Здравейте колеги,
имам въпросният Приус 2010год. ( американка ) с газова уредба. Навъртях около 7000 км на газ и сега ми светна чека като дава грешка следната грешка, която ми казаха е я има само при американските версии. Някой имал ли е сходен проблем - някакви насоки, мнения?
Тойота Приус XW30
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 15 Сеп 2023 09:10
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 7 пъти
Тойота Приус XW30
Evaporative (EVAP) Emission Control System е система за отвеждане изпаренията на бензина от резервоара към смукателния колектор и изгаряне в цилиндрите. Състои се от клапан с ел. прекъсвач, резервоар с активен въглен и маркучи, един от които е свързан с отдушника на резервоара за гориво. Други два маркуча излизат от клапана, като единият от тях влиза с кюмбето с въглена, а другият е свързан със смукателния колектор. При работещ двигател, клапанът е отворен и бензиновите изпарения преминават от резервоара директно към смукателя. След спиране на двигателя клапанът затваря пътя на газовете към колектора и отваря другия към резервоара с активен въглен. Симптоми за неизправна система: Мирис на бензин в двигателния отсек. След намаляване нивото на бензина в резервоара, двигателят работи неравномерно, с намалена мощност, дори може да гасне на празен ход. Повишен разход на гориво и т.н.
- WoLF
- Мнения: 3443
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 687 пъти
- Получена благодарност: 271 пъти
Тойота Приус XW30
При наличие на такава система резервоара не трябва да се пълни над капацитета си (по гърловината) иначе се рискува повреда на филтъра. Иска се проверка на маркучите и клапаните...



Тойота Приус XW30
ivo_67,
Благодаря за отговора - при условие, че се кара на газ, тази система играе ли някаква роля ?
Благодаря за отговора - при условие, че се кара на газ, тази система играе ли някаква роля ?
- WoLF
- Мнения: 3443
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 687 пъти
- Получена благодарност: 271 пъти
Тойота Приус XW30
Бензин има ли в резервоара? Този бензин изпарява ли се? Пипано ли е в компютъра да се елиминират тези клапани?



Тойота Приус XW30
Резервоара гледам да го държа пълен с бензин над половината, като го дозареждам през известно време, защото сутрин пали на бензин и го гори помалко. Когато взех автомобила, го напълних на два пъти догоре с бензин, като не съм го преливал, но почти до гърловината го бях напълнил и двата пъти. Това бе преди около 3 месеца. Чека светна наскоро, автомобилът си върви и нямам никакви оплаквания, възможно е малко да вдигна разхода, но понеже ходих при газаджията и мисля, че той леко я отпусна.....Мисля, че не е пипано в компютърът на автомобила - без да съм на 100% сигурен, но газадията не знаеше за тази система и грешка...
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Тойота Приус XW30
Ако е доливан резервоара след като веднъж е спрял пистолета, това е 100% рецепта за убиването на въпросния въгленов филтър. Има го на всички бензинови автомобили след мисля 1990 година. Вътре във филтъра има пресован на гранули (като котешка суха храна) активен въглен. Вентилационните тръби (1 или 2) са на най-високата точка от резервоара и при нормални условия там не достига течен бензин, но при препълването през тях навлиза течен бензин, който пък разкисва гранулите на "кал". "Калта" като изсъхне става на " твърда плочка" активен въглен, която пък блокира проходимостта на филтъра. И се стига до смяна на тоя филтър.
За чисто нов преди 2-3 години, за Авенсис Т25 ми бяха дали цена от 750 лева ...
Грешките ти водят до ниско налягане в системата на тоя филтър - смени си уплътнението на капачката за зареждане (и се увери че е стегната), намери го къде е тоя филтър (или някъде под колата около резервоара и задния мост, или в коша на мотора) и виж да няма някой сцепен маркуч или тръба, трябва да има един електромагнитен клапан на който единия му маркуч да води до въпросния филтър, другия да води до входящия колектор - виж го дали работи и го смени. Китайския който си купих преди 3 години още работи, но ме съмнява да е родил той.
Симптома е че има някъде датчик който открива ниско налягане в тази система.
Филтъра няма как да го объркаш - голяма черна кутия с поне 2 маркуча закачени към нея.
Четиво:
https://www.toyotanation.com/threads/em ... 1.1714122/
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта