Може би най-добрата добавка към моторно и трансмисионно масло към днешна дата - https://www.oilsyn.com/wp-content/uploa ... -Sheet.pdf
Защо и как Tungsten disulfide (WS2) измества архаичния вече Molybdenum disulfide (MoS2) и с какво е по-добър от него:
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 5124000734
https://www.nanoslicklubricants.com/tun ... lications/
Всички нови рецептури на качествените масла от последните години вече не съдържат молибден - пример "старото" Mobil1 ESP 5W-30 (съдържание на Mo около 100mg/kg, на В около 350mg/kg) и "новото" Mobil1 ESP 5W-30 (никакво съдържание на Mo и В около 150mg/kg).
Маслата BMW(произведени от Shell), Fuchs Tintan, Shell и т.н. също (отдавна) вече не залагат на MoS2.
Та ако си подберете правилно маслото и добавката към него, то ще получите по-добри смазващи, почистващи и т.н. свойства на крайния продукт. За да се направи обаче правилен подбор, то се изисква малко търсене или инвестиране в анализ на масло. За постигане на добри резултати трябва да разбираш поне малко от материята и/или да си добре съветван. За всички обикновени потребители - добавките са нещо лошо и ненужно.
[Дискусия]Добавки за гориво и моторно / трансмисионно масло.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
[Дискусия]Добавки за гориво и моторно / трансмисионно масло.
Shell Helix Ultra e със триядрен органичен молибден в 5W40 и един от 5W30 вариантите .За разлика от MoS2 който се натрупва на микро филм в ДВГ ,органичния се сливас отработеното масло .Японците от Idemitsu също го ползват активно
Цитираната добавка за 25 паунда ,е отново "елексира на живота за ДВГ " Нано борати ,естери ...
По -добре смес от 2 литра Red Line 5W30 и 2.5 литра стандартен хидрикрекинг или GTL
Цитираната добавка за 25 паунда ,е отново "елексира на живота за ДВГ " Нано борати ,естери ...

По -добре смес от 2 литра Red Line 5W30 и 2.5 литра стандартен хидрикрекинг или GTL
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
[Дискусия]Добавки за гориво и моторно / трансмисионно масло.
Само "стари" рецептури..
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
[Дискусия]Добавки за гориво и моторно / трансмисионно масло.
Стари но по API SP
,цената на добавката + масло за 60 кинта туба ще дойде по-скъпа от високия клас масла на Red Line ,Mobil X3/X4 ,Ravenol ,Motorex .На здрав ДВГ не виждам смисъл ,ако ще е да се закрепи някой износен временно ...може да има ефект 


-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
[Дискусия]Добавки за гориво и моторно / трансмисионно масло.
Света се подготвя вече за API SQ.. 

Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта