Здравейте, колеги,
Имам нужда от вашата помощ. Търся си семеен ван, бензин, атмосферен. Ще се кара 10-12 Хил км годишно, градско и 1-2 излизания за почивка. Няма да се слага газ.
Предвид това се спрях на:
- Корола версо - модела до 2009 -1,6 или 1.8 1zzfe/ 3ZZFE
Или
- версо - 2011-2012 г - 1,6 или 1.8 - 2ZRFAE мотора валвематик. Спрял съм се тук на тези години предвид цените и бюджета.
Бюджета е до 15 000 лв макс.
Гледайки обявите средно км се движат така:
- Корола версо до 2009 са около 180-190 Хил км най-малко.
- Версото 2011-2012 също са от 160- до 190 Хил км.
За Корола Версо zz двигателите пишат, че на тези км почват да харчат масло. Майстора пък ми каза, че пропадали ризи и не ставали като двигатели.
За Модела Версо 2zr - чета, че валвематик модула дефектирал и бил около 2000 лв ремонта. Но после пак можел да се счупи. И те харчели масло на тези км.
Дайте съвет колеги, особено тези които карате такива двигатели или имате опит в работа с тях- кое е истина и кое не? Веднъж сменен валвематик модула може ли пак да дефектира и ако да след колко км?
Може да препоръчате и други модели/марки.
Варианти бензин евро 5 атмосферни виждам:
- Опел Зафира б 1.8 140 КС бензин -2011-2013 г фейса
- Мазда 5 - 2011-2013 1.8 116 КС бензин
Имате ли наблюдения за тези марки?
Благодаря предварително!
Помощ за избор на семеен ван
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Помощ за избор на семеен ван
Предполагам вече си преровил темите за тези автомобили с търсачката.Ако не си - време е. Повечето ти въпроси са отговорени:
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... B0#p423894
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... B0#p325442
Двигателите от списъка ти не са уникални само за този/тези модел/и. Влагани са и във Корола/Аурис и във Авенсис минимум.
Корола-Версо е вече на почти 20 години. Генералното правило е че фабрично апетита за масло е отстранен след 07.2005 като производствена дата. Обаче при условие че до ден днешен са спазвани сервизните интервали и спецификацията на маслото.
На тези години и пробег около 250-400000 километра няма как да си 100% сигурен за разхода на масло. Това със този пробег който си цитирал е абсолютно несигурен факт. Аз съм живия пример - имам Авенсис Т25 1ZZ-FE, произведен 12.2005, регистриран 02.2006 на около 202000 пробег по километраж, това реално се чете като 378000 към ден днешен. Не пипа масло като цяло. Разлива го от разни течове, миналата година минах от масло на Мотул към такова на Репсол, и еднократно след магистрално каране ми избута 400 грама за 700 километра. После не съм забелязал да има драстична разлика по щеката във следващите 8000 километра, до 9000 общо. Изглежда че за тази календарна година ще навъртя около 13000 пробег, предвид че съм вече на 12000 и има месец до прегледа.
1.6 и 1.8 не са различни генерално откъм механика и периферия, така че темите с малки девиации са валидни и за двата мотора.
ZR-FAE серията са наследници на ZZ-FE серията и визуално много приличат на предшественика си. Но само визуално. Имам познат със обгазен Авенсис 1.8 2009 година и не долива масло, въпреки че върти много извънградски пробег напоследък.
Валвматика си е част от мотора и си има живот. По спомен от интернет писания, след 2013 му е решен проблема със скъсения живот. Но е част от двигателя, амортизира се и си заминава.
За другите марки като че ли въпросите не са за този форум изибщо.
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... B0#p423894
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... B0#p325442
Двигателите от списъка ти не са уникални само за този/тези модел/и. Влагани са и във Корола/Аурис и във Авенсис минимум.
Корола-Версо е вече на почти 20 години. Генералното правило е че фабрично апетита за масло е отстранен след 07.2005 като производствена дата. Обаче при условие че до ден днешен са спазвани сервизните интервали и спецификацията на маслото.
На тези години и пробег около 250-400000 километра няма как да си 100% сигурен за разхода на масло. Това със този пробег който си цитирал е абсолютно несигурен факт. Аз съм живия пример - имам Авенсис Т25 1ZZ-FE, произведен 12.2005, регистриран 02.2006 на около 202000 пробег по километраж, това реално се чете като 378000 към ден днешен. Не пипа масло като цяло. Разлива го от разни течове, миналата година минах от масло на Мотул към такова на Репсол, и еднократно след магистрално каране ми избута 400 грама за 700 километра. После не съм забелязал да има драстична разлика по щеката във следващите 8000 километра, до 9000 общо. Изглежда че за тази календарна година ще навъртя около 13000 пробег, предвид че съм вече на 12000 и има месец до прегледа.
1.6 и 1.8 не са различни генерално откъм механика и периферия, така че темите с малки девиации са валидни и за двата мотора.
ZR-FAE серията са наследници на ZZ-FE серията и визуално много приличат на предшественика си. Но само визуално. Имам познат със обгазен Авенсис 1.8 2009 година и не долива масло, въпреки че върти много извънградски пробег напоследък.
Валвматика си е част от мотора и си има живот. По спомен от интернет писания, след 2013 му е решен проблема със скъсения живот. Но е част от двигателя, амортизира се и си заминава.
За другите марки като че ли въпросите не са за този форум изибщо.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Помощ за избор на семеен ван
mapamop ти е отговорил, само едно допълнение за тези модели.
Мазда 5 бих избягвал (за разлика от други маздови модели) - слабичка са я направили, и 'авангардна' с тези врати, които също не са удобни (въпреки приказките, 'че може да се отваря на тясно място')... Просто като че ли конструктора са му дали седмица - 'каквото направиш - това'... Реално аз успях да счупя детайл от нея просто при качване в автомобил в шоурума (при дебюта на Мазда5) - малоумно поставен, дрехата ми се закачи на него и го счупи (сигурно е safety feature - да не ми скъса тениската



Относно Опела - имахме такава 1.8 2010 или 2011 върхово оборудване (с динамично окачване, 'завиващи' ксенони и т.н...).. С изключение на ръчната спирачка (ами и там 'авангардно решение - 'катапулта' както му викахме

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: zezo13 и 11 госта