
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Monster
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от dracunculus » 13 Апр 2024 08:23

Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 11 Дек 2023 18:55
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Виж подписа
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от mimojef » 23 Апр 2024 09:38
Що пък да е по голямо петното ако са с еднаква широчина?dracunculus написа: ↑13 Апр 2024 08:23 Но, дори при еднаква широчина, контактното петно е по-голямо при по-големите гуми
Той диаметъра при протектора си е същия. Само джантата е по голяма а страничния борд на гумата е по нисък.
Peugeot 206 1.4 HDI 68Hp 2006; TOYOTA RAV4 D-4D 116Hp 2004
mimojef
iovkito
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Hursa » 23 Апр 2024 09:45

Hursa
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от dracunculus » 23 Апр 2024 09:50
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 11 Дек 2023 18:55
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Виж подписа
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от mimojef » 23 Апр 2024 09:53
Peugeot 206 1.4 HDI 68Hp 2006; TOYOTA RAV4 D-4D 116Hp 2004
mimojef
Hursa
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от dracunculus » 23 Апр 2024 10:01

Хурса- начертай една сфера с диаметът Х, сложи една допирателна- допират се в 1 точка само, вземи още по 1 точка от двете страни (образно- контактното петно), на определено разстояние и измери диатанцията от тези точки до допирателната. Сега начертай сфера с диаметър 2Х и повтори същото с двете точки и виж, че са на по-малка дистанция от допирателната. Т.е. при пневматичната деформация на гумата (сферата) тези 2 точки ще ударят допирателната по-"бързо"...Т.е. по-голямата гума ще изисква по-малка деформация, за да стъпи със същото контактното петно на асфалта, и при еднакво налягане и деформация петното ще е по-голямо
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Hursa » 23 Апр 2024 10:18

По-широкото, колелото с по-голям диаметър (дори колелото с по-голям "цолаж" на джантата при еднакъв диаметър при по-нисък борд на гумата, дори ако не се налага допълнително подсилване, както на основата на протектора и, така и на борда) - обикновено е по-тежко. Това увеличава (при други равни условия) - теглото на автомобила, като цяло (макар и не с много) - поради това, при еднакво налягане - би увеличило "контактното петно".

Hursa
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от dracunculus » 23 Апр 2024 19:34
- Screenshot_20240423_183032_Samsung Notes.jpg (205.84 KiB) Преглеждано 2557 пъти
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
- Ivo Varna
- Мнения: 49
- Регистриран на: 03 Мар 2023 17:50
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 Plug-in
- Благодарил/а: 66 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Ivo Varna » 24 Апр 2024 00:19
Ivo Varna
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Hursa » 24 Апр 2024 14:31
Но въпреки всичко това разлика от цял литър на 100, особено при хибрида, ако разликата в ширината на колелата е 10 мм и разликата в диаметъра на джантите е един инч - и според мен е много. Вероятно по-голям принос за по-високия разход има по-динамично шофиране в топлото и хубаво време. (Поне при мен е така - при хубавото време, "натискам" повече, дори без да го искам особено.

Ако на колелото действа натоварване – то ще се деформира. Т. е. това, което сте скицирали, като окръжност (нека е условно „цилиндричната” повърхност на протектора в разрез) – всъщност няма да е окръжност - в областта на контакта ще приеме формата на повърхността, върху която лежи (нека е хоризонтална и равнинна). Останалата повърхност (на протектора) – ще е близка до цилиндрична при „добре” напомпана и не претоварена гума („леко разтворена” за да компенсира „изправянето дъгата на протектора” в контактното „петно”, както и преходни зони пред и зад контакта, както и около бордовете). (Но това, предполагам, просто не сте го скицирали.) Така „петното” на контакта (при приетото опростяване) ще е правоъгълно. Ако силата действаща на оста е F (в случая, например за по-опростено – нека е само от теглото на автомобила в покой падаща се на съответното колело), то тя ще бъде уравновесена от силата на налягането на газа в гумата р, действащo на площта S на контактното „петно” – F = p*S. И тъй като „по-условие” F и р са еднакви при сравняваните колела, то и S – площта на контактното петно трябва да е еднаква. (Това е опростяване и ще зависи от много фактори – например от еластичността на самата гума и протектора в частност, твърдостта на бордовете, тяхното поддаване (ще оформят „бузи” в областта на контакта), повърхността на протектора няма да е идеално цилиндрична, когато е не натоварена, зависи и от „шарката” на протектора и пространството между „грайферните” ламели, зависи от повърхността на която лежи гумата, както и дали се движи, дали натоварването е вертикално надолу, или надлъжно, или напречно спрямо протектора и спрямо оста.)dracunculus написа: ↑23 Апр 2024 19:34 А защо смяташ, е деформацията ще е по-малка при по-голямото колело при еднакво налягане?
Така, ако колелото е с по-голям диаметър при еднаква ширина – разстоянието между двете точки „у-у” (които сте показали) ще е еднакво при еднаква сила действаща на колелото и еднакво налягане (и при други равни условия). Т. е. това ще е условно „отсечка”, близка до хорда на напречното сечение на деформираното колело (гумата в случая). Но тъй като периметъра и диаметъра на по-голямото колело са по-големи – то следователно деформацията му ще е относително по-малка. Отношението на разстоянието между точката от центъра на окръжността до точката „х” в центъра на петното, отнесен към диаметъра на не натовареното колело при по-голямото колело ще е по-голямо и по-близко до единица – т. е. деформацията му ще е по-малка. Също отношението на частта от протектора между точките „у-у” отнесено към периметъра на колелото ще е по-малко при по-голямото колело. Т. е. „отклонението” от „цилиндричната” повърхност на протектора ще е по-малко при еднакво натоварване на по-голямото колело, относително по-малко ще е деформирано по сравнение с по-малкото.

Ако колелото е по-широко, при същия диаметър – то контактното му „петно” ще е по-широко в напречно направление и по-късо в надлъжно, като (при други равни условия) площта му ще е същата (колкото при сравняваното по-тясно). Т. е. „разстоянието” между „у-у” точките ще е по-малко при по-широкото. Но тъй като периметъра и диаметъра на по-широкото колело са същите – то следователно деформацията му ще е относително по-малка. Отношението на разстоянието между точката от центъра на окръжността до точката „х” в центъра на петното, отнесен към диаметъра на не натовареното колело при по-широкото колело ще е по-голямо и по-близко до единица – т. е. деформацията му ще е по-малка. Също отношението на разстоянието между точките „у-у” отнесено към периметъра на колелото ще е по-малко при по-широкото колело. Т. е. „отклонението” от „цилиндричната” повърхност на протектора ще е по-малко при еднакво натоварване на по-широкото колело, относително по-малко ще е деформирано по сравнение с по-тясното.
Hursa
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Мирослав Петков » 25 Апр 2024 21:05
А сега пак ме питайте , защо съм в шок?!
- Прикачени файлове
-
- IMG_7908.png (205.91 KiB) Преглеждано 2313 пъти
-
- IMG_7907.png (262 KiB) Преглеждано 2313 пъти
-
- IMG_7906.png (208.73 KiB) Преглеждано 2313 пъти
-
- IMG_7905.png (277.34 KiB) Преглеждано 2313 пъти
Мирослав Петков
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Мирослав Петков » 25 Апр 2024 21:19

И двата прехода са изцяло в хибриден режим.
Мирослав Петков
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта