Хаха - да, вероятно са 3-4мм


Осносно ЕБД - говорим за баланса на спирането преди сработване на АБС/ЕБД... Сработи ли - от там нататък е ясно...
Не знам дали не съм се изразил неправилно, но представи си ако имаш спирачно усилие 100% само на задните...
Какъв ще е ефекта?
Ще спираш само на задни през по-голяма част от времето, с което ще износваш активно задни спирачки.. А ако се наложи по-рязко спиране - почти винаги ще ти сработва АБС/ЕБД, 'поправяйки баланса', ама това е само при по-рязко спиране... Докато при правилен баланс АБС/ЕБД почти няма да сработва, а износването ще е равномерно, защото ще спираш с равномерно натоварване на спирачките без да има нужда да се намесва ЕБД/АБС...
Какво имаме при авенсиса - усещаш, че тръгваш да спираш, ама АБС/ЕБД сработва на сух асфалт и що годе умерено спиране (далеч от аварийно) и изведнъж гледаш как АБС/ЕБД се бори да поправя баланса и си мислиш - ей тука я вапцах, щото не спира... След което си оправя баланса и вече започва по-активното спиране... Много неприятно усещане (изпитано многократно)

Затова и си направих извода за лошият баланс на спирачките, като навеждащите на тази мисъл факти са:
1. нелогичното бързото износване на задните спирачки; (не ми се е случвало на нито един автомобил преди и след авенсиса)
2. нелогично ранното сработване на ЕБД/АБС;
3. По-странното усещане на 'потъване' на колата, подобно на потъването при дърпане само на ръчна спирачка...
Мисля сега се изразих по-ясно
