LEXUS написа: ↑14 Авг 2024 01:19
който позволява по-голямо предварение
Напи разбираш, че по-голямото предварение съвсем не е панацея - означава че 'спирателната сила' (силата, действаща преди буталото да е преминало ГМТ) е по-голяма...
По-голямата мощност е след тунинг за конкретния бензин... В интерес на истината - след наливане на 100 октана на стария Опел едва качих баира на Слънчев бряг, и веднага 'го разредих' с обикновен бензин за да успея да се върна

Явно е било от мноУ мощност

В реалност мощността зависи от два фактора - енергията в единица гориво (и колко гориво можеш да изгориш за единица време). Вторият фактор- пълнотата на изгаряне (дали си изгорил 1гр от вкарания 1гр, или само 0.9гр, а останалите 0.1гр са изхвърлени неизгорели... Енергията няма пряка връзка с октановото число... А пълнотата на изгаряне зависи от настройката и конструкцията на автомобила...
borisfx написа: ↑13 Авг 2024 23:27
Това значи ли че съм повредил нещо двигателя
Учудва ме начина на разсъждение - решава се, че е направено 'нещо грешно' и започват едни терзания....
Добре - ако си повредил какво ще правиш? Ще вкарваш автомобила в сервиз? Ще го продаваш на първата седмица?
Или ще живееш 'в страх' че си го повредил ?

Едва ли е имало какъвто и да е проблем с ДВГ, въпреки, че във всички учебници си пише, че всяка машина има период на разработване и припасване на движещите се части...
Целта на разработването е да се удължи експлоатационният срок, а не означава, че ДВГ се поврежда...