Климатроник на Т27 и режимите му на работа
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 09 Фев 2022 11:18
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Авенсис 2.0 D4D 124hp
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Здравейте, дали има начин през диагностика да се зададе при натискане на бутона AUTO разпределението на въздушната струя да бъде в повече от една посока? При мен при избиране на режим AUTO винаги духа срещу шофьора и пътниците без значение каква температура е зададена, а при по ниска стойност понякога е доста неприятно. Задам ли друга позция на въздушната струя /стъкло и крака/ този режим се преустановява. Отделно ми направи впечатление, че почти винаги, когато заплая автомобила клапата за рециркулация е затвоерена от компютъра, а на 100% съм я оставил отворена преди загася двигателя. Имам кабел и софтуер за диагностика на марката, но не съм наясно как се задава различна настройка в съответния модул. Разгледах предварително зададените настройки, но не открих нещо, което би ми помогнало.
Благодаря предварително!
Благодаря предварително!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Не мога да разбера каква Ви е идеята - искате АУТО да работи като 'ръчен режим'?! В края на краищата си имате ръчен режим за тази цел...
А АУТО е за автоматично разпределяне на потока така, както би бил най-оптимален...
Мнението Ви ме навежда на мисълта, че не сте се замисляли какъв е идеалният вариант за разпределяне на въздуха, и че вероятно това Ви е първият автомобил с климатроник...
Предложените от Вас режими са възможно най-неподходящите, и логично - никой не би ги вкарал в логиката за автоматично управление...
Накратко - издеалният режим е лятото да духа 'горе' ( и в никакъв случай долу/стъкло). Рециркулацията се е включила, защото вътре е било много топло, а Вие сте искали бързо да се достигне желаната температура...
Като я достигне - рециркулацията сама ще се прехвърли на външен въздух...
Зимата съвсем логично ще започне да духа 'долу/стъкло', като е възможно при достигане на температурата да остане само 'долу'...
И това са ИДЕАЛНИТЕ режими за охлаждане и отопление, избягващи създаването на конденз и други негативи, а в същото време - осигуряващи максимален комфорт и минимални разлики в температурата горе/долу в купето....
А АУТО е за автоматично разпределяне на потока така, както би бил най-оптимален...
Мнението Ви ме навежда на мисълта, че не сте се замисляли какъв е идеалният вариант за разпределяне на въздуха, и че вероятно това Ви е първият автомобил с климатроник...
Предложените от Вас режими са възможно най-неподходящите, и логично - никой не би ги вкарал в логиката за автоматично управление...
Накратко - издеалният режим е лятото да духа 'горе' ( и в никакъв случай долу/стъкло). Рециркулацията се е включила, защото вътре е било много топло, а Вие сте искали бързо да се достигне желаната температура...
Като я достигне - рециркулацията сама ще се прехвърли на външен въздух...
Зимата съвсем логично ще започне да духа 'долу/стъкло', като е възможно при достигане на температурата да остане само 'долу'...
И това са ИДЕАЛНИТЕ режими за охлаждане и отопление, избягващи създаването на конденз и други негативи, а в същото време - осигуряващи максимален комфорт и минимални разлики в температурата горе/долу в купето....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
С техстрийма има възможност за промяна на режимите.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
По спомен - можеше да се променя 'дали да се връща сам в АУТО', или да остава в последният избран режим, а не да променяш профила на работа на АУТО при различните условия... То и няма много логика да е оставено като опция де - едва ли на някого би му хрумнало например зимата да му духа в лицето, вместо да му размрази стъклото 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 09 Фев 2022 11:18
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Авенсис 2.0 D4D 124hp
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Нещо Вие не схващате въпросите ми май май......slowtraveler написа: ↑09 Авг 2024 11:41 Не мога да разбера каква Ви е идеята - искате АУТО да работи като 'ръчен режим'?! В края на краищата си имате ръчен режим за тази цел...
А АУТО е за автоматично разпределяне на потока така, както би бил най-оптимален...
Мнението Ви ме навежда на мисълта, че не сте се замисляли какъв е идеалният вариант за разпределяне на въздуха, и че вероятно това Ви е първият автомобил с климатроник...
Предложените от Вас режими са възможно най-неподходящите, и логично - никой не би ги вкарал в логиката за автоматично управление...
Накратко - издеалният режим е лятото да духа 'горе' ( и в никакъв случай долу/стъкло). Рециркулацията се е включила, защото вътре е било много топло, а Вие сте искали бързо да се достигне желаната температура...
Като я достигне - рециркулацията сама ще се прехвърли на външен въздух...
Зимата съвсем логично ще започне да духа 'долу/стъкло', като е възможно при достигане на температурата да остане само 'долу'...
И това са ИДЕАЛНИТЕ режими за охлаждане и отопление, избягващи създаването на конденз и други негативи, а в същото време - осигуряващи максимален комфорт и минимални разлики в температурата горе/долу в купето....
1. Това ми е четвърти автомобил с климатроник. На предходните три автомобила в режим AUTO имаше възможност да промениш потока на въздух, защото да ти "пере" на 20 или под 20 градуса срещу лицето в продължъение на 20 минути докато охлади купето е несериозно и не знам кой нормален човек би го изтърпял, а ако случано си качил и детето си на предна дясна седалка?! И да, опитвал съм максимално дълго да остане на AUTO, увеличавайки градусите до 25! И единственото, което се промени е че свали степените на вентилатора. Посоката си остана, рециркулацията си остана. Точно по тази причина попитах дали няма възможност да се пипне с диагностика.
2. Предложения от мен режим да духа стъкло и крака е заради другия режим, който обясних и който за мен не е приемлив. Всъщност се оказва, че при мен AUTO не ми върши работа.... При всеки друг водач може би е най-практичния!
3. Явно по отношение на рециркулацията не съм се изразил правилно и това е моя грешка.... Рециркулацията се активира при подаване на контакт и изгасен климатроник и при външна температура 14 градуса, т.е сутрин. Това е нелогично при положение, че не съм задал абсолютно нищо да случва с климатроника. Ако не обърна внимание, че е затворена след 10 минути на всеки е ясно какво се случва.
В тази връзка и зададох въпросите си!
И да допълня.... Автомобила е произведен със зимен пакет и управляван в Дания.... След като има възможност за до-настройка през диагностиката, явно има някаква логика или?
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
И какъв е проблема да си настроите посоката на струята като не ви харесва автоматичния?
Няма да е лошо да си пуснете и една диагностика, да видите дали изобщо работи коректно тоя климатроник
Няма да е лошо да си пуснете и една диагностика, да видите дали изобщо работи коректно тоя климатроник
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 09 Фев 2022 11:18
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Авенсис 2.0 D4D 124hp
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Няма проблем да си настроя друг режим. Просто питам!
Както споменах, виждал съм, че има възможност за частична намеса в работата на климатроника, но очаквах, ако включилите се до тук сте наясно просто да ми дадете насоки.
Както споменах, виждал съм, че има възможност за частична намеса в работата на климатроника, но очаквах, ако включилите се до тук сте наясно просто да ми дадете насоки.
- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Настройки за Тойота Версо/за Авенсис вероятно са същите/
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 09 Фев 2022 11:18
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Авенсис 2.0 D4D 124hp
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
По спомен последните три ги няма при мен. Ще погледна още довечера и това ръководство ще ми свърши работа. Благодаря!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Не знам - при мен на никой от автомобилите ми нямаше възможност да промениш предварително зададените режими на АУТО... 'Да ти пере студен въздух в лицето'? Ами не знам - аз обичам когато е жега. А съпругата - не... Затова тя просто повдига / отмества встрани от лицето си потока чрез дифузорите... Режимът 'стъкло/крака' ти охлажда краката, а главата ти е на жега... Да оставим настрана факта, че в такъв режимвероятността да се запоти стъклото отвън е доста голяма (като млад и неопитен шофьор бях избрал точно този режим лятото, та го знам от личен опит
)
Общо взето - подадената от gimara точна информация потвърждава думите ми - не можеш да настроиш 'модела на работа в режим АУТО'...
И бих бил изключително учуден ако която и да е марка позволява това... Може да позволява 'частичен ръчен режим' (от рода - 'температура я поддържам автоматично, ама посоката ще е винаги тази, независимо дали е топло или студено)...

Общо взето - подадената от gimara точна информация потвърждава думите ми - не можеш да настроиш 'модела на работа в режим АУТО'...
И бих бил изключително учуден ако която и да е марка позволява това... Може да позволява 'частичен ръчен режим' (от рода - 'температура я поддържам автоматично, ама посоката ще е винаги тази, независимо дали е топло или студено)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Лошото е, че когато е нагрято стъклото и му пуснеш студен въздух, може и да се спука.slowtraveler написа: ↑09 Авг 2024 13:51 Режимът 'стъкло/крака' ти охлажда краката, а главата ти е на жега...
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Така е, но все пак стъклото е що годе устойчиво - зимата му пускаш парно на леденото стъкло
Е да - не се препоръчва да пуснеш от раз парно ако си изгасил двигателя скоро, а стъклото е успяло да изстине.. Нито пък да го поливаш с гореща вода за размразяване

Е да - не се препоръчва да пуснеш от раз парно ако си изгасил двигателя скоро, а стъклото е успяло да изстине.. Нито пък да го поливаш с гореща вода за размразяване

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 09 Фев 2022 11:18
- Местоположение: Пазарджик
- Автомобил: Авенсис 2.0 D4D 124hp
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
По тази причина писах, че явно имаме различни предпочитания и разбирания за режимите. И самото задаване на въпросите ми бе провокирано дали аз не бъркам нещо, а не да критикувам начина на работа на режим AUTO. Остава да проверя как са настройките според ръководството от колегатаslowtraveler написа: ↑09 Авг 2024 13:51 'Да ти пере студен въздух в лицето'? Ами не знам - аз обичам когато е жега. А съпругата - не... Затова тя просто повдига / отмества встрани от лицето си потока чрез дифузорите...

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
Едва ли бъркате нещо... Според мен просто не сте 'схванали логиката' за идеална и комфортна работа на климатроника (базирана на обикновените физични закони), която е 'вградена' в АУТО режима и работи практически по един и същ начин на всичми модели и марки автомобили...
И съответно - не можете да извлечете максимум комфорт чрез други методи, а не чрез ръчен избор на режим...
Общо взето логиката е пределно проста:
Лятото трябва активно да охладим горната част на купето, където се е събрал най-горещият въздух... Затова и духат горните дифузьори. Духането в краката не е опция, защото ти мръзнат краката, и се намалява размесването на въздуха в купето (изпратеният студен въздух горе в купето така и така ще се опита да слезе надолу като по-тежък)... Зимата - обикновено първоначално духа крака/стъкло, а след известно време преминава само към 'крака' - там е най-студено в автомобила и затова затоплянето на тази част създава най-добър комфорт, като въздухът ще се старае да се изкачи нагоре в купето, като по този начин се намалява температурната разлика горе/долу в купето, и се създава равномерен температурен режим...
Страничните ми дифузьори лятото ги насочвам по-навътре в купето (често - към мен, а ако все пак е некомфортно - нагоре към тавана), а зимата - да духат към страничните стъкла, предотвратявайки запотяването им (в комбинация с щатните духалки към тези стъкла)...
При такъв начин на експлоатация АУТО на съвсем различни марки, модели и класове автомобили се е справяло перфектно и е създавало необходимият комфорт без каквито и да е претенции нито от моя страна, нито от страна на пасажери/деца и т.н.

И съответно - не можете да извлечете максимум комфорт чрез други методи, а не чрез ръчен избор на режим...
Общо взето логиката е пределно проста:
Лятото трябва активно да охладим горната част на купето, където се е събрал най-горещият въздух... Затова и духат горните дифузьори. Духането в краката не е опция, защото ти мръзнат краката, и се намалява размесването на въздуха в купето (изпратеният студен въздух горе в купето така и така ще се опита да слезе надолу като по-тежък)... Зимата - обикновено първоначално духа крака/стъкло, а след известно време преминава само към 'крака' - там е най-студено в автомобила и затова затоплянето на тази част създава най-добър комфорт, като въздухът ще се старае да се изкачи нагоре в купето, като по този начин се намалява температурната разлика горе/долу в купето, и се създава равномерен температурен режим...
Страничните ми дифузьори лятото ги насочвам по-навътре в купето (често - към мен, а ако все пак е некомфортно - нагоре към тавана), а зимата - да духат към страничните стъкла, предотвратявайки запотяването им (в комбинация с щатните духалки към тези стъкла)...
При такъв начин на експлоатация АУТО на съвсем различни марки, модели и класове автомобили се е справяло перфектно и е създавало необходимият комфорт без каквито и да е претенции нито от моя страна, нито от страна на пасажери/деца и т.н.

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Климатроник на Т27 и режимите му на работа
На Авенсис Т25 горните странични "духалки" работят във всички режими. Централните ако са на Автоматичен режим работят само на студено, или ако е достигната целевата температура на купето при режим отопление.
При мисля 3 до 7 градуса иа ндолу, външна температура първия режим е отопление-крака+стъкло. Над тази температура режима е отопление на краката, при отопление.
Климатика ми тръгва със забавяне на отопление докато не постопли антифриза, на охлаждане май пак не тръгва съвсем в началото, но си се надува вентилатора докрай.
Evaporator control и Compressor mode не бих ги пипал, или не и без да си запазя оригиналните стойности.
При мисля 3 до 7 градуса иа ндолу, външна температура първия режим е отопление-крака+стъкло. Над тази температура режима е отопление на краката, при отопление.
Климатика ми тръгва със забавяне на отопление докато не постопли антифриза, на охлаждане май пак не тръгва съвсем в началото, но си се надува вентилатора докрай.
Evaporator control и Compressor mode не бих ги пипал, или не и без да си запазя оригиналните стойности.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта