Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 04 Юли 2024 11:18

Именно, когато скоростта се мени постоянно - по-лекия автомобил дава чувствително по-нисък разход. Едно е често да се ускорява по-масивен автомобил. Всеки може да наблюдава - какъв е моментния разход в такива режими. При забавяне, в резултат на рекуперация - част от енергията се "възстановява" - но нейната ефективност далеч не е особено голяма. И на хибрида батерията - като енергоемкост е разчетена и оптимизирана именно за такива режими. А на плъгин хибридите се опитват да инсталират възможно по-големи батерии, което в огромното мнозинство случаи е излишно. Само вдига тегло и цена.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
zorbata
Мнения: 336
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 58 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от zorbata » 04 Юли 2024 13:32

Много сложни са тези "сметки".
Иначе не е лошо тук да си чешем пръстите и активираме мозъците си ;)
При по-тежките и рекуперацията е по-голяма което удължава пробега само на ток.
Аз например взех PHEV заради пробега му на ток - в града е перфектен(карам изключително на ток) , извън него няма да има разлика спрямо предишната ми бензинова кола. Най вероятно ще е и по-икономична, че още не съм я емнал на нещо дълго.
Ще спомена и екологията колкото и спорно да е това. Не като цяло а конкретно за градската среда - ние, а и по-лошото е че децата ни дишат този въздух.
caryЦар

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 04 Юли 2024 13:45

Да, рекуперацията при една и съща интензивност на спиране - при по-тежкия автомобил би генерирала повече мощност, съответно повече енергия. Но до там. Защо да генерира повече пробег? Като при следващото ускорение - по тежкия автомобил ще изконсумира повече енергия. (Или което е по коректно - нали за да спира - автомобила преди това се е ускорил и по тежкия е изконсумирал повече енергия в процеса.) Ефективността при рекуперация не е висока, пак ще е на по-голяма загуба (не е задължително, но при сравними случаи - винаги по-тежкия автомобил ще е на загуба).
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Alexandov_777
Мнения: 78
Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
Местоположение: Пловдив
Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
Благодарил/а: 89 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Alexandov_777 » 04 Юли 2024 16:33

При дълги изкачвания, ресурса на голямата батерия помага на двигателят, усетих го много добре, с лекотата с която изкачвах гръцките баири. Ако беше обикновеният хибрид, щеше да има мъки и рев. Съответно, последваха изключително продължителни и стръмни спукания, при които събрах всичката енергия. С малката батерийка щеше отново да има мъка. Да дам малко инфо за самият ми трип: Тръгнах от домът ми с батерия фул, 81 км. с климатроник. До изходът на града карах в EV mode. Точно на 72 км. на изхода пуснах HV mode. Пристигнах с батерия за 50 км. в началото на ръкава. За 450 км. само 20 км. батерия бях изял. Умишлено карах десетина километра на EV mode, защото изрично производителят съветва, при продължителен излаз на слънце на автомобила, батерията да не е много пълна. Така, пристигнах в крайната си точка с оставаща батерия към 40 км. Сега карам само на ток до близкият плаж, и ще тръгна в неделя за България вероятно с почти празна(на 30%) батерия. Нямам идея, дали при идването или при връщането, изкачванията са повече от спусканията. Което ще влияе много на разхода. Аз лично мога да кажа, че не съм очаквал 6/100 разход на дълъг път! Изключително съм доволен от машинката! Очаквах 8-9/100 с моето каране на нервак.
Прикачени файлове
IMG_8976.png
IMG_8976.png (147.42 KiB) Преглеждано 2220 пъти

Аватар
Ivo Varna
Мнения: 49
Регистриран на: 03 Мар 2023 17:50
Местоположение: Варна
Автомобил: RAV4 Plug-in
Благодарил/а: 66 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Ivo Varna » 04 Юли 2024 21:13

Малко извън текущите дискусии. Някой би ли могъл да разясни какво означават точките, които облачната навигация маркира през равни времеви интервали и така трасира маршрута, по който си минал. Забелязах само, че точките имат някаква давност, след което изчезват. Предположих, че инфото за скоростта и т н постъпва във сървър, за да бъде споделено с други водачи на Тойоти както е при Теслите, но това са само предположения. Ще се радвам ако някой сподели повече информация - в ръководството май нищо не се споменава.
Прикачени файлове
viber_изображение_2024-07-04_19-15-04-923.jpg
viber_изображение_2024-07-04_19-15-04-923.jpg (581.13 KiB) Преглеждано 2180 пъти

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от WoLF » 04 Юли 2024 21:18

При по-висока скорост оредяват. Според мен е къде са получени данни.
ИзображениеИзображениеИзображение

eurosp
Мнения: 23
Регистриран на: 02 Сеп 2021 22:31
Местоположение: СОФИЯ
Автомобил: RAV4 HYBRID 2019
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от eurosp » 05 Юли 2024 00:04

Днес имах малко време и си направих пак експеримент. Двете коли вървях една след друга с един и същи много спокоен ритъм на каране. 10 км градско в София през централната част, но не в час пик. Хибрида 4.5 ,плъгина 5.5 разход. Тези дни ще свърши бензина ,който заредих извън БГ и ще напълня и двете с равно количество и еднакъв бензин. Ще направя едни 40-50 км из София за да е максимално достоверно. Мисля ,че е съвсем нормално плъгина да дава литър отгоре. Все пак е с 300 кг по-тежък и ми прави ми впечатление ,че при натискане на педала на газта той много по-лесно пали бензиновия двигател.Но пък как върви ppp.gif
И може ли малко хелп. Много често когато се кача в плъгина ми се включва хотспота на Айфона. А съм ги сдвоявал само за разговори и не схаващам защо се случва.

Аватар
Ivo Varna
Мнения: 49
Регистриран на: 03 Мар 2023 17:50
Местоположение: Варна
Автомобил: RAV4 Plug-in
Благодарил/а: 66 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Ivo Varna » 05 Юли 2024 02:37

eurosp написа: 05 Юли 2024 00:04 Много често когато се кача в плъгина ми се включва хотспота на Айфона. А съм ги сдвоявал само за разговори и не схаващам защо се случва.
Хотспота или просто се сдвояват с мултимедията посредством блутута? Последното е нормално да става автоматично - само тогава медията има достъп до контактите ти ,както и до всички приложения на Apple Carplay. Но сега като се замисля за модел 2021г връзката с телефона не е ли само кабелна? Погледни си и настройките на Айфона - в меню "Фокусиране" има и подменю "зад волана". Виж там кои опции са зададени.

Аватар
zorbata
Мнения: 336
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 58 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от zorbata » 05 Юли 2024 17:49

eurosp написа: 05 Юли 2024 00:04 Днес имах малко време и си направих пак експеримент. Двете коли вървях една след друга с един и същи много спокоен ритъм на каране. 10 км градско в София през централната част, но не в час пик. Хибрида 4.5 ,плъгина 5.5 разход. Тези дни ще свърши бензина ,който заредих извън БГ и ще напълня и двете с равно количество и еднакъв бензин. Ще направя едни 40-50 км из София за да е максимално достоверно. Мисля ,че е съвсем нормално плъгина да дава литър отгоре. Все пак е с 300 кг по-тежък и ми прави ми впечатление ,че при натискане на педала на газта той много по-лесно пали бензиновия двигател. Но пък как върви ppp.gif
Разликата от почти 300 кг. не би трябвало да дава такава в консумацията на гориво и то при условие че PHEV когато "няма ток" си работи в чист хибриден режим.
Не съм запознат как точно хибрида ползва батерията, но при PHEV в батерията винаги има едни 30% от капацитета и, които са на разположение на задвижването.
caryЦар

Аватар
zorbata
Мнения: 336
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 58 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от zorbata » 05 Юли 2024 18:08

Може ли тези от вас които са с патерица да кажат размера?
caryЦар

Аватар
Monster
Мнения: 412
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 156 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 05 Юли 2024 18:27

Сега използвах, докато е празен багажникът, да погледна под кората - моята заводска Йокохама патеричка е 165/90D18 107M (каквото и да значи последното :) ).

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от WoLF » 05 Юли 2024 22:12

Това с се стандартен товарен и скоростен индекс, в случая - до 975кг на гума и до 80кмч скорост...
ИзображениеИзображениеИзображение

eurosp
Мнения: 23
Регистриран на: 02 Сеп 2021 22:31
Местоположение: СОФИЯ
Автомобил: RAV4 HYBRID 2019
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от eurosp » 06 Юли 2024 00:00

Ivo Dobrich написа: 05 Юли 2024 02:37 Хотспота или просто се сдвояват с мултимедията посредством блутута? Последното е нормално да става автоматично - само тогава медията има достъп до контактите ти ,както и до всички приложения на Apple Carplay. Но сега като се замисля за модел 2021г връзката с телефона не е ли само кабелна? Погледни си и настройките на Айфона - в меню "Фокусиране" има и подменю "зад волана". Виж там кои опции са зададени.
Сдвояването с блутута е ясно. Но в плъгина се включва хотспота. И това доста точи батерията на телефона. Когато са кача в другата Равка не се включва хотпсопа. Явно нещо е до настройките в плъгина и утре ще го поровя . А дори не съм го връзвал през Wi-Fi към телефона
zorbata написа: 05 Юли 2024 17:49 Разликата от почти 300 кг. не би трябвало да дава такава в консумацията на гориво и то при условие че PHEV когато "няма ток" си работи в чист хибриден режим.
Не съм запознат как точно хибрида ползва батерията, но при PHEV в батерията винаги има едни 30% от капацитета и, които са на разположение на задвижването.
Такива са ми наблюденията за момента. А защо има разлика от литър не мога да кажа . Ще ги тествам пак тези дни.
Някой знае ли как мога да проверя износването на батерията без да ходя до сервиз на Тойота ?

Alexandov_777
Мнения: 78
Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
Местоположение: Пловдив
Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
Благодарил/а: 89 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Alexandov_777 » 08 Юли 2024 10:23

Колеги, забелязах, че не ми работят автоматичните чистачки. Възможно ли е, да е от поставеният тракер за гръцките магистрали, да пречи нещо?
Прикачени файлове
IMG_9173.jpeg
IMG_9173.jpeg (942.19 KiB) Преглеждано 1602 пъти

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от slowtraveler » 08 Юли 2024 10:26

Не...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта