Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Мнение от TATI » 20 Авг 2024 21:17

Те тоя VIN не го дават само за красота. Дават два вида, заради годината на производство, пише си го в каталозите.

Стрелба на сляпо, без точния VIN на конкректния автомобил
Прикачени файлове
Screenshot 2024-08-20 at 21.14.56.png
Screenshot 2024-08-20 at 21.14.56.png (56.66 KiB) Преглеждано 2632 пъти
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

vfr800
Мнения: 532
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 102 пъти

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Мнение от vfr800 » 20 Авг 2024 23:25

Разликата между 16 и 20 или 5 и 6 при другия производител е пренебрежимо малка. Виж , ако беше 22 или 7 тогава вече нещата стават много различни. При нормална употреба нагара при по-студените има бял отенък при по-топлите кафеникав. Които и да ползваш няма голямо значение. На теория, ако караш в по-студен климат по-студените може да образуват дебел слой нагар, който да започне да действа като изолатор. Теоритично възможно наистина, но само при каране на къси разстояния преди колата да е влязла в температурен режим. Евентуално може да има някакви емисионни предимства по-топлата свещ особено при незагрял двигател, но това като потребител не те засяга особено, предполагам това е и причината повечето производители да слязат едно число надолу последните години.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Мнение от Ивайло Димов » 20 Авг 2024 23:47

offtopic.gif На теория за ДВГ работещ с високо октаново гориво 100 бензин ,LPG и CNG колкото е по-високо топлинното число -толкова по-добре .Високо октановите горива горят по-бавно ,по-калорични са ....но това не означава априори по-високо КПД.

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Мнение от nov » 21 Авг 2024 05:33

Малко встрани от темата, като спомена Ивайло октаново число - след 3 месеца ми предстои преглед, мисля да напъня за 100 лева 100 октана и да карам така 2-3 дена, по книжка и дват 95, надявам се да няма проблем с това високо октаново гориво, нямам проблеми с колата, нито пипа масло, катализаторите са си там, но масово се сипва високо октанов бензин преди прегледа, та надявам се няма да е проблем за ориза?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Мнение от mapamop » 21 Авг 2024 08:21

nov, не се занимавай с глупости. Налей си пресен бензин - най простия 95. Шунтирай газовата уредба да не се пуска, махни клемата на акумулатора, и я изкарай тая кола на магистралата или някъде където може да я караш душмански. И я карай душмански 20-30 минути.
След 2-3 курса Русе - Горна Оряховица, и наистина душманско каране нагоре по беленския баир тримовете ми паднаха със около 1/3 надолу. И така си стоят вече трета седмица.
Закачи я на диагностика и виж "мониторите" на катализатор, ламбда сонди и каквито екологии има налични да не са pending.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Мнение от nov » 21 Авг 2024 09:15

Тараторе мерси за акъла, това с тримове, диагностики и т.н., няма кой да се занимава, нито има такива с диагностики при мен, освен това като видят Тойота и бягат с 200 не им се занимава (тя добре не се чупи), па и да не оплескат нещо. Относно душманското караньие - сърце ми не дава, тоя ориз повече от 3 хиляди оборота макс 3500 не е виждАл никогиш при мен, че не го знам да не събере сегментите и лагерите, виж Шведа редовно го юркам, та ще му налея 95 (със 100-те октана мога ли да съсипя нещо?) и каквото сабя покаже, а и има доста време де, но все пак.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Мнение от slowtraveler » 21 Авг 2024 09:47

При газ не се ли ползваха 'една стъпка' по-студени свещи?
Относно 100 октана и т.н. - имаше си друга тема tooth.gif (според мен трябва да си минаваш с горивото, с което караш обичайно, защото тримове и т.н. са се нагласили за това гориво, и трябва известно време за да се пренастрои с новото гориво)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Мнение от nov » 21 Авг 2024 09:50

Е тия в случая се явяват по-студени, засега нямам промяна в разхода на газ, дано пък на моторчето му е по-добре. Честно казано незнам откъде дйде тоя слух със 100-те октана, дали заради по-високото октаново число прочиства горивната система, респективно катализаторите нямам идея?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Мнение от mapamop » 21 Авг 2024 10:06

nov, и аз си мислех че не бива да го натискам душмански. Но се оказа че не е съвсем така.
Диагностиката ти е дори един смотан елм327 и произволно приложение на телефона, специфично за това. Може и да пропуснеш - след клемата просто го оставяш на място докато пусне перката, без никакви консуматори от сорта на климатик, радио и разни камери. След това го подкарваш и не слизаш под 60 км/ч в продължение на поне 20 минути.
След душманското каране мотора ми позатихна и част от вибрациите изчезнаха. Тримовете ти ги давам като ориентир за газовете, понеже нямам в гаража газов анализатор за ГТП.
Просто излез и го продухай на бензин тоя мотор. Не е толкова кекав и трошлив колкото мислиш, и не се плаши от обороти. Сметнат е да изкара на много вандалско каране.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения

Мнение от nov » 21 Авг 2024 11:14

Така ще направя, мерси за акълите.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта