Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Мнение от nov » 20 Авг 2024 11:54
"No they don't. A spark is a spark. You have been brainwashed.
Unless one kind of plug somehow somehow sends some of the voltage somewhere else besides into the spark, all of the claims about superiority are just marketing hype.
And you need to understand what a "hotter plug" really is.
That does NOT mean that the spark is hotter.
It means that the design keeps the electrodes at a higher temperature; the spark is exactly the same.
You only need a hotter plug if what you have now tends to foul with carbon.
Having the electrodes run at a higher temperature might actually create a "hot spot" that contributes to compression pre-ignition and loss of power and potential engine damage. "
Последното изречение ме вкарА в голям филм, но не съм компетентен да преценя - да махам ли тия свещи и да купувам с индекс 16 (тъй, като карам осносно на газ - ако това има някакво значение) , или да си остана със съществуващите с индекс 20?
Дизел САМО дънки!!!
nov
- Stivans
- Мнения: 178
- Регистриран на: 08 Юни 2022 22:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota RAV4/XA40/2,5/2AR-FE
- Благодарил/а: 73 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Мнение от Stivans » 20 Авг 2024 14:30
- Прикачени файлове
-
- 20230312_свещи(32).jpg (906.88 KiB) Преглеждано 2496 пъти
-
- 20230312_свещи(36).jpg (119.56 KiB) Преглеждано 2496 пъти
Stivans
nov
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Мнение от gena_bs » 20 Авг 2024 15:15
Не знам на теб ли писах в темата за газовата - търси за твоя модел автомобил и версия на двигателя в Online catalogue на DENSO!
Безплатно е и не боли.
А ако имаш други виждания за живота, можеш да експериментираш.
Току-виж си сложил в малкото си джобче японските инженери и проектанти.

Само да не забравиш да споделиш резултата след 10К, примерно.
gena_bs
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Мнение от nov » 20 Авг 2024 15:42
Дизел САМО дънки!!!
nov
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Мнение от gena_bs » 20 Авг 2024 15:51
Или са сметнали за подходящи по незнаен каталог/ указания?
Това, че форумът е английски, френски или китайски въобще не означава нищо!
Ето ти каталози на английски, щом ги смяташ за най-верни:
https://www.google.com/search?q=XA30+3Z ... e&ie=UTF-8
Даже в някои са дадени и алтернативи на други производители.
И още нещо - в определени каталози са дадени разновидности на автомобила за различни години и оборудване.
https://www.onlinecarparts.co.uk/spare- ... -zsa3.html
Търсиш съответствие на твоя Toyota OEM number за свещите, за да си спокоен.
Успех!
p.s.Относно вижданията за живота - един колега тук ми се обиди по повод на мой напълно резонен въпрос.
Затова конкретиката и изборът на правилно решение е строго индивидуален процес.
gena_bs
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Мнение от nov » 20 Авг 2024 15:59
Точно затова пуснах темата, но прочетох и другите мнения, че SC16 .... заменя SC20...... и исках да изясня дали няма да е проблем да карам с тия "по-студени" свещи, никъде не съм казал, че те са прави, но и не намерих никаква информация тук в този форум ползвайки търсачката, този линк незнам защо ми го пускаш и как той отговаря на въпроса ми? Но благодаря все пак.
Дизел САМО дънки!!!
nov
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Мнение от gena_bs » 20 Авг 2024 16:05

Наистина ли не разбираш защо ти пускам линковете? На чист български съм ти написал причините.
Не четеш ли или има нещо друго?
Аз приключих с темата!
Жив и здрав!
gena_bs
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Мнение от nov » 20 Авг 2024 16:37
когато кажеш, и без това ми е заместващ автомобил
Втория линк не съм го видял, освен ако не си го добавил впоследствие, ще проверя и по него.
Дизел САМО дънки!!!
nov
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Мнение от nov » 20 Авг 2024 16:46
Аз обаче не съм ....................




Дизел САМО дънки!!!
nov
zorbata
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 356 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Мнение от gena_bs » 20 Авг 2024 18:20
https://www.denso-am.eu/news/june-2017- ... plug-range
https://www.google.com/search?q=sc16hr1 ... e&ie=UTF-8
https://www.ebay.co.uk/itm/165656985998 ... 1&mkcid=28
Имат и два модела специално за LPG/CNG!
DENSO Iridium TT IXEH22TT и IXEH22TT
gena_bs
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Мнение от Ивайло Димов » 20 Авг 2024 19:12
Ивайло Димов
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Мнение от nov » 20 Авг 2024 19:51
Избрал съм вече и са монтирани, казуса беше да не съм сбъркал, но май, че не съм.
Дизел САМО дънки!!!
nov
- Stivans
- Мнения: 178
- Регистриран на: 08 Юни 2022 22:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota RAV4/XA40/2,5/2AR-FE
- Благодарил/а: 73 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
Смяна свещи на 3ZR-FAE и малко пояснения
Мнение от Stivans » 20 Авг 2024 21:14
Топлинното число (на английски "heat range") е параметър на свещта, който се избира в зависимост от самия двигател и режима му на работа. Няма генерално правило кое топлинно число е по-добро - ниското или високото. За един и същи двигател, работещ в два различни режима, са най-подходящи две различни свещи - например, ако двигателят работи предимно на високи обороти с голямо натоварване, имаме едно най-подходящо число; ако същия двигател работи предимно на ниски обороти и без голямо натоварване, най-подходящото число е по-ниско от предишното.
Точното значение на топлинното число е способността на средния електрод на свещта да пренася топлината от върха на електрода до корпуса на двигателя - топлинна проводимост. За оптимална работа на свещта, тя трябва да поддържа температура в определени граници - между 450 и 850 градуса. Недостатъчната температура води до натрупване на нагар, който впоследствие започва да провежда електричеството (въглеродът е проводник) и не се получава добра искра. Твърде високата температура води до предварително възпламеняване на горивото и детонации, а в екстремни случаи - разтапяне на електродите и скъпи ремонти.
Колкото е по-къс средния електрод, толкова по-малък път трябва да измине топлинната енергия до корпуса на двигателя, т.е. топлинната проводимост е висока (високо топлинно число, "студена" свещ). Повече топлина достига до корпуса, съответно температурата на самата свещ е толкова по-ниска. Такава свещ е в състояние да освободи повече топлина към корпуса, т.е. самият двигател може да работи при по-екстремни режими, на по-високи обороти (например с висока скорост по магистралата, или на състезание).
По-дългия електрод означава по-малка топлинна проводимост, т.е. по-ниско топлинно число ("топла" свещ). Такава свещ задържа повече топлина в електрода, позволявайки температурата й да не пада под 450 градуса при режими на двигателя, при които оборотите са ниски и няма голямо натоварване (например бавно каране в града).
Според NGK, смяната с една единица на топлинното число променя температурата на свещта с от 70 до 100 градуса. Ако карате предимно градско, една или две единици по-ниско число може да се окаже оправдано. Ако карате агресивно и предимно в червената зона на оборотомера, 1-2 единици по-високо число може да е по-подходящо за вас. Производителят на двигателя обикновено дава някаква ориентировъчна стойност, подходяща за някакви средни условия, и е един вид компромис между различните стилове на каране на различните шофьори.
- Прикачени файлове
-
- топл число 2024-08-20 212810.jpg (33.07 KiB) Преглеждано 2312 пъти
Stivans
Обратно към “Електрическа система, навигация, музика”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта