Загуба на мощност
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 06 Яну 2019 14:03
- Местоположение: Varna
- Автомобил: Avensis 1.8 , Yaris 1.33
- Благодарил/а: 3 пъти
Загуба на мощност
Здравейте колеги,
Имам Ярис 2012 1.33 бензин ръчка.
Проблема отскоро е следния:
Колата изведнъж почна да не върви като се пусне климатика и сякаш е в авариен режим,но без да свети чека. След откачане на акумулатора колата тръгва да върви отново като стрела.
Понякога забива и мултимедията, но предполагам че нещата не са свързани.
П.П. След изключване на климатика не се оправя. Няма записани грешки,но не съм ходил в Тойота, а на гаражен майстор на който нищо не му показва. Колата е купувана от частно лице който е първи собственик и е на 120 000 км.. Моля за съвет и идеи. Благодаря предварително!
Имам Ярис 2012 1.33 бензин ръчка.
Проблема отскоро е следния:
Колата изведнъж почна да не върви като се пусне климатика и сякаш е в авариен режим,но без да свети чека. След откачане на акумулатора колата тръгва да върви отново като стрела.
Понякога забива и мултимедията, но предполагам че нещата не са свързани.
П.П. След изключване на климатика не се оправя. Няма записани грешки,но не съм ходил в Тойота, а на гаражен майстор на който нищо не му показва. Колата е купувана от частно лице който е първи собственик и е на 120 000 км.. Моля за съвет и идеи. Благодаря предварително!
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Загуба на мощност
Пускаш климатик и колата се скопява, спираш го и няма промяна, докато не я запалиш наново?



-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 06 Яну 2019 14:03
- Местоположение: Varna
- Автомобил: Avensis 1.8 , Yaris 1.33
- Благодарил/а: 3 пъти
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 06 Яну 2019 14:03
- Местоположение: Varna
- Автомобил: Avensis 1.8 , Yaris 1.33
- Благодарил/а: 3 пъти
Загуба на мощност
Нещо се бъгва...ама какво? Мислите ле дали е за майстор на автоклиматици или е проблем със софтуера
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Загуба на мощност
Проблема със софтуера го остави на гаражните некадърни гайкаджии. Тая кола не е нова и не е била бъгава откъм софтуер като е излязла от магазина.
Виж шайбата на климатика да не заяжда. И си намери човек тойотска диагностика - климатика ти по спомен се чете целия с нея.
Виж шайбата на климатика да не заяжда. И си намери човек тойотска диагностика - климатика ти по спомен се чете целия с нея.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 06 Яну 2019 14:03
- Местоположение: Varna
- Автомобил: Avensis 1.8 , Yaris 1.33
- Благодарил/а: 3 пъти
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Загуба на мощност
Или ти затяга шайбата, или имаш електрически проблем. От утечката някое реле не отделя напълно след първото включване, или самото то е износено и не отделя.
Ако махнеш клемата и не включиш климатика проблема има ли го на 2-3 поредни запалвания?
Ако махнеш клемата и не включиш климатика проблема има ли го на 2-3 поредни запалвания?
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 06 Яну 2019 14:03
- Местоположение: Varna
- Автомобил: Avensis 1.8 , Yaris 1.33
- Благодарил/а: 3 пъти
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 06 Яну 2019 14:03
- Местоположение: Varna
- Автомобил: Avensis 1.8 , Yaris 1.33
- Благодарил/а: 3 пъти
Загуба на мощност
zdravco_76 написа: ↑03 Юли 2024 22:54 Благодаря! Ще се вслушаш в съвета. Ще пиша подробности като отстраня проблема.
Не. Даже и след повече от 5-6 запалвания няма проблем
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Загуба на мощност
В много общи линии имаш:
Компресор, който е постоянно зацепен към двигателя, през ремъка за алтернатора и водната помпа. Ако ти затяга шайбата щеше да ти спъва мотора и след сваляне на клемата, освен ако нещо вътре в него не затяга като вдигне налягане.
На компресора има контролен клапан който го управлява климатичния компютър, зад дисплея за управлението на климатика.
Имаш по спомен 2 релета които участват в "магията":
* Като гледаш схемата от тоя линк: https://fuse-box.info/toyota/toyota-ave ... -and-relay
На първата схема номер 5, Rear Window Defogger Relay : Ролята му е да подаде сигнал към горивния компютър да вдигне оборотите/мощността (IDLE-UP), когато се включи голям консуматор, за да не "забива муцуната". Едър консуматор примерно е подгрева на задното стъкло, климатика, подгреви на седалките и т.н.
На Fuse box #1 diagram:
R2: Heater: Релето което отговаря И за климатичната система.
Другите неща вече не са толкова тривиални - BEAN LAN, която е комуникационната мрежа между климатичния компютър зад дисплея с градусите, горивния компютър, километража, VSC,TRC/ABS компютъра и т.н.
Дръпни клемата на акумулатора. Пусни веднага след това самодиагностика на климатика. Потърси тук из темите, писано е много пъти как се прави, и как се четат грешките. Предполагам след това че ще се спъне мотора наново, и пак ще трябва да дръпнеш клемата.
На Fuse box #2 diagram:
Провери предпазител №10, DEF I/UP 7.5А, Air conditioning system дали е здрав. Ако не е здрав трябва да се намери причината защо е изгорял.
Бръкни примерно отпред под кората на мотора, хваната за маската и откачи датчика за налягането на фреона. Това ефективно ще ти вдигне грешка в клииматика да не тръгне изобщо компресора. Пусни си вентилатора и виж дали пак ще се спъне мотора. Ако се спъне - отпада евентуално компресора. По презумция ако затяга компресора щеше да спъва мотора и след махането на клемата, но не е съвсем директен критерии, заради клапанана на компресора, който може да затяга в работното си положение.
Ако въпреки спрения компресор, И ЗДРАВИЯ ПРЕДПАЗИТЕЛ №10 пак се спъва мотора, се ориентираш към релетата от по-горе, интеграционно реле, климатичен компютър, регулатора за степените на мотора на вентилатора на парното. Евентуално и релетата за степените на моторния вентилатор, но ако са те ще има аномалии и без климатика.
Релето с номер 5 е на изключително неприятно място за достъп, и не ме питай откъде знам за него и къде се намира
Компресор, който е постоянно зацепен към двигателя, през ремъка за алтернатора и водната помпа. Ако ти затяга шайбата щеше да ти спъва мотора и след сваляне на клемата, освен ако нещо вътре в него не затяга като вдигне налягане.
На компресора има контролен клапан който го управлява климатичния компютър, зад дисплея за управлението на климатика.
Имаш по спомен 2 релета които участват в "магията":
* Като гледаш схемата от тоя линк: https://fuse-box.info/toyota/toyota-ave ... -and-relay
На първата схема номер 5, Rear Window Defogger Relay : Ролята му е да подаде сигнал към горивния компютър да вдигне оборотите/мощността (IDLE-UP), когато се включи голям консуматор, за да не "забива муцуната". Едър консуматор примерно е подгрева на задното стъкло, климатика, подгреви на седалките и т.н.
На Fuse box #1 diagram:
R2: Heater: Релето което отговаря И за климатичната система.
Другите неща вече не са толкова тривиални - BEAN LAN, която е комуникационната мрежа между климатичния компютър зад дисплея с градусите, горивния компютър, километража, VSC,TRC/ABS компютъра и т.н.
Дръпни клемата на акумулатора. Пусни веднага след това самодиагностика на климатика. Потърси тук из темите, писано е много пъти как се прави, и как се четат грешките. Предполагам след това че ще се спъне мотора наново, и пак ще трябва да дръпнеш клемата.
На Fuse box #2 diagram:
Провери предпазител №10, DEF I/UP 7.5А, Air conditioning system дали е здрав. Ако не е здрав трябва да се намери причината защо е изгорял.
Бръкни примерно отпред под кората на мотора, хваната за маската и откачи датчика за налягането на фреона. Това ефективно ще ти вдигне грешка в клииматика да не тръгне изобщо компресора. Пусни си вентилатора и виж дали пак ще се спъне мотора. Ако се спъне - отпада евентуално компресора. По презумция ако затяга компресора щеше да спъва мотора и след махането на клемата, но не е съвсем директен критерии, заради клапанана на компресора, който може да затяга в работното си положение.
Ако въпреки спрения компресор, И ЗДРАВИЯ ПРЕДПАЗИТЕЛ №10 пак се спъва мотора, се ориентираш към релетата от по-горе, интеграционно реле, климатичен компютър, регулатора за степените на мотора на вентилатора на парното. Евентуално и релетата за степените на моторния вентилатор, но ако са те ще има аномалии и без климатика.
Релето с номер 5 е на изключително неприятно място за достъп, и не ме питай откъде знам за него и къде се намира

Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 06 Яну 2019 14:03
- Местоположение: Varna
- Автомобил: Avensis 1.8 , Yaris 1.33
- Благодарил/а: 3 пъти
Загуба на мощност
Понеже не съм чак такъв ентусиаст, явно ще търся помощ от специалист. Благодаря за насоките. 

- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Загуба на мощност
Успех с намирането. Имам доста скъп и горчив опит от "специалистите".... Дано поне да имаш късмет.
Пусни една самодиагностика на климатика, и пробвай с издърпването на датчика - безплатно е. Мисля из гаража да се търкаля един компютър за климатика който се сменя лесно. И не се връзвай на моргите че дизеловия и бензиновия компютър за климатроника са еднакви. Не са, защото на печките няма IDLE-UP функция по спомен, и тая верига в компютъра изобщо я няма, а за бензиновия мотор е важна. Те и каталожните номера са различни неслучайно.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 06 Яну 2019 14:03
- Местоположение: Varna
- Автомобил: Avensis 1.8 , Yaris 1.33
- Благодарил/а: 3 пъти
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Загуба на мощност
Игнорирай повечето от горното. Излъгах се по профила ти че там пише Авенсис 1.8.
Виж на Яриса къде е датчика за налягането на фреона и го откачи. Ще ти вдигне авария че няма фреон/сигнал за налягането на фреона и ще изключи компресора.
Така ще махнеш от уравнението компресора временно и обратимо. От там нататък остават релета, защото е климатик и част от датчиците и моторизираните клапи ги няма, та е една идея по-простичко. Но си има реле за idle-up със сигурност. Има и реле за климатика.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 06 Яну 2019 14:03
- Местоположение: Varna
- Автомобил: Avensis 1.8 , Yaris 1.33
- Благодарил/а: 3 пъти
Загуба на мощност
И така... Сагата продължава защото не е от климатика. Покарах три дни без да го включвам и отново същия проблем
. Сега вече ще се ходи до сервиза . А някой може ли да препоръча читав майстор с диагностика във Велико Търново, тъй като колата е там?

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 11 госта