Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
- Ivo Varna
- Мнения: 49
- Регистриран на: 03 Мар 2023 17:50
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 Plug-in
- Благодарил/а: 66 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
С перата при спускане по надолнище можеш да избираш една от общо 6 "виртуални" степени на скоростната кутия, всяка с различна степен на рекуперация и респективно с различна степен на моторна спирачка. Същото можеш да правиш и със спирачния педал, но така стоповете ти ще светват при всяко едно натискане, което е малко стресиращо и досадно за водачите зад теб. При нас лоста в положение "S" включва по подразбиране 4 "предавка" и в този случай автоматика ще използва диапазона от 1ва до 4та, но не и по-горна позиция.
Що се отнася до мобилното приложение използвай това с черната иконка - MyToyota. Онова с червената е старото.
Що се отнася до мобилното приложение използвай това с черната иконка - MyToyota. Онова с червената е старото.
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Да - перата са просто по-удобен начин да се контролира рекуперацията, еквивалентно на S режима на скоростния лост. Вярно е, че при промяна на лоста от положение D на положение S, той преминава директно на S4. Но не е вярно, че с лостa се използва само диапазона S1 до S4 - с "придърпване" в едната посока намаляш "виртуалните" степени, а в другата посока ги увеличаваш, като максималната степен е S6, която като поведение е аналогична на това лостът да стои в позиция D (то ест тогава има минимална рекуперация). Що се отнася до стоповете - вярно е, че с промяна на рекуперация (с позициите S), не се активират стоповете и затова трябва да се внимава това да не се прави рязко, тъй като напрактика може да предизвика доста рязко намаляване на скоростта, без шофьорите зад теб да бъдат нотифицирани за това. Дали спирачката активира рекуперация преди да активира механичните спирачни апарати - при Zoe знам със сигурност, че това работи по този начин (първо се ползва рекуперация и чак при рязко натискане се активират истинските спирачки), но при Rav4 не съм сигурен дали натискането на спирачния педал не активира директно спирачките. Според показанието на "еко-метъра" на дисплея стрелката отива дълбоко в Charging зоната при натискане на спирачката, но пък човекът в следното видео твърди, че натискането на спирачката активира механичните спирачки и по-дълъг EV пробег може да се постигне ако вместо това се използва S режима на скоростния лост за менажиране на скоростта на колата:
- Ivo Varna
- Мнения: 49
- Регистриран на: 03 Мар 2023 17:50
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 Plug-in
- Благодарил/а: 66 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Явно съм се изразил малко неточно. Имах предвид, че и в този режим автоматика (а не скоростния лост) може да промени по своя преценка предавателното съотношение, но само в посока надолу от зададената S позиция. В същото време на дисплея ще изписва това, което си задал като ограничение. Това предавателно число няма как да бъде надхвърлено, докато не превключиш на по-висока степен или в позиция D. Но в посока по-ниска от зададената предавка автоматиката не е ограничен с избора. По повод момента на сработване на накладките също не съм съгласен, но винаги съм уважавал мненията на колегата Monster а и сега ми е неудобно да пиша от мобилния и тук ще спра. Дълго и безаварийно каране!
- Ivo Varna
- Мнения: 49
- Регистриран на: 03 Мар 2023 17:50
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 Plug-in
- Благодарил/а: 66 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Смятам, че човекът от видеото не е в правото си да ни съветва да злоупотребяваме с S позицията на лоста. Той дори не разбира защо така автомобила му рекуперира повече енергия. Точно сега и аз не искам да обяснявам защо. За мен споменатия режим е изключително удобен при спускане от планински проход или просто по по-голямо надолнище, дава ни се възможност според наклона на съответния участък от пътя да си изберем подходящата предавка отговаряща както на скоростта ни на спускане, така и на съблюдаваната дистанция спрямо водачите пред и зад нас. Но не препоръчвам с това да се злоупотребява на шосе с малки наклони. Със сигурност на 5-10 пъти веднъж като ти грабне съзнанието трафика или ти звънне телефона ще забравиш да върнеш лоста в позиция D. За щастие инженерита на Тойота са предвидили и такъв възможен сценарий и са дали възможност при силно натиснат педал на газта автомобила да превключи и на по-горна S-позиция (което определено е добро за скоростната кутия). Подобна е реакцията на колата и в другата посока - при прекалено високи обороти тя няма да превключи примерно на S1 докато оборотите са прекалено високи за трансмисията. И за да финишираме темата по всички параграфи ще добавя и нещо, което мисля, че вече бе коментирано по-назад във форума - при пълна батерия забавянето с рекуперация няма как и къде да трансформира енергията при което в сила влиза "моторната спирачка". Последното се вижда ясно и на анимацията с електропотреблението. Но колегата от видеото греши - в конкретния случай ДВГ-то се развърта изцяло принудително и няма никакъв разход на гориво.
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Ако този пробег успяваш да го постигнеш без прекомерно използване на S режима, а с натискане на спирачния педал, то за мен издиша теорията от видеото, че натискането на спирачката не връща ток в батерията.Ivo Dobrich написа: ↑23 Май 2024 21:04 При мен към настоящия момент след зареждане изписва 133 км ел пробег, но в началото не бе така а и като я взех зимата беше в разгара си.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Естествено, че това не е вярно.Ivo Dobrich написа: ↑18 Юни 2024 07:30 то за мен издиша теорията от видеото, че натискането на спирачката не връща ток в батерията.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Съвсем лично предположение, базирано на техническият опит, а не на познаване на конкретната логика в различните режими...
Предполагам, че работи по следната логика (и мисля съм чел нещо подобно за хибридните Тойоти):
1. При възможност за рекуперация - натискането на педала не води до натискането на механичните спирачки до нивото, което може 'да събере' батерията, и след това - добавя механично усилие.
2. При невъзможност за рекуперация - ако използва моторна спирачка - задържа натискането до нивото на усвоената от МГ1/МГ2 и моторната спирачка енергия.
3. Ако не е завъртял моторната спирачка е възможно да задейства моментално механичните спирачки за да има незабавен ефект на спиране.
4. Във всички горни режими - балансът 'консумирана/рекуперирана енергия' / механични спирачки се модулира чрез електрониката, за да има постоянно спирачно усилие (постоянна спирателна енергия) при промяна на другите условия
5. Режимът S само променя баланса / настройките, по които работи електрониката, но не и логиката и...
На предния ми автоматик S използваше по-активно моторната спирачка, смъкваше по-рано предавките, което пазеше повече механичните спирачки за да не прегреят при спортно шофиране...
Предполагам, че работи по следната логика (и мисля съм чел нещо подобно за хибридните Тойоти):
1. При възможност за рекуперация - натискането на педала не води до натискането на механичните спирачки до нивото, което може 'да събере' батерията, и след това - добавя механично усилие.
2. При невъзможност за рекуперация - ако използва моторна спирачка - задържа натискането до нивото на усвоената от МГ1/МГ2 и моторната спирачка енергия.
3. Ако не е завъртял моторната спирачка е възможно да задейства моментално механичните спирачки за да има незабавен ефект на спиране.
4. Във всички горни режими - балансът 'консумирана/рекуперирана енергия' / механични спирачки се модулира чрез електрониката, за да има постоянно спирачно усилие (постоянна спирателна енергия) при промяна на другите условия
5. Режимът S само променя баланса / настройките, по които работи електрониката, но не и логиката и...
На предния ми автоматик S използваше по-активно моторната спирачка, смъкваше по-рано предавките, което пазеше повече механичните спирачки за да не прегреят при спортно шофиране...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Ivo Varna
- Мнения: 49
- Регистриран на: 03 Мар 2023 17:50
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 Plug-in
- Благодарил/а: 66 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Да така е. Някак си е тъпо да се доверяваме на някого с 725 000 абонати и 50 клипа (при това доста разнородни)в канала си и сляпо да му вярваме. При голям брой гледания Ютюб ти дава възможност малко да ти понабъбне и личната сметка без особено значение какво точно си публикувал и дали е вярно. Ако пък вкараш и нещо по-крещящо и скандално то броят на гледанията само ще се увеличи. По добре да го оставим тоя за американците
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Съмнявам се, че "перата", S режима има отношение само към рекуперацията. Няма рекуперация, когато "подаваме газ" (поне над определена степен на педала). Не е, според мен - и ограничаване подобно на някой автоматици на предавката за получаване на по интензивна "моторна спирачка" при спуск - при тях ограничението е само до първите предавки. А тук са шест.
При двулитровата хибридна корола си е именно симулиране превключване на предавки. Например - движа се с не много висока скорост в D режим, автомобила се задвижва от батерията (не се спуска автомобила, акселератора е натиснат), двг изключен. Включвам в S режим - включва се на S4 - системата стартира двг. Понижавам на S3 - двг повишава оборотите. При повишаване - съответно понижава оборотите. Така при превключване на по-ниска предавка - двигателя вече е развъртян до високи обороти и е близко до оборотите си на максимална мощност. (В "книжката" (за хибрида) има предупреждение да не се превишават оборотите - да не се шофира за продължително време в "червената" област на оборотомера, но поне аз не съм успявал да ги вдигна дотолкова, явно системата ги ограничава до 6000 (над тях започва "червената" област на оборотомера) - където този двигател достига максималната си мощност. Вероятно се счита, че за хибридната система - не може да се получи нещо повече от превишаване на тези обороти. При королата - левия прибор е оборотомер, а натоварването на хибридната система/забавянето е на анимация на дисплея, с "препоръка" във вид на допълнителна анимация.)
При плъгин хибрида поради възможността да се движи много повече в ел режим (както и значително по "голямата мощност" на батерията) може би в такъв, S режима да има отношение само към рекуперацията. Но едва ли е ограничен само до тази си функция, когато е в хибриден.
При двулитровата хибридна корола си е именно симулиране превключване на предавки. Например - движа се с не много висока скорост в D режим, автомобила се задвижва от батерията (не се спуска автомобила, акселератора е натиснат), двг изключен. Включвам в S режим - включва се на S4 - системата стартира двг. Понижавам на S3 - двг повишава оборотите. При повишаване - съответно понижава оборотите. Така при превключване на по-ниска предавка - двигателя вече е развъртян до високи обороти и е близко до оборотите си на максимална мощност. (В "книжката" (за хибрида) има предупреждение да не се превишават оборотите - да не се шофира за продължително време в "червената" област на оборотомера, но поне аз не съм успявал да ги вдигна дотолкова, явно системата ги ограничава до 6000 (над тях започва "червената" област на оборотомера) - където този двигател достига максималната си мощност. Вероятно се счита, че за хибридната система - не може да се получи нещо повече от превишаване на тези обороти. При королата - левия прибор е оборотомер, а натоварването на хибридната система/забавянето е на анимация на дисплея, с "препоръка" във вид на допълнителна анимация.)
При плъгин хибрида поради възможността да се движи много повече в ел режим (както и значително по "голямата мощност" на батерията) може би в такъв, S режима да има отношение само към рекуперацията. Но едва ли е ограничен само до тази си функция, когато е в хибриден.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Което до този момент никой не е казал, че има отношение само към рекуперация. А, както "бавнопътуващия" потребител малко по-горе описа, вкарваш системата умишлено в даден режим на работа. Нищо друго. Единствено се коментираше, че изказването, че чрез натискане на педала на спирачката в Д режим, нямало рекуперация, което е невярно твърдение.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Всъщност се пише само за рекуперация/моторна спирачка.
Дори в цитираната реплика. А въпросът е

Но поне при двулитровата корола изменя режима и на двг - не само при спуск, а винаги. Така влияе на консумацията (и надявам се - до някаква степен евентуално на динамиката).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Не влияе на динамиката. Влияе на възприятието на шофьора за динамика.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Съмнявам се. Едно е да ускоряваш тепърва от ниски обороти. Друго е - когато двигателя е вече на високи обороти. Особено когато максималната мощност е при сравнително високи обороти. И особено когато реакцията на системата (трансмисията) не е особено бърза (лагва или както там го наричат). (За пример - 100 110 държи на учудващо ниски обороти - 1200 1300. Оборотите трябва да се вдигнат близо петкратно до максималната мощност. Бързо е, но трябва да отреагира цялата система, да се пренастрои. А си има лаг - не е колкото при ауриса, но го има. Сравнете ускорението на королата - 177-184 кс, с ускорението на по-висок клас (т. е. не по-лек) автомобил - 150 кс.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- zorbata
- Мнения: 336
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Установих че нямам крик и ключ, но имам ремонтен комплект(помпа + нещо като бутилка за газ).
Ремонтният комплект изключва ли крика и ключа?
Ремонтният комплект изключва ли крика и ключа?
caryЦар
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Ами ти нямаш работа да вдигаш колата и да махаш гумата. Следователно не ти трябват крик и ключ.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта