Yaris XP90 1.33 1NR-FE VVTi 2009 - губи масло ?
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Yaris XP90 1.33 1NR-FE VVTi 2009 - губи масло ?
Случаят е следният - имам ярис с 1NR-FE двигател. Колата е на 108 000км. /имам я от нова/. Абсолютно безпроблемна до този момент, никога не е пипала масло досега, сменяни са само консумативи.
Преди 2000 км., на 8000 от последна смяна на масло, установих че едва зацапва върха на щеката. Тогава бях в Румъния и направо смених масло и филтри там /с Castrol Edge 5W30/. От тогава до сега съм минал към 3000 км. и маслото на щеката е намаляло с около 17 мм., което доколкото четох около 400-500 мл.
Не забелязвам да пуши от ауспуха при подаване на повече газ, няма видими течове като се гледа двигателя на канал, не забелязвам промяна в поведението на дигателя и в движение и на празен ход, не забелязвам разпенване на маслото на щеката, не виждам нещо странно в охладителната течност... При последната смяна на масло и филтри на 98000, са сменени свещите и охл. течност...
Та, затърсих причина. Тук, във форума, почти няма описани подобни проблеми. Оказа се обаче, че се смята за характерен проблем за двигателя около 100 000 да започне да пипа масло, заради: 1. запушване на маслени отвори в буталото; 2. заклинване на масления сегмент.
Официалната причина според Тойота е нередовна/ненавременна смяна на масло или използване на неотговарящо на изискванията такова.
Решения
- отваряне на двигателя и смяна на бутала и сегменти. Въпрос - ако се сложат пак със същите параметри какъв е смисъла, след като причината е конструктивна, да не говорим за съмнителното качество на афтърмаркет частите?
- срещнах много мнения за използване на масло 5w30, 5w40.. 10w40..., което силно намалява количеството на загубите
Добре, производителя препоръчва 0w20, у нас масово се слага 5w30, появява се проблем и го решаваме с 5w40 например. Не е ли това потенциална причина проблемът да се задълбочи - ако го е имало на 1 цинлиндър, да се появи и на втори, трети..
Ако най-сигурния начин за избягване на проблема е 0w20, не е ли най-добре да се слага 0w20, дори с цената на едни 100-тина лева /от смяна до смяна/ за доливане?
Преди 2000 км., на 8000 от последна смяна на масло, установих че едва зацапва върха на щеката. Тогава бях в Румъния и направо смених масло и филтри там /с Castrol Edge 5W30/. От тогава до сега съм минал към 3000 км. и маслото на щеката е намаляло с около 17 мм., което доколкото четох около 400-500 мл.
Не забелязвам да пуши от ауспуха при подаване на повече газ, няма видими течове като се гледа двигателя на канал, не забелязвам промяна в поведението на дигателя и в движение и на празен ход, не забелязвам разпенване на маслото на щеката, не виждам нещо странно в охладителната течност... При последната смяна на масло и филтри на 98000, са сменени свещите и охл. течност...
Та, затърсих причина. Тук, във форума, почти няма описани подобни проблеми. Оказа се обаче, че се смята за характерен проблем за двигателя около 100 000 да започне да пипа масло, заради: 1. запушване на маслени отвори в буталото; 2. заклинване на масления сегмент.
Официалната причина според Тойота е нередовна/ненавременна смяна на масло или използване на неотговарящо на изискванията такова.
Решения
- отваряне на двигателя и смяна на бутала и сегменти. Въпрос - ако се сложат пак със същите параметри какъв е смисъла, след като причината е конструктивна, да не говорим за съмнителното качество на афтърмаркет частите?
- срещнах много мнения за използване на масло 5w30, 5w40.. 10w40..., което силно намалява количеството на загубите
Добре, производителя препоръчва 0w20, у нас масово се слага 5w30, появява се проблем и го решаваме с 5w40 например. Не е ли това потенциална причина проблемът да се задълбочи - ако го е имало на 1 цинлиндър, да се появи и на втори, трети..
Ако най-сигурния начин за избягване на проблема е 0w20, не е ли най-добре да се слага 0w20, дори с цената на едни 100-тина лева /от смяна до смяна/ за доливане?
Последно промяна от Akima на 30 Апр 2024 11:26, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
- WoLF
- Мнения: 3443
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 687 пъти
- Получена благодарност: 271 пъти
1NR-FE губи масло
Слагане на по-гъсто масло никога не решение на проблема, сам си разбрал... Според мен почваш да сменяш на 8000 маслото от сега нататък и да го следиш редовно. Разхода не е голям, но рязката му поява буди разсъждения. Ако я палиш при температури под 10 градуса и празния ход не е добър, може да имаш проблем с гарнитурата и от там да вкарва масло в цилиндър (аз съм така).
Относно 0-20, много колеги карат с такова и не само зимата. Като просто правило - ако го има в книжката, можеш да го ползваш
Относно 0-20, много колеги карат с такова и не само зимата. Като просто правило - ако го има в книжката, можеш да го ползваш




- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
1NR-FE губи масло
Това е всеобща гаражна заблуда още от времето на съвецкия автопарк и масла тип М8Д .Карайте си с 0W20 и сменяйте на 5000 км при преобладаващ градски пробег,7-8000 при смесено .
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
-
- Мнения: 1430
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 340 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
1NR-FE губи масло
А досега на какви интервали е сменяно маслото?
Ако е на "предписаните" от производителя над 15000, това е причината за проблема.
Всичко, което си прочел за последствията от това, е вярно.
Няма как да видиш нищо на ауспуха. Просто маслото се събира в катализатора и догаря в него. Което унищожава последния.
Според това:
https://toyota-club.net/files/faq/13-01 ... ne_eng.htm
няма проблем маслото да е 5W30. Важното е какъв е състава на конкретното масло.
Обаче това няма да ти помогне. Тънките сегменти на буталата (закоксовка, карбонизация - все тая) няма как само от маслото да се изчистят.
Ако е на "предписаните" от производителя над 15000, това е причината за проблема.
Всичко, което си прочел за последствията от това, е вярно.
Няма как да видиш нищо на ауспуха. Просто маслото се събира в катализатора и догаря в него. Което унищожава последния.
Според това:
https://toyota-club.net/files/faq/13-01 ... ne_eng.htm
няма проблем маслото да е 5W30. Важното е какъв е състава на конкретното масло.
Обаче това няма да ти помогне. Тънките сегменти на буталата (закоксовка, карбонизация - все тая) няма как само от маслото да се изчистят.
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
- mapamop
- Мнения: 5193
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
1NR-FE губи масло
По спомен на 1ZZ-FE май му даваха на 100К пробег да се регулират клапани със съпътстваща смяна на маслообиращите гумички на клапаните. Може ли и тук казуса да е същият и да излезе малко по-евтин ремонта (този път, защото рано или късно винаги се стига до "цепене на мотора")?
Спекулирам, предвид че двата мотора са различни ....
Спекулирам, предвид че двата мотора са различни ....
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
1NR-FE губи масло
Аз не виждам какъв е проблемът да се експериментира. Карам нов гаранционен автомобил на 60 000км, който ми гори масло 5w30. Сменям го с 5w40, колата спира да гори и не доливам нищо до следващата смяна, която е през 15 000км. От този момент са минали 350 000км или над 20 обслужвания. Значи е трябвало да доливам до ден днешен, но не и да сменя вискозитета? Ако този двигател беше изгорил няколко десетки литра масло, в какво състояние щяха да са катализаторът, сегментите, егр, картерна вентилация?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 1430
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 340 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
1NR-FE губи масло
@iovkito
Продължавай да сменяш двигателното масло на 15000км! Пък може да пробваш и на 25000, както е "препоръчано" за някои макаронаджийски автомобили.
Резултатът ще бъде почти мигновен. Можеш и визуални материали да приложиш след това във форума.
Или просто смяташ да се отървеш от автомобила?
Като го върнеш или продадеш на някой шаран? Между последните две почти няма разлика. Само в цената.
Продължавай да сменяш двигателното масло на 15000км! Пък може да пробваш и на 25000, както е "препоръчано" за някои макаронаджийски автомобили.
Резултатът ще бъде почти мигновен. Можеш и визуални материали да приложиш след това във форума.
Или просто смяташ да се отървеш от автомобила?
Като го върнеш или продадеш на някой шаран? Между последните две почти няма разлика. Само в цената.
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
1NR-FE губи масло
Бутало с болт:
Стар № 13101-47020
Нов № 13101-47021
Сегменти:
Стар № 13011-47030
Нов № 13011-47031
Гарнитури - голям комплект:
04111-47051
TSB по темата - ВАЖНО: Полезна тема:
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=29481
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Yaris XP90 1.33 1NR-FE VVTi 2009 - губи масло ?
Не знам дали прочете, че колата е на 410 000км, масло не гори и е вече на 17г, а смяната на вискозитета съм я направил преди 14 години. Какви шарани, какви продажби.
Последно промяна от Akima на 30 Апр 2024 11:48, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.
Причина: Съкратен цитат.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Yaris XP90 1.33 1NR-FE VVTi 2009 - губи масло ?
Нека се придържаме към темата и добрия тон.Лично за мен такъв ремонт е безмислен,цената може да надхвърли 2500 ,ако гори масло по 400-500 мл на 5000 хил км е поносимо и напълно нормално за автомобил с няква родилна малоформация .Колегата да си прецени с оглед сегашната стойност на колата 

- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Yaris XP90 1.33 1NR-FE VVTi 2009 - губи масло ?
хм, замисли ме в посока противоположна на логиката ми. наистина точно вчера ховорих със собственик на такъв двигател, вече на над 200хил. - наложило се е да махне катализатора защото се е запушил. сега слага 10w40 и казва, че не го пипа...iovkito написа: ↑30 Апр 2024 11:05 Аз не виждам какъв е проблемът да се експериментира. Карам нов гаранционен автомобил на 60 000км, който ми гори масло 5w30. Сменям го с 5w40, колата спира да гори и не доливам нищо до следващата смяна, която е през 15 000км. От този момент са минали 350 000км или над 20 обслужвания. Значи е трябвало да доливам до ден днешен, но не и да сменя вискозитета? Ако този двигател беше изгорил няколко десетки литра масло, в какво състояние щяха да са катализаторът, сегментите, егр, картерна вентилация?
тук https://www.toyotaownersclub.com/forums ... nsumption/ друг споделя, че е пробвал много масла и накрая 5w40 на шел се е представило най-добре...
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Yaris XP90 1.33 1NR-FE VVTi 2009 - губи масло ?
Всички съвети дотук са полезни и верни. От една страна, колата е само на 100 000 км, а от друга, вече е 15-годишна. Един скъп ремонт с нови бутала не си заслужава, освен ако няма сантиментална стойност. При всяко положение една промивка с газ за горене може да се окаже полезна, ако маслените сегменти или отвори в буталата са клеясали (отделно има и разни препарати, някои от които не са лоши). Ако човек има късмет, може и да не разглобява мотора. Гумичките и регулирането на клапаните също е важно и не е безбожно скъпо. Може и без да се сваля главата, има си методи... Пък ако се наложи в краен случай да се вадят буталата, тогава ще се изясни всичко. Някои проблемни бутала търпят и увеличаване на маслените отвори, с цел да не се купуват нови бутала. И преди въобще някой да се реши да разглобява, е добре да пробва с други, качествени масла... 

- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Yaris XP90 1.33 1NR-FE VVTi 2009 - губи масло ?
В поредна тема напомням да се следват диагностичните процедури:
1.Огледайте цилиндрите с камера/ендоскоп/бороскоп през отворите на свещите.
Цената дори и на цял запазен мотор от заводско ревизираните партиди е пренеблежително малка.
1.Огледайте цилиндрите с камера/ендоскоп/бороскоп през отворите на свещите.
Цената дори и на цял запазен мотор от заводско ревизираните партиди е пренеблежително малка.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта