начин на употреба, но не мога да се оплача.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Може би - експлоатацията в режими в които не се опитва да използва акумулатора. И при мен трета година няма проблем със скапан турски акумулатор (евентуално) на королата, но предполагам защото ползвам автомобила почти изключително за дълги пътувания.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта