- thumb.jpg (6.14 KiB) Преглеждано 6855 пъти
Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар
Това е
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 29 Апр 2022 21:03
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris 1.3(87), MMT, 2007
Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар
Колеги, благодаря за информацията. Моята Yaris 1.3, 87 к.с.,2007 г. има същите симптоми и от сервиз Пит Стоп Ауто не могат да открият причината за проблема, съответно не могат да го оправят.
Ще може ли само да ми кажете, какво представлява тази кошница, къде се намира точно и трябва ли да се сваля резервоара, за да се стигне до нея.
Благодаря!
Ще може ли само да ми кажете, какво представлява тази кошница, къде се намира точно и трябва ли да се сваля резервоара, за да се стигне до нея.
Благодаря!
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 16 Май 2024 11:52
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: Toyota Yaris 1.3 2006
Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар
Привет, срещам същия проблем. При топло време изтича гориво което се спукала по вътрешната част на колата точно зад задна лява гума. При отваряне на капачкаха се чува обезвъздушаване.
Мотора е същия и отново прави тези прекъсвания по време на работа, понякога и загасва. Можете ли да ме ориентирате за частта, къде се намира и прочие.
Мотора е същия и отново прави тези прекъсвания по време на работа, понякога и загасва. Можете ли да ме ориентирате за частта, къде се намира и прочие.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар
Обикновено под изрязано парче в мокета под задните седалки. Не се сваля резервоара, а се вади през купето.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- alokin
- Мнения: 75
- Регистриран на: 12 Юли 2007 23:01
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар
Подобен случай наскоро имах и аз. Ярис 1.3 , 87 кс , август 2007 г , 205 хил. км.
1. Двигателят гаснеше на ниски обороти, или прекъсваше и придърпваше при по-високи /около 1500-2000/. От задната страна на резервоара прокапваше бензин от гумено маркуче - беше се спукало надлъжно близо до връзката с канистъра с въглени (фото 4, червената стрелка показва спукания маркуч, а жълтата – вече промушения нов маркуч). Оказа се, че маркучето отвежда бензиновите изпарения от резервоара през канистъра за да се втечнят там и отново да се върнат към двигателя.
2. Установих, че обезвъздушителния отвор /или клапан/ на капачката на резервоара е запушен и при отваряне на резервоара се чува характерното съскане при изравняване на налягането.
3. Достъп до помпата за гориво, от горната страна на резервоара, се получава като развиете трите болта (задължително с вложка торкс Е12) на седалката зад шофьора , повдигате само седалката и я закрепвате изправена назад с колан или въже. Под мокета, където е изрязан, има ламаринен капак залепен с черен болкит (трудно се отлепва но не е непреодолим). Като го махнете се вижда това на фото 1. С жълта и синя стрелка отбелязах проблематичните маркучи, които впоследствие замених.
4. При огледа на маркучетата от фото 1 установих, че освен белязаният с жълто маркуч(този към канистера), синият също е с проблем. На фото 5 снимах проблема- вижда се в предната част на резервоара погледнат отдолу.
5. Купих 1,5 от този маркуч от Ташев Галвинг (София) https://tashev-galving.com/product/044- ... ub-upgrade – фото 7. Вътрешен диаметър 8мм , външен – 14 мм. Беше достатъчно за замяната на двата маркуча. Вероятно не е било необходимо да е толкова устойчив на налягане (12 bar), старите нямаха оплетка и външния диаметър беше по малък от 14 мм, но в крайна сметка успях да ги промуша между резервоара и купето. По трудно промуших “синия” маркуч от фото 1, но с WD40 се получи. И двата ги промуших отгоре надолу(виж схемата от фото6). За по сигурно смених старите ръждясали скоби с червячни (не ги затягах много), а “жълтият” маркуч, който заводски нямаше скоба уплътних с меден проводник фи 1,5 мм без да го затягам зверски.
6. Много ми помогна схемата на фото 6 – открих я в тук: https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... d=14978&q=
7. На схемата от фото6 с жълто и синьо оградих маркучите които смених, а линиите показват горе долу къде минават между резервоара и купето проблемните маркучи.
8. Проблемът с капачката на резервоара решавам временно (докато не я почистя или купя нова), като не я затягам.
След смяната на спуканите маркучи проблемът с придърпването и гасненето изчезна. Ако нещо не съм написал ясно ще отговоря на въпросите ви. Не ме съдете строго не съм професионален автомонтьор, просто споделям личен опит и не съм застрахован от грешки.
1. Двигателят гаснеше на ниски обороти, или прекъсваше и придърпваше при по-високи /около 1500-2000/. От задната страна на резервоара прокапваше бензин от гумено маркуче - беше се спукало надлъжно близо до връзката с канистъра с въглени (фото 4, червената стрелка показва спукания маркуч, а жълтата – вече промушения нов маркуч). Оказа се, че маркучето отвежда бензиновите изпарения от резервоара през канистъра за да се втечнят там и отново да се върнат към двигателя.
2. Установих, че обезвъздушителния отвор /или клапан/ на капачката на резервоара е запушен и при отваряне на резервоара се чува характерното съскане при изравняване на налягането.
3. Достъп до помпата за гориво, от горната страна на резервоара, се получава като развиете трите болта (задължително с вложка торкс Е12) на седалката зад шофьора , повдигате само седалката и я закрепвате изправена назад с колан или въже. Под мокета, където е изрязан, има ламаринен капак залепен с черен болкит (трудно се отлепва но не е непреодолим). Като го махнете се вижда това на фото 1. С жълта и синя стрелка отбелязах проблематичните маркучи, които впоследствие замених.
4. При огледа на маркучетата от фото 1 установих, че освен белязаният с жълто маркуч(този към канистера), синият също е с проблем. На фото 5 снимах проблема- вижда се в предната част на резервоара погледнат отдолу.
5. Купих 1,5 от този маркуч от Ташев Галвинг (София) https://tashev-galving.com/product/044- ... ub-upgrade – фото 7. Вътрешен диаметър 8мм , външен – 14 мм. Беше достатъчно за замяната на двата маркуча. Вероятно не е било необходимо да е толкова устойчив на налягане (12 bar), старите нямаха оплетка и външния диаметър беше по малък от 14 мм, но в крайна сметка успях да ги промуша между резервоара и купето. По трудно промуших “синия” маркуч от фото 1, но с WD40 се получи. И двата ги промуших отгоре надолу(виж схемата от фото6). За по сигурно смених старите ръждясали скоби с червячни (не ги затягах много), а “жълтият” маркуч, който заводски нямаше скоба уплътних с меден проводник фи 1,5 мм без да го затягам зверски.
6. Много ми помогна схемата на фото 6 – открих я в тук: https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... d=14978&q=
7. На схемата от фото6 с жълто и синьо оградих маркучите които смених, а линиите показват горе долу къде минават между резервоара и купето проблемните маркучи.
8. Проблемът с капачката на резервоара решавам временно (докато не я почистя или купя нова), като не я затягам.
След смяната на спуканите маркучи проблемът с придърпването и гасненето изчезна. Ако нещо не съм написал ясно ще отговоря на въпросите ви. Не ме съдете строго не съм професионален автомонтьор, просто споделям личен опит и не съм застрахован от грешки.
- Прикачени файлове
-
- foto4.jpg (616.91 KiB) Преглеждано 3561 пъти
-
- foto5.jpg (563.3 KiB) Преглеждано 3561 пъти
-
- foto7.jpg (535.27 KiB) Преглеждано 3561 пъти
-
- foto6.png (254.09 KiB) Преглеждано 3561 пъти
-
- foto1.png (1.03 MiB) Преглеждано 3561 пъти
Да уважаваме чуждия опит - винаги спестява време, пари и нерви.
- alokin
- Мнения: 75
- Регистриран на: 12 Юли 2007 23:01
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар
За голямо мое съжаление проблемът с придърпването отново се появи. След около 30 км градско каране вчера и днес, освен придърпването на около 2000 оборота, започна да гасне по-често от преди на ниски обороти. Това видео: може и да хвърли някаква светлина. Има и някои интересни коментари към него. Забелязах, че дали затварям плътно капачката на резервоара, или я оставям "открехната" не оказва влияние - проблемът остава. Ще пиша ако имам развитие по въпроса.
Да уважаваме чуждия опит - винаги спестява време, пари и нерви.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар
Тая кола газ има ли?
Огледай къде ти е канистъра, отвори капачката на резрвоара, и през маркуча от резервоара към него продухай резервоара да се отпуши клапана. Продухай самия канистър в нормалната му посока - от резрвоара към мотора с откачен маркуч към мотора. Виж дали няма някъде филтър за входящия въздух (дунапрен):
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=38431
На яриса мисля да е различен като външен вид и корпус, но като конструкция едвали.
Канистъра ако е проблемен ще ти тресе само на стоплен мотор. Някъде след около 40-50 градуса на антифриза, и особено на пуснат климатик.
Имаш клапан за регулиране на налягането на горивото в кошницата на резервоара, който го играе "обратна нафта". Ако е заминал ще ти прави подобни мизерии, но от време на време няма и да запали. Измери си налягането на горивото. Един конектор на китайците е от порядъка на до 10 лева, ако имаш манометър.
Свещи, промиване на дросела и дебитомера не ги коментирам - предполага се че си ги махнал от масата с възможностите. Ако не си - адресирай. Огледай за течове на масло от гарнитурата на капака на клапаните и нацепени маркучи от/към входящия колектор - картерна вентилация, вентилация на капака на клапаните, вакуум на сервото, маркучите на канистъра, VSV клапана на канистъра.
Кошницата я остави за накрая според мен.
Огледай къде ти е канистъра, отвори капачката на резрвоара, и през маркуча от резервоара към него продухай резервоара да се отпуши клапана. Продухай самия канистър в нормалната му посока - от резрвоара към мотора с откачен маркуч към мотора. Виж дали няма някъде филтър за входящия въздух (дунапрен):
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=38431
На яриса мисля да е различен като външен вид и корпус, но като конструкция едвали.
Канистъра ако е проблемен ще ти тресе само на стоплен мотор. Някъде след около 40-50 градуса на антифриза, и особено на пуснат климатик.
Имаш клапан за регулиране на налягането на горивото в кошницата на резервоара, който го играе "обратна нафта". Ако е заминал ще ти прави подобни мизерии, но от време на време няма и да запали. Измери си налягането на горивото. Един конектор на китайците е от порядъка на до 10 лева, ако имаш манометър.
Свещи, промиване на дросела и дебитомера не ги коментирам - предполага се че си ги махнал от масата с възможностите. Ако не си - адресирай. Огледай за течове на масло от гарнитурата на капака на клапаните и нацепени маркучи от/към входящия колектор - картерна вентилация, вентилация на капака на клапаните, вакуум на сервото, маркучите на канистъра, VSV клапана на канистъра.
Кошницата я остави за накрая според мен.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта