Теч от преден диференциал,Rav 4 2007,автомат
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 10 Сеп 2019 13:13
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota rav4
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Теч от преден диференциал,Rav 4 2007,автомат
Здравейте колеги, забелязах, че предния диференциал е омаслен.Първо помислих,че е от пробката за източване на маслото,изчистих с обезмаслител и на другия ден погладнах, беше омаслено ,там където предполагам,че има гарнитура, където се вижда гайката,маслото се е стичало към пробката. Това се случи след смяна на висящ лагер на предна полуоска.Не знам,дали има нещо общо,но редовно си гледам колата отдолу и не ми е направило впечатление да е омаслен преди това.Какви са вариантите,Трябва ли да се сваля диференциала,за да се оправи или има и по-лек вариант?
- Прикачени файлове
-
- 20240617_202443.jpg (781.08 KiB) Преглеждано 10683 пъти
-
- 20240617_201631.jpg (811.56 KiB) Преглеждано 10679 пъти
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Теч от преден диференциал,Rav 4 2007,автомат
Силикон за гарнитури, "течна гарнитура", херметик, уплътнител за маслени съединения. Наречи го както ти си го знаеш.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 10 Сеп 2019 13:13
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota rav4
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Теч от преден диференциал,Rav 4 2007,автомат
При смяната на висящия лагер ли са разглобявали и диференциала,или преди това е правен ?
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Теч от преден диференциал,Rav 4 2007,автомат
Това, което си снимал е раздатъчната кутия. Тя се се закрепва към автоматичната кутия с болтове, като там няма никакъв херметик, или нещо подобно! Просто монтажна равнина. Маслото в раздатъчната кутия е трансмисионно (хипоидно), а в автомата е ATF WS.
На първо време е важно да установиш какво е маслото, което тече, макар че на снимките не изглежда като теч, а по-скоро като омасляване... Ако е хипоидно (кафяво/по-рядко зелено на цвят..., миризмата не може да я сбъркаш), значи е от семеринга на раздатката. Ако е червено (кафеникаво, ако никога не е сменяно), значи е течност за автоматичната кутия, като и там е семеринг. Да добавя, само за информация, че предния диференциал (главно предаване) при този модел се маже с маслото на автомата, няма отделен картер, няма отделно масло. Ангажиментът ти е да си опресняваш това масло от време на време. Казвам опресняваш, защото кутията събира примерно 8-9 литра, а ти можеш да източиш само 3-3.5. В раздатката, както и в задния диференциал, маслото е малко (0.5 литра) и е добре да го сменяш навреме като особено това важи за раздатката, защото е по-натоварена.
Ако е само леко омасляване, не се занимавай да разглобяваш. Просто наблюдвай маслото в раздатката, когато си сменяш двигателното масло. Пробките, както виждаш са лесно достъпни. На автоматика маслото се следи още по-лесно – има си пръчка.
И последен съвет, ако позволиш – в раздатката само GL5, в автомата само WS!
На първо време е важно да установиш какво е маслото, което тече, макар че на снимките не изглежда като теч, а по-скоро като омасляване... Ако е хипоидно (кафяво/по-рядко зелено на цвят..., миризмата не може да я сбъркаш), значи е от семеринга на раздатката. Ако е червено (кафеникаво, ако никога не е сменяно), значи е течност за автоматичната кутия, като и там е семеринг. Да добавя, само за информация, че предния диференциал (главно предаване) при този модел се маже с маслото на автомата, няма отделен картер, няма отделно масло. Ангажиментът ти е да си опресняваш това масло от време на време. Казвам опресняваш, защото кутията събира примерно 8-9 литра, а ти можеш да източиш само 3-3.5. В раздатката, както и в задния диференциал, маслото е малко (0.5 литра) и е добре да го сменяш навреме като особено това важи за раздатката, защото е по-натоварена.
Ако е само леко омасляване, не се занимавай да разглобяваш. Просто наблюдвай маслото в раздатката, когато си сменяш двигателното масло. Пробките, както виждаш са лесно достъпни. На автоматика маслото се следи още по-лесно – има си пръчка.
И последен съвет, ако позволиш – в раздатката само GL5, в автомата само WS!
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 10 Сеп 2019 13:13
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota rav4
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Теч от преден диференциал,Rav 4 2007,автомат
Здравей "Двигателист". Благодаря за съветите.Маслото е хипоидно. Преди 2 години го смених с оригинално 75w90 GL5
На автомата,съм го опреснявал 4 пъти до сега,тъй като ,когато взех колата,беше кафеникаво ,сега си е червено,пак с оригинално ATF WS. Значи да разбирам,че проблема е в семеринга на раздатъчната кутия? Ще го следя,но се притеснявам,че след като изчистих маслото и колата престоя 1 ден паркирана ,пак имаше омасляване,дори имаше образувана малка капка.
На автомата,съм го опреснявал 4 пъти до сега,тъй като ,когато взех колата,беше кафеникаво ,сега си е червено,пак с оригинално ATF WS. Значи да разбирам,че проблема е в семеринга на раздатъчната кутия? Ще го следя,но се притеснявам,че след като изчистих маслото и колата престоя 1 ден паркирана ,пак имаше омасляване,дори имаше образувана малка капка.
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Теч от преден диференциал,Rav 4 2007,автомат
Да, ако омасляването е от хипоидно масло и ако приемем, че няма някаво спукване от удар.
Принципно, на лепенката на кутията, която междувпрочем се вижда и на твоите снимки пише 85W-90 GL5, но и 75 става. Има някаква хипотетична икономия на гориво с него

-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 10 Сеп 2019 13:13
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota rav4
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Теч от преден диференциал,Rav 4 2007,автомат
В ТМ ауто, предлагат само 75w90. Дано само да няма нещо спукано.
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 10 Сеп 2019 13:13
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota rav4
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Теч от преден диференциал,Rav 4 2007,автомат
Здравейте,,теча се оказа от семеринга на раздатката,както предположи "Двигателист" и вече е отстранен . 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта