Климатроник включва и изключва много често
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 05 Авг 2024 09:35
- Местоположение: Varna
- Автомобил: Toyota Corola Verso 1.6 2002
Климатроник включва и изключва много често
Здравейте, за тойота корола версо 1, 1.6 2002г става въпрос. Климатроника като го пусна работи но през 20-30 секунди се чува как изключва и включва компресора.
В движение на скорост пак го прави, на свободен ход пак го прави, като чукна педала на газта и като падат оборотите пак го прави... Има едно постоянно вкючване и изключване. Проверена е системата има достатъчно фреон. Няма значние дали е на max cold или друга зададена температура. Няма знчение дали е на вътрешна циркулация или не. Моля за съвети и насоки как да се справя с проблема.
В движение на скорост пак го прави, на свободен ход пак го прави, като чукна педала на газта и като падат оборотите пак го прави... Има едно постоянно вкючване и изключване. Проверена е системата има достатъчно фреон. Няма значние дали е на max cold или друга зададена температура. Няма знчение дали е на вътрешна циркулация или не. Моля за съвети и насоки как да се справя с проблема.
Климатроник включва и изключва много често
От скоро ли го прави или винаги си е било така ? Питам защото и моя съм го чувал така да прави и мисля че е нормално.
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Климатроник включва и изключва много често
При корола 1.4 D когато дадеш рязко газ,изключва климата.Явно е направено да не дърпа киловати когато се тръгне на изпреварване .
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Климатроник включва и изключва много често
HollyDiver, има и релета и датчици в климатичната система. Може да ги огледаш/смениш. Но си мисля че е нормално да ти реагира по тоя начин климатика.
Всяко едно от тези събития го кара да спре компресора на климатика, за да освободи мощност или дебит на вакуума, или да предпази системата от повреда.
Свръх/подналягане на фреона ще спре компресора. Отчетена твърде ниска температура близка до замръзването на радиатора ще спре компресора. Рязко спиране със задържан педал на спирачката ще го спре. Рязко пропадане или покачване на оборотите ще спре компресора. Твърде ниска (по спомен под 8-10 градуса) температура навън или ще спре компресора или няма да го пусне изобщо. Прегряващ или близо до прегряването си двигател ще спре компресора.
И така нататък, дори и за всички останали марки, особено тия със постоянно зацепените компресори....
Както и при бензиновата Т25, вероятно и дизеловите. Компютъра бил той за климатик/климатроник и за бензин/дизел има връзка със горивния компютър и километража през BEAN мрежата. И знае много добре обороти, натоварване на двигателя, дали е натиснат и задържан педала на спирачката, колко градуса е навън, колко градуса е температурата на радиатора в купето, налягането на фреона, колко градуса е И във купето (за автоматичен климатик, "климатроник").
Всяко едно от тези събития го кара да спре компресора на климатика, за да освободи мощност или дебит на вакуума, или да предпази системата от повреда.
Свръх/подналягане на фреона ще спре компресора. Отчетена твърде ниска температура близка до замръзването на радиатора ще спре компресора. Рязко спиране със задържан педал на спирачката ще го спре. Рязко пропадане или покачване на оборотите ще спре компресора. Твърде ниска (по спомен под 8-10 градуса) температура навън или ще спре компресора или няма да го пусне изобщо. Прегряващ или близо до прегряването си двигател ще спре компресора.
И така нататък, дори и за всички останали марки, особено тия със постоянно зацепените компресори....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 05 Авг 2024 09:35
- Местоположение: Varna
- Автомобил: Toyota Corola Verso 1.6 2002
Климатроник включва и изключва много често
Ами откакто я имам колата така прави.
Има фреон ,масло и компресора е ок-проверено.
И при плавно подаване на газ и отпускане пак го прави...това с изключване на компресора за освобождаване на повече мощност може и да има такъв момент, но го прави и на скорост при установен постоянен режим...или при спускане на свободен ход също...
Все пак през 20 секунди изключване и включване на компресор ..съответно перка на радиатора- колко време ще издържи...разбирам през 5 мин ,ама на няма и минута не ми се струва ок.
Има фреон ,масло и компресора е ок-проверено.
И при плавно подаване на газ и отпускане пак го прави...това с изключване на компресора за освобождаване на повече мощност може и да има такъв момент, но го прави и на скорост при установен постоянен режим...или при спускане на свободен ход също...
Все пак през 20 секунди изключване и включване на компресор ..съответно перка на радиатора- колко време ще издържи...разбирам през 5 мин ,ама на няма и минута не ми се струва ок.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Климатроник включва и изключва много често
Ако му се зададе с три-четири градуса по-ниска температура на ауто пак ли изключва през 20 секунди? Или ако се уевличи степента на обдухване на вентилатора?
Carina E 4AFE LB 1992
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Климатроник включва и изключва много често
Така работят климатиците, включват и изключват. Не си чупете колите за няма нищо.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Климатроник включва и изключва много често
Няма ли да покаже грешки в такива случаи.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Климатроник включва и изключва много често
Не. Тойота не обичат да вдигат грешки, освен ако не застрашават живота на пътниците или мотора. Ако е само моментно, датчика ще подаде сигнал да се изключи компресора, докато спадне налягането. Ако има все още свръхналягане което се задържа, има и един клапан на "дупето" на компресора който се отваря над някакво пределно налягане и "изпикава" фреон и масло докато се върне системата до приемливо налягане. Клапана изглежда като кух винт с пружинка вътре.
Авенсиса на останали 140 грама от 440 грама фреон си пускаше климатика, но лявата страна духаше жега. Това с изгнилия радиатор 2020 от опит.
И преди Авенсис Т27/Версо/Не знам коя Корола се води - диагностика на климатика се прави само през бутоните на панела му. На Техстрийм и каквото се сетите че ми е минало през ръцете не излиза нищо по линия на климатика.
Но в общи линии датчика на изпарителя ако подаде сигнал за замръзващ изпарител/радиатор на купето, датчика за налягането ако подаде стойности извън допуск ще се изгаси и пусне наново при благоприятни условия. А защо налягането не е в граници може много да се гадае - силно замърсен дехидратор, дефектни датчици за температура на купе, изпарител, външна температура, TXV Valve, контролния клапан на компресора, запекла шайба на компресора която вече не приплъзва при високи обороти и от там му идват много оборотите на компресора... Причини много.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Климатроник включва и изключва много често
Може проблема да е в терморегулиращия вентил - да не може да вдигне налягане, да не притваря и поради това да има вероятност да попадне течна фаза в компресора, поради това да задейства защита.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Климатроник включва и изключва много често
Hursa, без да се опитвам изобщо да те засегна:
Терморазширяемия клапан ако не работи, ще има топло-студено на "вълни". Отделно на запален двигател в спокойните обороти, дефектен клапан кара стрелките на манометрите на машината за климатици да "треперят"(подскача налягането).
Но това никой във форума няма как да го отсече, и да каже "това е". А автора на темата не е споделил кой знае колко значими технически данни по линия на климатичната система, освен че работи неефективно и нестабилно.
Дори не е писал дали са мерени наляганията на двете линии на климатика.
Затова писах по-горе че може много да се гадае какво го причинява - гранична загуба на фреон от теч(ове) в системата, дефектни датчици, износени релета със изморен контактор, задръстен TXV клапан със стружки и утайки от фреона и маслото, износен клапан на компресора който затяга в някакво положение, несменян с години дехидратор (който е И филтър за утайки и стружки в системата), разхлопана шайба на компресора, дори и позаминал магнитен съединител на компресора (до 2005 са със магнитен съединител, после са постоянно зацепени). Много може да са нещата и си трябва човешка намеса да се види какво е. Тук може да си чешем клавиатурите още 10 страници и пак няма да му дадем решение на човека. Просто го няма "око да види, ръка да пипне".
Терморазширяемия клапан ако не работи, ще има топло-студено на "вълни". Отделно на запален двигател в спокойните обороти, дефектен клапан кара стрелките на манометрите на машината за климатици да "треперят"(подскача налягането).
Но това никой във форума няма как да го отсече, и да каже "това е". А автора на темата не е споделил кой знае колко значими технически данни по линия на климатичната система, освен че работи неефективно и нестабилно.
Дори не е писал дали са мерени наляганията на двете линии на климатика.
Затова писах по-горе че може много да се гадае какво го причинява - гранична загуба на фреон от теч(ове) в системата, дефектни датчици, износени релета със изморен контактор, задръстен TXV клапан със стружки и утайки от фреона и маслото, износен клапан на компресора който затяга в някакво положение, несменян с години дехидратор (който е И филтър за утайки и стружки в системата), разхлопана шайба на компресора, дори и позаминал магнитен съединител на компресора (до 2005 са със магнитен съединител, после са постоянно зацепени). Много може да са нещата и си трябва човешка намеса да се види какво е. Тук може да си чешем клавиатурите още 10 страници и пак няма да му дадем решение на човека. Просто го няма "око да види, ръка да пипне".
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Климатроник включва и изключва много често
Ами споменал е това - вероятно е ходил при специалист. Ако е задръстен филтъра, а обикновено първо за него се хващат - няма да охлажда, но дали ще изключва. По скоро ще работи постоянно, без да успее да охлади. Но пък и проблем с термовентила биха открили

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Климатроник включва и изключва много често
Да бе. Затова като си на сянка хвърля грешка. Най-малоумното нещо, което съм видял досега в диагностиката на Тойота.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Климатроник включва и изключва много често
Ти на таблото кога я видя тая грешка да светне, или да ти мига копчето на климатика, или да имаш изобщо някаква индикация за грешка?
Грешка в датчика за налягане на фреона (не прави разлика между датчик и липса на фреон) ти вдига на празна или брутално полупразна система. Дотогава всичко е ОК, нищо че вътре пейзаните умират от жега, или че компресора стърже на почти сухо, защото с фреонеца си е заминало и доволно количество масло (не всичкото, че компресора си има подобие на картер и там няма как да се извади лесно).
Пак че на Т27 се излъгаха да поизвадят малко данни през CAN че поне да се вижда нещо с Техстрийма.... 2009 година. Това на ВАГ-овете май го има от около 2000 година по спомен, и на еквивалентния Се(р)ат Леон има поне още 2-3 реда на климатика. На Койотката има: налягане на фреона, температура навън, ток подаден на клапана на компресора, температура на радиатора в купето и позиция на трите клапи (целева + достигната). Но поне има, че на моята хич нищо няма да я следя в реално време.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта