Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
- mapamop
- Мнения: 5223
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 160 пъти
- Получена благодарност: 594 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от mapamop » 27 Май 2024 17:33
Като гледах за Авенсиса 2019 нямаше нито една от 10 бройки, която да не беше със изгнил корем, и изронени от слънцето гумени лайсни на задните врати. Всъщност и това ме отказа от Мазда 6 и ме насочи към "негниещият" Авенсис.
Кавичките ги знаете защо ги слагам... Но поне моя изгнил леген не миришеше целия на мухъл и втасало като легнах под него.
--
Тц...тц...тц...
mapamop
Hursa
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от iovkito » 27 Май 2024 17:45
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от slowtraveler » 27 Май 2024 19:44
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 06 Апр 2016 09:58
- Местоположение: fancko
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от fancko » 27 Май 2024 20:38
Какви скоростни кутии слагат обаче ? Една от причините да избера Тойота е че 'eCvt' няма реално никакви съединители и ремъци, а само зъбчатки.Monster написа: ↑27 Май 2024 14:12... За сметка на това последно време забелязвам, че все повече европейски марки тръгват по пътя на Тойота и слагат сравними и дори по-големи батерии на плъгин хибридите си, осигуряващи близък и дори по-голям електрически пробег от Rav4 PHEV.
Как мислите - има ли реален конкурент на Тойотата при плъг-ин хибридите или за сега да спя спокойно, мислейки за момента, в който ще продавам Равката?![]()
Като се сетя какво стана с дсг-то на Шкодата с нормалния двг какво ли ще е с мощния ел. двигател.....
Иначе ако трябва да съм честен според мен колата не завива и не спира, шумна е над 110-120 и т.н.
fancko
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
- Благодарил/а: 89 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Alexandov_777 » 27 Май 2024 21:12
Alexandov_777
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Мирослав Петков » 27 Май 2024 22:27
Реното нямам инфо за него. А за Мазда CX 60 единственото нещо хубаво в нея е интериора. Преди да ми пристигне Равката ходих на тестдрайф с цел ,ако ми хареса много , да изгоря с капарото и да взема маздата!
Тука обсъждате шума…. е по шумна е от PHEV на Тойота. Задната седалка е много напред спрямо задната врата, няма шанс да влезеш без да си шибнеш главата. Като отворих предния капак имаше място да вляза и да се скрия вътре, не мога да си обясня защо е толкова голяма предницата. Но след шума , второто нещо което ме спря да гледам маздата е когато минах през първия легнал полицай. Предницата издрънча като на изтървали амортисьори.
Има европейски форум за Mazda CX 60 влезте и четете. Само проблеми. Този проблем с амортисьорите , вибрации мужду 60 и 90 км в час, Дилърите правели допълнително шумоизолация на вратите гаранционно заради недоволни клиенти… и много други!!!! Влезте и чете
Така че Тойотата си остава най добрата от изброените от монстър , ако беше споменал Волво . Може би там бих сложил него над Равката!
https://www.cx70forum.com/forums/mazda- ... -forum.26/
Хайде пуснете през преводача и четете , да не кажете че си измислям!
Първите 15 теми са само проблем с…..
Мирослав Петков
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 02 Сеп 2021 22:31
- Местоположение: СОФИЯ
- Автомобил: RAV4 HYBRID 2019
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от eurosp » 27 Май 2024 22:43
Като каза камери се сетих. Камерата на този плъги ин, която тествах когато излезе модела беше трагична. Резолюция от 60-те години и трептене. Спрямо моята яко бяха дръпнали назад. Дилъра каза, че тези били така. Което много ме учуди.Мирослав Петков написа: ↑27 Май 2024 09:10 Резолюцията на камерите 360 гр вече е добре! Безжичния ейпълкар.
Иначе тук пишат че има разлика в обзшумяването. Но дали е така наистина....кой да знае.
https://www.rav4world.com/threads/impro ... 23.326481/
Иначе за гумите е ясно.Но колкото и тихи да взимам пак си е шумна

eurosp
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Мирослав Петков » 27 Май 2024 23:03

Мирослав Петков
BOz
- Monster
- Мнения: 413
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 158 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Monster » 28 Май 2024 05:59
Именно, защото e-CVT е специално мислена трансмисия за хибридите на Тойота, така че да съчетава работата на ДВГ и електромоторите и да гарантира, че батерията никога няма да остане без ток, тъй като в хибриден режим двигателят се грижи да я зарежда в движение. Това от своя страна гарантира, че винаги когато ти потрябват, ще разполагаш с всичките конски сили на колата, както и че винаги ще имаш ток за AWD-i системата, при която задните колела се задвижват само от втори електромотор (но не и от ДВГ-то). Точно тази трансмисия прави разликата с хибридите на другите марки - например при VW/Skoda, които си слагат старата DSG степенна трансмисия, разработвана за едно-времешните им ДВГ автомобили, които при изразходване на батерията вече не можеш да разчиташ на конски сили от електромоторите, а само на малкото ДВГ и които изобщо не предлагат 4x4 версия за хибридите им. Тойотската e-CVT няма нищо общо като технология с носещата се с лоша слава стара CVT трансмисия, a по-скоро технологично прилича на едностепенните трансмисии на BEV автомобилите.
Точно заради лошото (клатещо) поведение при завои, пълните 300 к.с. ги ползвам сравнително рядко - само при по-сериозни изпреварвания на прави участъци, когато вкарвам колата в спортен режим. И все пак е добре да знам, че възможността за такива сериозни изпреварвания не зависи от количеството останал заряд в батерията на колата, а мога по всяко време, когато се наложи, да изпреварвам/ускоря, разчитайки на пълната мощност на автомобила. Между впрочем, освен при VW/Skoda, Мирослав Петков беше споделил впечатлението си от тестдрайва на Mazda CX-60 PHEV, че там също след изтощаване на батерията, колата става осезаемо по-мудна (то ест отново остава само с мощността от ДВГ). За Renault Refale PHEV нямам информация дали пак е така, но бих предположил, че е, което би те оставило с 1.2 литров бензинов двигател (далеч под обещаните 300 к.с.).
Като цяло моето впечатление е, че европейските марки залагат сериозно на разработката на чисто-електрически платформи, защото вярват, че те са дългосрочно добрата стратегия, а правят хибридите си между другото, колкото да хванат някакъв пазарен дял от сегашната все още актуална нагласа на повечето купувачи на лични автомобили. И все пак отчитам като напредък факта, че почнаха да слагат малко по-големи батерии в плъг-ин хибридите си, за да стане по-реалистично 100% от градския пробег да е на ток.
Monster
- BOz
- Мнения: 4544
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от BOz » 28 Май 2024 10:49
Това е интересно. Имам измервателен уред, който може да установи това. Ако имаш желание може да се видим при пълна и при празна батерия, да свалим ускорение 0-100 и да сравним графиките при напълно заредена и респективно напълно изтощена батерия. И да имаме тази споделена информация за благото на форума и техническото любопитство.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Мирослав Петков » 28 Май 2024 12:32
Мирослав Петков
-
- Мнения: 5679
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Hursa » 28 Май 2024 13:08
Не виждам за маздата да е писано нещо такова. И едва ли при тест, ако теста не е няколко стотин километра в хибриден режи може да се постигне изтощаването и дори и да е наполовина заредена на един плъгин хибрид. Тествал съм сеат плъгин хибрид по магистралата със системата на фолксваген - не съм усещал да остава със значително по-малка мощност, но според мен - няма и как за десетина километра тест, дори да не регенерира и зарежда (е ако на тестовата кола не е празна батерията). А и плъгин хибридите на фолксваген имаха режими, както хибриден (със съхраняване на заряда на батерията), така хибриден със зареждане на батерията - за да се използва ел режима в града например - много преди тойота да въведе тези режими.
Хибридна система изградена на базата на е-цвт няма предимства по отношение на зареждането (според мен) по сравнение с паралелния хибрид. Всяка схема (на хибридите) си има свои предимства и недостатъци и тази на тойота не е изключение. Паралелната схема, за разлика от тойотовската - може да се изгради системата само с един мотор-генератор, например. Както и може автомобила да се движи само от двигателя без да задейства мотор-генератора - при тойота дори единия да е "излязал от строя" - не може, на практика (поне след като се изтощи батерията). Последователния има предимство по отношения на зареждането, по сравнение с тойотовския (според мен) - пълна независимост на двигателя с генератора от задвижването. И така хибридите с последователна схема много повече приличат на bev, ако това е предимство


300 кс, дори на тежкия и обемен рав се използва почти изключително само при максимално ускорение (и то при не много ниска скорост). За да поддържа скорост от 180 км/ч дори на автомобил, като плъгин хибриден сув едва ли са нужни повече от 80 кс. Продължително време би била нужна мощност от 300 кс, само ако поддържа скорост от около и над 250 км/ч, но е ограничен. Е или ако изкачвате много стръмен прав участък с такава скорост от 180, но дълги такива на практика май няма. Така че - в огромното болшинство случай (на по умерени ускорения и не много стръмни изкачвания с не с много висока скорост) - 80 90 кс ще са повече от достатъчни. Сами можете да го оцените, нали се движите повече на ел енергия, а мощността в този режим ви е около 130 кс. Не че е лошо да е мощен автомобила, но много голямата мощност е нужна за много кратко (и то при относително по-висока скорост) - поради това не се изразходва особенно много от батерията в такива периоди. За това запаса по мощност от двг, дори от малък 3 цилиндров е достатъчен да попълни изразходваното за сравнително кратък период (в периодите когато не ускоряваме с голяма мощност, в периодите в които се движим с относително постоянна скорост, и още повече - когато забавяме и регенерира).
Не виждам предимство плъгин хибрида да е с голям пробег от батерията за повечето хора. Достатъчно е да покрива нуждите на конкретния човек от делничните пътувания - според мен. Според изследвания - повечето хора на ден изминават с автомобил около 10-20 км. Например плъгин хибридите на тойота имаха пробег само от 24 км. А голямата батерия си има недостатъци. Ако е необходима голям ел пробег - по-добре да се вземе ел автомобил. По-лек от плъгин хибрид с голяма батерия, така дори с по-голям пробег(при съща батерия), значително по-евтин, няма двг и маса съпътстващи механизми, които трябва да се интегрират в автомобила.
Hursa
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от LEXUS » 28 Май 2024 16:05
Хайде почнаха се детските приказки. Колега, никой не ти налага да харесваш Лексус, просто ние не харесваме Ауди повече от лексус и не е лошо да не ни налагаш,че сме сектанти, защото не разсъждаваме като теб! Да, смятам,че Lexus прави по-добри коли от Ауди,с по-добри интериори и по -добра возия! Това,че на теб не ти харесва моето мнение не ме прави сектант, защото аз съм във форум, където сме относително единомислещи хора по отношение на автомобилите. Не аз съм влезнал във форума на Ауди или Фолксваген да им обяснявам как видиш ли Лексус е по-добър и те са сектанти. Всеки човек има свои критерии, които се покриват от различни коли. Но такива предубедени мнения са крайни, не го бил изпреварвал Лексус, къде да те изпревари,като по пътищата в Европа колите са 90% Ауди към 5-10 % Лексус. А и защо да те изпреварва човек с LS 600h, като вероятно изобщо не му е това в главата. Или RCf ли не може да те изпревари,ако иска, или ISF Ли не може? Безсмислен офтопик може да стане, да си го спестим.Мирослав Петков написа: ↑26 Май 2024 17:14 Не е сигурно , ами е 100% е сигурно. Преди да взема плъгина карах 9 години все мощни автомобили, стила ми беше - цитирам жена ми: Кола пред мен не търпя!
В огледалата ми , емблемите на Тойота и Лексус съм ги виждал само да се отдалечават. Никога да ме приближават!![]()
Те и за Фолксваген не работят, защото това не им е задача при тези марки, при тези марки инженерите трябва да работят колата да е стабилна и лесна за управление за ежедневието, повратлива, надеждна и икономична, тоест разработки за ефективност, което Тойота изпълнява отлично. Това се търси в тези класове. Но такива инженери,каквито ти казваш, работят за Лексус, та дори и за Тойота за спортните им проекти, иначе нямаше да има коли като Supra или Lexus LFA.Мирослав Петков написа: ↑26 Май 2024 15:28Ти вземи RX500H+ , аз ще взема една SQ8 и ще се бъзикам с тебе по пътя. Много моля да не се държите като “сектанти” , нашето магаренце е най хубаво!
Има едни инженери които по цял ден мислят , как да направят така - като настъпиш газта да е стабилна като Булид и като я дръпнеш да усещаш че си в супер матрак! Само че тези инженери не работят за Тойота!
LEXUS
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта