МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Заключено
gena_bs
Мнения: 1420
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 91 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от gena_bs » 01 Юни 2024 20:24

https://www.mannol.de/product-selector
Избираш спецификацията за Toyota (няколко са, но нямам идея коя каква е) и за съответното масло излиза всичко.

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 01 Юни 2024 20:51

Благодаря колега, ако случайно си отварял произволен tds , от този сайт прилича ли ти на tds? Първата страница е само какви са предимствата, а втората е кой го препоръчва, но нито една цифра или параметър???? Или не гледам правилно?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 01 Юни 2024 20:59

r34c7 написа: 01 Юни 2024 19:59 За да се получи "заклинване" трябва или:
  • да се заварят лагери за коляновия вал
  • да се завари буталото към цилиндъра
Изобщо наличието на масло под налягане (каквото и да е) намалява драстично възможността и за двата варианта. Тия работи се случват когато няма мазане, каквото и да е, от каквото и да е масло или когато лагерите са толкова износени, че не могат да създадат условията за наличието на маслен клин. Не знам дали да обсъждаме варианта цилиндъра да е станал на елипса толкова, че да завариш буталото в него, това са някакви чудовищни повреди за един автомобил. Виж, при моторите се случва tooth.gif
Така четейки те, да разбирам, че за да няма заклинване е достатъчно да има налягане на маслото, без значение какво е маслото????
Просто трябва да има налягане на маслото.....?
Въпроса ми към предния колега беше - има ли отношение типа на маслото към т.нар."заклинване" на двигателя- например хлабини, допуски -защото ако няма значение с кеф бих наливал на ориза м10д наливно от 4 лв литъра, а фактора "износване" вследствие неподходящ вискозитет има ли значение към впоследствие т.нар.термин "заклинване"????
На другото ми МПС се препоръчва строго А5/ B5 ивискозитет 0в30, ако му налея 15в40 (теоретично и практично дори налягането ще е по-високо и ще е още по-добре за шестака), а допуски, хлабини, студени стартове при минус 5,10,15?
Иначе безпорно -двата случая на "заклинване" които си посочил са такива, вероятно има и още частни случай.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Двигателист
Мнения: 554
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Двигателист » 01 Юни 2024 21:51

nov написа: 01 Юни 2024 19:35 Търсих tds за Манол Тойота серия за да видя за какво иде реч - не намерих.
По темата за "заклинването на двигател" - винаги съм готов да науча нещо ново и с удоволствие бих се информирал как т.нар. "заклинване" НЕ СЕ получава от нискокачествено масло, изключвайки охлаждането с антифриз, като параметър (фактор на влияние)?
Накратко:
"Пикаеща" дизелова дюза.
Задръстване на маслоприемник от отлагания вследствие на нарушена херметичност на уплътнение на дюза, когато дюзата е под капака на клапаните.
Разреждане на двигателното масло с нафта, дали от проблем с регенерации на ДПФ, дали от "обратна" нафта, когато е под капака на клапаните, или е в канали в цилиндровата глава, дали от нафта през семеринг на ГНП при старите дизелови двигатели.
Изброените проблеми нямат нищо общо с качеството на двигателното масло, но по един, или друг начин да могат блокират двигател.
Освен това - попадане на масло в цилиндрите на дизел (от повреда в турбокомпресор, вентилация на картер...) може да предизвика безконтролно увеличаване на обороти, хидравличен удар...
И на последно място - охладителна течност в цилиндъра от спукан блок, глава, гарнитура - хидравличен удар.
И малко по-встрани от темата, но се наблюдава относително често при самосвали и влекачи на самосвални ремаркета, кариерна и пътностроителна техника - при произшествие свързано обръщане (лягане) на автомобила, или композицията, се предизвиква навлизане на масло от подкартерното пространство в пълнителния тракт (през вентилация, турбокомпресор, интеркулер и т.н.), което може да предизвика свръхобороти, ако двигателя не бъде спрян своевременно. Може след изправяне на машините и запалване, отново да се стигне до безконтролно префорсиране, или до директен хидравличен удар. Виждал съм и машини при които уж всичко е наред след произшествието, изправили са ги, запали ли са ги, работят на пръв поглед нормално, но всъщност в междинния охладител (интеркулера) има масло, което по-късно при натовраване влиза в цилиндрите и резултата ви е ясен.

Двигателист
Мнения: 554
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Двигателист » 01 Юни 2024 22:13

nov написа: 01 Юни 2024 20:59 Така четейки те, да разбирам, че за да няма заклинване е достатъчно да има налягане на маслото, без значение какво е маслото????
Просто трябва да има налягане на маслото.....?
Въпроса ми към предния колега беше - има ли отношение типа на маслото към т.нар."заклинване" на двигателя- например хлабини, допуски -защото ако няма значение с кеф бих наливал на ориза м10д наливно от 4 лв литъра, а фактора "износване" вследствие неподходящ вискозитет има ли значение към впоследствие т.нар.термин "заклинване"????
На другото ми МПС се препоръчва строго А5/ B5 ивискозитет 0в30, ако му налея 15в40 (теоретично и практично дори налягането ще е по-високо и ще е още по-добре за шестака), а допуски, хлабини, студени стартове при минус 5,10,15?
Иначе безпорно -двата случая на "заклинване" които си посочил са такива, вероятно има и още частни случай.
Точно така! Нищо няма да блокира и с М10Д, и с 15W40. Износването на определени режими ще е по-голямо, но двигателят няма да блокира. Ако искаш и 20W50 сипи, нищо няма да се промени. Да, само да има налягане... Естествено, междуремонтния пробег ще намалее, няма как да очакваш нещо различно. Отделно, ако има строги изисквания за "aftertreatment" системите, може да се стигне до чести регенерации и/или "отравяне"/инхибиране на активната маса на DPF/катализаторите, вследствие на въздействието на някои съединения от добавъчните пакети.

gena_bs
Мнения: 1420
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 91 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от gena_bs » 02 Юни 2024 00:19

https://sct-online.sct-germany.de/SCTAp ... 101_EN.pdf
Щом и литовците започнаха да правят масла я втасахме:
"· 1.3 Details of the supplier of the safety data sheet
· Manufacturer/Supplier:
UAB "SCT Lubricants"
Silutes Pl. 119
LIT-95112 KLAIPEDA
LITHUANIA"
На когото не е известно, това е единственото пристанище и безмитна зона на Литва. С всички последици от това.
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0 ... 0%B4%D0%B0
Основният му товарооборот беше от стоките от и за източната му съседка. В момента е с меко казано затихващи функции.

gena_bs
Мнения: 1420
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 91 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от gena_bs » 02 Юни 2024 00:31

Само да има масло в необходимото количество и налягане според спецификациите на двигателя.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 02 Юни 2024 13:16

Не знам кой ,къде и какъв износ дири .При наличие на масло в двигателя достатъчно свежо вискозитета не е от значение толкова ,навсякъде по всички движещи се части има маслен филм .Обикновено при много дълги сервизни обслужвания може да се натрупат в ДВГ разни отложения и нагар ,които да се разнесат по маслената магистрала и впоследствие да изиграят ролята на абразив и да повредят определени детайли като разпределителен вал ,колянов вал и,биелни лагери и т.н. .Разбира се говорим за адекватно и с мисъл конструирани ДВГ защото има и случаи на инжинерни недомислици ,производстен брак и всякви конвейрни щети още от родилното отделение та тогава е възможно да има щети от неправилен вискозитет но и в подобни случай маслото не е виновно ,а причините са съвсем другаде .

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 02 Юни 2024 14:10

Значи на следваща смяна наливам М10Д и да съм спокоен?
Само да питам - вие вашите коли с М10Д ли ги карате, нали няма проблем?
Пак ще налеете нужното количество, ще има налягане - всичко точно?
Колко смени имате вече с това "масло"?
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
krasengn
Мнения: 1421
Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
Местоположение: София
Автомобил: Corolla e12
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти
Обратна връзка:

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от krasengn » 02 Юни 2024 14:34

gena_bs написа: 02 Юни 2024 00:19 това е единственото пристанище и безмитна зона на Литва.
Клайпеда е най-голямото пристанище на Прибалтика. https://en.wikipedia.org/wiki/Ports_of_the_Baltic_Sea
Град Клайпеда е по-голям от Русе и почти колкото Бургас. С какво Приста ойл е по-добра?
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 02 Юни 2024 15:22

Nov ........Литър M10D e на цена близка до ефтинджос марките tooth.gif ,и да няма проблем да го налееш стига да го смениш на 4-5000 хил км .В моята кола стара кола съм наливал М16Д /SAE40/ и нищо не се е случило .На всичко отгоре маслото беше от варел .

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от nov » 02 Юни 2024 16:05

Ок, да си знам за следващата смяна :)
Аз дори Елф 5 литра не намирам под 50лв дори е и нагоре(от евтинджос марките) , а 5 литра М10д няма да е повече от от макс 25-30 лв.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

batacho
Мнения: 28
Регистриран на: 02 Апр 2013 21:33
Местоположение: КОЗЛОДУЙ
Автомобил: TOYOTA COROLLA 1,6 2018
Благодарил/а: 3 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от batacho » 02 Юни 2024 17:03

От 2012 карам Тойота Корола 1,6 Valvematic 132 коня , преди 3 месеца взех още една - 2018г. и двете от Ником- Русе. Първата - 2010г. , върви на 5w-30 Mobil 1 ESP ( в гаранция 2 год . на TEXACO HAVOLINE ULTRA 5W-40) вече е на 260+ к.км - разход на масло = 0л. Втората е на 67000 - разход =0 (0W-20). Ноооо, старата е по-икономична от новата , с малко, но не би ли трябвало да е обратното ????
Toyota Corolla 1.6 valvematic 132 hp 2010
Toyota Corolla 1.6 valvematic 132 hp 2018

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от max-2 » 02 Юни 2024 18:23

Има два случая на скъпи коли тупалки над 80-100 евро, на две годи и примерно и под 100 хил. километра. Сервиза се занимава само с такива коли. Масло по спецификация марково от варел. Едната затегнала на излизане от сервиза, а другата след няколко километра. Казват, че е от маслото и го върнаха на доставчика. След това не е имало такива случки.
Може и да е малшанс и просто да им е дошло времето, но знам, че някои двигатели на новите коли са много капризни на масло. Та това да сложиш каквото и да е и да го сменяш често не е вариант.
Дори и на стара кола не бих сложил всякакво масло, защото всяко претоварване на мотора ще му скъсява животеца ненужно.
Carina E 4AFE LB 1992

r34c7
Мнения: 299
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от r34c7 » 02 Юни 2024 19:23

nov написа: 01 Юни 2024 20:59 Така четейки те, да разбирам, че за да няма заклинване е достатъчно да има налягане на маслото, без значение какво е маслото????
Просто трябва да има налягане на маслото.....?
Без да навлизам в подробности - да.

Двигателист е отделил време и е написал много добро обяснение, нямам какво да добавя към него.
Баба Яга - Изображение
Параход 3.2 - Изображение

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта