Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от Hursa » 24 Юни 2024 13:59

Когато е в "тестов режим" - какви обороти поддържа хибрида, някой интересувал ли се е (интересува ме за ауриса - третото поколение).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от WoLF » 24 Юни 2024 14:42

Мога да кажа само за моята (Приус 2ро поколение, 1.5 мотор) - около 1000 на празен ход, около 1500 при наполовина натисната газ, около 2500 при натиснат до край педал. Това е в сервизния режим, който се активира по процедура.
ИзображениеИзображениеИзображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от Hursa » 24 Юни 2024 14:58

При измерванията на "газовете" на технически преглед - софтуера не измерва (след нововъведенията), ако "празния ход" е над 900 (не го отчита, като "празен ход", а било задължително да се измерят "газовете" в такъв режим - по процедура). (При мен - са малко над 1000 (1050 някъде) - ако системата стартира двг.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от slowtraveler » 25 Юни 2024 00:15

Не знам - мен винаги са ме карали да вдигна 2200-2500об.мин (виждам на дисплея на ГТП оборотомер със 'зелена зона) за това измерване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от WoLF » 25 Юни 2024 08:05

До колкото знам, мерят в няколко диапазона, но никога над 2500. Как ще е от сега нататък не знам ermm.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от Hursa » 25 Юни 2024 08:33

Преди беше така - само натискаха да се вдигнат оборотите и се тюхкаха, че нямам оборотомер. Но сега включват връзка през обд - записват се обороти и газове - един замер на "средни" обороти и един на "празен ход". И измерваното "онлайн" се подава в системата (вече - от последните дни). И ако при "празния ход" оборотите са над 900 измерването се прекъсва.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от slowtraveler » 25 Юни 2024 08:44

WoLF написа: 25 Юни 2024 08:05 но никога над 2500
Не съм съвсем сигурен, но мисля, че бе нещо от рода '2500об/мин +/- 200-300об/мин. Но е напълно вероятно тази стойност да е динамична - да е в зависимост от модела автомобил.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от WoLF » 25 Юни 2024 09:05

Е, не говорим за стандартното отклонение от 10-15%. Все пак хора ги натискат тези педали, но нагоре не им трябват стойностите сега. На новите тестове през буксата вече оборотите ща за заковани, както ги иска теста tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от mapamop » 25 Юни 2024 09:58

Теста на 1ZZ-FE на сондите по сервизно е:
"Загрейте сондите за около 2 минути до 2500 оборота. Измерете непосредствено след загряването."
Резултат: Очакват се поне 8 промени във волтажа между 0 и 1 волт, в рамките на 10 секунди.
Едва ли ще е нещо генерално различно в поведението и на другите мотори или сонди, по отношение на емисиите. В крайна сметка не се сещам да има нещо друго освен ламбда сензора/сондата което да мери газове.
Предполагам логиката на газовия анализатор да е подобна, но волтажа го генерира сондата на анализатора, като вероятно следят и празния ход какви емисии генерира че там дозирането на горивния процес не е особено ефективно.
Дали е бензин или дизел - все още оператора указва от компютъра за ГТП какво е горивото и съответно да се следи предимно за CO или NOX, сажди и т.н.
Над 2500 оборота обикновено двигателите вече преминават на друга логика и "почти не обръщат внимание на ламбда сензорите".
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Corolla_E12_hs
Мнения: 402
Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от Corolla_E12_hs » 30 Юли 2024 17:02

Някой с хибрид вече да е минал ГТП по новите правила?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от slowtraveler » 30 Юли 2024 17:35

mapamop написа: 25 Юни 2024 09:58 Предполагам логиката на газовия анализатор да е подобна
Не би трябвало да има нищо общо...
Теста на сондата показва, че 'не е умряла', и командите, изпратени за богата/бедна смес към ЕКУ-то наистина променят динамично показанията на сондата... А не да е 'замръзнала' например на бедна смес, и въпреки командите към ЕКУ да обогати сместа (и предполагаемото реално обогатяване), сондата продължава да отчита бедна смес (което би 'светнало хеликоптера' разбира се :) ) ...
Докато газовият анализатор отчита абсолютни стойности... Например - 'стойността при тази температура на сондата трябва да е под 1.15V' (съвсем хипотетична цифра)... Т.е. уредът отчита самият сигнал (например напрежение) от сондата, превръщайки го в абсолютна стойност..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 5184
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от mapamop » 31 Юли 2024 12:19

slowtraveler написа: 30 Юли 2024 17:35 Т.е. уредът отчита самият сигнал (например напрежение) от сондата, превръщайки го в абсолютна стойност..
Аз що си мисля че горивния компютър все пак взема под внимание текущия волтаж на сондата за прецени колко точно гориво да отнеме или да долее на следващия такт. Т.е. не е само поведението на сондата, а и какво точно подава като информация (съвсем абстрактно казано). На всичкото отгоре дори вече моята морално и физически остаряла кола си има грешка за "мързелива" сонда, която не подава нужния брой промени във волтажа си, за конкретно време (не помня за 1 или повече минути). Т.е. поведението на горивния компютър не е чак толкова статично, а по-скоро са му набити някакви таблици на какъв волтаж, колко бензин да впръсква, спрямо въздуха измерен от дебитомера. Не мисля че е чак толкова статичен, както го разбрах от горния ти пост.
Респективно и газовия анализатор, вероятно знае температурата на газовете, има сонда която братовчедите пъхат в маслото на мястото на щеката, и ми лепят вероятно кнок сензор по купето да отчита вероятн обороти.
От там нататък наистина във софтуера или в самата машина е заложено на какъв волтаж от сондата какво е състоянието на газовете - било то свободен кислород, CO, CO2 или каквито емисии мери.

Може и аз да не съм те доразбрал...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от slowtraveler » 31 Юли 2024 12:51

mapamop написа: 31 Юли 2024 12:19 Аз що си мисля че горивния компютър все пак взема под внимание текущия волтаж на сондата за прецени колко точно гориво да отнеме или да долее на следващия такт.
Мисля, че не... Работи като ШИМ...Добавя, докато сондата показва бедна смес... Вади при богата, и така - постоянно... Затова и се следи честотата на смяна на сигнала на сондата - сместа винаги се сменя богата или бедна, защото компа не знае колко точно да добави, за да показва сондата 'идеалното състояние'...
Предполагам това е обусловено от 'нестандартните' условия на работа на сондата - температурата на изходящите газове се изменя в огромен диапазон, и от там условията за измерване стават прекалено сложни
Газовият анализатор няма как да знае температурата на изходящите газове. Но може да има тарирана сонда, която да работи при точно определена температура, и съответно - нейните стойности да са абсолютни (а не само 'богата/бедна')......
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Митхат
Мнения: 3820
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 132 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от Митхат » 31 Юли 2024 13:00

slowtraveler написа: 25 Юни 2024 08:44 Газовият анализатор няма как да знае температурата на изходящите газове.
Има топлинен сензор който се лепи по двигателя,от там подозирам че е заложено инфо в алгоритъм .

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Мнение от slowtraveler » 31 Юли 2024 13:29

Температурният сензор е за температурата на двигателя (дали е в работна температура)... Температурата на изходящите газове е изключително динамична и може да се мери само в потока газове... :thumbsup:
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта