Почистване на изпарител, във връзка с почистване на климатик
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 11 Юни 2024 09:10
- Местоположение: Гр. Асеновград
- Благодарил/а: 6 пъти
Почистване на изпарител, във връзка с почистване на климатик
Здраве на всички
Искам да попитам знаете ли къде се намира изпарителя на Тойота версо бензин 2014.
Имам лоша миризма от климатика и ме посъветваха да дезинфекцирам изпарителя и пътищата към него, затова ме интересува мястото и как се сваля.
Извинявам се ако темата е зададена, но мисля че ги прегледах и не намерих такава!!
Искам да попитам знаете ли къде се намира изпарителя на Тойота версо бензин 2014.
Имам лоша миризма от климатика и ме посъветваха да дезинфекцирам изпарителя и пътищата към него, затова ме интересува мястото и как се сваля.
Извинявам се ако темата е зададена, но мисля че ги прегледах и не намерих такава!!
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Почистване на изпарител, във връзка с почистване на климатик
Дай един номер на рама, ако искаш на лично. Ако парното е същото като на Авенсис Т27 се вкарваш в голям филм, ако планираш да го вадиш навън.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Почистване на изпарител, във връзка с почистване на климатик
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 11 Юни 2024 09:10
- Местоположение: Гр. Асеновград
- Благодарил/а: 6 пъти
Почистване на изпарител, във връзка с почистване на климатик
Като гледам вашият и други клипове по канали, няма шанс да го изкарам навън!! Още повече че при мен дренажната тръбичка я дава с външен изход отдолу, под купето. Явно ще процедирам с такъв спрей и ще се надявам всичко, което на да излиза да излезе !!
Благодаря за отговора !!
Благодаря за отговора !!
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Почистване на изпарител, във връзка с почистване на климатик
Вземи си спрей. Примерно Boost със китайските йероглифи по него, че е 10-15 лева и работи.
Свали си мотора на парното - ще се отвори доволно голям отвор към изпарителя. През отвора ще се отвори достъп да залееш изпарителя от двете страни с помощта на фенерче, сламката на спрея и безкрайните ти йога способности. Изливаш 1-2 спрея и връщаш вентилатора обратно. Чакаш химията да започне да капе под купето и включваш климатика на максимално студено, и максимален вентилатор.
Евентуално ще се получи. Ако не - точиш фреона и отделяш 2 дни за разглобяване.
Исках ти рама за да видя по схемите как стои радиатора в корпуса на климатика, и откъде да наливаш химия. През тръбичката няма да направиш почти нищо, като наблягам на "нищо"
Свали си мотора на парното - ще се отвори доволно голям отвор към изпарителя. През отвора ще се отвори достъп да залееш изпарителя от двете страни с помощта на фенерче, сламката на спрея и безкрайните ти йога способности. Изливаш 1-2 спрея и връщаш вентилатора обратно. Чакаш химията да започне да капе под купето и включваш климатика на максимално студено, и максимален вентилатор.
Евентуално ще се получи. Ако не - точиш фреона и отделяш 2 дни за разглобяване.
Исках ти рама за да видя по схемите как стои радиатора в корпуса на климатика, и откъде да наливаш химия. През тръбичката няма да направиш почти нищо, като наблягам на "нищо"
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Почистване на изпарител, във връзка с почистване на климатик
За да няма въпроси "Ма що няма стане?!" ви давам снимки за размисъл. Това е изпарителя от Авенсис Т27, 2009 година. По подобен начин изглежда изпарителя и на Аурис 2007-2008 година. Самия изпарител стои във хоризонтално положение и тръбичката влиза на предния ляв ъгъл на тавичката за конденза. Т.е. "сламката набита в тръбичката, във най-късметлийската ситуация ще облеете не-повече от 1/4 до 1/3 от радиатора.
Радиатора изглежда така, и стои така както е на снимката релативно към купето, тавата за конденза е под него: Когато е монтиран в купето стои така както съм оцветил. Тръбата за конденза е точно под конектора за TXV valve / ТРВ клапана и има канал в тавата до нея. Това е от парното на Зафира А, но като се откачат щипките на тавата за конденза картинката е абсолютно същата със изпарителя на Авенсис Т27 - и откъм геометрия и като начин на монтаж. Ако някой се прежали да даде номер на рама ще погледна по каталозите и в интернет за снимки на конкретния изпарител и как е монтиран.
Радиатора изглежда така, и стои така както е на снимката релативно към купето, тавата за конденза е под него: Когато е монтиран в купето стои така както съм оцветил. Тръбата за конденза е точно под конектора за TXV valve / ТРВ клапана и има канал в тавата до нея. Това е от парното на Зафира А, но като се откачат щипките на тавата за конденза картинката е абсолютно същата със изпарителя на Авенсис Т27 - и откъм геометрия и като начин на монтаж. Ако някой се прежали да даде номер на рама ще погледна по каталозите и в интернет за снимки на конкретния изпарител и как е монтиран.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Почистване на изпарител, във връзка с почистване на климатик

- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Почистване на изпарител, във връзка с почистване на климатик
Ако го правиш веднъж годишно поне, да не кажа два пъти. Ламелките на радиатора са раместени - там където на снимката виждаш отвор, 1мм по надолу има ламел точно на отвора. Файда от "Бууст" има на незапушен/ненаблъскан радиатор. На такъв който смърди на едноседмичен войнишки чорап файда няма - той е вече набит с прах, кал, гъби и мухъл и те се вадят само под налягане с компресора на 4-5 атмосфери и един друг препарат. На Авенсиса за 4 години съм излял примерно 8-9 Бууст, към 2 кила препарат за плочки, и миналата година радиатора ми беше пълен с кал на 1/3 от височината му. Въпреки бруталните количества химия изляти в годините.
Визирам писаниците ми във темата за скърцащите клапи на Авенсис Т25.
Офсета на ламелите е много добра идея да повишат топлоотдаването на единица площ, но е кошмарно за подръжка.
Размирише ли се на войнишка съблекалня и парфюм "Шинел 6М" (шинел непран от над 6 месеца) и подобните - мача е свирен, и то не в полза на клиента.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Почистване на изпарител, във връзка с почистване на климатик
Това е ясно ,но перспективата от разглобяване на половината кола и измиване с препарати води до препотяване на чорбаджията .Или джоба му ако колата е в сервиз
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Почистване на изпарител, във връзка с почистване на климатик
Малкото ми дете е с бактериална инфекция в носа от 3 месеца. Като пари за химикали и труд съм ги оставил вече двойно в аптеките. И още я борим тая "кока" че не помня стафилокока или стрептокока беше.
На Авенсис Т25 след източване на фреона целия климатик влиза и излиза от купето за между 8 и 13 часа общо. Цената на пистолет за промивка е 20 лева, 5 литра химия от които остават около 2 до 3 е 70 лева. О-пръстените които е глупост да не се сменят са около 30 лева всичките ОЕМ. Може и по-евтино ако на някой му се рови че половината са метрични, половината са цолови. И имаше един със крив размер.
Т.е. материалите са около 100-150 лева.
Същите 150 лева са и за Авенсис Т27, обаче там демонтажа е супер крив и ми отне 22 часа общо, защото беше за първи път. За всеки следващ ще е по-малко при мен. Просто няма да търся 2 часа къде е проклетия климатичен компютър и още 2 часа за 2 скрити щипки на кофти място. Т.е. мога да започна от 17-18 часа и ще сваля още 2-3 вероятно от други глупости.
За сервиз - не им се занимава на повечето в Русе дори и за сериозни пари.
Като усилия за собственика, стига да се престраши да започне, не е кой знае какво. Предвид че на баща ми парното заради 4 скоби и 4 о-пръстена лежах общо 8 часа за течащия антифриз на парното. За 1 час разбичках купето и още 2 лежах да развия 2 видии на тавичката за конденза - видиите са малко над 1 педя и са с 2/3 резба по дължината си, със еврейска звезда Т25 се свалят, натикани са в една кухина като кутия цигари. И пред тях има тръби за хидравликата на рейката и завой на тръбата на изходната генерация. Абсолютно педалско изпълнение от страна на Ханзи.
При Тойота със 2-3 кофти уловки всичко си излиза супер човешки в сравнение с Опел.
На мен не ми изглежда супер сложно, но са си доста детайли за вадене.
На Авенсис Т25 след източване на фреона целия климатик влиза и излиза от купето за между 8 и 13 часа общо. Цената на пистолет за промивка е 20 лева, 5 литра химия от които остават около 2 до 3 е 70 лева. О-пръстените които е глупост да не се сменят са около 30 лева всичките ОЕМ. Може и по-евтино ако на някой му се рови че половината са метрични, половината са цолови. И имаше един със крив размер.
Т.е. материалите са около 100-150 лева.
Същите 150 лева са и за Авенсис Т27, обаче там демонтажа е супер крив и ми отне 22 часа общо, защото беше за първи път. За всеки следващ ще е по-малко при мен. Просто няма да търся 2 часа къде е проклетия климатичен компютър и още 2 часа за 2 скрити щипки на кофти място. Т.е. мога да започна от 17-18 часа и ще сваля още 2-3 вероятно от други глупости.
За сервиз - не им се занимава на повечето в Русе дори и за сериозни пари.
Като усилия за собственика, стига да се престраши да започне, не е кой знае какво. Предвид че на баща ми парното заради 4 скоби и 4 о-пръстена лежах общо 8 часа за течащия антифриз на парното. За 1 час разбичках купето и още 2 лежах да развия 2 видии на тавичката за конденза - видиите са малко над 1 педя и са с 2/3 резба по дължината си, със еврейска звезда Т25 се свалят, натикани са в една кухина като кутия цигари. И пред тях има тръби за хидравликата на рейката и завой на тръбата на изходната генерация. Абсолютно педалско изпълнение от страна на Ханзи.
При Тойота със 2-3 кофти уловки всичко си излиза супер човешки в сравнение с Опел.
На мен не ми изглежда супер сложно, но са си доста детайли за вадене.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Почистване на изпарител, във връзка с почистване на климатик

И пак стигаме до великите географски открития на автомобилостроенето.А именно ,че тия коли са направени да се еднодневки ,важено е да е доволен първия собственик и да се върне след време пак при дилъра на същата марка .Кой какво и как обслужва колата в последствие не е грижа .
Снощи жена ми каза ,че като пусна климатика смърди на мокро коте ,днес ще взимам пяна и през дренажния отвор ще фъскам ,само тря намеря канал .
Кът се завътря покрай испанския московец все ще се намери некой съсед кибик да ръси мозъчни пръдни "Абе нова ли я правиш "

Ако някой ден имам как ,ще си купя къща ,с гараж ,канал и подемник

- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Почистване на изпарител, във връзка с почистване на климатик
Ивайло Димов, на нито една Тойота не е имало нужда от канал и вадене на цялото "буре" на парното за тези упражнения. Визирам Авенсис Т22/Т25/Т27, Корола Версо до 2009, Аурис 2007.
Разглобяването няма нищо общо със немските и френските кенефи. Доста по-човешки са измислени, предвид че няма нито един винт в коша на мотора, не се сваля долната част на таблото. Вдига се само горната част на таблото, и дори и тя се вади лесно, защото е само на щипки (Т27), или със 4-5 винта на очевидни места(всичките останали от списъка по-горе).
Нека приключим темата.
Демонтажа на радиаторите с изключение на източване на течностите, не изисква някаква супер специализирана техника и инструменти. И времето за ваденето е доста по-малко от на другите марки.
Разглобяването няма нищо общо със немските и френските кенефи. Доста по-човешки са измислени, предвид че няма нито един винт в коша на мотора, не се сваля долната част на таблото. Вдига се само горната част на таблото, и дори и тя се вади лесно, защото е само на щипки (Т27), или със 4-5 винта на очевидни места(всичките останали от списъка по-горе).
Нека приключим темата.
Демонтажа на радиаторите с изключение на източване на течностите, не изисква някаква супер специализирана техника и инструменти. И времето за ваденето е доста по-малко от на другите марки.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 11 Юни 2024 09:10
- Местоположение: Гр. Асеновград
- Благодарил/а: 6 пъти
Почистване на изпарител, във връзка с почистване на климатик
mapamop написа: ↑04 Юли 2024 06:27 Вземи си спрей. Примерно Boost със китайските йероглифи по него, че е 10-15 лева и работи.
Свали си мотора на парното - ще се отвори доволно голям отвор към изпарителя. През отвора ще се отвори достъп да залееш изпарителя от двете страни с помощта на фенерче, сламката на спрея и безкрайните ти йога способности. Изливаш 1-2 спрея и връщаш вентилатора обратно. Чакаш химията да започне да капе под купето и включваш климатика на максимално студено, и максимален вентилатор.
Евентуално ще се получи. Ако не - точиш фреона и отделяш 2 дни за разглобяване.
Исках ти рама за да видя по схемите как стои радиатора в корпуса на климатика, и откъде да наливаш химия. През тръбичката няма да направиш почти нищо, като наблягам на "нищо"
► Виж съдържание
- Прикачени файлове
-
- Извинявам се че го качвам след толкова време, много занимания
Отговорете когато ви е удобно. За момента напръсках със спрейове и дезинфектант и има промяна, както и моторчето под филтъра, има ефект, но може би е краткотраен (едно лято) ще видим !! - IMG_2024-07-12-10-09-39-650.jpg (1.27 MiB) Преглеждано 8041 пъти
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Почистване на изпарител, във връзка с почистване на климатик
Shadow4664,
Конструкцията на климатика ти е същата като на Авенсис Т27:
88501-02202 - EVAPORATOR SUB-ASSY, COOLER, NO.1
Схема:
https://japancars.ru/index.php?route=ca ... lk_id=8714
Радиатора стои хоризонтално в долната част на климатика и изглежда по същия начин като на снимките по-горе.
На теоретично ниво, ако махнеш радиото и панела за управление на климатика, пластмасите около тунела на купето, компютъра на еърбега и компътъра на климатика, ще ти се освободи място да махнеш тавата за конденза. Тя се крепи на 4 скоби и 4 винта.
Но... препарата ще тече в купето, което не никак добре.
Пробвай на първо време да извадиш вентилатора на парното с мотора му. Това е долу вдясно 87103B детайла. 87130D излиза с много мъки и разглобяване на таблото, та през отвора на 87130D за мотора на парното може да натикаш сламката на един - два спрея и да облееш радиатора. Не махаш тавата за конденза!
Проверяваш си резултатите и ако няма напредък вече ще се точи фреон, и ще се вади радиатора навън.
Не виждам други начини как да се направи лесно и просто. От опит знам, че ако се опиташ да пръскаш със спрея на работещ вентилатор една сериозна част от препарата се разпръсква в самия модул 87130Д и ефекта е невзрачен.
Конструкцията на климатика ти е същата като на Авенсис Т27:
88501-02202 - EVAPORATOR SUB-ASSY, COOLER, NO.1
Схема:
https://japancars.ru/index.php?route=ca ... lk_id=8714
Радиатора стои хоризонтално в долната част на климатика и изглежда по същия начин като на снимките по-горе.
На теоретично ниво, ако махнеш радиото и панела за управление на климатика, пластмасите около тунела на купето, компютъра на еърбега и компътъра на климатика, ще ти се освободи място да махнеш тавата за конденза. Тя се крепи на 4 скоби и 4 винта.
Но... препарата ще тече в купето, което не никак добре.
Пробвай на първо време да извадиш вентилатора на парното с мотора му. Това е долу вдясно 87103B детайла. 87130D излиза с много мъки и разглобяване на таблото, та през отвора на 87130D за мотора на парното може да натикаш сламката на един - два спрея и да облееш радиатора. Не махаш тавата за конденза!
Проверяваш си резултатите и ако няма напредък вече ще се точи фреон, и ще се вади радиатора навън.
Не виждам други начини как да се направи лесно и просто. От опит знам, че ако се опиташ да пръскаш със спрея на работещ вентилатор една сериозна част от препарата се разпръсква в самия модул 87130Д и ефекта е невзрачен.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта