Рав4 2016 старт стоп система

gena_bs
Мнения: 992
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 132 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Рав4 2016 старт стоп система

Мнение от gena_bs » 23 Май 2024 22:25

Списък с кодовете за грешки (DTC) за твоя двигател.
https://toyota-club.net/files/techdata/ ... 3zrfae.htm
Общо взето показват това, което вече знаеш - проблем със стартирането и нестабилен празен ход. Нищо конкретно.
Такива плаващи повреди са най-гадни.
Може да има лоша връзка някъде, прекъснат, окислен, протрит проводник.
Ако има някъде блокировка от аларма, имобилайзер се случва същото - завърта за 1-2 секунди и гасне.

ИвайлоД
Мнения: 18
Регистриран на: 21 Май 2024 20:45
Местоположение: Бургас
Автомобил: Рав4 2016
Благодарил/а: 7 пъти

Рав4 2016 старт стоп система

Мнение от ИвайлоД » 23 Май 2024 22:38

650А е акумулатора
Хм възможно ли да е слаба батерия на
имобилайзер

gena_bs
Мнения: 992
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 132 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Рав4 2016 старт стоп система

Мнение от gena_bs » 23 Май 2024 22:42

Объркал съм се със стойностите - моят е 540A, но е друга марка и тип.
Имобилайзерът няма батерия.
Ако имаш предвид тази в ключа - не.

Аватар
mapamop
Мнения: 4255
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 100 пъти
Получена  благодарност: 332 пъти

Рав4 2016 старт стоп система

Мнение от mapamop » 23 Май 2024 23:04

gena_bs написа: 23 Май 2024 22:25 Може да има лоша връзка някъде, прекъснат, окислен, протрит проводник.
Не го плаши чак толкова дълбоко. Двигателя ще има нестабилен празен ход, и ще се бави със запалването при тривиално зацапан дебитомер, изпускане на вакуум (и поемане на паразитен въздух след дебитомера). И зацапан дросел и .... се започва от по-простите и тривиални неща.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

ИвайлоД
Мнения: 18
Регистриран на: 21 Май 2024 20:45
Местоположение: Бургас
Автомобил: Рав4 2016
Благодарил/а: 7 пъти

Рав4 2016 старт стоп система

Мнение от ИвайлоД » 23 Май 2024 23:05

Еми тогава това за какво е smile.gif
Прикачени файлове
Screenshot_20240523_230335_com.viber.voip_edit_455323400529477.jpg
Screenshot_20240523_230335_com.viber.voip_edit_455323400529477.jpg (681.38 KiB) Преглеждано 906 пъти
IMG_20240523_225731.jpg
IMG_20240523_225731.jpg (1.5 MiB) Преглеждано 906 пъти

gena_bs
Мнения: 992
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 132 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Рав4 2016 старт стоп система

Мнение от gena_bs » 23 Май 2024 23:15

Вероятно имаш допълнителен имобилайзер и/или аларма някаква. Нямам идея за какво точно е това дистанционно.
Провери напрежението и при нужда смени тази батерия. Трябва да е над 3V, ако е CR2032 или от подобен размер.
А каква е другата, по-малката кутийка?
При това положение започни пробите/ разследването на проблема от тези неща на ключодържателя.
После рови другите, по-сложни. Както правилно отбеляза mapamop.
Ако имаш връзка с продавача/ предишен собственик, попитай за функциите на непознатите дистанционни. И каква е точно процедурата за първоначално стартиране на двигателя?

ИвайлоД
Мнения: 18
Регистриран на: 21 Май 2024 20:45
Местоположение: Бургас
Автомобил: Рав4 2016
Благодарил/а: 7 пъти

Рав4 2016 старт стоп система

Мнение от ИвайлоД » 23 Май 2024 23:21

Да допълнителен имобилайзер е
Ще ги сменя батериите но мисля че няма да е от това щеше да прави проблем при всяко запалване

Аватар
mapamop
Мнения: 4255
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 100 пъти
Получена  благодарност: 332 пъти

Рав4 2016 старт стоп система

Мнение от mapamop » 23 Май 2024 23:30

5 маркуча дросел, дебитомер, гарнитура на входящ колектор и дросел не са ракетна технология и се препипват за 2 часа от аматьор.
4 свещи се сменят за няма и толкова.
Всичко това е тривиално и ще спъва мотора. И трябва да се махне от масата, защото като е препипано се осигурява стабилна основа за другите експерименти.
Някой от майсторите ми беше оставил охлабена гайката на силовия кабел на стартера. Ефекта беше че тая кола един път в месеца нямаше палене, и когато реши палеше с ужасно много въртене. Тук ситуацията е сговнена че компа брои време да тръгне мотора, и предполагам го поразвърта със стартера. Нова гайка М8/М10 струва стотинки.
Като са отстранени тия неща вече може да се рови по инсталацията.
Имах и кипнала маса от минусовата клема към купето, защото някой гений я е измислил да се навива под акумулатора и като тече електролит я сговня.
ИвайлоД, виж ги тия "глупости" преди да си се гмурнал дълбоко. И си извади и зареди акумулатора преди да направиш пробното каране.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта